safidepafi Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Oh nee toch niet nu zijn weweer gezellig met zijn viertjesB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 hoi corinne , ben je ook verkouden ??en wat ga jij eten vandaag , ik heb niet veel fut om te koken vandaag misschien pakje friet laten halen aan het frietkot .indien niet staan er vogels zonder kop op het menu ;-(( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Hihi, kappertjes en groene dingskes, maar die bollen helpen wel tegen de hoest. Ik vind kappertjes over de sla trouwens wel lekker, als er geen Grrrrremlin in zit, zie eerdere conversatie.Toch zal het uitzieken zijn Blacky, wat je er ook tegen slikt... slik, even uitzieken.Yep, dat artikel heb ik ook gelezen Safi. En dankjewel voor het recept van de balletjes. Ik vind zelfgemaakte vegaballetjes trouwens veel lekkerder dan die in de winkel. Het is op zich wel troostend (wat dat artikel betreft) dat we gelukkig geen dweilen zonder wil of kracht zijn, maar het effect blijft hetzelfde, want je moet het toch zelf doen als je er weer van af wil. Wel blijkt er een medicijn op de markt te komen dat deze ticcende stofjes in de hersens reguleert en die link aan de behoefte stopzet. Maar dat is nog in proef-fase... dus voorlopig maar zelf doorgaan, nietwaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Ik kook niet vandaag, maar manlief had het over boontjes en in de koelkast zag ik gepaneerde schnitzels liggen. Dus dat wordt: gepanneerde schnitzel met sperzieboontjes en aardappelen.Eet jij maar die vogeltjes zonder kop met lekkere verse groenten. Dat is gezonder dan een pak frieten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Benthe,Het is zo, we kunnen alleen op onszelf vertrouwen. En ons eigen lichaam is onze verrader.Trouwens ik ben niet van plan om te kijken of ik TIQ's heb ontwikkeld. Ik veronderstel van wel, want ik heb een terugval gehad en in die valkuil ben ik met open ogen gelopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Ja Blacky je moet gezond eten hoor...je lichaam heeft vitamines en mineralen nodig om je immuun systeem weer oppeil te brengen.Patatekes...zijn wel lekker troost voedsel en dan vooral een patatje oorlog voor mij maar ga wat lekkers maken.Een broodje ei met een kpje soepis ook gezonder dan die frieten.BentheIk ben het met je eens dat je het zelf moet doen. ik stond net bij de kassa in AH en dacht helemaal niet aan drank.Toen zette iemand achter mij twee flessen wijn op de band...en PANG...mijn ziel zei:...WIJN>>>WIJN>>>WIJN !Maar gelukkig voel ik me nog steeds sterk en wil ik echt helemaalniet meer drinken dus ik ging afreeken en liep heel trots weg met een gevoel van ...he,he....ik kan lekker een gezellig weekend hebben zonder die troep!Ben toen lekker een ommetje gaan maken met de hond om even over die gevoelens na te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Corinne kan je dat laten onderzoeken ..over die TIQ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Sorry bentheikga ook even wat anders doen..later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Safi,Geen idee of je dat kan laten onderzoeken.Ik zal ze wel hebben, gezien de feiten, ook al heb ik dan niet zolang gedronken, ik heb wel extreem veel gedronken m.n. de laatste 4 jaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Corinne, ik wilde toch nog even antwoorden, want ik was absoluut niet gelukkig met je stukje over mij.Ik heb het gewoon moeilijk vandaag, net zoals anderen dat hebben. En dan ga ik wel een keer melig doen, ja. Ik verstop mijn gevoelens vaak achter humor, melig of niet.Vandaag is een moeilijke dag voor mij. Heb ik altijd met feestdagen. Ik hoef nergens meer naartoe. Geen ouders meer, weet je wel. En ook al kan ik heel erg boos zijn op mijn moeder, ik mis haar dus wel. En ik mis mijn vader nog 1000 keer meer.En nee, ik heb geen relatie. Autisme, dyslexie, ADHD... Mag je allemaal hebben. Wordt ook ernstig genomen. Maar als je zo bindingsangstig bent dat je geen relaties kunt aangaan... Nee, dat is dan maar je eigen schuld zeker?Denk je dat wij niet eenzaam zijn misschien?Het lijkt wel alsof mensen hun relatie van jaren maar weggooien omdat ze een paar maanden droog staan. Mij niet gelaten, hoor. Maar dat komt ook wel hard aan voor de mensen die zo gehavend zijn dat ze nauwelijks relaties kunnen aangaan. En zo zitten er hier ook wel een paar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Ja dat kan je laten onderzoeken, tenminste Erasmus in R'dam doet er onderzoek naar, ik weet niet hoe dat in Groningen is. In ieder geval moet dat via je huisarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Voor diegenen die graag koken.Ik zet het hier nogmaals neer, met een verwijzing naar een vraag op de website van het NIGZ (Nederlands Instituut voor de GezondheidsZorg.Drank in gerechten verdampt niet helemaal en kan die TIQ's dus activeren.[L=http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qena.antwoord&vraag=4413 ] Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 En zo heb je zoveel van die "afwijkingen".En ik zit ook vaak te geinen terwijl ik me helemaal niet zo vrolijk voel.Ik heb last van het "harmoniemodel", meteen vrede willen stichten. Ik wed dat Safi het herkent, als ik het mis heb mag je het zeggen.Afwijzingsangst of bindingsangst is heel erg, ik denk voornamelijk omdat je zelf niet kan geloven dat iemand echt om je geeft en voor je gaat. Ik geloof niet dat iemand het kwaad meent met een ander op dit forum, maar je weet hoe het soms gaat als je iemands' gezicht er niet bij kan zien, dan komt het soms misschien niet zo lekker over.Voor mij IS elke mens een afwijking op zichzelf, en gelukkig maar! Lekker niet saai.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Ik ga eten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 fran ook van mij bindingsangst of verlatingsangst bij mij lopen ze allemtwee door mekaar .mijn eigen ervaring is dat als men genoeg gekwetst geweest is in het leven dat men zowel het eene als het andere kan hebben .mijn psy zegt hierover dat ik eerst moet leren om mijn eigen graag te zien ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 quote: Originally posted by: CPASBenthe, Het is zo, we kunnen alleen op onszelf vertrouwen. En ons eigen lichaam is onze verrader. Trouwens ik ben niet van plan om te kijken of ik TIQ's heb ontwikkeld. Ik veronderstel van wel, want ik heb een terugval gehad en in die valkuil ben ik met open ogen gelopen. Niet alleen het lichaam is onze verrader maar onze gedachten over alcohol zijn de killer...Het lichaam is net zo afwijkend als het brein dat er bij past...Toen jij een terugval had ging het in eerste instantie om de gedachten over drinken daarna treden de TIQ's pas in werking... nooit andersom...En tja zelfvertrouwen... ik vind het nog steeds lastig om soms te onderscheiden wat gezond voor mij is en wat niet... ik zelf reken er niet al te veel op dat zelfvertrouwen mij gaat redden...Zelfkennis is voor mij niet de oplossing...dan was ik allang genezen hahaha....Alcoholisme is een tweevoudige ziekte... het mentale deel en het fysieke deel... het fysieke deel is niet te behandelen... blijft het mentale deel over dat er voor probeert te zorgen dat ik weer ga drinken en gebruiken... en zolang ik niet drink of gebruik maakt het geen moer uit of ik TIQ's heb of whatever...Probleem is echter dat zonder drank en drugs ik mij oncomfortabel voel... en zolang dat gevoel blijft ga ik vroeg of laat voor de bijl... en de stappen wijzen mij de weg naar comfortabel in mijn eigen vel zitten... en om te gaan met mijzelf en de realiteit...en dat is voor mij de weg...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 BA en VA lopen altijd door elkaar, Blacky. Je wordt ook maar bindingsangstig omdat je bang bent om te verliezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Hoi Francesca,Alcoholisten die na enkele maanden hun relatie aan de kant gooien , en ik zelf was er ook een die dat gedaan heeft en gelukkig was het nog niet te laat om het weer goed te maken , zijn in mijn opinie ook niet in staat om een relatie te hebben... het komt heel veel voor dat alkies in een vroeg stadium beslissingen maken over hun relatie omdat zij zichzelf niet happy voelen... en mijn ervaring is is dat dat logisch is als je net gestopt bent...de realiteit is keihard als je je door alcohol verknalde relatie onder ogen moet komen...en wegrennen voor moeilijkheden herkent elke alkie...daarom dronken we ook...bang voor de realiteit en intimiteit.... ik kreeg een vlaag van verstandsverlies en liet mij leiden door "pure hartstocht en liefde hahaha