Spring naar bijdragen

zaterdag 18 augustus 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

Goedemorgen forumleden,

Ik heb genoten van de parabel van de paardjes. Het illustreert hoe het vaak in het leven gaat. Of het nu gaat over een vereniging, land of groep. Heel vaak gaat het zoals in de parabel wordt beschreven. Misschien is het een menselijke trek.
Zelf ben ik van mening dat nieuwelingen nieuwe ervaringen meebrengen en daardoor een groep kan verrijken met ervaring.
Het is weer zaterdag. Heerlijk twee dagen lekker luieren. Waarschijnlijk wordt het voor mij veel sporten en schoonmaken.
Allemaal een heel prettig weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eerst even goedemorgen wensen, en dan ga ik eens lezen!!!!
DAG 5: stond behoorlijk fris op, dikke ogen, veel spierpijn, is wel wat gezakt, voor de rest eigenlijk prima. Oh had ik dit maar eerder gedaan. Na die terugval gelijk de draad weer oppakken, maar het is dus niet te laat. VANDAAG DRINK IK NIET!! Er komt bezoek en die hebben er weet van, goed he!!! Dus geen drank in huis. IK WIL VANDAAG GEEN VERGIF IN MIJN LIJF!!!!!!!!!!
Dit wens ik jullie allemaal toe, ok, we gaan er weer voor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen.
Hoop dat iedereen gezond en vrolijk is opgestaan en lekker geslapen heeft.
Stond zelf op met knallende koppijn en misselijk en opgezette ogen, een kater is er niks bij, maar nuchter en blij dat ik het gisteren en vanacht volgehouden heb.
Wens iedereen een fijne dag.

Groetjes Calimero
(1 dag alcoholvrij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen kransgenoten,

hier 'n verbaasd rondkijken in 'n strak gestucte kamer. Wat is stucwerk toch mooi!
Delta, het is 'n anonieme list, al kan het zijn dat mensen onderling al mail contact hebben, natuurlijk.
Ik hoop echt dat Charlie de moed weet te verzamelen om zich weer te melden, kom op meid, je bent hier onder mede-problemers, wat mij betreft no harm done. Schrijf het van je af, gooi het op het forum en HOU HET DROOG! Dat laatste geldt natuurlijk voor ons allen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal!
Pff lang geslapen tot bijna 11.00,is eigelijk niets voor mij.
En ja hoor een katerig gevoel,ook mijn oren piepen maar geen idee waar het van komt.
Eigelijk ben ik wel jaloers op de mensen die hier schrijven en dat zo mooi kunnen doen en dan nog een opwekkend woordje erachter aan,knap hoor.Soms houd mij dat wel tegen want heb totaal geen schrijvers talent,en ook dat eigelijk wat ik wil zeggen er niet helemaal uit komt.Ook ben ik jaloers op al die mensen die toch een band met elkaar hebben en volgens mij ook met elkaar prive omgaan.Dat wil ik ook:)
Eigelijk ben ik een jaloers kreng:-)
Lees het wel vaker hier dat veel mensen het moeilijk vinden alleen te doen en dan ook nog van die klote alcohol afblijven.Zou toch ook wel een liefje om mij heen wilen hebben die mij steunt door dik en dun,maar ja die alcohol he,ben er veel door kwijt geraakt helaas,maar het stoppen zal mij ook veel opleveren,maar heeft tijd nodig.Heb wel een vriendin maar die woont nog samen met iemand anders en dat heeft tijd nodig,maar ja tijd hebben borderliners niet en dat is moielijk voor haar.Maar ik blijf droog,kost mij veel moeite en zonder de refusal had ik w.s. allang weer aan het gas gezeten,dus hoe moeilijk het is prijs mij gelukkig en al die anderen dingen die ik zo graag wil komen wel.
Calimero hartstikke knap van je!
En vandaag 10 dagen droog.
Zet hem op allemaal!
Paul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

calimero en pietjeb ,heb jullie nog niet gezien, dus welkom hier. :present:

Parema, ik heb al iets geschreven op "wie is wie" maar jij dus ook van harte welkom meid. :present:


