Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,
Ik ga zo weer naar bed maar even wakker. Een kopje thee en een cracker.

Stien/Charlie,
ik hoop dat jullie lekker hebben gewerkt. Even opslomen en dan goed slapen.

Horizon,
veel plezier in Haarlem. Ik wens je veel succes met je matigd drinken. Begin laat met drinken, dan kan je niet teveel voor de bijl gaan.

Fauve,
Niet meer balen van jezelf. Maak er een droge dag van en neem de eerste niet.

Rudy,
veel plezier met je feest en geniet van de reden daarvan. Ik hoop ooit nog eens zo lang nucher als jij door het leven te gaan. Ik ga maar verder met vandaag.

Soothe/Luciene,
veel plezier samen met de logeerpartij.

Blacky,
ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat dan gisteren.

Anna,
beetje kunnen slapen?Was je zoon niet te laat thuis?

Benthe,
ging je nou de vega Haggis maken vandaag? Eet smakelijk!

Helena,
Op naar de vierde dag zonder alcohol. Of mochht je van jezelf drinken in het weekend?

Tapas,
Rustig en leuk weekend gewenst. "Stuiter"niet te hard rond.

Safi/Delta,
Succes met het completeren van jullie opdrachten.

De anderen een heel prettig weekend gewenst. Als jullie moeten werken: succes. Degenen die vrij zijn, maar er een droog weekend van en als jullie mogen drinken, drink met mate.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen gem ,
ik zag dat jij al wakker was en gelukkig heb jij het draadje al geopend :-))
vannacht enkele keren wakker geweest door een kikker hoest salvo die uit mij eigen keel kwam ;-((
fuave ik weet niet of jij volledig wil stoppen of gematigt drinken nu er weer tegen aan .
corinne vertrek jij vandaag naar belgie ??
naar mijn eigen toe heb ik niet het idee dat de antbiotica echt helpt sĀ“morgens zoals nu heb ik echte nies en hoest buien maar er komt maar weinig los ;-((
vandaag hier in belgie nationale feestdag alles is gesloten nu ja kan toch niet naar buiten dus .
gem jou onderschrift heeft een enorme aantrekingskracht op mij :-))
wil dat zeggen morgen 2 maanden adb ??
zo lieve mensen tot straks , ik ga eerst een beetje naar de kattencross kijken , is een traject met heel veel obstakels o.a mijn toetsenbord daar vliegen ze ook eens over :-))
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!
Wat een heerlijke ochtend na een droge vakantie-avond.
Boeddhistische wijsheid van de dag:

" 21 juli
Het kwaad is geen Zijn op zich;het is slechts het resultaat van jullie denken. Wanneer je weet dat de oergrond van de geest Boeddha is en dat er in deze geest beslist niets kwaads kan zijn, dan zal duidelijk zijn dat zodra er gedachten ontstaan, deze het kwaad veroorzken. Wanneer jullie erin slagen het denken uit te schakelen en je geest tot rust te bregen, dan zal er geen kwaad meer zijn. Daarom zegt men ook: "Zodra er gedachten zijn, ontstaan alle dingen; maar als de gedachten tot rust komen, komen alle dingen tot rust"".

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnige perioden, vanmiddag mogelijk een bui.

Vandaag begint zonnig, maar in er ontstaan al snel stapelwolken. In de middag is er kans op een bui, in het noordwesten ook nog in de avond. De middagtemperatuur loopt uiteen van 20 graden aan de kust tot 23 verder landinwaarts. De wind komt uit zuidwestelijke richtingen en is matig, aan de kust vrij krachtig en eerst nog krachtig, 6 Bft. In de middag neemt de wind wat in kracht af en 's avonds is hij zwak en veranderlijk. In de nacht van zaterdag op zondag naast opklaringen ook wolkenvelden. Het noordwesten maakt nog kans op een bui. Het wordt een graad of 12. Overdag is het wisselend bewolkt en in de middag trekken enkele buien van het westen uit over het land. Daarbij is ook onweer mogelijk. 's Middags wordt het 20 graden bij een matige, aan zee een vrij krachtige zuidwestenwind.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Gem, jij van harte met je man. Jij had toch ook feest dit weekeind? (misschien zit ik er wel naast)

Rudy, jij ook een fijn feest weekend.

Blacky, voor jou :present: feesten zal jou wel niet goed bekomen. Doe het rustig aan!

Ik heb niet van gisteren terug gelezen, ben net terug uit mijn werk. Leek de Nijmeegse vierdaagse wel zonder pauze's. Kreeg gelukkig wel koffie en bouillon tussendoor van collega's.
Dus Kate bij mij gaat die knop nu Ć©cht om.

Allemaal een hele fijne dag, geniet van het weer. Het is hier heerlijk buiten met een zonnetje.
Laat "gewoon" die eerste staan en laat al die anderen maar begaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Ik zal vandaag wat meer luisteren:D
Wil aleen Rudy veel plezier wensen op zijn sterretjes ceremonie en het "voorstellen"
en natuurlijk op het hele feestje!

Gem wat spannend...morgen 2 maanden...goed gedaan hoor!!!!!:present::present:

en wat een mooie einde van je bericht Stien ;Laat "gewoon" die eerste staan en laat al die anderen maar begaan.

Fijne dag lieve ondersteunende mensen ga mijn man vandaag meehelpen onze Bedford Camperbus uit 1970 klaar te maken voor de APK.....zo'n zin om weer eens "on the road" te zijn:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen

heb het draadje van gisteren weer doorgelezen en moet zeggen, hƩƩl herkenbaar!!

Vannacht heb ik voor het eerst tegen de vermoeidheid moeten vechten, niet echt slaap, maar gewoon moe...Niet zo gek natuurlijk.
Toen gelijk om 8 uur boodschappen gedaan en door naar mn dochter.
Gelukkig belde om even 10 uur haar schoonouders dat ze weer terug waren van vakantie, dus haar man gebeld; die in ons huis aan het klussen was, en zijn ze even koffie gaan drinken daar, vandaar dat ik nu lekker vroeg thuis ben. Maar de slaap is over!!
Helaas zit ik nu gigantisch te vechten met een venijnige gremlin::o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kate

Goedemorgen!


Wat een heerlijke ochtend na een droge vakantie-avond.


Boeddhistische wijsheid van de dag:


" 21 juli


Het kwaad is geen Zijn op zich;het is slechts het resultaat van jullie denken. Wanneer je weet dat de oergrond van de geest Boeddha is en dat er in deze geest beslist niets kwaads kan zijn, dan zal duidelijk zijn dat zodra er gedachten ontstaan, deze het kwaad veroorzken. Wanneer jullie erin slagen het denken uit te schakelen en je geest tot rust te bregen, dan zal er geen kwaad meer zijn. Daarom zegt men ook: "Zodra er gedachten zijn, ontstaan alle dingen; maar als de gedachten tot rust komen, komen alle dingen tot rust"".


groetjes,


Kate



Goedemorgen allemaal....
Kate wat een mooi stukje is dat...
Zelf vind ik het ook leuk om boeddhistische boeken te lezen...

Voor mij betekent bovenstaande dat al mijn problemen gerelateerd zijn aan een verkeerde manier van denken... en , en ik heb dat vaker geschreven , ik geloof mijn eigen destructieve leugentjes... ik zie aan voor waarheid wat een illusie blijkt te zijn...en daar kan ik boeken over volschrijven...
Wat het AA programma mij heeft gebracht is dat behalve de obsessie om te drinken en gebruiken is weggenomen (en dat was de centrale gedachte in mijn leven voor meer dan 15 jaar ! en die is kompleet verdwenen wat een enorme rust oplevert vandaag) dat ook een hele hoop angsten en wrok zijn weggenomen...en dat levert weer meer rust op...
Hoe heb ik dat gedaan ? Door naar BINNEN te gaan...door te kijken wat mijn aandeel is in alle ellende die mij overkomen is en die ik heb aangericht... een onbevreesd en grondig onderzoek van mijzelf... en te zien wat mij dreef en mij leidde in dit leven... en ik kan je nu uit eigen ervaring zeggen dat het niet de Geest Boeddha was die in het stukje van Kate stond die mij leidde maar ik werd , en vandaag al een heel stuk minder , geleid door obsessieve gedachten over drugs , alcohol , angst en wrok.... dat waren mijn raadgevers...gedachten...en door er met een ander over te praten en alles te vertellen hoe ik het zag kwam er een stuk opluchting niet te kort... ik kon eindelijk zien hoe gek ik eigenlijk was....en hoe belachelijk ik eigenlijk dacht... en vandaag komen er nog steeds dingen naar boven waarvan ik denk ; "man waar gaat dit over hahaha)....
Zoals ik het stukje van Kate begrijp is de oplossing in CONTACT komen met je BOEDDHA-NATUUR....want daar kan niets dan rust en goeds zijn... en om daar te komen moet ik naar binnen gaan... ook door meditatie en gebed... want ik kan het slechts vinden in rust...
Veel mensen in AA die ik ken hangen de Boeddhistische manier aan... en de 12 stappen zijn een uitstekende manier om in contact te komen met je Boeddha-natuur...
Er is geen weg naar buiten .... alleen een weg naar binnen.... om tot rust te komen...

Dank je wel Kate voor je stukje...

Alle anderen veel plezier vandaag en mogen al jullie dromen uitkomen because life is but a dream....

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, ik ben er weer.. gisteren trok ik het forum even niet meer, De lunch ging goed, ouders aan de wijn en ik aan de spa.. mijn moeder trots en meteen tegen mijn vader.. daar zou jij een voorbeeld aan moeten nemen!! vader weer kriegel van "mens zeur niet zo"!

Mijn vader heeft denk ik ook wel een alcoholprobleem, die kan niet zonder zijn sherry eind van de middag en dan nog wijn bij het eten.. maar daarna stopt hij wel.. geloof ik.. ben er natuurlijk niet echt bij dan. Mijn moeder zal nooit teveel drinken, mijn zus en broer ook niet, die hebben schijnbaar gewoon een soort grens, wanneer ik net begin stoppen zij!

Ik heb niks gedronken hoor, gisteren maar de kriebels waren er wel, saggerijnig en moe, jankerig, en loop me al dagen vol te proppen met eten wat ik echt verschrikkelijk vind!! en wat me ontzettend boos maakt.. dus daar moet ik weer mee aan de slag.

Vorige keer dat ik stopte (maart 2006) ging ik eerst ook vreten, maar heb mezelf toen bij elkaar geraapt, ik woog toen 96 kilo.. in 2000 woog ik 75.. dus was 20 kg aangekomen.

vanaf maart 2006 dus, ben ik toen, behalve stoppen met drinken, ook mijn eten aan gaan pakken met als resultaat dat ik die 20 kilo weer kwijt was, van maat 46+ naar maat 42 gegaan ben en dat nog steeds stand houd, maar de laatste 2 maanden in mijn misere ben ik weer ontzettend aan de vreterij gegaan, gelukkig niet veel aangekomen maar ik moet er wel een rem op zetten en vandaag nog! anders ga ik daarmee weer de negatieve spiraal in, of, eigenlijk, daar zit ik nu alweer in. Er zit schijnbaar toch een enorme onrust in me waarvan ik niet goed weet wat ik ermee moet... ja... voelen... pfffff...

Okee, er ligt nu een vel papier naast me waarop ik een eet-schrift bij ga houden, wat ik eet, hoeveel ik eet en vooral waarom ik eet.. het aangebroken pak tucjes en de dichte zak nachos heb ik net verkruimeld en in de prullenbak gegooid, alleen de liga continue mag blijven... verslaving 2 aanpakken dus!

Nee, ik ga niet lijnen!! maar wel weer normaal en gezond eten en niet troost-eten... dus als ik troost zoek vandaag dan kom ik dat hier wel halen ipv uit mijn kasten! of ik neem fruit... in plaats van het forum te ontvluchten en vol zelfmedelijden te zitten 'peeuwen' op de bank...

tot later dus!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Benthe, op den duur wel........:(
Komt vast omdat ik moe ben, Ć©n moe van het vechten.
Ik zal jullie niet verder vermoeien met mijn beslommeringen en gedachten en mn bed maar induiken, Stien slaapt al denk ik, heeft ook nachtdienst gehad, zij is verstandig, haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie

Dat is gewoon die Gremlin die zegt dat je na al die extra belasting met je dochter een beloning nodig is.
Ga naar de sauna met je man...koop jezelf een mooi kado...geef jezelf die beloning die beter bij je past dan wat die gremlin wil.
Misschien een cursus ontspannings yoga.....heerlijk na al dat zwoegen en zorgen die jij al die weken hebt gedaan met je werk en je dochter en je ontnuchtering.
Even lekker met jezelf bezig zijn.

Zet hem Charlie het is het niet waard zoek het ergens anders ...iets leukers:musicnote::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Tapas, dat herken ik wel!! Bij mn allereerste "afkick" woog ik ook veel te veel, toen ik langer gestopt was, ben ik gigantisch afgevallen, van maatje 48 naar 38......Nu ben ik weer veel zwaarder, zelfs boven maatje 50:$ en had gehoopt dat er nu, na 3 mnd niet drinken er al wat af zou zijn.............Helaas niet dus!! Q Waar ik de eerste keer niet naar taalde, snoep ik nu bij de 2de keer "stoppen" veel meer....
Ik baal van al dat gedoe en vechten...tegen de bierkaai, lijkt het wel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Safi, mn man is klussen in ons a.s huis, bovendien houden we niet van sauna...Ć©n weet hij niet dat ik "al" 3 mnd gestopt ben, laat het althans niet merken. Ook weet hij niet dat ik hier op dit forum zit, laat staan dat hij weet dat ik de online behandeling gedaan heb.......ik ben dus een stiekeme ADB'er....
En ik moet zeggen dat ik snak naar een complimentje, mss heel kinderachtig, en ook naar een arm om me heen, want de genegenheid is ook ver te zoeken, aangezien hij een muurtje om zich heen heeft opgebouwd, om zichzelf - terecht- te beschermen tegen wƩƩr loze beloften van mij....
En ik doe alles graag voor mn dochter, maar heel diep in mij zeget een stemmetje "waarom krijg je niet eens een bloemetje " bv....Of klink ik nu heel kinderachtig??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe...het gaat echt wel goed moet ik zeggen ...ik heb sinds 30 juni maar twee glazen wijn gehad op een feestje en ik roep meestal na 2-3 weken : zullen wat drinken halen...maar we hebben er deze keer helemaal geen zin aan.
ten eerste omdat we door de alcohol tot niets komen en onze eigen doelen niet nakomen en ten tweede omdat ik echt helemaal op wil houden

Tapas ik ken dat troost eten ook ...ben gelukkig van mezelf niet zwaar en schommelsteeds tussen de 62-65 kilo en dat is puur door het snacken...patat, chips,koeken.
Ik haal het bijna nooit meer in huis maar ga dan s'avonds nog botterhammen eten ...wel gezonde maar toch terwijl mijn lichaam helemaal geen honger heeft.
Ik voel me heerlijk alsik 60-61 kilo ben...dan heb ik heel veel energie en een goed humeur.
gek he dat je gaat troost eten terwijl het zodra je het op hebt alleen maar een schuld gevoel geeft...en dan die dikke buik die steeds verder groeit ....en de kleren die te strak gaan zitten.
allemaal redenen om je het niet te doen en fruit te nemen.
Fruit verteerd ook binnen 20 minuten uit je maag.
En in al dat snacken zitten alleen maar ongezonde ingredienten waar je maag niks mee kan en waar je helemaal geen energie van krijgt...ja heel even dan.
Je houdt toch van Marmite...ga het drinken als je behoefte hebt aan zout..of een kopje bouilon.
En na 8 uur s avonds alleen nog maar fruit ..want alles wat je daarna eet maakt alleen maar dik.
Ikvoel je pijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Charlie,
Ik log net in en las wat je geschreven hebt. Safi deed even ervoor wat ik al van plan was! Alleen het is van ons en niet van je dochter of van je man.
Zet hem op he? Wat je de afgelopen tijd hebt gedaan is geweldig, maar ook teveel wat een mens zomaar kan hebben. Vandaar die @#$%^$#&*^% gremlin, die wacht op je zwakke moment.
Ik gooi er een hoop zonnenschijn tegenaan, in de hoop dat die gremlins vluchten voor al dat licht en die warmte.
Vergooi niet wat je allemaal hebt bereikt die afgelopen maanden en weken. Zet hem op!!!
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...