ahum".... nou fout... ik zocht gewoon iemand die mijn gemekker wilde aanhoren ... iemand bij wie ik met een schone lei kon beginnen... wederom zocht ik buiten mijzelf om een goed gevoel te krijgen...Net als jij heb ik ook bindingsangst hoewel ik in een relatie zit.... ik ben bang voor intimiteit....Vroeger vond ik het beste om oppervlakkig te zijn en niet te veel te laten zien... dat heb ik geleerd van mijn vader... en dan kunnen anderen je ook geen pijn doen... echter ik smacht naar intimiteit maar weet niet precies hoe dat moet... dat moet ik echt leren.. en dat is lastig en frustrerend soms... maar er zijn soms momenten dat het net lijkt of alles klopt en mijn partner en ik een zijn...Het is nu grappig om te zien hoe ik mijn ouders huwelijk kopieerde in mijn eigen relatie... koud en afstandelijk maar vol met lust... en wanneer het mij uitkomt... en hier geldt het aloude spirituele axioma ; je kunt alleen geven wat je hebt... dus ik had het niet... ik moet het leren...De laatste 15 jaar had ik maar een relatie ; met alcohol en drugs en met niemand anders.... en op een tweede plek een stuk verder kwamen later mijn kids en nog verder weg mijn partner...de rest haatte ik en vond ik maar assholes....Maar goed dit mijn ervaring en mijn mening....Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Ziza ik vind het heel fijn voor jou dat de stappen jou goed helpen, maar wat bedoel je nou met, dat het fysiek niet te behandelen is, of lees ik dat nou verkeerd? Volgens mij is juist het fysieke deel het makkelijkst te behandelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Lieve Fran,Als jij zegt dat je mijn mailbox gaat vullen, dan mag ik dat toch melige humor noemen?Dat heeft toch niets te maken met het feit dat je bindings-/verlatingsangst hebt (wat ik trouwens niet wist).En ik heb toch niets gezegd over het al dan niet hebben van relaties of het verbreken daarvan?Verder ben ik niet van plan mijn familierelaties weg te gooien. Die koester ik liever.Bindings- en verlatingsangst onderschat ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Ik weet het niet, Ziza. Ik ben gewoon ECHT beginnen zuipen omdat ik voelde dat ik altijd alleen zou blijven. En toen was ik al 25. Stoppen met drinken kan het paniekgevoel misschien verminderen, maar niet helemaal wegnemen. Het zit gewoon te diep, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Ziza,Ik heb toch niet geschreven dat die TIQ's verantwoordelijk waren voor mijn terugval?Ik heb geschreven dat ik die TIQ's niet wil uitproberen, omdat ik een terugval heb gehad.Nadat wij meer dat 35 uur onderweg waren geweest, onze bagage niet hadden en thuis geen eten hadden, zijn wij wat gaan eten. Daarbij heb ik 2 pilsjes gedronken. En de volgende dag heb ik wijn gekocht. Ik heb die teruval helemaal aan mijzelf te danken gehad. En dat was geen heuveltje af, nee dat was een diepe afgrond. Met grote snelheid en bodemloos en toen ik daar uit wilde komen, leek het hopeloos. Zie je nu, ik wil geen terugval meer, dus ik neem geen glas meer en ik wil ook niet dat er mij onaangekondigd eten gepresenteerd wordt waarin alcohol verwerkt is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Hangt er van af wat je van een relatie verwacht. Gaat mij niets aan, maar er zijn allerlei soorten van relaties, en alleen zijn is ook niet verkeerd. Het is maar waar je gelukkig van denkt te worden. En dan bedoel ik gelukkig in de zin van, waar kan je je draai in vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 21 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2007 Charlie, wat jammer nou. In elk geval weet je nu wel héél zeker dat vermoeidheid een grote valkuil voor je is.Men zal wel denken, daar heb je d'r weer. Maar ja, structuur aanbrengen helpt om je valkuil te omzeilen.Leer jezelf kennen, dat gaat niet zomaar. Daar moet je aan werken en kost veel energie.Voorheen als ik uit de nachtdienst kwam bleef ik op tot zeker 12 uur. Ik draaide de hele boel goed om.Maar voorheen hoorde daar ook mijn verwerkingsglas bij. En zeker een eerste nacht dan ben ik grotendeels aan het doorhalen, dús nog vermoeider. Het werk op zich kan mij lichamelijk maar ook geestelijk uitputten, heb je daarnaast nog veel perikelen in je thuisomgeving dan kan dat nét even teveel worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden