safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 BentheGremlin geleide hond...da's een goeie:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 quote: Originally posted by: delta2@HADDOCK. Haddock...haddock..........haddock: Hoort er bij dat gamekeepersjasje ook nog een hoed met een veer en een dubbelloops jachtgeweer? Om ergens in de velden te gaan jagen? Al dan niet met boxers(short.) Haddock, please one last chance, please.............haddock? Hahaha, eight out of ten, but I'm afraid not valid, game over. De hoofdprijs was 'n geheel onverzorgde liftvakantie door Tierra Del Fuego, die loop je mooi mis.Je mist twee punten: geen Duits jagershoedje met veertje, maar waxhoed. Geen dubbelloops hagelgeweer, dat vind ik helemaal niks. Iedereen hier schiet ermee, ik vind het voor lui die niet kunnen schieten. Ik ga voor het .22 jachtgeweer, (sorry, alweer) in Schotland heel gebruikelijk. Dan moet je echt kunnen schieten.Marksman Haddock Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Wild West in het hoge noorden? Quote Haddock: "Iedereen schiet er hier mee..." Persoonlijk schiet ik liever net als Safi met een katapult, altijd raak op vijandige doelen.Maar je vond me toch al een serpentje, dus dit kan er nog best bij, nietwaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Welja, Benthe, gooi de PBtjes maar op de list. En zo goed in de contekst ook! Je kan wel bij de krant.En met iedereen bedoel ik iedere jager, slordigheidje, idd. Ik jaag hier niet. Maar heb er ook niets tegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Goedemiddag allemaal,Even vanuit het zonnige Toscane een berichtje van mij. Het is hier zonnig en warm en al kost het mij wat moeite ik heb NIET gedronken! Ik ga mijn kostbare internetminuten niet besteden om alles te lezen, al zie ik wat nieuwe namen opduiken. Komt wel als ik thuis ben. Ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat. Er zijn niet veel mensen, dat is het risico van dit tijdstip, toch hoop ik wel even een reactie te krijgen. Ondertussen zal ik nog wat mailen, maar ben het eerste halfuur zeker even hier. Ondertussen doe ik een vakantiewasje....Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Hoi,Ik ben weer terug, ben langer weggebleven dan gepland. Mijn vriendin en ik hebben lekker bijgekletst, onderwijl het konijnenhok verschonende.Even bijlezen en dan even meedoen met jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Hee Gem, fijn dat je het naar je zin hebt en dat je het zo goed volhoudt met het niet drinken!Je maakt me wel jaloers hoor, met al die zon in Toscane. En dat je dan nog de tijd vindt om even hier te kijken.Leuk om wat van je te horen, en verder veel genieten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Benthe,Er is hier zoveel te zien, dat ik bijna kunst- en frescomoe ben! Vandaag was het superdruk op de weg, dus we zijn omgekeerd en lekker naar de caravan teruggegaan. Zodoende het wasje en dat ik even hier verschijn. Alles OK daar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Gem, alles is ok, het normale kippen- en hanenhok op het forum en de bijstand die er ook steeds voor elkaar is. Ja wel heel jammer dat je nu net op een stille tijd komt. Neem vanavond zo'n lekker Toscaanse ijscoupe en denk aan ons. Maar vooral aan je fijne vakantie en aan jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Ik ga mijn wasje eruit halen voordat anderen het doen! Blij dat alles reilt en zeilt bij iedereen.Heel veel groetjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 @Sandra,Ik vond de parabel ook mooi en ben het met je eens, nieuw bloed is nodig om het oude op peil te houden.@An,En dag 5 vordert al aardig.@Delta,In vakantietijd mis je dan de dan de ander, ik hoop wel dat ze allemaal weer terugkomen. @Charlie,Kom je ons ook weer vergezellen? Ik mis je en ik wil graag weten hoe het met jou en je dochter gaat en met klein manneke.@Calimero,Ik moet er nog aan wennen dat ik niet meer het enige rugzakje ben, ik sloeg je bijna over.De eerste dagen heb je nu eenmaal last van de ontwenningsverschijnselen. Het gif moet je lichaam uit en je lichaam moet eraan wennen dat het geen alcohol meer binnen krijgt. Je eerste dag zit er al op en de 2de is al aardig gevorderd. Je gaat goed.En ik denk aan je tijdens de bbq.@Haddock,Je zult wel wennen aan die mooie kamer.@Pietjeb/Paul,Hoe word je het liefst aangeschreven?Maakt niet uit of je schrijverstalent hebt, het gaat erom dat je schrijft en antwoord krijgt. De moderators houden zich niet bezig met het verbeteren van stijl- of taalfouten en wij ook niet.Het gaat erom dat jij er wat aan hebt.En ondertussen ben je alweer 10 dagen ver.@Dotske,Normaal hoor, ik was de eerste twee maanden ook alleen maar met mezelf bezig en vergat anderen te vragen hoe het hen verging.Na bijna 2 maanden niet drinken schoot me op een nacht hetvolgende door het hoofd.BezinningWat heb ik tot nu toe van het leven geleerd?1. Ik hoef niet bang te zijn voor de dood, zij komt vredig.Dit heb ik geleerd toen ik in het ziekenhuis flink in ademnood kwam in december 1996.2. Het leven verdient een kans om het te leven.Dit heb ik geleerd toen ik besloot geen zelfmoord te plegen een paar weken voor de herstvakantie van 2006 en uit een diepe alcoholdepressie opkrabbelde.3. Ik ben het waard te leven en ik ben blij te leven.Dit heb ik ontdek nadat ik ruim zeven weken niet meer dronk op 2 juni 2007 rond 01.00 uur.Wat zal ik nog meer leren tijdens dit leven?Weet je waarom dat zo plotseling in me opkwam? Als kind al merkte ik dat ik anders was dan anderen. Mijn interesses lagen op andere vlakken. Daardoor paste ik niet in de groep en viel er altijd buiten en werd er buiten gehouden. Ik hou van geschiedenis, mode interesseert me niet, moderne harde muziek evenmin. Daarom was ik ook een object om te pesten. Dat heeft geleid tot een negatief zelfbeeld. Nu heb ik dat negatieve zelfbeeld afgegooid. Het is juist leuk anders te zijn dan anderen en geen deel uit te maken van de grijze massa. Het zal me een zorg zijn dat iedereen maar vindt dat ik me moet aanpassen. Ik ben nu met mij zelf uiterst tevreden. Zonder mijn alcoholverleden was ik hier niet achtergekomen. Ik ben begonnen mezelf maar te nemen zoals ik ben, dus te aanvaarden. Ik denk dat dit uiteindelijk tot deze ommekeer heeft geleid. Ik weet het ook niet zo precies, een half uur geleden ongeveer ben ik tot die slotsom gekomen. Ik heb mezelf dus 47 jaar niet aanvaard. Dat is toch jammer? @Safi,Weet je dat ik vroeger niet kon slapen als ik geen koffie had gedronken 's avonds. Het heeft een hele tijd gekost voordat me dat lukte.@Benthe,Je moet wel HDB blijven (hond de baas). Dat zal je ook wel lukken.@Gem, Wat leuk dat je het zo naar zin hebt en vooral dat het je toch goed lukt om alcoholvrij te blijven. Je bent een KANJER. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Gem:heart:Wat heerlijk dat je het droog houd op alle manieren.Geniet ervan en neem voor mij ook even zo'n heerlijke Italiaanse ijscoupe...hmmmmmm!Ik laat de eerste ook nog steeds samen met mijn man staan...dus alles nog op koers.Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Safi,fijn dat je het nog steeds droog houd! Die ijscoupes heb ik al diverse malen geprobeerd, zelfs bij de winnaar italiaans ijsmaken 2006-2007! Heerlijk! Ik moet ook oppassen niet dicht te groeien.Corinne,alles goed bij jou daar?Benthe,ik begrijp dat de hond is gearriveerd! Geniet je er erg van? Zag ook dat je eerste maand alcoholvrij hebt gevierd! Gaat het nog steeds goed?Nu ga ik echt!Ciao!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 @Gem,Met mij gaat het nog steeds goed. Een paar dagen voor de 4 mdn vreselijke gremlins op visite gehad. Zat bij het avondeten te huilen, huisgenoten snapten er niets van. Uitleg gegeven. Na middernacht was het over, maar de dagen erna was ik nog wat nat om de ogen. Verder gaat het pico bello.Come sta, tutti va bene nel'Italia? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Delta,Op de vorige pagina om 16.23 vind je wat je wil weten van Gem.Jij kunt dat ook, ben ik van overtuigd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Ik was nooit erg anders dan de andere kinderen..ik deed altijd veel te erg mijn best om aardig gevonden te worden door ...het maakte niet uit van wie...maar dat gevoel had ik nodig door mijn eigen negatieve zelfbeeld gecreëerd door mijn vader.In een kroeg zitten drinken en rondjes te geven was dan ook de manier om "vrienden" te maken, ik heb er jaren mee doorgebracht.....op woonwagen kampen aan de zelfkant van de maatschappij kwam ik ook genoeg "vrienden" tegen die soms geen geld hadden en geen inkomen dus die werden dan van mij ook voorzien van een natje en een droogje.In de kraak beweging kwam ik ook genoeg mensen tegen die geen woonruimte hadden dus ook geen uitkering...nu dat werden dus ook "vrienden" als ik maar weer eens een rondje gaf.Mijn vrienden die ik vroeger had ben ik allemaal kwijt geraakt door mijn nieuwe "vrienden" en zo dronk ik maar door en door en door...tot ik tot het besef kwam dat ik geen "vrienden" had omdat ik begon te minderen en soms NEE ik drink vandaag niet zei...NEE ik heb geen alcohol in huis want ik drink vandaag niet.Toen waren de "vrienden" gauw verdwenen of gaven me het gevoel dat er wat mis met mij was....Ja er was ook wat mis in hun ogen...ik deed niet meer gezellig mee...ik werd die spiegel waar ze niet in wilden kijken.#11 jaar later en ik kom ze nog tegen...met hun flesje bier in handen...en ik ben zo blij dat ik uiteindelijk voor mezelf koos en niet voor het ...aardig gevonden worden...gezellig meedoen...de lolbroek zijn.Nee ik ben nu saai in hun ogen...mijn leven is saai omdat ik nooit meer uit ga...nooit meer naar een concert ga...maar ik vind mijn leven niet saai...elke dag ben ik blij dat mijn leven niet meer afhangt van meningen van anderen..dat ik gewoon ben, een vrouw van 47.5 die houd van koken en wandelen met haar hond, die samen met haar man graag thuis is of in de natuur aan de wandel, computeren , naar muziek luisteren, boeken lezen en gewoon elke dag rustig op tijd naar bed gaat en weer opstaat...zonder verwarende gevoelens in mijn hoofd..over wat... wie ..wat ..waar.. nu weer heeft gezegd en wat ik daarvan vind.Nee...nuchter en sober...dat ben ik...maar mensen die me echt kennen vinden me verfrissend en aangenaam gezelschap vooral zonder drank op... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 @Safi,Volgens mij ben je een heerlijk mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Corinne dat denk ik al zo lang als ik hier schrijf over jouw! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Corinne hoe gaat het eigenlijk met je duizeligheid van vorige week, is dat weer ok? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Wowwe hebben sinds vorige week vrijdag avond...10 nieuwelingen erbij gekregen...die al een tijdje meelazenen zich zo aangesproken voelden Dan doen we toch erg goeie dingen hier:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Benthe,Die is er nog, maar als ik geen ondoordachte bewegingen maak, dan lijkt het minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Safi,Geeft helaas wel aan dat er zoveel meer mensen vastgelopen zijn in de alcoholstrik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjeb Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Vanavond Jazz festival in Delft,was er vanmiddag al even en ga vanavond lekker swingen.Nieuw nu ook zonder drank errug gezellig:)Pietejeb of Paul het maakt me niet uit het naampje,maar vond die nick wel grappig!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Pietjeb klinkt ook wel swingend.Geniet er vanavond maar lekker van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Corinne, dat er zoveel mensen vastgelopen zijn in alcoholproblematiek (oef!, het schijnt tegenwoordig zelfs een probleem onder 12-jarigen te zijn, daar zijn al klinieken voor opgericht) is heel erg, helemaal mee eens. Bestond die troep maar niet.Ik vind het wel hoopvol dat er veel mensen zijn die er ook oprecht weer uit willen komen en dat ze ook de moed hebben om mee te praten op dit forum. En dan ben jij meteen een voorbeeld van hoe het ook kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden