Spring naar bijdragen

Maandag 23 juli 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Goedenavond,
dit is geen doen zeg. Wat een berichten allemaal en wat een discussies! Interessant en goed voor mij om te lezen. Ik ga geen poging doen om te reageren, dan ben ik wel even bezig. Een paar reacties kan ik echter niet laten:

@Sandra,
Je voelde je zo ontzettend goed de afgelopen weken en dan overkomt je dit! Wat geniepig dat het zo aan kwam sluipen. Dit overkomt je geen tweede keer op deze wijze, je weet dat je nu alert moet blijven.
Vervelend voor jou dat dit zo gebeurd is, al leer je ervan, ik kan echter ook lering hieruit trekken! Waakzaam blijven! Goed van je dat je jezelf weer op de rails hebt gezet. Sterkte en kom hier als je weer in die grote kuil dreigt te vallen!:rose:

Stien,
vakantie! Lekker hoor. Benieuwd hoe je alles gaat ervaren. Jij ging dus steeds korter op vakantie. Corinne vertelde gisteren ook dat zij soms niet meeging op visite, zodat ze thuis kon drinken.
Heel herkenbaar voor mij. Ik ging ook niet altijd meer mee. Op vakantie had ik echter geen probleem. Dan dronk ik zo mogelijk nog meer. Doordat ik veel meer sliep, kon ik ook veel meer hebben, zonder meteen superbrak te zijn de volgende dag. Brak was ik vaak wel 's-ochtends. Overigens ik vind dat je kanjers van bijdragen levert de laatste tijd. Ik lees je graag!

Tolie,
Geen drank in huis, is denk ik de beste remedie. En het ECHT willen. Dat laatste is het belangrijkste. Ik wilde het in mei 2007 ECHT, voorheen wilde ik het wel, maar zonder teveel moeite te hoeven doen. Ik was bang voor alle ellende die stoppen met zich mee zou brengen. Bang voor het afkicken.
ik kan je echter vertellen dat als je echt wilt, het beter te doen is dan je vantevoren zult denken!

Marieke,
Geldproblemen maken de situatie niet gemakkelijker. Ik kan me voorstellen dat je ook behoefte aan vakantie hebt. Gelukkig ga je een weekend weg EN vakantie kan je ook vieren als je thuis blijft. Al moet het weer dan wel een beetje meezitten. Je hebt er nu niets aan, maar heb je er al eens aan gedacht dat je ook op het huis van iemand kan passen die in een heel andere omgeving woont?

Corinne,
morgen kan je gelukkig terecht voor die nek bij de fysio. Die nekpijn werkt in alles door, waardoor je je algeheel vervelend voelt. Althans dat is mijn ervaring.

Charlie,
zet hem op!!!:heart:

Luciene,
dan maar minder vaak hier. Zolang het maar goed met je gaat, dat is het belangrijkste.

Soothe,
hoe was het als stadse Amsterdammer op het Drentse platteland?

Safi,
je link staat er nog....

Anderen, ik heb alles gelezen, maar wil ook nog ruimte overlaten voor andere bijdragen! Het wordt een zeer druk draadje vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe,
Een echte vriend kan de waarheid over jou wel aan, zolang je hem maar niet op de huid zit. hij dronk toch ook?
Nu we hebben het pas geleden over het zaadje gehad....toch weet ik niet of ik het in jou geval zou durven hoor! Het aan anderen toegeven is nog altijd pijnlijker dan aan jezelf of een anoniemere derde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een sprookje voor jullie om te laten zien dat "zaadjes" of je kan ze ook "stuiterballen" noemen toch effect kunnen hebben.
Ik vond het zo passend met wat wij voelen

Geluk is een stuiterbal

- een sprookje -

Eens was geluk een stuiterbal. Alle kleuren van de regenboog stonden er op. Ieder kind kreeg een stuiterbal bij de geboorte, en op iedere baby maakte het geschenk een onuitwisbare indruk. Maar de meeste ballen verdwenen kort na de geboorte. Er werd niet over gesproken. Wie zich snel aanpaste dacht er niet meer aan. Het leven was niet makkelijk.

De bal was een geschenk van Felicia, de fee van het levensgeluk. Zij zag de omwegen die mensen op aarde maakten en het deed haar verdriet. Felicia had de wens ieder mensenkind te herinneren aan het geluk. Haar stuiterbal moest speelgoed voor het leven zijn.

Maar in haar tijd had Felicia niet voldoende macht, en geen aanzien. Mensen wilden haar gezelschap niet, en konden haar geschenken niet aannemen. Zelf waren ze niet gelukkig, dus zo makkelijk kon het geluk niet worden gevangen, meenden zij. Ze klampten zich vast aan wat ze hadden. Ze verdoofden de pijn en noemden dat genot.

Jaren en jaren gingen voorbij sinds het eerste geboortegeschenk in de wieg werd gelegd. Generaties volgden elkaar op. Op een dag herinnerde iemand zich een stuiterbal. Zij zag het in een visioen. De volgende dag waren er meer mensen die het zagen. Berichten verschenen in de bladen. Ze werden eerst nog tegengesproken, want wie zich vasthield aan gewoontes vond het idioot. Maar de herinnering was gewekt en liet zich niet opnieuw verjagen.

Binnen een jaar stuiterden de felgekleurde ballen op straat. Kinderen vingen ze het eerst. Steeds meer mensen herkenden de kleuren van de regenboog. Ze droegen al die kleuren in zichzelf; alleen hadden ze die tot deze dag angstvallig verborgen gehouden. Nu aarzelden ze niet meer. Met twee handen omvatten ze hun geluk. Om het opnieuw in de lucht te gooien, te vangen, te gooien.Text

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Was eten, nu zie ik jullie vraag.

Motiva+Corinnna, het hoge noorden was verdraaid ver, kon zo Duitsland in kijken.
Daar ligt Schöndorff en dan ga je richting Oberhausen!

Niet echt hier om de hoek.

Maar het was leuk!! Ik verliet ze met enig sentiment, Maar niet voor eeuwig!! Groeten Soothe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
ik heb alles gelezen maar behalve iedereen sucses te wensen weet ik niet veel te schrijven .
ik heb vandaag enkele flinke schoppen op mijn zieltje gekregen en dat doet pijn , de gremlins zijn hierdoor langs gekomen maar ik hou me vast aan mijn maanden
morgen ga ik terug werken en zie er een beetje tegen op , maar zal ook de eerste keer na 5 dagen binnen zitten zijn dus misschien doet het mij deugd
misschien tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem, mijn goede jeugdvriend die aan de gremlins ten onder is gegaan, is niet dezelfde als mijn huidige vriend. Deze drinkt namelijk nauwelijks. Maar dankjewel voor het meedenken, en je kan hier inderdaad soms niet alles bijhouden.

Nou Blacky, je mag best vertellen over die schoppen, mocht het je opluchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie,

Ik wil nog even dit kwijt aan je.
Op 7 april had ik tegen man en kinderen gezegd: vanaf morgen, Paasdag, stop ik met roken en drinken.
Op 10 april ben ik naar de slijter gegaan en heb 3 flessen rode wijn en een fles genever gekocht, bij de sigarenboer een slof sigaretten. (De eerste keer dat ik echt stiekem dronk.) Ik hield het niet meer.
Tegen de avond had mijn dochter op het white board in de WC geschreven dat zij en de andere best wel roken dat ik weer dronk en rookte. Ter verantwoording geroepen dus. Ik ben toen met mijn dochter gaan praten en heb haar gezegd dat ik een vergissing heb gemaakt om twee verslavingen tegelijk aan te pakken. Gezegd dat ik maar blijf roken, maar dat ik echt van de alcohol af wilde en dat ook het belangrijkste vond, maar dat dat moeilijk is. Haar steun had ik.
Die dinsdag heb ik heel veel gedronken, maar om 12 uur 's nachts precies heb ik alles aan de grote slokop, de gootsteen, gevoerd. Sedertdien heb ik geen druppel meer gedronken, gelukkig. En tot hiertoe heb ik mij in moeilijke situaties staande weten te houden.

Dus Tolie: morgen is er een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Je moest dus rechtsomkeer maken omwille van je jas. Die had je wel nodig vandaag met dit weer.
Dus je hebt heel wat gebruik gemaakt van de spoorwegen.

Man en zoon zullen nu wel in hun slaapzakken kruipen in hun tentje.

Ik had manlief een SMS'je gestuurd met gelukkige verjaardag.
Belde hij me op: en ho, je hebt weer een baan. Plakt dat oude bericht van 5/6 weken geleden aan mijn bericht van vandaag. Lachen. Nee, geen baan in zicht. Ach, toch even gezellig wat met mekaar gesproken zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
Het is logisch dat je op een gegeven moment minder op het forum komt. Andere bezigheden komen er gedeeltelijk voor in de plaats. Maar het lijkt me prettig om te weten dat je hier altijd terecht kan.Ook al volg je het minder. Mocht het nodig zijn dan kom je hier vaker. Geruststellend idee toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien/Corinne,
ik ben mezelf vandaag erg tegen gekomen op mijn werk. Een van mijn collega's deed erg onaardig tegen me en zat de he;le dag op me te hakken. Daar kan ik normaal al slecht tegen, maakt niet uit wie het doet, maar vandaag had ik er grote moeite mee. Moest op een gegeven moment weglopen om niet in tranen uit te barsten. Was het de vermoeidheid. Ben ik nu veel emotioneler? Het is een combinatie van beiden denk ik. Samen met het feit dat ik er slecht tegen kan als iemnd onaardig tegen me doet. Ik wil altijd graag aardig gevonden worden. Dat is mijn probleem en daarmee moet ik leren omgaan.

Omdat ik er nu wat langer werk, komen een aantal van mijn zwakke punten weer naar voren, nu een handje geholpen door het feit dat ik niet meer drink. Ik merk dat dit een valkuil voor me is, ondanks het feit dat ik geen gremlin op bezoek heb gekregen hoor! Hij schoof slechts even langs het raam buiten en weg was ie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
als je het voortouw neemt ben ik heel veel hier. Als ik niet werk, ben ik ook erg veel online.
Mijn man en dochter raken er al aan gewend. Toch is het goed dat ik straks even ga afkicken met de vakantie van het forum. Kan ik mijn man ook weer de broodnodige aandacht geven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Ik merkte dat ik het eerste half jaar ( 6maanden) heel enthousiast en vrolijk was, ook in gezelschap. Ik was zo trots op mezelf dat ik niet meer dronk.

Na 6 maanden kwijnde het nieuwtje een beetje weg en omdat ik altijd stiekum dronk, kon ik moeilijk zeggen: zeg weten jullie wel dat ik teveel dronk en nu niet meer? geweldig toch?

Na een jaar raakte ik echt in een dip: waar doe ik het voor (je vergeet de nadelen namelijk en gaat de voordelen missen, logisch, de nadelen mis je niet echt) je vergeet de hoofdpijn (of hij blijft gewoon, zoals mijn migraine) maar het belangrijkste is dat je binnen één en twéé jaar nuchter (daar zit ik nu midden in) écht gaat veranderen.

Ik word meer en meer geconfronteerd met mijn echte, diepe emoties. Voor héén klokte ik die gewoon weg. Ik kan niet altijd zeggen dat ik blij ben met mijn (ver)ander(d)e IK, maar het is wel eerlijker, waardoor het soms ook harder is. Maar een héél brok schuldgevoel en niet-vervuld verantwoordelijkheidsgevoel (vooral t.a.v. de kinderen) zit nu weer recht op zijn plaats en dat voelt goed.

Het is niet alles goud wat er blinkt.

En ik gun het iedereen die zich zo fantastisch voelt, maar probeer ook nu dat gevoel te beschrijven en vast te houden, bv. Safi, ik vind het super voor je, ik wil niet afdoen aan de prestatie, maar nu is het nog zo bijzonder en helaas, dat bijzondere gevoel wordt wel minder in de loop van de tijd.

Toch vind ik het super van jullie allemaal, we zijn allemaal met het éérste uur begonnen om niet te drinken, daar zijn we gelijk in. En elk uur beslissen we nog steeds om niet te drinken, en een aantal uren wordt een dag, en je telt weer een streepje erbij.

Ik heb periodes dat het me makkelijk afgaat, en periodes dat het niet zo makkelijk gaat zoals nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Heb je al gezegd tegen die collega dat je het niet prettig vind dat hij/zij jou zo bejegend.
Misschien dat die zich het niet van zichzelf bewust is.
En wees gerust, ik vind je aardig.
En als ik iemand al niet aardig vind, probeer ik zo iemand nog altijd in zijn waarde te laten.
Vast niet iedereen vind mij aardig, moet die zelf weten. Maar als ze onaardig doen tegen me, dan zeg ik er wel wat van, op een zo aardig mogelijke manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...