Spring naar bijdragen

vrijdag 17 augustus 2007

Mick

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
An

zou het kunnen dat ik in mijn achterhoofd zoiets had van.... volgende week dan maar weer?

Dat herken ik precies, alsof ik het zelf geschreven had!
En ik ben met 'n terugval verleden weekend al weken droog, pas nu is m'n stoelgang weer normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Haddock, om nog het één en ander te verduidelijken. Jij gaat van je pc af om je maaltijd te nuttigen.
Eet smakelijk. Ik heb ruim een dik half jaar, misschien nog wel langer mijn maaltijden achter de pc genuttigd. Hoe ver kan een mens gaan.

Anjo, fijn dat je wat laat horen. Meis het valt niet mee, ik leef ook altijd zo mee met de ander.
Neem even de tijd voor jezelf dan kun je later weer beter de anderen bijstaan.

An, dat zou een buikgriepje kunnen zijn of je hebt iets verkeerds gegeten. In elk geval bij mij geen herkenning.
Goed dat je jezelf beloont, doe dat regelmatig dan heb je iets waar naar je uit kunt kijken.
Voor nu dan hoop ik goede lectuur voor op toilet, je hoeft je er in elk geval niet te vervelen. ;)
Ik maak er maar een grapje van het leven kan al moeilijk genoeg zijn toch?
Drink wel voldoende water en nu zijn ook kaakjes aan de orde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An

Ik heb net even gegeten op de website van Alcohol de baas en daar onder vond ik het volgende over diarree..vrij normaal dus als je het even leest

Ontwenning

Tolerantie en ontwenning
Ernstige problemen bij ontwenning

Tolerantie en ontwenning

Het lichaam stelt zich in op het verwerken van alcohol. Dat merkt u doordat u er steeds beter tegen kunt. Op den duur heeft u steeds meer alcohol nodig voor u die prettige roes voelt. Dit heet tolerantie. Het betekent ook dat het lichaam ontregeld zal raken wanneer u acuut stopt met drinken.
Er treden dan ontwenningsverschijnselen op die enkele dagen kunnen duren, bijvoorbeeld:

* U kunt gaan trillen, transpireren en misselijk worden.
* Uw maag kan van slag raken waardoor u kunt gaan braken.
* De darmen reageren ook: u kunt diarree krijgen, of juist obstipatie (verstopping).

* Ander symptomen zijn: een onrustig gevoel, angstiger, meer gespannen en er kunnen slaapproblemen optreden.

Gewoonlijk verdwijnen deze verschijnselen binnen een paar dagen tot maximaal een week. Van slaapproblemen kunt u wat langer last houden. U zult u elke dag wat beter gaan voelen als het u lukt het stoppen vol te houden. Het lichaam herstelt zich, ook gevoelens van onzekerheid en angst zullen afnemen als u niet meer drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahha Stien
:D:P;)
Mijn mannetje is er nog niet...die is vandaag iets heel moeilijks aan het doen aan de motor van onze bus...iets aan het repareren waar je geen onderdelen voor kan krijgen omdat die bus zo oud is en nu dus zelf iets aan het fabriceren.
en als Tweeling en Os..is die niet te stoppen tot het klaar is...dus dat wordt wachten..daarom eet ik Curry ..dan kan je die saus al zo lekker klaarmaken en hoef je alleen nog even snel kook rijst en Nan bread erbij te maken. En de saus wordt van het wachten alleen maar lekkerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelang duurt het voor gremlins/apen het opgeven je chaggie te maken en nog erger dan anders aan alcohol te laten denken?
Was goed om te lezen wat jullie zowel ervaren hebben, stel me nu in op een aantal moeilijke dagen of langer, valt het niet tegen als ik geen oog dicht doe straks en misschien valt het wel mee. Moet zo even wat goed maken met de kids, ze een dikke knuf geven, ben niet echt gezellig, maar aan de andere kant hebben ze zo een mams zonder drank.
Las als vervanging water water water water, heb al heel veel op, maar pak zo nog maar meer.
Denk dat ik de was ga doen heb ik afleiding, lees later vanavond wel weer hier.
Succes jullie, zo makkelijk om te beginnen met drinken, zo moeilijk om te stoppen.
Nou ja, ondanks humeur toch blij met het voornemen, werd tijd dat ik naast denken over stoppen eens daden liet zien.
Vertel niks aan mijn omgeving, wil ze daden laten zien, geen woorden. Ben benieuwd wanneer het gaat opvallen.

Gr. Calimero

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Benthe

Lief sprookje van je Haddock, volgens mij heb jij je dat damesruzietje over de goeie oude tijd van een paar avonden geleden aangetrokken.

Niet aangetrokken, maar geanalyseerd, zou ik zeggen.
Kon gister toch niet slapen. Als die vermaledijde stucerd niet zou komen zou m'n hele plafond volgende week er nog niet in kunnen, en daarna: einde vakantie.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, had je er misschien gezien de aard van het ruzietje, beter geitjes in plaats van paardjes van kunnen maken.
Stucerd? StucerD? Ik had een heel oude oom die zei: "Ik heb een brommerd van sesjoale sjoake", sindsdien heb ik de tic, als ik niet oplet, om achter elk woord dat op een R eindigt, een D te zeggen. Kamerd, kikkerd, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hier ben ik weer.
We hebben lekker gegeten en gepraat en thuisgekomen nog even een Miss Marple op DVD gekeken.

@RJB,
De waarheid is hard, maar zouden jullie ermee gebaat zijn als jullie er allebei omheen zouden draaien.
Volgens mij niet, dan drijven jullie uit elkaar en doen jullie mekaar meer pijn, dan wanneer jullie beiden de waarheid aanvaarden en erover praten. Zij zegt wat haar pijn doet en heeft gedaan en jij zegt op jouw beurt wat jou pijn doet en heeft gedaan. Ben je bereidt om om jullie beiden "te redden" de pijn van de waarheid te trotseren? Zo ja, dan komt het met jullie beiden weer goed.
Heb je haar ook gezegd dat je dichtslaat, omdat het jou pijn doet om te horen dan je haar pijn hebt gedaan?

(sorry, dat is mijn insteek, wat ik denk, ik heb ook niet de macht over... Het is meer van: denk er eens goed over na)
Sorry voor de ongevraagde raad.

En zoals Safi al zei: je bent een kanjer en je hebt een lieve geliefde.

@Benthe,
Ik kan nu geen enkele reden meer bedenken om nog alcohol te drinken, zelfs niet die van omdat ik het lekker vind (dat zei ik altijd over wijn). Zoals Ajska al zo mooi zei: ik ben ervan gedegouteerd.
Als ik nog eens een wijntje neem, dan zal het een desalcoholiseerd wijntje moeten zijn en als het een biertje betreft: een alcoholvrij biertje.

@Haddock,
Ik heb hem gelezen en vind hem fantastisch.

@Safi,
Misschien ben ik nog niet oud-gediend genoeg, maar ik ben blij dat nieuwelingen de weg hebben gevonden naar dit forum, ik kan door hen wakker geschud worden en aan de andere kant kan ik hun steunen, alleen al door er te zijn en mijn luisterend oor aan te bieden.
Ben hier zelf ook schoorvoetend en nog zuipend binnengewaggeld in de hoop steun te vinden om van de alcohol af te komen. Dat is me gelukt doordat ze me zo steunden en de harde waarheid voorhielden en soms door een schop onder mijn achterwerk. En zo een schop komt soms hard aan.
Mocht het zo zijn (ik ga uit van niet en hoop van niet, maar uitsluiten kan ik het niet) dat ik in fout ga, dan mogen jullie "jongelingen" mij van harte terugfluiten en een schop onder de kont geven. En als ik daar dan kattig op reageer, is omdat ik de spiegel niet voor me houd.

@Stien, Anna,
Rebos, die ik verder niet ken, komt hier eens in de maand eens kijken. Hij zal vast ook niet alles kunnen volgen, maar zijn berichten vind ik altijd de moeite waard van het lezen. Hier en daar reageert hij dan op een van de "ouderen", maar ook de "jongeren" dient hij weleens van repliek, zij het dan meer in algemene zin.
Als je van alles het naadje van kous wil weten, dan ben je wel verplicht veel tijd te investeren om het hier bij te benen. De "jongeren" hebben het nodig hier veel te zijn.
Als jij hier minder komt om te lezen en te schrijven, dan accepteer en respecteer ik dat. Zoals je zegt, je familie heeft ook recht op je aanwezigheid en meer nog op je aandacht. Elk bericht van je apprecieer ik.
Als ik vandaag of morgen een baan heb, zal ik hier ook minder aanwezig kunnen zijn en bepaalde ontwikkelingen niet meer kunnen volgen. Nu ben ik nog werkloos, maar ik vind het gewoon leuk om hier met de mensen te praten.
Ieder zal dit voor zich moeten bekijken.

@Anjo,
Terwijl je zelf uitgeput en doorgedraaid bent, komt je ons hier nog een hart onder de riem steken.
Je bent een hele lieve zorgzame vrouw.
Ga jij nu maar eerst goed uitrusten en wat voor jezelf doen. Dat heb je dubbel en dwars verdiend.
Knuffel van me. :):rose:

@An,
Blijf voor alles in kleine tijdsmaten meten, dan is het te overzien. Dus uur per uur, dag per dag tellen.

@Haddock, An,
Die stoelgang van mij heeft er ruim twee maanden overgedaan om enigzins normaal te worden. Om de obstipatie de baas te blijven heb ik me aan het roggebrood gezet. Maar moet er eerlijk bij vertellen dat die toen ik nog dronk ook niet normaal was (plat).

@Calimero,
Welkom op ons dagdraadje. Goed idee om afleiding te zoeken. Dat helpt echt om je gedachten te verzetten en je gewoonte te doorbreken.
Als je omgeving niets opmerkt, kun je het beter laten weten, denk ik.

@Benthe,
Zo heb je wat te lezen, want mijn bijdrage is toch weer langer geworden dan mijn oorspronkelijke bedoeling was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Corinne, ik zat me hier mijn nagels af te bijten, hihi.
Trouwens ik zou eigenlijk niet eens meer weten hoe het smaakt. In de tussentijd zo veel tomatensap, talloze familiepakken drinkbouillon, ijskoffie en spa naar binnen gegoten. Vooral die drinkbouillon was voor mij op moeilijke momenten een goeie, met nog een klein tipje sambal voor het ogentranende effect, even weer met de poten op de grond.
Het ging mij ook absoluut niet om de smaak maar om de roes.

Nog iemand een tip voor een rustgevend muziekje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...