Spring naar bijdragen

vrijdag 20 juli


ferry

Aanbevolen berichten

Blacky,

Doe gij maar zot. Of is het een koortstdelirium, da's minder goed.
Sterkte met je gesnotter en kruip maar lekker onder de wol.

Ik ga me klaar maken voor mijn pianoles bij mijn vriendin.

Tot over een uur of zo.

'k Zal de plu maar meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag iedereen, bedankt voor alle verwelkomingsberichtjes.
Jullie lijken elkaar wel echt te steunen. Fijn.
Ik heb zelf niet veel de kans om te schrijven, daar er wel steeds iemand mee over mijn schouder kijkt. Ik ben dan ook zo een koppig eigenwijs tiepetje dat niet wilt dat iemand iets weet, laat staan zich moeit met mijn probleem. Trots, schaamte en wat nog allemaal. Ik ben me er bewust van, maar kan dat momenteel toch niet veranderen hoor. De laatste dag dat ik nog iets gedronken heb, was dinsdag, 17 juli ll. Dit is dan toch weer de derde dag. Ik voel me natuurlijk veel beter zonder, frisser, energieker, zelfzekerder. Maar vanavond ga ik met een vriendin naar een optreden kijken en traditioneel hoort daar drank bij. Ik ben me al mentaal aan het voorbereiden om nee te zeggen. Die beeldspraak van die gremlin vind ik best herkenbaar. Mijn hoofd is al volop aan het discuteren tegen dat aapje op mijn schouder. Moest dat in een tekstbalonnetje boven mijn hoofd zichtbaar zijn, ik denk dat ze me op sloten.......Heel interessant om gisteren jullie uitwisselingen te lezen over dat saai zijn. Dat ga ik alvast onthouden vanavond als ik denk dat ik dat als argument kan aanhalen.
Toch te maf dat al de nadelen van drinken zo weinig krachtig hun stemmetje laten horen.
Ben benieuwd wat het zal worden.

kristalhelder vanaf 17 juli 2007

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe toen ik nog dronk ging er minimaal een halve liter cognac in de groc.

Er waren genoeg andere middelen voor handen om mijn ziekte te bestrijden, maar ik koos voor de groc.

Ik was vaak ziek, ik had véél grocs nodig, werd er niet beter van, alleen steeds grokkieerder

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne

Mijn man vind het ook dom dat ik het tegen mijn zus heb gezegt omdat we het al die jaren verborh=gen hebben kunnen houden en omdat hij vind dat ik mezelf onder uit haal.
Verteld zij nu ook wat haar negatieve momenten in haar leven zijn? ze is nl altijd heel braaf en doet ook altijd alsof er nooit een vuiltje aan de lucht is in haar leven.
Mij luchte het in ieder geval op en het gevoel dat ik "beter" moet zijn dan ik ben als ik bij haar ben is nu weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 4 jaar geleden bevallen op mijn 40ste van mijn eerste wolk van een zoon.
2 jaar geleden ben ik gestop met roken.
Sinds 1.5 heb ik geprobeerd te stoppen met drinken, afwisselen met zeer hevige periodes van doorzuipen en enkele maanden niks. Hiervan is nu stilaan hopelijk het einde in zicht. Ja ik geloof erin, ja ik moet het kunnen.

Voor ik zwanger was woog ik 52 kg en met al dat hormonaal en afkickgedoe weeg ik nu 68 !! kg. Hoe dik moet ik nog worden eer ik ontplof? Mijn vriendinnen van vroeger wimpelen dit probleem weg daar de meesten reeds jaren met overgewicht worstelen. Maar voor mij is dit nieuw en schokerend bijna. Ik heb het nu aanvaard en durf in de spiegel te kijken en als eens naakt met licht voor mijn partner te gaan staan. Jongens toch, wat een toestand. Ik duik in de calorietabellen en kreeg bijna een beroerte dat 1 fles witte wijn 750 kcal is. Ojee, de dagen dat ik er wel twee dronk , had ik al genoeg calorien binnen voor een ganse dag. Nooit gedacht dat ik me daar mee ging bezig houden,hoor. Maar ik zie dat er hier veel dames op het forum zitten. Hoe zit dat met jullie kwabbetjes? Is er leven na het niet drinken? Smelten die dingen mee weg? Of ben ik nu in een eetverslaving aan het belanden?
Ik weet dat stoppen met drinken het voornaamste is, maar toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helena

