Spring naar bijdragen

maandag 30 juli 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Enkele buien

In een noordwestelijke stroming worden vanaf de Noordzee buien aangevoerd. De meeste buien komen voor in de noordoostelijke helft van het land, maar ook elders komen enkele buien voor. In de loop van de dag neemt de buiigheid van het zuidwesten uit af. De middagtemperatuur wordt ongeveer 18 graden. De wind is west tot noordwest, matig kracht 3 tot 4 en aan de kust en op het IJsselmeer (vrij) krachtig, 5 a 6, in het noordelijk kustgebied eerst nog af en toe hard, 7 Bft. Dinsdagnacht zijn er brede opklaringen en de minimumtemperatuur ligt rond 10 graden. De wind neemt landinwaarts af tot zwak. Overdag zijn er perioden met zon en blijft het, op nog een laatste bui in het noordoosten van het land, droog. De middagtemperatuur ligt rond 19 graden. De wind is west tot noordwest, matig tot vrij krachtig, rond kracht 4.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen!
Nog nooit zo hard gewerkt in m'n vakantie... maar goed, het wordt natuurlijk wel heel mooi he :P
Doorpakken dus maar.
@ Iedereen die lekker uitrust: geniet er maar dubbel van, voor mij erbij, dan blijft het universum tenminste in balans. Is ook fijn.

Fijne dag toegewenst! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een opwekkend weerbericht weer Twan , ik wacht met smart af wanneer je de zomer gaat voorspellen, dan krijg je een dikke zoen van me!!! ;)

Ik wil toch nog even terugkomen op wat Anna gisteravond schreef, over het accepteren van mensen die jou welbewust willen krenken, maar Anna, natuurlijk accepteer je dat niet, op zo'n moment is het zaak om je grenzen aan te geven. Wat wel weer belangrijk is is dat je dan wel jezelf moet accepteren. Want zolang je jezelf niet accepteert geef je volgens mij anderen de kans om dat ook niet te doen... tenminste dat is mijn ervaring. hoe meer je twijfelt en je onzeker opstelt hoe meer je anderen de kans geeft over jouw leven te gaan bepalen. De eerste regel die altijd bij je op zou moeten gaan komen is: wat wil ik! met de nadruk op IK! Als een ander het daar niet mee eens is.... jammer dan!

Het klinkt heel makkelijk maar ik heb zelf ook bijna 38 jaar anderen mijn leven laten bepalen omdat ik gewoon niet wist wie ik was en wat ik wilde en mezelf standaard naar beneden haalde. Nu ik dat niet meer doe merk ik dat mensen me ook niet meer kunnen kwetsen of mijn leven kunnen bepalen... en doen ze dat toch dan gooi ik ze mijn leven uit. Dat is een proces geweest wat zeker ook nog 5 jaar geduurd heeft en nog steeds duurt maar waar ik nog steeds dankbaar voor ben.

Nou hoor ik je bijna denken, maar als je dat allemaal kan waarom heb je dan toch nog de drank nodig? tja omdat ik op vele fronten gewoon overgevoelig ben en meer tijd voor dingen nodig heb dan een ander. Het kost me gewoon tijd, ruimte en rust om die grenzen te vinden, maar zijn ze eenmaal duidelijk dan kan ik handelen... die tijd, rust en ruimte vulde ik dan weer graag op met drank helaas.

Het klinkt hard maar als je je laat kwetsen en pijndoen dan heb je daar zelf net zo'n groot aandeel in als die ander is mijn ervaring.

pfffft, wat een overdenkingen op de vroege ochtend, gauw douchen en aankleden en naar mijn (vrijwilligers) werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

Hier in Belgie schijnt het zonnetje al lekker. En ze voorspellen alleen maar beter en beter weer. Ik hoop dat er tegen vrijdag echt een hittegolf wordt voorspelt tegen dat ik naar jullie landje vertrek. :)

Gisteren heb ik het behoorlijk lastig gehad met een paar "gremlins" zoals jullie ze noemen. Echt zin in een glas, constant mij afvragen of ik niet toch een glas zou nemen,mezelf proberen wijs te maken dat het geen kwaad kon als ik toch iets zou drinken, eentje maar,en dan terug gedaan.......werd er gek van. Heb bijna de hele dag niks anders gedaan dan gegeten en gesnoept om de verleiding te kunnen weerstaan. Als dat zo doorgaat heb ik straks een gezonde lever maar ben ik zo dik dat je me kunt rollen;

Nuja ,dag 3 heb ik overleefd. Zien wat vandaag brengt en hopelijk blijft dag 4 ook droog.
Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dotske bravo!! goed dat je niet aan de verleiding hebt weerstaan, heb je vandaag weer wat om trots op te zijn. Dat onrustige gevoel blijft nog wel even maar gaat op een gegeven moment ook weer weg. In het begin zat ik zowat hyperventilerend op de bank en het enige waar ik aan kon denken was" een glas" maar het gaat echt over!

Nou, hond en kat zijn weer uitgelaten hihi, nog een kwartiertje en dan ben ik weg!

fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Destroyer
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag:present::moon:
Ik ken je niet maar hoop toch dat je deze dag op een voor jouw zinvolle manier doorbrengt.

Haddock
Welkom op het forum, fijn dat je al geestgezinden vind tijdens het lezen dan zal er nog heel wat te discuseren vallen.

Soothe
Ik vind discussie nl wel de enige weg naar vooruitgang anders moet je klakkeloos meningen van anderen overnemen en daar naar leven. En wordt er een keer iets gezegt wat je niet aan staat dan kan je je mondje toch roeren. We zijn hierom elkaar te ondersteunen en niet om een vingertje op te heffen maar dat gevoel heb ik gisteren niet gehad. Ik vind kritiek om mijn denken of mij aanzetten tot andere gedachten door discussie ook ondersteunend.
De alcoholist in mij is nl erg hardnekkig in het star denken over acceptatie en jeugdleed.

Blacky
Iets te vieren vandaag!!!!!
11 MAANDEN !!!:musicnote::heart::musicnote::present::moon::rose::)B)
wat onzettend goed van je en je klinkt ook zo moedig in je schrijfsels dat ik het gevoel heb dat je de knop echt hebt omgedraaid.

Tapas
Ik probeer ook geen mensen meer toe te laten die me van het goede pad af willen brengen, of me welbewust willen krenken. Maar met familie kan je dat nooit zo duidelijk zeggen dat ligt zo verschrikkelijk subtiel. Door mij als klein zusje op te stellen zal ik behandeld worden als klein zusje.
En daar dan achteraf over zeuren dat ze me niet voor vol aan zien is ook kinderachtig gedrag.
Maar weten en doen ...daar ligt soms nog zo'n lange weg te gaan.
En vaak weet men zo goed hoe een ander het moet doen maar de goede raad zelf omvolgen...pfff een stuk moeilijker.
Ik voel mij ook een intelligent, lief, mondig, geliefd, geaccepteerd iemand maar heb daarnaast toch jaren drank MOETEN drinken omdat het kwaad al geschied was en er ook een klein kwetsbaar kindje in me leeft.
Soms is het net alsof je meerdere persoonlijkheden hebt.
Het kleine kind in me zoekt altijd troost en acceptatie...kan ernooit genoeg van krijgen.
Maar die ga ik nu zelf troosten door mezelf ECHT te accepteren.
Voorheen accepteerd ik mezelf door de ogen van anderen en daar zat de fout.

Hele fijne zonnige dag begint hier en ik heb het druk vandaag.
Ik wens jullie ook een fijne dag toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een pluim voor Dotske, vandaag weer een dag he?
Voor de jarige, van harte. Heb ik hier nog niet ontmoet maar stel dat je meeleest.
Corinne ik denk dat ik gisteren dan per ongeluk op een opmerking van iemand anders reageerde, skuus. Ik weet eerlijk gezegd niet precies waar het over ging, er is zoveel gepraat gisteren. Doet er niet toe, t was evengoed niet kwaad bedoeld. Nee geen verrassing dat je een man en kinderen hebt, dat had je wel verteld.
Voor allen een prettige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal,

Tapas, ik ben het helemaal met je eens.
Ik ben zelf ook in het stadium beland, dat ik er geen zin in heb om door een ander mijn leven te laten bepalen.
Valt niet altijd mee om met sommige te breken, denk er nog iedere dag aan.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, die familiepatronen zijn dan ook zo ongelooflijk ingesleten. Misschien zit er ook wel een soort oergevoel bij, bloedbanden ofzo.
Ik heb een aantal jaar geleden een van mijn zussen rigoureus uit mijn leven gezet, eigenlijk in een kwaaie, dronken bui. Maar toch is dat nog steeds een van de beste dingen geweest die ik ooit voor mezelf gedaan heb.
Aan de andere kant ben ik mijn oudste zus die eens in de put zat en niemand wilde zien, steeds met mijn briefjes en kaartjes lastig blijven vallen en nu is ze mijn beste vriendin, positief criticus en leidsvrouwe. Maar dat kleine-zusjesgevoel? Dat kan nog steeds, zelfs in haar gezelschap, zo onverwacht en moordend opsteken dat ik me er helemaal hulpeloos tegenover voel en me dan ook inderdaad infantiel begin te gedragen. Dit treedt vooral op als we samen op vakantie gaan. Zij is zo' n regelneef en dan hobbel ik er een beetje slungelig achteraan, wat kan ik dan een hekel aan mezelf hebben.
Had het daar laatst met haar over en haar heel ware antwoord was: "Ja maar jij drukt me op zo'n moment gewoon in de rol van oudere zus!" Wat een wisselwerking.
Zijn jullie al met de honden uitgeweest? Binnenkort kan ik daar ook over meepraten, verheug me er erg op. En realiseerde me vanmorgen dat het voor het eerst in lange tijd is dat ik me helemaal onbevangen ergens op verheug.
Nog even een welkom aan kapitein Haddock.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedmorgen iedereen

Ik ben verheugd te mogen medelen dat ik de rest van het weekend droog heb doorgebracht!

Dotske, het is raar maar dag drie en vier zijn inderdaad de moeilijkste dagen. Waarom weet ik ook nog niet, wellicht is dan het laatste restje alcohol uit ons bloed? Vandaag voor u dag 4? Ik dag 3.
Als er zovele medeforumers inslagen, kunnen we daarop steunen nietwaar?

Ik heb de hele lange lijst berichtjes gisteren even doorlopen. Wat betreft de grijze massa, sinds ik terug meer en meer in het 'normale' leven (lees: de volledige realiteit) ben gestapt, moet ik toegeven dat die grijze massa helemaal niet bestaat. Er zijn alleen mensen die luidruchtiger , opvallender leven dan anderen. Ik merk meer en meer dat achter elk individu een verhaal schuilt dat in vele gevallen niet zo oninteressant is. Ik verschiet dat er in elk mens die je warm en in vertrouwen benadert, een sprankel (klein of groot) plezier, speelsheid, vreugde leeft. Of althans een verlangen ernaar. Dit betekent niet dat iedereen zich prima voelt of ten volle zijn leven leeft, maar de wereld wordt hierdoor wel boeiender. ( halleluja zou ik bijna zeggen, haha)


ik denk dikwijls dat de mensen hun fijne binnenkant verstoppen wegens angst, afgewezen te worden door de 'massa' ( lees: de andere groep angstigen ). Men moet wel sterk en vol zelfvertrouwen zijn om zich kwetsbaar te durven opstellen.

Ziza, wat mij het moeilijk maakt, is dat er zo een taboe is over drankverslaving, het heeft een zeer marginale bijklank. Zeker wat betreft vrouwen. Daarom dat ik mijn probleem probeer verborgen te houden en stieken en zelf probeer op te lossen.
Proficiat met uw engagement bij AA. Maar ik zie mezelf niet die stap doen, wegens niet durven naar buiten komen met mijn verhaal tov anderen. Ondanks dat mijn partner er zelf naar toe gaat en er schitterende resultaten en veranderingen doormaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat de moderator ook ingelogd is en ik wil graag een vraag stellen.
Kan de regelgeving over de berichten iets duidelijker gesteld worden? Er zijn links weggehaald die anderen best van nut hadden kunnen zijn ook al hadden ze niet direct iets met alcohol te maken. Maar dan kan je de helft van de berichten wel weghalen.
We hebben Twan die trouw elke dag zijn weerbericht plaatst (dankjewel Twan) maar dat is toch ook niet alcohol-gerelateerd? Als hij dat in de vorm van een link naar een weer-site zou doen, zou het dan wel weggehaald worden?

Helena, ga er voor vandaag he! Ben het absoluut met je eens dat de grote grijze massa helemaal niet bestaat, en je hebt dat heel mooi beschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Ziza met dat accepteren van anderen bedoelt: aanvaarden dat je een ander niet kunt veranderen. Als die ander jou dan pijn doet, op welke manier dan ook, zou je hem of haar ook kunnen loslaten. Dat kan fysiek zijn, dus geen contact meer hebben, of proberen om in je hoofd en je gevoel afstand te nemen. Enfin, da's maar wat ik ervan maak. Maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

@Blacky,
Gefeliciteerd met je 11 maanden :D:heart::musicnote::sun::moon::present::rose::present::moon::sun::musicnote::heart::D

@Delta,
Jij gefeliciteerd met 4 maanden, voor jou :D:heart::musicnote::sun::moon:: en een bos :present::present::present::present::present:

@alle andere die een mijlpaal te vieren hebben: ;:moon::present::rose::present::moon:


Ik krijg hier om 1 uur een reïntegratiecoach voor het traject jobhunting.
Ik zie nog altijd het nut niet van de inzet van deze jobhunting. Per slot ben ik met niets anders bezig dan dat. UWV moet zijn geld toch aan iets verkwisten.


@Sandra,
Jij ook een fijne werkdag.

@Twan,
Blij dat je beter weer mag voorspellen.

@Water,
Als alles over en af is, kun er lekker van genieten en werken, vooral voor jezelf, is gezond.
Ga er tegenaan en straks als je op de bank gaat zitten, kun je er tevreden op terug kijken.

@Tapas,
Geniet van je dag.

@Stien,
Dank voor je virtuele kaartje. Geniet lekker verder van je vakantie.

@Dotske,
Ge zult dezen dag ook weer doorkomen. As ge't moeilijk krijgt, komt dan maar hier. Vrouw- en mankracht genoeg om die gremlins bij u weg te jagen.
We hebben allemaal die eerste dagen moeten doorstaan, ik krijg nog de kriebels als ik eraan terugdenkt. Het is de moeite om ze door te komen. Er liggen zoveel betere dagen op u te wachten.

@Safi,
Veel plezier op je drukke dag. Hoop dat je toch af en toe komt kijken en lezen.

@Benthe,
Mijn reactie was dan ook met een knipoog. Dit gezinnetje is een buitenbeentje: wij hebben toch geen rijbewijs of auto. Vrienden kies je, familie krijg je bij je geboorte.

@Fauve,
:):rose:

@Helena,
Je hebt gelijk, daarom ook is de internetbehandeling zo in trek bij vrouwen. Daarom ook dat onder vrouwen veel thuisdrinkers. Je kunt het in veel lectuur over alcoholisme uitgebreid lezen.

@Francesca,
Geniet van de dag, de zon komt er eindelijk door.

@

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Foofje!

Corinne die reintegratietrajecten snap ik ook niet erg goed. Toen ik uit Schotland terug kwam kon ik hier niet zo snel aan een baan komen. Terug in de horeca leek me een slecht idee, mijn verpleegopleiding had ik niet afgemaakt en ik had dan ook nog wel een secretaressenopleiding, maar die had ik min of meer onder dwang gedaan en dat was wel het laatste wat ik wilde, op kantoor. Tweemaal ben ik toen in zo'n jobhunting traject geweest en ik vind dat weggegooid geld. Als je bedenkt dat er per persoon toch wel zo'n 20.000 euro wordt uitgegeven voor vier gesprekken in een half jaar en je eens in de paar weken een paar vacatures krijgt toegezonden die je allang zelf had gevonden, rijzen mijn haren te berge.
Uiteindelijk ben ik maar begonnen te freelancen.
Ik hoop dat het voor jou beter werkt hoor! Een tip, geheel vrijblijvend, als je dit nog leest: vraag heel erg goed door wat ze voor je gaan doen. Ik weet niet hoe het in jouw regio zit, maar hier mag je zelf kiezen bij welk bureau je het traject wil doen. Je kunt dus na hun "aanbod" ook zeggen dat je er nog over denkt en wellicht in zee gaat met een ander bureau. Tja, als je toch zo'n traject in gaat, waarom dan geen eisen stellen, nietwaar?
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta

Ik dacht dat je nog sterk en met beidde benen aan het stuur stond en ik heb nog gelijk ook.
Proficiat met je 4 maanden ADB:musicnote::moon::heart::rose::present::present::present::present:

Het bootje dobbert lekker op rustig vaar water ondanks dat het zo hard waait hier.
We trekken ons niets aan van het slechte weer, wat hier ook al weer is begonnen, en gaan dag bij dag een stapje dichter op ons doel af.

Ik verwacht vandaag ook weer bericht terug van mijn internetbehandeling begeleidster.
Ze vind dat ik goed bezig ben wat altijd fijn is om te horen en dat ik goede alternatieven tegen het alcohol drinken heb gevonden wat voornamelijk bestaat uit:
* geen kontakt meer zoeken met mijn drinkemaatjes
* geen alcohol in huis ook al komen mensen op bezoek die drinken...ik serveer het niet
* overdag veel fruit en rauwe groentes snacken...pak een wortel en eet hem zo op...heerlijk
* weinig sociale contacten hebben waarddor je de trekmomenten beperkt
* veel water drinken, en altijd alternatieve dranken in huis hebben zoals tomatensap, karnemelk, melk, thee
* veel op het forum zitten en aanmoedigen..je moedigt jezelf zo ook aan
* als de gremlin komt gelijk laten waar je mee bezig was en iets anders gaan doen. afwassen ,hond lopen,
boodschappen doen
* weinig koffie drinken,liefst alleen Bambu koffie,want daar wordt ik snel geiiriteerd van en kan niet goed doorslapen 's ochtends.

Ben erg benieuwt wat mijn nieuwe huiswerk wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fauve,
Ik hoop dat je printer het weer doet voordat mijn bezoek weg is.

@Benthe,
Ik heb geen keus. Het is het UWV zelf die mij dit traject oplegt. Ik heb wel gekozen voor het bedrijf dat mijn sollicitatiegesprektraining heeft gegeven. Daarvan zag ik wel het nut in en heb ik wat aan gehad.
Ze zouden al die trajecten beter kunnen inzetten aan het begin van je werkloosheid. Nu werkt inmiddels het feit dat ik bijna 1,5 jaar werkloos ben ook tegen bij het zoeken van een baan.
Nou, ja, ik zie wel. Die man kan er ook niets aan doen, het is gewoon zijn werk.
De scholing die ik wil doen, moet dan wel uit eigen zak betalen.
Daar betalen ze dus niet aan mee. Maar aan dit soort zaken gooien ze geld weg.

@Safi,
Toch leuk om te horen dat je goed bezig bent.

@Soothe,
Ik heb liever droog en zonnig weer voor de verandering.


Ik ga hier nu uitloggen en afsluiten, want het is niet zo handig om hier de sites van Alcohol de Baas open te hebben staan als je zo iemand over de vloer krijgt.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...