Spring naar bijdragen

vrijdag 20 juli


ferry

Aanbevolen berichten

Hoi CPAS, ja het zal aan de situatie liggen of hoe je in relatie tot iemand staat. Toen ik het zelf nog niet wilde toegeven en iemand zei er wat van, werd ik altijd defensief. Heel kinderachtig eigenlijk, "bemoei je nou maar met je eigen problemen want die heb je genoeg!"
Zelfs als iemand het op een heel lieve manier bracht "Ik maak me een beetje bezorgd om je want..." wilde ik er niet aan en ging ik er met een grap of soms een snauw overheen.
Misschien was je er aan toe dat je vriendin je er op attent maakte. En wel dapper van haar, ze geeft vast veel om je dat ze het risico heeft genomen dat je misschien kwaad zou worden en niet meer verder wilde praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Luna gefeliciteerd!:musicnote:
En is Rudy morgen jarig of las ik verkeerd?

Iemand aanspreken op zijn alcoholgebruik? Ik denk dat het er maar aan ligt. Ook wie degene is die het zegt. Als het van iemand komt die zelf veel gedronken heeft komt de boodschap harder/beter aan denk ik. Of een echte vriendin die je aanspreekt.
Ook al is diegene in de ontkenningsfase dan zal diegene er toch over gaan nadenken denk ik. Of ben ik nou te positief? Wil natuurlijk niet zeggen dat diegene dan ook stopt. Tja, en sommigen zullen er boos om worden denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Járen gleden ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat ik alcoholist was en ben er toen met hulp van de huisarts en refusal uitgekomen en van de ene op de andere dag gestopt, tot jaren later, mn man was jarig, ik dacht dat 1 mixdrankje wel kon.
Wel, dat was dus fout gedacht, niet dat het direct helemaal mis ging, maar langzaam maar zeker was ik weer terug bij af..
O, ik kon makkelijk weken, zelfs maanden niet drinken, maar daarna moest ik weer..
Ben nu ruim 3 maanden gestopt en langer heb ik het nooit volgehouden, maar hoop en wil het nu wel volhouden.
Zeker nu, in deze drukke tijd, besef ik hoe blij ik ben dat, ook al ben ik hondsmoe, het heerlijk is, nuchter hondsmoe te zijn. Oók al speelt er soms door mn gedachten dat ik er nu wel 1 tje verdiend heb.Maar goed, vorige week wilde ik dus het bijltje erbij neergooien, maar ik had gewoon geen trek in alcohol!!
En dat hoop ik maar zo te houden!
Zo, en nu ga ik weer naar klein manneke, daarna lekker slapen en vannacht weer werken!
Hele fijne dag verder, allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Horizon

Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat het beter/sterker aankomt van iemand die zelf ook veel heeft gedronken daarom kan ik me ook voortsellen dat de AA goed voor me zou zijn. maar ik ben nog niet helemaal over de drempel wat dat betreft.
Maar ik werd verliefd op mijn man omdat hij eerst zei dat hij en ik alcoholisten waren en me toen een drankje aan bood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De boodschappen zijn binnen!! Het regent nog niet maar het wordt hier donkerder en donkerder.

Ik probeerde net duidelijk te maken dat ik niet aan mijn vriendin ga zeggen dat ze een probleem heeft.
Misschien als ze er zelf wat over zegt, maar niet in eerste instantie. Nee, ik bedoelde dat IK haar ga vertellen over MIJN probleem. Ik heb er bij mezelf over na zitten denken en ik denk als iemand die een probleem heeft met alcohol dat aan mij zou vertellen, ik er wel degelijk over na zou denken.
Dat het misschien te vroeg gezegd zou zijn, dat is wat anders. Je kunt pas zelf stoppen als je er aan toe bent.
Maar dat zaadje....al ontkiemt het maar en ligt het er heel rustig te wachten....Met een beetje geluk gaat het meteen groeien of later of misschien helemaal niet, dat kan ook. Als iemand je dierbaar is moet je er wat over kunnen zeggen, vind ik. Maar het is nu nog niet aan de orde, ik durf het echt nog niet. Ik vind het al moeilijk om het te erkennen dat ik een alcoholist ben. Dat lukt nu wel, maar makkelijk zeggen is een tweede. Ja hier! Hier durf ik het wel. Waarom, omdat we allemaal met hetzelfde probleem zitten en het dus begrijpen. Ik merk bij anderen dat als ze geen verslavingen hebben, ze het nooit helemaal kunnen begrijpen. Neem mijn man. hij doet verschrikkelijk zijn best, geeft alle ruimte, alles om me van mijn probleem af te helpen. Begrip? Ja tot op zekere hoogte. Maar nu ik een aantal weken droog sta, vergeet hij het gewoon. Voor hem is de kous af. En dat is niet lullig bedoeld van hem, daarvan ben ik overtuigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag charlie ,
ik heb juist naar mijn broerke in japan gebeld op zijn vraag hoe het met mijn niet drinken gaat geantwoord goed al x maanden niets , zegt hij nu ja dan ben je al een ex alcoholist .
hem gezegt dat ook voor mij het gevaar blijft schuilen nu vandaag en mogelijk over x jaar
maar een glasje kan geen kwaad zei hi , ik weet persoonlijk uit eigen ondervinding dat het wel kwaad kan .
geniet van je kleine manneke :-))
lieve mensen niet jaloers zijn op belgie maar het regnt hier dat het giet en heel donker ;-((
ik heb geslapen maar ben wakker gebeld door mijn baas ;-(((
nu ja hij heeft een ferme hoestsalvo in zijn oren gekregen en heeft zich geescuseerd dat hij me wakker gebeld heeft:-))
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat jammer Corinne van die baan, maar met goede moed.....
Die regenbui uit België hebben wij nu in R'dam efkens op ons kop Blacky. Gaat het weer een beetje? Neem anders een lekkere hete groc, dat maakt de hoest wel los.
Wat betreft wel of niet iemand aanspreken op gebruik, ik weet het niet hoor. Ik ben erg voor de vrije keuze. Zo heb ik een goeie vriend die blowt. Al jaren. Hij raakt zijn banen kwijt omdat hij gewoon niet meer vooruit te branden is en ik heb al duizend keer tegen hem gezegd dat hij daarmee moet kappen. Ja, haha, de lamme helpt de blinde. En dan zegt hij, ja ja, inderdaad. Maar het helpt niets. Dus accepteer ik hem maar met de dingen waarom ik hem aardig vind, en voor de rest moet hij het echt zelf weten. Klinkt misschien harteloos, maar iemand moet het zelf inzien, anders heeft het geen zin.
Safi ik moest zo lachen om je verhaal van de reden waarom je verliefd werd op je man. Dat stond er zo parmantig: "Nou en daarom ben ik verliefd op hem geworden.."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Blacky, eens een alcoholist, altijd een alcoholist he....
Ziek lekker uit meid en laat je baas de baas!!
En hier in het westen regent het ook hoor, met een enkele donderslag erbij!!!

Corinne, jammer!! Maar de volhouder wint!! En nog gefeliciteerd met jouw 100 dagen!!!!

En nu ga ik echt!!!!!!!!

Doeg doeg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh nee sorry Blacky, geen groc maar een kwast, aaayyyy, in groc gaat geloof ik een halve liter cornac ofzo, maar ik bedoel dus een hete kwast, met citroen en honing en kruidnageltjes... enfin, als je maar beter wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vandaag voor het eerst sinds ik ben gestopt weer in een slijterij geweest.
Heb daar een zakflacon whisky gekocht. Die man daar zal wel gedacht hebben, want ik kon de laatste jaren de flessen drank bijna niet tillen die ik daar gekocht heb. Nu slecht 0.2 ltr. Times are chanching (gelukkig).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Charlie,
Geniet vanmiddag nog lekker van je kleine manneke.
En vanavond, ga er dan met goeie moed tegenaan.
De andere oma komt dit weekend terug en dan kan zij het overnemen.
:present::)

@Stien,
Slaap ze en dan jij ook weer met frisse moed de nachtdienst in.

@Safi,
Dank je.
Ik kan inmiddels wel leven met al die afwijzingen. Maar blij ben ik er niet mee.
En ben heus niet van plan dat aapje wakker te (laten) maken.
Ben nu al meer dan 1,5 jaar bezig met solliciteren en zal dus maar niet reppen van het aantal afwijzingen.
Tot enige maanden geleden nam ik dan wel een, twee glazen wijn extra na zo een telefoontje.

@Blacky,
I shall overcome some day en een baan bemachtigen.
Je broer denkt dus dat je genezen bent van een ongeneeslijke ziekte.
Jij weet beter, anders zou je hier niet zoveel hoeven zijn.
Je baas kreeg wel meteen antwoord op zijn vraag hoe het met je gaat. HI HI.
Beterschap. Ik dacht dat het bij mij nu wel een beetje over zou zijn,
maar het is een hardnekkige verkoudheid.

@Gem,
Dank je.
Zeggen dat ik alcoholist ben tegen personen buiten het handvol ingewijden en dit forum. Nee, dit is mijn geheim. Ik heb het zelfs nog steeds niet tegen mijn moeder durven zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik ben morgen niet jarig maar wij vieren het behalen van sterretjes, uitgestelde verjaardag feesten en ik moet na vier jaar wonen in België nog steeds officieel aan de familie van mijn vrouw worden voorgesteld.

Allemaal gezellige mensen die wij herhaaldelijk op familiebijeenkomsten ontmoeten.

Mijn eigen verjaardag vier ik in Holland samen met mijn vrouw kinderen uit mijn verleden huwelijk en familieleden.

Een sterretje krijg je in België bij de AA na ieder nuchter jaar.
Al die sterretjes samen kunnen bevestigd worden aan een tegel in de vorm van een huisje waarop afgebeeld een gezinstafereel.

Net voor de bui de bootschappen in huis en ik ga driftig met de voorbereidingen aan de slag.

Saluut
Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
:$ Dank je. Over nog weer 100 dagen graag nog zo een salvo wensen.:$
Dat voelt lekker. Echt.

@Benthe,
Regent het pas nu in Rotterdam, hier in Dordrecht is het al uren aan het regenen.
Er maar vanuit gaan dat bij je vriend die knop ooit wel eens een keer omgaat.

@Charlie,
Dank je.:)

@Gem,
Pech voor die slijter.

@Rudy,
Veel feestplezier. En wordt je nu officieel voorgesteld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:-))))))))))
ik dacht al , zal eens vragen wat een groc is :-))
en aan corinne :musicnote::moon::sun::):rose: van harte corinne met je 100 ja amaai 100 dagen waaauuuwww
hieper de piep hoera voor corinne :-))
niet op letten ben beetje zot en heb het gloeiend heet =warm
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik mezelf bij de kladden neem kom ik tot de conclusie dat toen ik dronk ik zoveel mogelijk contacten zocht in het drankmillieu.
Ik ondervond daar weinig weerstand en mijn drankje was gewaarborgd.
We waren zielig altijd de underdog.
De wereld was een zooitje vond ik en iedereen was het roerend met me eens.

Iemand van buiten mijn kennissenkring vertelde me op een keer dat ik mijn drankgebruik eens in de gaten moest houden.
In mijn hoofd is deze mens duizend vreselijke doden gestorven en ik liep er nadien met een grote boog omheen.

Ik was kwaad liet dat niet blijken, ik voelde me betrapt iemand had door wat ik zo goed mogelijk geheim probeerde te houden en kroop in mijn schulp.

Ik ben niet gestopt met drinken ik liet niet merken dat ik me betrapt voelde maar innerlijk heeft de waarschuwing van de ander me wel wat gedaan.

Blijkbaar moet Iemand anders dan de meest dierbaren de verslaafde op zijn verslavingsgedrag wijzen anders dringt het blijkbaar niet door en gaat deze zijn eigen uitgestippelde weg en daar is geen spelt tussen te krijgen totdat hij zelf toegeeft machteloos te staan tegen over drank.

Intussen komen mijn nieuwe vrienden en kennissen uit andere kringen dan de kroeg en dat is goed zo....

Rudy.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...