haddock Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 quote: Originally posted by: pietjebVanavond Jazz festival in Delft,was er vanmiddag al even en ga vanavond lekker swingen.Nieuw nu ook zonder drank errug gezellig:) Wou ik ook wel ff heen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Ja wat schokkend he..ik heb ook een neefje van 16 en een nichtje van 18 die me dan komen vertellen...wat ze liever niet bij mijn zus doen wat zij allemaal uitspoken.Je wilt het niet weten...10 jaar geleden zou ik met alles nog gewoon hebben meegedaan...8 jaar geleden zou ik zeker hebben mee gezopen...1 jaar geleden dronk ik nog gewoon mee...en nu krijgen ze hier op het moment geen biertje meer...ben benieuwt of ik nu ook nog hun lievelings tante ben.Maar ik geef het goeie voorbeeld...mijn zus kwam eergisteren terug van een maand vakantie uit Frankrijk en hoorde van onze stop poging en besloot met haar man om door de week geen wijn of borrel te nemen omdat ze daar in de vakantie wat te diep in hadden gekeken.Dat zaadje blijft maar groeien...wat me dan wel weer trots maakt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Straks wordt het nog een enorme boom Safi, en krijg je ruzie met de buren omdat 'ie hun zon wegneemt. Niet kappen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Benthe:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Goede avond allemaal,Alle nieuwkomers van harte welkom schrijf vooral mee! Lezen helpt ook hoor maar schrijven kan je net even over bepaalde drempels heenhelpen. En soms kan die drempel héél hoog lijken.Ik zelf had ook enorm moeite met mijn eerste berichtjes te plaatsen.Midden in een gesprek/discussie kwam ik met mijn koppie hier de "huiskamer" binnenrollen.Zo noemden ze dat toen, ik schrok me het apenootje.Ik had mezelf niet eens voorgesteld op het wie is wie draadje.Maar ik kreeg een warm welkom hoor en na nog wat dagen gestuntelt te hebben, want wist ik veelhoe een forum werkte, ging het al maar beter.Oh ja, schiet me ineens te binnen, ik kreeg ook al snel pb'tjes met nog eens uitleg hoe het forum werkt.Klinkt stom hé, weet niet eens het zelf uit te zoeken. Maar maakte niet uit al moest het tig keer herhaald worden. Dus schroom je niet als je geen pc ervaring hebt, je bent de enige niet.Weten jullie als ik het draadje van wie is wie zo terug lees, al die namen die aangemeld zijn!Nou als één van de vijf hier blijft hangen is het veel, of ben ik nu te negatief! Is niet mijn bedoeling hoor want ik ben oh zo blij dat ik ben blijven hangen. En ik vrees dat dit nog lang niet ten einde is.Mij heeft het forum veel goeds gebracht. Ik begon tevens met mijn internettherapie, inmiddels afgerond. En met succes kan ik wel zeggen, dus een échte aanrader! Wil je meer weten daarover vraag op dit draadje gerust. Er zijn vele met mij die het al afgerond hebben of op dit moment er mee bezig zijn.Ik ben hier trouwens gestart met het plan minderen, maar als zovelen hier, kwam ik er ook korte tijd later achter dat dit niet werkte voor mij.Tranen met tuiten heb ik gejankt boven mijn computer, hier tijdens het schrijven op het forum gingbij mij 8 maanden geleden de knop om!!!!!!En dit heb ik niet alleen gedaan, dit samen met de forumleden en de internettherapie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Er is al weer een nieuwkomer!!:-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Stien, is jou wel eens verteld dat jij precies op het juiste moment de goede dingen kan zeggen?Alles ok met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Stien...die knop is bij mij nog niet om...ik wordt er zo moe van...kan het niet opgeven...kan het niet over mijn hart verkrijgen om nooit meer te zeggen.enige tips? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Nog even vergeten, ik barstte zowat van de vragen toen ik hier pas kwam.Hebben ze hier heel handig wat op gevonden, je kunt kijken bij thema's rond alco en tips en adviezen.Kun je héél veel van opsteken. Maar je mag evengoed hier natuurlijk ook vragen.Succes!Zo te lezen gaat iedereen lekker in het weekend, sommige met wat moeite, visite of bbknoei.Ik zelf schoof dat soort sociale bezigheden opzij in het begin. Ik kon het niet behappen en dorst hetrisico niet te nemen. Voelde me zó verschrikkelijk onzeker, maar wilde oh, zo graag droog staan.Pas na enkele maanden begon ik mij sociaal wat meer te bewegen.Maar ja, niet iedereen is het zelfde toch? Ik blijf het knap vinden dat anderen het wel kunnen. Gem, ik weet niet of je dit nog leest. Maar geniet er maar fijn van en je wordt gemist hier hoor!Safi, goed stukje! Moet weer even gaan, later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 @Benthe,Dat ging bij mij niet bepaald vanzelf, maar van het moment dat ik hier op het forum kwam, werd mijn sukkelig boemeltje een spoetnik. Zonder het forum of de internettherapie of mijn vriendin of mijn eigen koppige wil, zou ik niet zover zijn als ik nu ben. Geef mij maar een sapje of een watertje.@Haddock,Wat let je om naar Delft te gaan?@Safi,Wellicht wordt nog meer lievelingstante. Bij jou kunnen ze erover vertellen en vervolgens horen wat voor narigheid ze van al dat leuke geavontuur op hun nek kunnen halen, zonder dat ze gelijk op hun donder krijgen, wat natuurlijk averechts werkt.@Stien,Ja, toen die knop omging, was dat het begin van een nieuw leven. In het begin nog wel onwennig en best wel moeilijk, maar echt de moeite waard. Ik ben veranderd en kan zelf zeggen ten goede.Eentje dat ik vast van plan ben vol te houden. @Safi,Probeer eens te zeggen: ik hoef niet meer. Klinkt een stuk positiever en is niet beladen met je mag nooit meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Corinne:present:Blackyalles gezellig in Nederland????...heb me kapot getoeterd de hele dag:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 quote: Originally posted by: CPAS@Haddock, Wat let je om naar Delft te gaan? Vele kilometers, Corinne. Vakantie en auto horen bij mij niet bij elkaar. Rij al 'n dikke 50.000 per jaar. Vandaar dat ik graag fiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Laat ik eerst dit zeggen. Het is onrustig hier in mijn omgeving dus moet regelmatig weglopen van de pc.Dus niet raar kijken als ik niet direkt antwoord, kom wel steeds lezen als het kan. Benthe, dank je. Een complimentje. Dat is één van mijn veranderingen die ik hier heb ondergaan, het accepteren van een complimentje. Voortijds had ik daar altijd grote moeite mee, maar door het schrijven hier heb ik er mee leren omgaan. Eerst hier op het forum daarna ook in de praktijk!Ging echt niet van de ene op de andere dag, maar toch! Oefening baard kunst.Altijd gaf ik antwoorden van och, ja maar enz.Nu wordt ik er écht blij van dus een gemeend dank je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 avond iedereen , als eerste aan de nieuwelingen welkom dotske fijn je terug te lezen alles komt in orde als men het tijd heeft gem ook fijn jou te lezen vn mij mag je een dama blanca eten :-)ik ben terug in belgen land ik heb een mooie tijd gehad in nederland ben enorm verwend door mijn kennisje :-))vrijdag 3 1/2 rijden naar daar in veel files gezeten in nederland grgrgr ;-((vandaag amper 2 uurtjes om terug te komen maar is ook niet dat als men moe is want dan is het eentonig nu voornaamste is dat ik genoten heb van dat heerlijke stadje van de heerlijke wandelingen en van het lekkere eten heel diepe gesprekken gehad met mijn kenissje dus wel geestelijk moe maar ook wel blij dat ik terug thuis ben ps en uiteraard veel sigaretten mee dus mijn reisje heb ik erui gehaald :-))nu platte rust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Haddock,Nou ja, je kunt altijd nog een plaatje opzetten, al is dat verre van hetzelfde.De ambiance en het geroezemoes van stemmen staan niet op het plaatje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Ben een tijdje afwezig hier, we gaan een DVD kijken, Agatha Christie.Kom tussendoor misschien nog koekeloeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 BlackyFijn dat je leuke dagen hebt gehad en lekker bent verwend...dat had je echt wel even nodig.Ik ga ook even eten en tv kijken maar kom af en toe wel even kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Hoi Blacky, fijn te horen dat je goeie dagen hebt gehad. Heb je nog de potten vit. B gekocht die je van plan was? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Safi, de knop is nog niet om en je wordt er moe van?Ik "denk" dat er op dit forum intensiever gedacht, gesproken, gediscussieerd en wat al meer over ADB zijn en worden moet worden geschreven.Sociale berichten zijn natuurlijk heel belangrijk wij kunnen niet zonder. Maar als ik de laatste tijd terug lees dan overheersen die wel de ADB berichten.Wanneer wij geconcentreerder en intensiever met het ADB zijn en worden bezig zijn kunnen wij veel meer bereiken.Ook bereiken wij meer mensen die zullen mee schrijven. Dus de berichtgevingen worden dan voor állen interessant.De betrokkenheid wordt "denk" ik groter en meer nieuwelingen zullen blijven hangen.Door dat de berichtgevingen je dusdanig gaan raken en je er intensiever mee bezig bent zul je als je 's avonds gaat slapen er nog lang over nadenken. Je aandacht zal minder snel verslappen en de functie van het forum werkt in je door.Het kan natuurlijk dat men het niet eens is met mij, ik schrijf hier ook "mijn" mening.En "mijn" tip, of er iets mee gedaan wordt???????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 StienMensen zullen zich toch eerst wel een beetje thuis moeten voelen om hun hele hart uit te storten...op een feestje ga je ook niet gelijk met je hele levensverhaal op tafel.er zijn vanaf vrijdag 11 nieuwkomers en deze maand alleen al 22 dat is heel wat meer dan in de maanden ervoor...en deze maand is nog niet om.Dus eerst wat Ditjes en datjes bespreken zodat je een beetje aan elkaar kunt wennen lijkt me niet verkeerd.Bovendien zeggen mensen die er bij komen dat ze veel mee gelezen hebben een daardoor zich hebben aangemeld. Omdat ze dingen herkenden .En ik vind dat er af en toe heel diepzinnig op onderwerpen in wordt gegaan.Bovendien wordt het echte werk in je internet behandeling gedaan en met je naaste omgeving want met hun kan je niet mooi weer spelen.Ik ben het niet met je eens of oneens...ik zie gewoon niets verkeerds in hoe het nu gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Mensen, visite, ben ff weg, doeoeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Safi, zoals ik al zei het is "mijn"mening.Zelf benoem je al af en toe.Voorts is het zo dat niet "iedereen" de internet therapie volgt.Er zijn vele wachtende voor therapie en vele hebben de beslissing nog niet genomen.Ook zijn er de "stiekeme" ADB'ers waarbij hun omgeving geen weet hebben waar ze zich mee bezig houden.Niemand zal direct zijn hart hier uit storten, dat kost soms maanden.Ik heb van begin af héél kleine stukjes van mij laten zien, dat moest groeien.En geloof me, je kent mij nog steeds niet geheel.Het gaat meestal met hele kleine stapjes, een heel klein onderdeel, een heel klein probleem van mij kan voor een ander van belang zijn. Waardoor de ander kan loskomen en aan het denken en zo mogelijk aan het schrijven gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Hoi allemaal, zo bezoek is vertrokken, maar wat een enorme inzinking kreeg ik vanmiddag. Werd plots heeeeeeeeel moe, super chararijnig, bibberig, al wat niet meer. Wat te doen. Het gekke is dat ik niet het idee had alcohol te willen, maar......wat dan. Ik dacht maar aan die golf die over me heen kwam. Gegeten, koffie gedronken etc. en ineens werd ik vrolijk. Blij.Kreeg complimenten dat ik er goed uit zag. Normaal niet zo belangrijk, maar de laatste tijd schaamde ik me echt voor mijn dikke kop. Alsof er op mijn voorhoofd stond: 'die zuipschuit'. Dat hoofdstuk durf ik nu achter me te laten, weer een stapje verder. Voel me weer een normaal mens worden. GEWELDIG. Toch maar mooi doorstaan dag 5, tot morgenochtend haal ik het zeker want ik ga vroeg naar bed.Paul je vroeg hoe het zat met de terugval van mij. Ik heb 5 jaar niet gedronken en ging toen wekelijks naar AA. Het laatste jaar van droogstaan ging ik niet meer en dacht dat dat wel kon. Ik kreeg vorig jaar een terugval en de ellende begon opnieuw. Toch merk ik nu dat ik in die vijf jaar wel veel geleerd heb, dus ik probeer het maar positief te bekijken. Ik begin nu opnieuw, vol goede moed. Maar zonder hulp is het voor mij onmogelijk, ik wacht op internet hulp.Calimero: een zware avond voor jou met je BBQ: dat vind ik nu de zwaarste momenten. Meestal houd ik het zo'n avond wel vol, maar dan de volgende dag: waak daarvoor!!!Benthe: Ja, dat vind ik eigenlijk wel jammer, dat ik uitgaan niet meer leuk vind. Hoe idioot mensen gaan doen als ze zat zijn. Je ziet het gewoon gebeuren, alleen zelf blijf je nuchter. Hoe ga je daar mee om??Dat heb ik in al die jaren niet geleerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Aan iedereen: de discussie over de goeie ouwe tijd op het forum (en dat bedoel ik niet sarcastisch) suddert toch steeds verder. Blijkbaar broeit dat.Mijn eerste gedachte een paar dagen geleden was: "prima, als jullie zo graag samen willen geiten, dan zetten jullie toch een apart forum op?" Op zich kan dat natuurlijk, maar wat zouden wij zonder de meningen van iedereen doen? Zowel oud- tussen- als nieuwkomers? Dan krijg je een situatie als: net op het forum, dan ben je een leerling. Drie maanden bij het forum, dan mag je meelezen in het gevordendenforum. Vier maanden op het forum, dan mag je zelfs meedoen. Twaalf maanden forum, dan krijg je een medaille en mag je zelfs meepraten met de senioren! Er werd vandaag al gezegd dat iemand misschien nog niet zo lang gestopt is met drinken, maar verder wel veel levenservaring heeft. Daar kunnen andere mensen ook weer van profiteren. Ik denk dat degenen die zo graag de knusse vroegere tijd terug willen (en dat begrijp ik echt wel) dat jullie zelf een beetje aan het doel van dit forum voorbij gaan. En bovendien, wie van jullie heeft het ooit geholpen om ergens in te blijven steken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Benthe, als je het woord tot mij richt (dat denk ik nu) dan graag mijn naam noemen.Nu begrijp ik jou bericht van geen kant.Er werd mij een vraag gesteld waarop ik met mijn mening heb geantwoord.Mogelijk dat je het draadje niet terug gelezen hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden