Gem Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hee Corinne,Hoe is het nou om niet de hele tijd mee te mogen schrijven??Niet reageren hoor. Bewaar dat maar voor de belangrijke momenten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Gem,Goed van je dat je de zaken heb uitgesproken met je collega. Uit ervaring weet ik dat onderdrukken van emoties vaak de grimlins oproepen.Kate het Boedisme is zeker een mooie stroming. Heb een poosje geleden heel veel over gelezen. Ik vind het alleen moeilijk om me te onthechten.Luciene,Qutes en emotions aanhalen lukken me echt niet, maaar jij grote progressie gemaakt. Knap hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helena Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 gemotiveerd,bedankt voor de tips!en het is steeds fijn om bij sommigen jullie 'eind/begin' datum onderaan te zien staan.Gemotiveerd, de jouwe is alvast motiverend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Ik zag dat Lianne ingelogd was. Ze heeft een discussie over Refusal geopend. Via zoeken kwam ik terecht bij een discussie van november vorig jaar, dat mensen van dit forum elkaar wilden ontmoeten. Dat zou in februari van dit jaar plaatsvinden.Stien, Marion, Marieke, ferry:heel nieuwsgierig van mij.... Is het doorgegaan en hoe was het? Ben echt benieuwd!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hoi,Ik ben idd een tijdje wegeweest. Het idee van de ontmoeting was destijds van mij maar volgens mij is het niet doorgegaan.Ik ben zelf afgehaakt a; omdat ik toch weer wijn dronk en b; omdat de sfeer wat naar werd. Er was iemand die steeds ruzie zocht met anderen en dat werd de topic van de dag.Iemand die refusal gebruikt?Dat is een middel wat de huisarts je voor kan schrijven. Als je dat slikt kan je niet drinken. Als je dat wel doet word je heel ziek.nadeel is dat je de discipline moet hebben om het in te nemen. Met een kwart per dag heb je geen bijwerkingen, Het duurt nog enkele dagen voor het uit je bloed is. Afhankelijk van hoe lang je het hebt gebruikt. Meestal een dag of drie.Groet Lianne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 @Sandra,@Safi,Helemaal gesnapt nu. Dank je.@Blacky,Er moet wat meer gebeuren om me hier weg te slaan.@Delta,@Marion,Een fles rose zonder rose, maar met de geur er nog omheen heeft de gremlins losgemaakt.Snel naar de glasbak met die fles.@Tapas,Mooi haar wordt dat.'t Is: 9x hard stop roepen, niet 10 en niet 11 keer.Je hond is dus een mix van rassen. Dat vindt ik altijd de mooiste beesten.@Gem,Duidelijk een anti-klik met die collega, toch is de dialoog geopend. Dat is beter voor je gemoed, maar blijft vervelend.Alleen meelezen en niets zeggen, dat lukt me niet. Voordat ik het weet, zit ik weer te typen.@Safi/Luciene,Ik doe het makkelijker. Ik type gewoon quote, kopieer en plak dan de tekst en zet er unquote onder. Lekker ouderwets vanuit de telextijd.@Ferry,@Kate,Bij de yoga-oefeningen laat je je gedachten opkomen, bekijkt ze, laat ze los of parkeert ze voor later. Ondertussen adem je zoveel mogelijk naar je hara. Dit is geen mediteren, maar geeft voldoende rust om je extra goed te kunnen concentreren op je oefeningen.Allemaal leuk die oefeningen met tekst. @liane,Aangenaam kennis maken. Ik ben dankbaar Refusalslikker en het werkt (zie mijn onderschrift), van een beetje kreeg ik al een heet hoofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Gemik be nog maar kort op het forum...maar het is ook al bij mij opgekomen dat ik mensen die hier op het forum schrijven graag zou willen ontmoeten.Misschien een optie?Hoe denkt iedereen daar over?Lucienne je bent al erg ver gevorderd met je computerles vandaag:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hallo Lianne,Ik ken je niet want ik ben veel later bij het forum gekomen. Als het niet is doorgegaan jullie bijeenkomst, jaamer maar er moet wel vertrouwen zijn.Ik hou me aanbevolen als iemand zijn/haar ervaringen wil delen, mocht een clubje elkaar toch hebben ontmoet.Ik gebruik geen medicijnen tegen de trek of om drinken te voorkomen. Heb daar niet eens bij stil getsaan. Waar ik wel benioeuwd naar ben: kan je dat spul lang blijven slikken? ik neem aan dat je er op een gegeven moment mee moet ophouden. Zijn er bijwerkingen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hi Cpas!Vind je het dan niet moeilijk om het in te nemen, of doe je het 's ochtends zo van : hupsakee, klaar.Ik merk dat ik al heel snel (dag 3) denk: ach, ik kan het zelf wel.. En ik vind het zo ontzettend ongezellig met uit eten gaan en feestjes.Vermijd ik dus ook.Ik vind, althans ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik wijn gewoon heel lekker vind.maar ja, al die blackouts zijn natuurlijk niet goed.Ik drink als ik alleen ben 1 fles wijn. In gezelschap (ik zoek dus vrienden die er ook van houden uit) veel meer.Met 1 vriend soms wel 4 of 5 flessen per dag in het weekend. Onder het mom van : zo gezellig op het strand, daarna ergens nog een hapje eten etc.Ik slaap er ook slecht van want word 's nachts wakker, spijt etc.Heb al heel veel gedaan, cursussen, boek gelezen..En je 'ziet' het niet aan me, leuke baan, mooi huis, mooie kids..Toch steeds weer die hang en drang naar die wijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Safi,aan de ene kant lijkt het me leuk. aan de andere kant heb ik mijn reserves..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Nog een tip voor iedereen.Zo savonds tussen 9 en 10 uur hebben mijn man en ik een "dipje" en ik maak nu al sinds een week een groot fruithapje klaar.ieder zijn eigen Muesli kom vol met :aardbeien, kersen, verse ananas, meloen.Hierdoor snoepen we niet meer en gaan we niet meer laat savonds boterhammen zitten smeren om toch maar dat "troosteloze kind" kind in ons te voeden.En het is ZO LEKKER!!Echt een aanrader voor je vitamine rush ik heb in 1 week veel meer energie(eet er ook nog een ijzertabletje bij) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 google even refusal, dan weet je alles.Je kan het heel lang slikken. Bijwerking is moeheid in het begin, maar niet met een kwart per dag.Het werd vroeger ook onderhuids ingebracht bij boumanhuizen etc, maar het schijnt niet te werken.Dus je moet het echt zelf innemen en daar wringt de schoen.Er betsaat ook capral en revia, die nemen de zucht naar alcohol weg. Vond ik niet werken.Refusal en antabus werkt anders, je kan niet drinken als je dat hebt ingenomen.Zelfs je volspuiten met die heerlijke zware parfum op de blote huid kan al lichte hoofdpijn geven, en let op mond spoelmiddel met alcohol. gaat via je wangslijm.Maar als je denkt: o, ik heb dan en dan een hele belangrijke dag en je hebt even een sterk moment en je neemt het in weet je zeker dat je die dag fris bent.Aan de andere kant voelt het ook weer zwak, dat heb ik dan persoonlijk.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 TapasIk kijk erg veel op websites van buitenlandse honden omdat we er een puppy bij willen.Mijn eerste hond is nu bijna 2.5 jaar dood en mijn whippet wil er graag weer een vriendje/vriendinnetje bij maar het geld ontbreekt ons op het moment.Schulden, apk van de auto ;Kwikfit wilde vandaag 5oo euro voor het zetten van een stukje nieuwe uitlaat, mijn man is lacchend weer naar buiten gelopen en struind nu de autosloperijen af. En de bus moet ook nog ingevoerd(heeft nog Engels kenteken), verzekerd, APK en stalling geld voor een jaar.Wij gaan dus ook zeker niet op vakantie en de nieuwe puppy moet tot volgend jaar wachten.Maar je beschrijving quote: Texthij een grote gekrulde staart met een wit puntje. Zijn kop is erg grappig, hij heeft een donkere bril en neusrug, dus net een maskertje en prachtige kastanjebruine podenco-ogen klinkt wel een heel prachtig manneke.Mijne heeft ook kastanjebruine ogen waar ze heel wijs en doordringend mee kan kijken als ze wat duidelijk wil maken.Podenco honden zijn prachtig om te zien.Hoe gaat het met je henna? Mooi kleurtje intussen?BentheWas nog vergeten te zeggen dat het heel lief is dat je mijn manneke Max daar in Schotland de groetjes gaat doen...very appreciated!MegDie reserveringen heb ik natuurlijk ook maar in mijn fantasie lijkt het me zo grappig die verwachtingen van uiterlijk en de werkelijkheid te vergelijken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hoi Lianne, leuk je hier weer te zien, al is de reden dan minder leuk.Om jullie vragen over die meeting te beantwoorden: ja, die heeft plaatsgevonden. Het idee kwam inderdaad oorspronkelijk van Lianne, is toen een paar maanden in de vergetelheid geraakt, en tenslotte weer naar boven gehaald. Jammer dat je er toen niet meer was Lianne, anders had je ook kunnen komen.We hebben op een zondag in februari in Utrecht op het Centraal Station afgesproken, en zijn vandaar naar een andere bestemming gegaan. Ik heb tot op de laatste dag getwijfeld of ik het wel zou durven, maar ik ben tenslotte toch gegaan, en het was een geweldige dag!Ik kan iedereen die erover denkt zo'n ontmoeting aanraden. Het is heel bijzonder om een groep mensen te ontmoeten die je alleen van dit forum kent. Je bent tegelijkertijd vreemden voor elkaar, maar ook heel close. De meesten van ons hadden er ook even een wat moeilijk gevoel bij, want het feit dat je daar bent betekent dat je dus écht een alcoholist bent, en eigenlijk wil je dat niet zijn. Het is moeilijk te omschrijven. Maar we hebben ook vreselijk gelachen. Je voelt een heel bijzondere band, en het werkt heel motiverend.Overigens waren wij niet de eersten die zo'n ontmoeting arrangeerden. In mei 2006 heeft een groep oudgedienden ook al zoiets gedaan, en die hebben nog steeds contact met elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Heb je een avondje visite en kom je op het forum, niet meer bij te benen zeg.Even een moeilijk moment toen ze weg waren, het was een lange tijd geleden dat ik relatief onbekenden toeliet in mijn cocon. Gaf spanning, maar toen ben ik maar gauw mijn laatste opdracht van de internetbehandeling gaan doen.Hoi Lianne, ik zie dat ik jouw koppie gestolen heb, als je het vervelend vindt wil ik wel een andere uitkiezen hoor.Wat betreft persoonlijk ontmoeten Safi, hihi, dat vind ik zo typisch iets voor jou, en dat is NIET vervelend bedoeld. Volgens mij kan jij af en toe de hele wereld wel omhelzen als je ergens blij om bent.Op termijn zou ik zoiets wel leuk vinden maar nu sta ik daar nog lang niet sterk genoeg voor in mijn schoenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hallo Anna,Dank je wel voor het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid. Komt er meteen een andere vraag naar boven:die groep oudgedienden die van mei 2006, heeft die via email contact ofzo? In ieder geval niet meer hier!Lijkt me super spannend zo'n bijeenkomst. Weet niet of ik zou durven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Anna Bedankt dat je dat met ons wou delen...ik moet er ook nog wel goed over nadenken.Maar het lijkt me zo heerlijk omdat we allemaal op 1 doel afwillen.....geen drank meer of minderen.En ja Benthe...ik omhels graag de hele wereld en op die manier kan ik jouw ook een keertje echt omhelsen.Misschien over een paar maanden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Die groep van mei 2006 heeft voorzover ik weet een emailgroepje, maar een van die mensen kennen jullie wel, dat is Houtje. De anderen schreven vorig jaar nog wel eens mee, maar de laatste maanden heb ik ze hier niet meer gezien. Er stond ook een soort verslag van dat weekend (ze zijn toen gaan fietsen) op een draadje, maar volgens mij is dat er nu niet meer omdat op een gegeven moment het hele archief geschoond is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Gaan we lekker naar een goeie sauna...heerlijk poedelnaakt en dan lekker lunchen ergens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Anna daar heb ik dan ook nog een vraag over: heel veel mensen schrijven hier onder een andere naam (Benthe is mijn tweede doopnaam, bijvoorbeeld), hoe ging dat dan met het ontmoeten? Bleven jullie elkaar bij de Nicknames noemen?Gewoon nieuwsgierig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Jammer dat het archief geschoond is, maar zolang oudgedienden hier komen, kom je het toch nog te weten. Ik ben zo benieuwd naar die mensen die hier niet meer komen. Hoe het ze vergaat en of ze ADB kunnen blijven...of blijvend konden minderen...Afijn, wij zijn in het hier en nu. Misschien komt het er ooit bij ons ook nog van. Ik hoop dat velen van ons die hier zijn nog regelmatig blijven schrijven, zoals Houtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hallo Stien:Van harte met je verjaardag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Safi,sauna's: mij te warm! Hou ik echt niet van. Eten prima, een wandeling ook... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Lekker symbolisch Safi, we zijn hier nu toch al "naakt" voor elkaar, waarom dan niet meteen in concreto. Maar ik ben ook gek op de sauna. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Was ook maar een geintje hoor Gem ......al ben ik gek op sauna's....maar ik weet Sauna is nou niet echt iedereen zijn ding...maar lunchen en wandelen ...prima idee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden