Spring naar bijdragen

vrijdag 20 juli


ferry

Aanbevolen berichten

Hoi Safi en allen natuurlijk,
Ik ben ook niet zo'n sportschooltype maar ik vind hardlopen en ballet fijn, dat kun je allebei doen op je eigen tijd. Ballet met een lekker muziekje thuis. Heb gewoon gemerkt dat bewegen goed is tegen de trek.
Een paar weken geleden dacht ik dat ik misschien maar een hond uit het asiel moest halen, dat zou me zeker wel afhouden van teveel drinken want dan MOET je wel naar buiten en lopen. Maar ik vind een hond midden in de stad toch niet zo'n goed idee, wel voor mezelf misschien maar niet voor de hond.
Hmmm, misschien toch terug naar de kust waar ik vandaan kom?
De potjes staan weer te pruttelen, ik hou het simpel vanavond met bruine rijst en buntsjies met cocos en gemarineerde tofu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja het is inderdaad stil Corinne ik heb net mijn tweede huiswerk af en ben daardoor tot inzicht gekomen dat mijn nummer 1 is:
alcohol geeft mij troost.
Het geeft mij troost omdat ik zodra ik drink niet meer hoef na te denken,niet meer hoef te beslissen wat ik met mijn leven moet doen..wil doen

Maar daar hoopik nu iets aan te doen.
Ik heb weinig tot geen trekmomenten en begin een beetje benauwt te worden dat die Gremlin me opeens gaat bespringen want normaal is het weekend voor mij HET moment om toch even die roes te voelen.
Het schrijven hier helpt me geloof ik enorm om wel over alcohol te praten maar de trek niet te voelen
Hoe voelde jij dat in je eerste weken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klink goed Benthe...het water loopt me al in de mond
Een hond is erg fijn tegen de stress en ze zijn altijd blij om je te zien.
Ik heb een whippet kruising en die zijn ideaal...heel, heel, heel erg lief en rustig in huis...ze slapen veel en je vind haar overal in huis in de grappigste slaap posities om haar rug met de poten omhoog.
Ze heeft een heel rechtvaardig karaktertje en als je haar wil forceren om iets te doen of om je een groter stukje op de bank of op bed te geven dan verzet ze zich uit alle macht. Maar ze zal nooit vijandig doen..wel mopperendat ze het niet eerlijk vind en weg lopen met een blik...waar je je dood om lacht.
Buiten is ze een echte jacht hond en ze heeft al menig konijntje met 1 klap van haar voorpoten vermoord...
Maar we hebben in haar eerste levensjaar heel erg ons best gedaan aan het trainen van luisteren en nu jaagd ze erwel even achter aan maar vermoord ze niet meer.
Ik heb ook honden in de binnenstad gehad en ik vind dat moet kunnen als je maar gebnoeg naar grote parken gaat.
Nu woon ik meer aan de rand van de stad...weg van al die kroegen en heb een prachtig natuur gebied op 5minuten loopafstand.
Ik kan het je aanraden...de natuur is een goede heler van je kroegleven.
En aan het strand wonen...die zeelucht..hmmmmmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
ik heb helemaal geen kroegleven gehad! Natuurlijk ging ik weleens, maar ik dronk voornamelijk thuis.
In gezelschap hield ik me vaak in, om dan thuis nog er even vol voor te gaan.
Kroegen, daar heb ik dus niet zoveel mee, hoewel ik nu pas zie hoeveel er zijn, omdat ze voor mij toch een symbool zijn voor drinken.
Dat heeft tot gevolg dat ik thuis associeer met alcohol. Dat is aan de ene kant lastig. Thuis kwam ik tot ontspanning na een drukke dag of op een avond zoals nu, fijn het weekend inluiden.
Het kost dus nogal wat om van dat patroon los te komen. Vanavond kwam mijn man thuis. hij schonk fris in, maar in een glas waar we voorheen wijn uit dronken! Kortom we zijn wel op de goede weg, maar het patroon kunnen we moeilijk los laten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem

Ik heb 11 jaar geleden bewust moeten beslissen dat ik niet meer uitga...zodra we maar even in een kroeg vrienden zagen was het gelijk weer mis en werd gewoon alles vergeten wat we van plan waren voor die dag.
Elke dubbeltje werd gebruikt om te drinken en als je geen geld had dan leende je wat.
I.p.v dat we eerste gezellig met elkaar gingen eten was het gewoon een kwestie van zo snel mogelijk zoveel mogelijk zuipen. We herkenden in elkaar de zucht naar de roes.
Als ik nu in een kroeg kom waar nog steeds mensen komen die ik toen al kende,sommigen zijn ook jonger dan mij dan zitten ze daar nog en doen ook nog net alsof het net zoveel plezier maakt.
Ik kan er niet meer tegen ten eerste omdat het me tegen staat dat alcoholmisbruik en ten tweede omdat ik weet dat het gevaarlijk is om me in die kroegen te begeven
Er zijn dagen geweest waar ik meer dan 1 keer die dag bezopen ben geweest.
Nu heb ik de meesten ook niets meer te vrtellen en zij mij ook niet dus het was gewoon een vriendschap verbonden door de alcohol.
ik kan ook dat geklets niet meer aan horen van ..toen ik laatst dronken was...en die keer daarvoor...en toen had ik zoveel op...en toen met die en die zoveel gezopen.
het lijkt wel het enige waar ze over praten.

Ziza beschreef het gisteren nog zo mooi
Als ik nu terugkijk op de periode dat ik gebruikte en dronk, ik elke dag bijna exact dezelfde gedachtes had over alles en nog wat... en dat is pas saai... elke dag maar mekkeren dat mijn leven zo rot is , mijn partner irritant , andere mensen zijn gelukkiger dan mij , jaloers , wrok en angst...en op een zieke manier haalde ik daar plezier uit... maar ik begreep niet dat alles maar hetzelfde bleef... het leek , en is ook waar , dat anderen gewoon groeiden in volwassenheid en begrip en ik stil bleef staan in mijn ontwikkeling...


In de 11jaar daarna heb ik dus ook alleen maar thuis gedronken maar ben 6 keer verhuisd dus dit huis heeft nog niet zoveel drank momenten voor me..gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

De eerste dag, een woensdag, heb ik uitgeslapen en de hele dag tot 's avonds laat hier aan het forum gehangen. Met alcohol bezig zijn, om de trek te voorkomen.
De tweede dag ben ik met mijn vriendin naar de huisarts gegaan om mijn probleem te bespreken en Refusal te vragen. Thuisgekomen gelijk naar het forum gegaan.
De derde dag heb ik de hele dag mijn pyama aangehouden en de eerste Refusal ingeslikt. Dat gaf al lucht, omdat als ik dan nog iets zou drinken, ziek zou worden. De rest van de week ben ik zoveel mogelijk thuis gebleven. De tweede week had mijn zoon nog gevraagd om even brood bij de supermarkt te kopen, omdat ik daar toch in de buurt een cursus volgde. Ik ben die boodschap toen per ongeluk expres vergeten, omdat ik toen die cursus afgelopen was ontzettende trek had.
Die eerste twee weken waren moeilijk, maar niet onoverkoombaar gebleken.
Het geheel stoppen was makkelijker dat het proberen minder te drinken. De keuze was al gemaakt en dat op zich gaf mij een hoop rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi en de anderen,

Ik zit hier steeds wel te vertellen over de periode na mijn terugval. Voor mijn eerste behandeling, was mijn gedrag anders.
Ik kan je nog meer vertellen over hoe alcohol je ook kan isoleren.
Ik zei weleens tegen mijn man dat ik niet mee ging op visite, omdat ik mij niet lekker voelde.
Dat was dus echt niet zo, maar als ik op visite ben, dan drink ik heel sociaal maar een of twee glaasjes.
Als ik thuis bleef, kon ik vrijelijk drinken zoveel ik wou.
Toen ik probeerde te minderen, ging ik wel mee, ook indien ik me werkelijk niet lekker vond en wel omdat ik juist maar die een of twee glaasje dronk.
De eerste maanden nadat ik gestopt was, bleef ik thuis van visites, omdat ik thuis veilig was en zeker niet in de verleiding kon komen doordat anderen wat dronken.
Zondag maar eens kijken hoe ik het verjaardagsetentje van mijn grootmoeder ervaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne

Mijn zus zei dat ze helemaal niet zo door had dat ik zoveel dronk.
Ik deed dus precies zo als jij en deed gewoon mee met het alcohol gebruik van de gastgever..wat al wat moelijker werd als je jezelf in mocht schenken dan ging mijn tempo gelijk verdubbelen en moest ik me vaak soberder voor doen dan ik in werkelijkheid was. Al dat verstoppetje spelen met mezlef en anderen. ik ben er zo spuug zat van.
Als je net stopt na een lang langdurige alcohol verslaving lijkt het me alleen maar goed om te doen wat jij deed...thuis blijven en je niet in het hol van de leeuw begeven.
Pas dus op Horizon...vergeet de horizon niet waar je diep in je hart naar verlangt.

Benthe
Kun je me nog even de tijd en temperatuur geven waarmee die forel in de oven moet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook al jaren niet meer naar café's (succes met je weekend, Safi) en voor mij is thuis zijn eigenlijk ook een groter struikelblok dan uitgaan.
In sociale omstandigheden vond ik het niet moeilijk om niet, of niet veel, te drinken. Die situatie van: nee hoor ik voel me niet zo lekker ik blijf thuis, ken ik heel goed Corinne, en dan maar drinken in je eentje, zonder kritiek van anderen.
Safi je houdt je wel rustig hè? Leuk die beschrijving van je hond, er spreekt liefde uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, die forel, ja weet je, mijn oven heeft nummertjes, zo van ik zet hem op 7. Maar volgens mij is het een uurtje op 220 graden. En ik vergat er nog bij te vertellen; ook een beetje olijfolie, wantr anders plakt de vis aan de folie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast mijn man..is mijn hondje mijn grootste liefde. Mijn eerste hond was ook een schatje en heel erg mooi om te zien Een bastard labrador..ik val op zwarte honden...dat past goed bij mijn duistere karakter...hahaha.
Hij is in Schotland gestorven op 13.5 jarige leeftijd aan ouderdom...maar hij was zo blij om nog 3 jaar die prachtige stranden in Schotland mee te mogen maken.
Het was een erg mooi oud heertje met een prachtige grijze sik...ik mis hem nog steeds heel erg.
Hij ligt begraven in de Clyde...vlakbij Dumbarton Rock..als iemand er bekend is of ooit eens langs komt...doe dan de groetjes aan mijn lieve manneke Max

En ik voel me super sterk...ben alleen heel erg met mijn verslaving analyseren bezig door de internetbehandeling die deze week gestart is.
Maar die eerste laat ik staan
Dank voor je zorgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
ook ik was maar wat ze noemen een geniepige drinkster soms op het laatse durfde ik al wel naar een spaans barretje te gaan om een a twee glasjes wijn te drinken .
maar het liefste kocht ik een goedkoop brik wijn en onderweg naar huis dronk ik gewoon van het brik ppff warme wijn in het heetst van de zomer ;-((
mijn jongste broer is goed op de hoogte van mijn drinken , mening maal hadden ze na de dood van mijn ma schrik dat ik onder invloed 13 etages naar beneden zou springen .
mijn laatste onderuit gaan nu x maanden geleden bij een klant is de druppel geweest voor mij ik wil niet meer naar die hel terug , dus is voor mij de makkelijkste oplossing er gewoon af te blijven .
in spanje waren er eigenlijk weinig mensen op de hoogte van mijn drinker , wel op het laatse die keer dat er drie ziekenwagens voor mijn huis stonden omdat ik volledig tilt sloeg .
ik ken mensen welke stoppen met drinken die als ze in een serie of film alcoholisten zien er niet naar kunnen kijken , ik kijk er juist wel naar zo vindt ik leaving las vegas een mooie maar ook heel triestige film maar voor mij een echte ogen opener .
tot straks
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Als het zelfbediening was, ging ik ook meer drinken en dan meestal op de plek waar alles stond eerst een flinke slok van het glas nemen en dan bijvullen voor ik weer naar het gezelschap ging.
Als ik visite thuis ontving, stond ik bijna continue in de keuken.
De eerste nationale molendag, nadat wij met ons werk naar de molen waren verhuisd, was er ook een feest voor klanten en één leverancier om ons nieuwe onderkomen te vieren. Wij zijn daar naar toe gegaan, ook al was het op een zaterdag. Toen mijn baas mij daar zag, vroeg hij of ik mee voor de drankjes kon zorgen. Dus terwijl mijn man en kinderen de molen introkken, ontkurkte ik menige fles en van elke fles nam ik wel een voorproefje.

Trouwens als ik zo kijk naar hoelang mensen hebben gedronken, ben ik maar een kort verslaafde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond hebben eventuele anderen weer een half uur nodig om bij te lezen.
Safi ik heb het nog even nagekeken, het hangt natuurlijk van de grootte van de forel af, maar drie kwartier op 220 graden moet the job wel doen. Sorry ik heb een heeeel ouderwets oventje waar ik maar geen afstand van kan doen...
Moest trouwens ontzettend lachen om je herkenbare verhaal van urenlang in de keuken staan en je gasten die daar dan lusteloos met een vork doorheen zitten te prikken zonder het echt te proeven.
Ja, mijn reden om te gaan gebruiken was ook troost. En mijn eye-opener was, dat ik een paar weken geleden een vriend belde, die vroeg of hij me even later terug kon bellen want hij had het even druk. Enfin, hij belde terug en ik wist in mijn roes totaal niet meer wat ik hem nou eigenlijk wilde vertellen, he-le-maal kwijt.
Ik schaamde me verschrikkelijk en verzon een smoes, en toen was ik het ineens zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Die internetbehandeling laat je heel diep in jezelf wroeten. Maar je moet het wel doen en eerlijk, want dat biedt je hulpverlener en zijn / haar team de beste mogelijkheden om je het best te begeleiden en de beste handvatten te bieden.
Voor jezelf geeft het ook veel bloot. De behandeling zet je echt aan tot nadenken over jezelf, ook zul je merken dat je jezelf beter leert kennen.
Ik schreef de antwoorden meest gespreid over een paar dagen in een Worddocument. Als ik dan klaar was, kopieërde ik alles in het antwoordscherm.
Voor mij was dat de makkelijkste manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan ken je deze ook wel...een avondje bij vrienden of familie die veel leuker en liever zijn dan je drinkemaatjes en netjes die paar glazen wijn rekken over 5 uur.
Zodra je thuis of in de kroeg aankwam......drinken alsof je leven er van afhing en dan alleen maar blah-blah verhalen ophangen en verschrikkelijk lachen om al die andere blah-blah verhalen......ik vind mezelf nu echt bespottelijk in die tijd...waarom heb ik niet iets beters met mijn tijd gedaan of meer in die goede vrienden , familieleden besteed?
Ik heb zelfs geen kinderen omdat dat niet bij mijn leven paste...mijn man en ik komen allebei van alcholistische vaders en wilden dit onze kinderen voorkomen.
I.p.v te stoppen namen we gewoon geen kinderen....:brokenheart:

Terwijl we allebei zulke lieve hartelijke mensen zijn....nmaar we waren liever dronken dan iets echt moeilijks te doen.

Tja mensen ik ben de hele dag al alleen thuis en heb al mijn klusjes gedaan dus sorry voor al dat schrijven en dat jullie nu zoevel moeten lezen.
Als het maar wel een beetje interresant voor jullie is:D

Ben door al dat forum schrijven en huiswerk maken wel vergeten mijn sociale dienst briefje in te leveren...dat lukte me zelfs op tijd in al die jaren met alcohol op
zijn jullie nou een goede of slechte invloed?
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne

Wat een prachtig verhaal..ik werkte ook vaak alleen maar in kroegen omdat ik dan lekker van alles gratis kon snoepen.

Hoelang ben je nog maar precies verslaafd geweest...als je het niet erg vind dat ik het weer vraag ipv het terug te lezen

En zoals je ziet of leest ik maak van mijn hart geen moordkuil en heb veel met mijn man over onze verslaving gepraat dus ik heb al best wel een goed inzicht in mijn verslaving.
Mijn grootste struikelblok is het volhouden en daar wil ik graag handvaten voor.
Het behouden van de eerste...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Ik ben nooit een kroegenbezoeker of uitgaander geweest. Ik ben een echte huismus en dus een thuisdrinker.

Jouw schrijverijen vallen nog mee hoor. Al eens gezien hoeveel berichten ik al geproduceerd heb vanaf 9 maart?

Ik heb de laatste keer ook mijn WW-briefje te laat op de bus gedaan.

Jij hebt het over inleveren van dat briefje, moet je dat dan van de sociale dienst persoonlijk af komen geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Vanaf 2000 ben ik 's avonds meer gaan drinken, een jaartje later ben ik ook voor 6 uur 's avonds gaan drinken. En dat werd steeds vroeger en meer. Ik heb geen aanwijsbare reden gehad om te drinken. 't Is gelijk opgegaan met mijn overgang. Misschien dat de hormonen ertussen zaten. Nu zit de overgang erop en ben ik gestopt met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...