Mij helpt alcohol vrije Bitburger op zo'n moment in een volle concertzaal.
heb je toch dat flesje in de handen en het is ook nog best lekker ook.
Wel oppassen dat je niet helzelfde doet als ik...wachten tot die roes komt na 2 of 3..want er zit echt geen alcohol in
Goed van je zeg 3 dagen...dat zijn de moeilijkste en ook het moment dat de trek wel weer gauw van zich laat spreken.
Vol houden meid..het zou jammer zijn als je de eerste weer neemt...succes vanavond:heart:

En je hebt gelijk zonder dit forum had ik de eerste al weer genomen...ik ben nl een troost drinker en dat vind ik hier voldoende...het is zoals iemand zegt een heerlijk warm bad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi..

Als je zus met respect omgaat wat je haar hebt toevertrouwd, vind ik vertellen over je verslaving eerder moedig dan jezelf onderuit halen..

Het is een onderdeel van het verwerkingsproces wat begint als men stopt met drinken en daar is vertrouwen eerlijkheid en respect voor nodig.

Rudy........

En nu ben ik echt weg.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helena,
Sinds ik ben gestopt ben ik 4 a 5 kg afgevallen. Sinds een week of 2 snoep ik enorm. Ik val niet meer af, maar kom ook niet aan. Nu dus tijdig kunnen stoppen met snoepen. Je kunt je wel voorstellen dat als je niet snoept je wel MOET afvallen. Wij kregen zoveel calorien door het drinken binnen!
heb van anderen hier ook gehoord dat ze zijn afgevallen, dus er is nog hoop voor je!
Goed hoor 3 dagen, inderdaad zware dagen. Hou vol!:rose::rose::rose:

Het giet en dondert inmiddels behoorlijk hier. Een voordeel de vogelpoepen gaan vanzelf van de ramen af. Scheelt mij weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helena het is vervelend dat je vriendinnen je niet serieus nemen met je probleem van verdikken.
Ze krijgen door jou een spiegel voorgehouden en dat vinden mensen die niets aan hun situatie willen doen niet leuk.

Aanvaarden is het beste wat je kunt doen.
Op het moment ik mijn drankverslaving aanvaarde gingen er deuren open die voordien gesloten waren gebleven.
Pas na het accepteren kon ik aan mijn verslaving gaan werken..

Na het stoppen met drinken begint het eigenlijke leven pas.
Uit de schijnwereld stappen.

Ik wens je veel sterkte, blijf schrijven want schrijven is ook verwerken.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Rudy, gegrokkieerd, die houden we er in.
Safi als het jou opgelucht heeft om het te vertellen aan je zus dan is het toch goed? Je kunt jezelf nooit onderuit halen als je oprecht bent denk ik. En vooral als je oprecht tegen jezelf bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,
Je bent niet weg te slaan. gezellig hoor!
Fijn weekend. Ik neem aan dat je viert dat je je vijfde ster ontvangt of ontvangen hebt?
Hoop voor je dat het tegeltje zo vol met sterren komt dat je de afbeelding niet meer ziet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helena, ik kan niet zo goed meepraten over kwabbetjes want ik ben altijd nogal schriel geweest, je weet wel, zo'n type van twee erwtjes op een plankje.
Van vriendinnen weet ik wel dat ze na een bevalling dikker werden, ook zonder dat ze meer aten of snoepten. Als je het zelf heel vervelend vindt is er volgens mij maar 1 oplossing: ga sporten. Lekker voor je gewicht, je figuur, je humeur, en fantastisch tegen de zin in wijntjes!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy
bedankt voor je ondersteuning...ik ging door mijn man zijn opmerking natuurlijk wel even twijfelen aan mezelf..maar het voelt goed en door jouw berichtje snap ik ook dat ik een grote stap aan het zetten ben.
:present::musicnote::heart:

geef je toch weer even een complimentje omdat je mijn twijfel tussen de regels door las:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bedankt allemaal die me ook een berichtje stuurden over mijn oprechtheid naar mijn zus blijkbaar zagen jullie de tweestrijd ook waar ik mee worstelde:present:

Helena
En ik sluit me aan bij Benthe, ik ben ook nooit echt dik en werd dat ook niet toen ik dronk..eerdertoen ik ging minderen...maar er werd me hier verteld dat je behoefte krijgt aan zoetigheid doordat je de alcohol laat staan want daar zit ook veel zoetigheid in.
Dus een wijze les: geef er niet aan toe en haal geen koekjes in huis maar rijstwafels en nootjes en doppinda's
en koop veel fruit van het geld dat je bespaart door niet te drinken.
Sporten is natuurlijk ook goed maar ik ben niet zo'n sportschooltype...maar loop liever met mijn hond 2.5-3 uur per dag in de natuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Helena,
Ik vind het ook niet prettig als ze over mijn schouder meekijken, maar ze weten dat ik hier op het forum zit. Dus af en toe druk ik op de bureaubladknop, meer niet, daarna ga ik vrolijk verder.
Nog steeds haal ik veel steun uit het forum en ben voorlopig van plan dat te blijven doen. Beter verslaafd aan dit forum dan aan wijn.
Ik zie de tekstballonnetjes al boven je hoofd, net als de goede en de slechte ik in de Suskes en Wiskes.
Ik wens je dan ook sterkte vanavond. Gewoon een fris bestellen en als ze er wat van zeggen, kun je antwoorden dat je gewoon geen zin hebt in wijn of bier of wat dan ook. Knap van je dat je nu al die confrontatie aan durf. Ik heb mezelf de eerste 5 dagen huisarrest gegeven. De voordelen van niet-drinken zijn inderdaad lange termijn voordelen, die van alcohol van zeer korte termijn.
Sorry hoor, maar ik moet mij altijd wapenen om op gewicht te blijven. Ik lust nl. geen snoep of gebak en moet dus af en toe extra's nemen om niet te licht te worden. In mijn vakantie vorig jaar was ik zo'n 7 kilo aangekomen, die zijn er allemaal vanzelf afgegaan, de laatste kilo's zijn er wel sneller af gegaan doordat ik geen wijn meer drink.

@Safi,
Dat was ik met die zes verkooppunten. Met mijn terugval schaamde ik mij inderdaad voor mijn alcoholgebruik, ik wist toen al dat ik alcoholist ben. Voor mijn eerste behandeling kocht ik mijn wijn gewoon bij een en dezelfde slijter: elke week in een keer 12 flessen wijn, zonder schaamte.
En ik ben het met Rudy eens dat je jezelf niet onderuit hebt gehaald door je alcoholprobleem met je zus te bespreken.

@Gem,
quote
Degenen die zich zwak durven opstellen zijn het sterkste....
unquote
Helemaal gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helena
Ik las je berictje nog eens op Wie is ie en zag dat je het volgende schreef:

" Nu sta ik op het punt dat ik besef dat volledig stoppen het beste is voor mij."

Misschien een goede ondersteuning als je een zwak moment krijgt vanavond..schrijf het op een briefje en ga af en toe naar de wcom hetb te lezen...misschien dat het helpt.
3 Dagen dat is niet niks...dus niet weggooien voor een drankje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...