Spring naar bijdragen

Woensdag 8 augustus 2007

Francesca

Aanbevolen berichten

@ Tolie
je wordt beslist niet uitgekafferd Tolie, voel het ajb niet zo! We weten allemaal zo ontzettend goed hoe je je voelt, maar we weten ook als geen ander hoe het is om terug te vallen. Want en dat weet jij vast ook: dat ga je voelen als falen, nou dat ontbreekt er nog maar aan, zoals je nu bent.
Ik ben trouwens helemaal niet naar de duinen geweest, maar heb, net als anderen hier gelukkig, een fijne midddagdut gedaan.
Ideetje, Tolie?
Sterkte!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Stien,
Ja die knop om was idd een grootste cadeau dat ik ooit heb gekregen, en nog wel van mezelf.

@Benthe,
Ik dacht al meteen 5 km lopen, zoals je het gedaan hebt is beter. Zondag nadert al met rasse schreden. Dat mag je je op iets lekkers trakteren: een theekransje met lekkere koekjes of koffie met koffiekoeken.

@BamBam,
100% procent gelijk: het leven met drank is de hel.
Ik zit nu in de hemel.

Ik heb bij mijn Afghaanse pupil de video bekeken van haar huwelijk in Pakistan. Wat een feest was dat bij haar familie: eten, dansen, zingen en dan tijd om het huis te verlaten. Zij huilen, haar broers huilen, haar zus huilen, de tantes huilen, haar vader zijn ooghoeken drogend.
Haar man die buiten staat en kijkt hoe ze met de auto naar haar nieuwe huis wordt gereden.
Het gaat er heel anders aan toe dan dat dat hier in de lage landen gebruikelijk is.
Emoties worden niet krampachtig verdrongen maar gewoon geuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie,
Niemand kaffert je uit, ik probeer je alleen van de drank af te houden. Dat is toch wat je wilt: niet meer drinken. Dat gaat niet vanzelf, daar moet je voor knokken.
Nu ga je dus weg, je bed in om in je zelfmedelijden te verzwelgen.
Laat je toch a.j.b. niet zo ringloren door koning alcohol. Je verdient beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

spreek voor jezelf en schrijf niet; WE
In wezen kaffer ik Tollie wel uit en bedoel ik het ook scherp. Dus ga dat niet voor mij zitten te vergoeilijken. Schrijf vanuit jezelf, graag.

En interessant is dan weer waarom er meteen lieve woorden gesproken dienen te worden als iemand een spiegel wordt voorgehouden.
Mensen, er zijn vele alcoholisten die zich letterlijk dood zuipen. En ook al zuipt niet iedere alkie zich dood, iedreeen hier heeft zn eigen verhalen die je de haren te berge doen rijzen. Hallooooo, WAKKER WORDEN!!!

En ik weet ook wel dat iemand niet alleen maar harde woorden tot zich gericht dient te krijgen, soms voelt iemand zich al rot genoeg. Maar elkaar alleen maar lief over het hoofd aaien vind ik niet nodig. En helpt, mijns inziens, ook niet altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is mooi hè Corinne, zo'n bruiloft. Was vorig jaar op een pakistaanse bruiloft van de dochter van een collega (ja gewoon hier in nederland) en die duurde drie dagen, iedereen in tranen en emotioneel, en: er werd geen drup alcohol bij gedronken.
Overigens zal mijn beloning zondag bestaan uit sushi, helemaal zelf gemaakt.
En ik vind ook Tolie, niemand heeft jou hier uitgekafferd hoor, we konden moeilijk zeggen: hee fantastisch, je gaat biertjes drinken, wat leuk voor je zeg!
Ik vind juist dat iedereen heel betrokken heeft gereageerd.
Maar heel veel sterkte morgen bij de tandarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roosje, wil je absoluut niet ontmoedigen maar bij duurde het echt wel enige maanden en dan praat ik over meer dan twee. Maar ja,ik kon en kan ook niet verwachten dat ik, na jaren van zoveel drankgebruik, mn lijf zich na een paar weken zou herstellen. Maar het werd in de loop van de tijd wel beter. Veel water drinken hielp bij mij en veelbewegen, ook al was ik moe.
Er was ook een vitamine die mensen diemensen extra slikten maar weet niet meer welke, B12?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou BamBam, dan sluit ik jou even uit het "WE", sorry daarvoor. Je hebt gelijk, ik had moeten zeggen: ik.
Het is wel zo dat er in de regels van het forum staat dat we ondersteunend dienen te zijn. Dat daar af en toe een trap onder een kont bij hoort, dat kan voor mij heel goed. Maar als je dan merkt dat iemand dat anders opvat? Dat diegene zich uitgesloten voelt? Tegen de ene kan je dit zeggen en tegen de andere dat, het is even uitvinden. Je bent ook maar niet alleen op de wereld met jouw manier van doen. En ook dat bedoel ik weer niet rot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte uitgenodigd hoor Corinne, de meeste mensen beginnen meteen te braken bij het idee aan sushi, en je zou die sausjes er eens bij moeten proeven die ik maak, en die heerlijke rijstrolletjes met wasabi en zeewier. En zwelgen met het idee dat het zo licht is, bijna geen calorieën maar wel veel vitaminen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
Ik begin al te kwijlen.
En dan moet ik dadelijk sperzieboontjes, aardappeltjes en schnitzeltjes gaan klaarmaken.
Ook lekker, maar o zo saai.
En ik zal daar maar eens aan beginnen, want ik had er al mee bezig moeten zijn.
De tijd, die gaat echt veel te snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht het zo zijn dat ik een berichtje plaats gericht aan een bepaald persoon en dat deze mogelijker wijze niet in dank wordt aangenomen, verwacht ik van deze persoon een berichtje/pb hierover.
Geschreven berichtjes missen nou eenmaal tonatie en zomeer, kunnen dus altijd iet wat anders overkomen. Ook kennen we elkaar persoonlijk niet en alco's zijn super gevoelige mensen, maar laat het dan persoonlijk even weten of laat het voor wat het is.
Het is niet aan een ander om mijn berichtje te vergoeilijken af te zwakken of wat van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi iedereen ,
op dit berichtje ga ik antwoorden neen niet op jou bb
deze morgen nieuwe mensen en ik zoals altijd plankenkoorts
kom ik daar toe en is het een heel lieve warme dame was wel verschieten want het was qua zicht precies mijn ma ;-((
kopje koffie vroeg ze , ja graag
haar man lag in bed is het enige wat hij nog doet in bed liggen en pilskes vragen welke hij van zijn vrouw niet krijgt
op mijn vraag wat haar man had , korsakov , lever cirosse en noem maar op er is niet een zinnig wordt uit die man gekomen ;-((
maar haar verhaal over het al bijna 40 jaar leven met een alcoholist heeft mijn ogen serieuz open gedaan en ik , ik ben blij dat ik met mijn fikkies van de drank blijf niet alleen om haar verhaal maar wel om het levend skelet wat daar lag ;-((
mij is het ook niet van de eerste keer gelukt maar nondepiep ik ben iedere dag blij dat ik niet meer drinken moet .
tollie aan jou schrijf ik iets uit eigen ervaring ooit ging ik in spanje naar de tandarts en heb toen ook gedronken en ben nadien bijna leeg gebloed want drank kan het bloed verdunnen
de strijd is voor iedereen even zwaar wat het stoppen met drinken betreft en stoppen met drinken is in mijn ogen geen spelleke toch in sommige gevallen niet want voor sommige heeft het de dood tot gevolg (tenzij men dit wilt uiteraard;-((
ook ik schrijf hier enkel mijn eigen verhaal niet meer en niet minder , persoonlijk weet ik dat ik alleen adb kan zijn door in totaal niets meer te drinken , wie alcohol de baas kan door gewoon te drinken wat zij willen dat is hun goed recht
mijn ogen hebben deze morgen genoeg gezien
ieder doet wat hij/zij niet laten kan tenslotte zijn de gevolgen ook door hen te dragen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe ,
als men wil drinken dan zal men drinken al schrijft men hier duizend mooie woorden van steun en begrip de persoon die wil drinken zal mogelijk alleen juist dat eene berichtje lezen waar er op de vingers getikt wordt en dit is ook weer mijn eigen ervaring ;-((

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, dat moet voor jou een schok zijn geweest, die nieuwe cliënte en haar man. Dat voorbeeld spreekt wel heel erg voor zichzelf.
En dat nadat je vannacht zo een grote spin op je plafond vond.
Wat heb je daar eigenlijk mee gedaan? Ik zou geen rust meer hebben gevonden voordat die buiten stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Jouw beschrijving van de situatie van de man van de vrouw raakt me wel. Zo wil ik in elk geval niet eindigen. Ik moet voor mezelf nu een definitieve keuze maken. Als ik mijn situatie bekijkt dan heb ik in feite het stoppen met drinken kennelijk niet serieus genoeg genomen. Ik moet bij mezelf nagaan wat ik daadwerkelijk wil met alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...