Spring naar bijdragen

donderdag 19 juli

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jij ook Blacky!!

ik heb groot respect voor hoe je met de dingen omgaat ondanks alles wat er gebeurd is in je leven!
Je weet er toch op jouw manier een positieve draai aan te geven en maakt geen zootje van je leven! Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

trouwens wat een sukkel die arts waar je geweest bent zeg.. neem maar wat glaasjes wijn mevrouw...

Dat geldt trouwens voor iedereen op het forum en dat maakt de sfeer denk ik ook goed. We hebben onze problemen maar we willen er wat aan doen en zijn bereid om daarvoor onze angsten aan te gaan en dat is best wel een complimentje waard

nou, voordat ik weer te serieus wordt moet ik mijn schoenen maar eens uit gaan trekken, of nee, ik wacht nog even.... nog even dat fijne gevoel uitstellen hihi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ik hoop dat je schoenen zich snel naar je voeten zetten zo. Hopelijk gaan je voeten daarvan niet geuren.

Goed dat je je donderdag trek niet hebt. Heerlijk zo vrij van dwingeland alcohol te zijn.

Zoals ik gister die fles rode wijn cadeau kreeg, was mijn eerste gedachte: wat moet ik met wijn, ik drink niet. Drieënhalve maand geleden, zou die snel na thuiskomst leeg zijn geweest. Nu weet ik niet waar ze is, ik heb ze bij thuiskomst aan mijn man gegeven, die heeft ze vast goed opgeborgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek nou maar uit die schoenen Tapas, een een heerlijk voetenbad om jezelf te verwennen is ook niet verkeerd.
Ik ken dat Blacky, toen ik 18 was heb ik de boel (en mijn studie) de boel gelaten en ben naar Schotland vertrokken. Ja, totaal verliefd hè. Daar een pub gerund, "sans" pannenkoeken maar wel met veel gebakken eieren en wat er nog meer rondgaat in zo'n pub, niet zo best voor me dus.
Toch een heel goeie tijd gehad.
Wat leuk CPAS, dat je niet taalt naar die fles wijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi benthe ,
in de internationale vergadering in spanje kwamen regelmatig schotten ( geluukig niet in een rokje :-)) maar wat die mensen vertelden daar verstond ik geen malle moer van ;-((
in spanje ging ik ook regelmatig gaan onbijten in een schotse pub , heerlijk was dat daar eieren spek worst witte bonen in tomatensaus en tomaat minder was hun koffie hiervoor betaalde ik amper 3 €
ik ben juist gaan douchen werdt tijd , zit ik rond te kijken of er toch maar geen harig beestje is , uiteindelijk mijn oogjes dicht gedaan en zoals deze week beschreven genoten van de water straaltjes op mijn lijf .
en ineens dacht ik wat ben ik een gelukkig mens dat ik zoveel mensen per internet ken , enkel door mijn eerste glas te laten staan .
tapas bedankt voor het compliment ik kreeg er even tranen van in mijn ogen
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, hier is ook nog een saaie muts:D!!!!!

Stien,
jij was het!! 7 maanden. Gefeliciteerd!! :present::present::present::present::present::present::present:
Ik snapte vanmorgen even niet of ik het serieus moest nemen. Gelukkig was het een droom!

Blacky,
Nu weer een antobiotica kuur! Pas je op? Dat kan een aanslag op je lichaam zijn! Eet, als je tenminste eetlust hebt, zo gezond mogelijk, dan kom je het snelste weer op krachten. Sterkte!

Tapas,
Ik zie je zo rondstappen met die natte sokken in je schoenen. Lijkt me een heel vervelend gevoel! Als het maar helpt, dan is het niet voor niets geweest!

Anna,
jij komt absoluut niet saai op me over. In tegendeel. Ik lees je altijd graag!
:heart:

Corinne,
Heb je een beetje goed gevoel over dat gesprek vanmorgen? Zou wel geweldig zijn als je in Dordt kon werken!

Luciene,
Leuke nieuwe coupe! Je bent zo jong als je je voelt!

Safi,
Je gaat hartstikke goed! Vis is goed voor de hersenen zegt men! Heb ik in ieder geval wel nodig. Ben echt een zeef!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Taspas
achteraf best begrijpelijk allemaal door de dubbele boodschappen die ik als kind meekreeg, wat zoals ik was, was ik niet goed genoeg en wat ik niet was moest ik zijn, wist ik eigenlijk helemaal niet meer wie ik was en wat bij mij hoorde en liet ik anderen en de drank mijn leven bepalen.

Dit is ook 1 van de redenen dat ik nooit heb geweten wat ik wilde worden en daarom maar een alki werd daar zag ik lotgenoten.:brokenheart:
Ik vind mezelf ook al een hele tijd veel leuker als ik nuchter ben en heb ook niet veel oude drinkemaatjes meer maar vind het moeilijk nieuwe mensen te leren kennen.
ik ben misschien te kritisch geworden want als iemand een keertje enthousiast over hard drugs praat of bij de eerste gelegenheid drank wil gebruiken dan gaan bij mij de rode alarm lampen branden.
Ik ben blij dat er nu mensen zijn die mer zichzelf door 1 deur kunnen omdat ze zichzelf nuchter meer waard vinden :heart:
Geniet van je weekend Tapas!
hahaha je bent me er een met je nieuwe natte voeten schoenen verhaal!

Blacky
mag ik dan met je mee???.. als je weer naar spanje gaat en dan nemen we Benthe ook mee en beginnen een taverne waar je indiaas, mediteriaans en belgisch kan koken!:D:heart:
waar zat je in Spanje..ik heb mijn mijn bus 6 jaar lang elke winter de hele kust langs getrokken van tweede hands markt naar tweede hands markt en dan ook nog een paar keer 3 maanden in marocco gezeten Agadir, Chefchauoen, fes , Marakesh en dan als eindpunt 2 maanden op een strand bij Agadir wat een oude hippie trail was.
Sinds ik mijn man ken en ik een dikke kater had was mijn ontbijt inderdaad een vette Schotse...heerlijk!!
geniet van je bad! Toe meiden niet zo vulgair ik bedoel gewoon eieren en spek en bonen...mijn man heeft een zalig figuurtje...hahahaha

Benthe
mijn man is Schots en ik heb ook in schotland gewoond Glasgow, Greenock, West Kilbride en Irvine
allemaal aan de westkust...mis het nog vooral die prachtige stranden,luchten en bergen...de schotten iets minder ook al hebben ze een heerlijk karakter maar teveel een alcohol cultuut voor mijn gezondheid.
waar zat jij en voor hoelang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, fijn dat je sollitatiegesprek goed is gegaan.

Tapas, op naar de 4 weken morgen, denk maar dat het woensdag is vandaag;)

Blacky, ik hoop dat je snel weer opknapt.

Twan, bedankt voor het weerbericht.

Lucienne, mooi kapsel.

Gemotiveerd, nog steeds ze moe, of knap je een beetje op.

Anna, je bent echt niet saai hoor.

Safi, dronk jij 100 glazen per dag?????

Alle ander forumvriendjes, :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga mij zondag in een gevaarlijke situatie begeven.
Mijn grootmoeder is jarig en die nodigt ons uit om gezamenlijk te gaan eten.
Dus gaan we eerst naar huis (ik noem dat nog altijd zo) en dan gaan we vandaar met zijn allen (mijn grootmoeder, ouders, man, kinderen en ik naar het restaurant en daar sluiten dan mijn twee oompjes bij aan. Ik blijf aan de tonic en de bitter lemon. Verder zal de alcohol rijkelijk vloeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan allen: is het een kenmerk van dappere alcoos dat ze zichzelf groothouden en niet zo makkelijk over hun gevoelens praten?
Ik wil jullie wat vragen. De hele dag denk ik er al aan maar ik vraag het toch: vandaag is het precies een jaar geleden dat mijn beste vriend is gestorven aan de gevolgen van alcohol. We waren 21 jaar vrienden en kenden elkaar al vanaf de kleuterschool.

Zouden jullie een gebedje voor hem willen doen en ook voor ons allemaal, een soort van hand-in-hand, dat we sterker zijn dan die rot-alcohol?

Ik vraag jullie veel in deze vrolijke stemming en ik ben er nog maar pas bij, maar ik vraag het niet alleen voor mezelf en mijn overleden vriend maar voor iedereen die denkt machteloos te staan tegenover een verslaving.

Wij zijn sterker!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik woonde aan de costa blanca , en toen ik jong was met mijn ouders aan de costa del sol .
ik weet niet of ik het nog zou aan kunnen de horeca men moet een katje niet bij een potje melk zetten he en horeca is drank en ik ben nog niet zo sterk .
stien de proficiaat deze morgen was voor iedereen maar hierbij nogmaals van harte hiep hiep met je 7 maanden klinkt mooier apart :-)))
corinne wil het zeggen dat je naar je vaderland komt ??
marion ik voel mij iets beter maar zweet mij te pletter , ik die normaal nooit zweet ??
groetjes blacky
ps mijn serie begint op tv :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, dat ik niet op iedereen reageer vandaag. Heb wederom alles gelezen, maar ben bekaf.
Kan me weer niet concentreren. Als ik alles gelezen heb en dan moet reageren, weet ik niet meer wie wat heeft gezegd! Ik kan alleen reageren op net geplaatste berichtjes zo voelt het.

Marion,
ik heb valdispert nacht gekocht. Extra Forte! Nu 2 x genomen, het doet wel wat. werd vanmorgen in ieder geval wakker van de wekker.
Ik heb mijn slaapprobleem aangekaart bij de arts waar ik onder behandeling ben, maar die wil dat ik met mijn psychollog ga praten. Op zich goed natuurlijk, maar dat is een oplossing op de langere termijn!
Ik wil nu goed slapen, dus ga wel een afspraak met mijn huisarts plannen als het na het weekend nog niet beter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Jij noemt je zelf een zuipschuit, wat was ik dan?
Zo durf ik dan haast niet te zeggen dat ik tussen de 110 en 135 glazen rode wijn per week opdronk twee weken voor ik mij aanmeldde voor de internetbehandeling. Bij het begin van de behandeling had ik dat al met veel moeite teruggebracht naar 50 glazen. Vlak voor ik stopte, zat ik op nog maar 40 glazen per week.
Ik mis die wijn niet. Echt niet, ik moet er niet aan denken ooit nog zo te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal dank voor de felicitatie.
Gisteren twijfelde ik, zal ik het schrijven of niet? Maar ik ben blij dat ik het geschreven heb, het doet me waarlijk héél erg goed. Want er zijn inmiddels zoveel mensen hier dat het bij te benen is wanneer iemand zijn mijlpaal behaalt. Sommigen vergeet je natuurlijk nooit ;)

Gem, het was echt een droom. Ik denk dat mijn lichaam en geest zich voorbereid op de komende vakantie want ik heb nog niet echt veel last van drank-dromen gehad.
Die onverklaarbare spierpijnen waar jij over schrijft, daar heb ik de laatste maanden héél erg veel last van. In het begin dacht ik dat het van het zwemmen, fietsen e.d. kwam maar daar geloof ik nu niet meer in. Het is soms dagen achtereen erger en dan weer minder.
Door de alcohol gebruik worden ook je spieren aangetast dus is het wel begrijpelijk.

Blacky, beterschap. Jammer dat je niet een vertrouwde arts had dat is altijd toch veel fijner.
Wat mij verbaast is dat jij in dronken toestand niet bang bent voor beestjes, of heb ik dat verkeerd begrepen. Dat kan want er is ook veel geschreven. Ik heb ooit in dronken toestand "beestjes"gezien.
Je wil niet weten hoe een angstige ervaring dat geweest is.

Fran, de beschrijving over die spin in het haar had wat mij betreft wel wat compacter gekunt.
Mens wat kun jij dat haar fijn beschrijven. De rillingen liepen me over de rug. Ik hoop dat ik jouw verhaal weer vergeten ben alvorens ik weer onder de douche wil. Brrrrrrr...

Marieke, ik weet niet of mijn droom achteraf een opluchting was. Ik was almaar aan het kiezen en kon geloof ik geen keuze maken op het terras. Maar die lichte kater was wel realiteit maar daar heb ik wel vaker last van ondanks dat ik niet gedronken heb. Wel bemerk ik dat het met een paar uurtjes weer weggetrokken is en dat was voorheen wel anders.

Helena, welkom op het forum. Ik hoop dat ook jij hier je draai zult vinden.

Benthe, lekkere kooktip maar heb nog wel mijn vraagtekens hoor? Hoe lang in de oven en op hoeveel graden? Je moet weten dat ik een gemaks kok ben en er niet al te veel van maak.
Misschien moet ik me daar toch eens wat meer mee bezig houden.
Weet je als je hier een uur in de keuken staat en het wordt in nog geen tien minuten naar binnen geschoven met bord op schoot achter de tv. Dan vraag ik me wel eens af, voor wie maak ik me eigenlijk druk. Maar ja, ik lus wel een lekker stukje vis dus is het proberen waard.
Ik vond het een leuke opmerking, Twan's persoonlijke weerbericht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...