Zit met een vraag. Nu ja ,meerdere zelfs. Maar ik vraag me af of het normaal is dat ik nu met zo'n grote levensvragen worstel. Ik ben nu 33jaar en nog nooit heb ik zo getwijfeld als nu. Bij alles stel ik mij vragen. Heeft dit nu met het ouder worden te maken ? Of komt het doordat mijn geest niet meer beneveld is? Soms denk ik zelfs dat ik gek aan het worden ben door het jarenlang drinken. Dan stel ik mezelf weer gerust door te zeggen : nee meid, je ziet het nu dor een nuchtere bril, dus de harde kantjes van het leven zijn je eindelijk zichtbaar.
Sedert ik ADB ben vrees ik dat ik niet zo'n aangenaam gezelschap ben. Niet voor mijn gezin,niet voor mijn vrienden en niet voor mijn collega's. Zij missen die plezante flapuit, die pleziermaker, die meid die zorgeloos door het leven stapte en alles positief zag. Nu ben ik meer een stil ,teruggetrokken en bitsig mens geworden. Ik voel me enorm depri , heb meer zin om in een huilbui uit te barsten dan om te lachen. Alles lijkt me plots zo serieus, het plezier is er uit. Al sedert mijn puberteit worstel ik soms met hyperventilatie en angstaanvallen. Ik ben altijd verschrikkelijk bang geweest om te sterven, bij het minste pijntje of krampje denk ik dat ik een hartaanval krijg of een enge dodelijke ziekte heb. En nu, sedert ik ADB ben....niks meer. Pijn in de hartsstreek? Dan denk ik van: nuja ,val ik dood dan val ik dood. Alles is zo gelaten bij mij. Hadden of hebben jullie dat ook? En vooral.....gaat dit gevoel ooit nog over? Ik wil geen zuipschuit meer zijn, maar ik wil ook weer kunnen genieten van mijn leven en opnieuw plezier kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Vandaag een beetje uitgeslapen.

Allen die een mijlpaal bereikt hebben: gefeliciteerd :present: :present: :present: :present:

Alle nieuwelingen: van harte welkom, onze steun heb je.

Degenen die het nu moeilijk hebben: blijf hier hangen, schrijf het van je af, maar laat die eerste staan.

Houdt het ADB, ik ga nu even de sleutel terugbrengen bij mijn vriendin.

Tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Dots, allemaal heel herkenbaar voor mij. Ik ben ook zo'n hypochonder die meteen aan de vreselijkste ziektes denkt. Beetje duizelig? Oh help, een herseninfarct! Ja, en dan ga je hyperventileren en wordt het nog enger allemaal. Zou het kunnen zijn dat daaraan ten grondslag gewoon een grote angst voor verlies aan controle ligt?
Wat die gevoelens van chagrin betreft, volgens mij heeft iedereen dat zeker de eerste tijd gehad. Ik zou het maar gewoon over me laten komen als ik jou was, dan ben je maar een poosje niet die gezellige meid, maar tenminste wel een nuchtere meid.
Kop op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dotske, ja ik herken dit. Toen ik voor het eerst stopte en 5 jaar niet had gedronken. Toen ben ik eindelijk mezelf geworden. Ik beet van me af, deed niet zomaar alles meer. Vaak deed ik dingen uit schaamte/schuldgevoel. Nu ontdekte ik mezelf en vond mezelf niet meer aardig omdat ik niet deed van al die anderen van me wilde. Had voorheen ook enorm last van hyperventilatie, durfde niet meer auto te rijden, winkels in. Toen ik was gestopt ging alles na een aantal weken helemaal over. Nu ik ben teruggevallen in de STINKENDE ROT TROEP, begon ik weer te hyperventileren etc. En dacht, hemel het begint weer opnieuw. Ik weet nu dat het weer overgaat als ik stop met drinken. Kop op!!!

Calimero: PROFICIAT, dag EEN doorstaan, nu vandaag niet drinken.

Paul: al DAG 10!!! proficiat, nou ik ben jaloers op jou hoe vindt je dat?????????????????? :rose:

Heb staan koken, bakken en braden voor de familie! Heb mezelf opgepoetst, haren geverfd, opgemaakt, cremetjes. Ik ken mezelf niet terug als ik in de spiegel kijk. Wat een paar dagen doen. Voel me redelijk goed, alleen nog wat pijn op hartstreek, ik denk toch nog wat stressig. VANDAAG DRINK IK NIET. IK HOEF DIE SMERIGE ROTTROEP NIET IN MIJN LIJF. Drink nu lekker colaatje light, tot later weer, tjonge wat helpt me dit om de dag door te komen, ff met jullie te kwekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Parera!
Ja eng he om nuchter in het leven te staan!
Sorrij moet er even om lachen,dit vanwege de herkenning.
Leven na de alcohol is anders,nu kan je niet meer ff vergeten en blijft het allemaal keihard op je weg komen.Denk ook wel eens van stoppen met de alcohol is de oplossing en het leven lacht je te gemoet.Nee zo simpel is het niet,heb zelf langs van angsten en moet het nu nuchter handelen,krijg wel pilletjes om de angsten te onder drukken maar die helpen bij mij niet,en ben ernstig verslavings gevoelig dus wil ze ook niet meer.
Je vraagt of het over gaat,meid ik weet het niet.Ben vorig jaar langer nuchter geweest en weet dat ik de eerste 2 maanden heel veel last van angst en paniek heb gehad,viel me op dat het toch wel minder werd na weken van veel angst,begon de dingen weer leuk te vinden.Knapte mijn huisje weer op en genoot van de dingen.Dacht toen ook van kan wel weer een keertje het drinken.Lukte ook wel aardig tot ik weer beseft dat ik niet zonder kon en hartstikke gek werd door de angsten die alcohol me weer bracht,slikte ook weer seresta forte en ook daar was ik weer afhankelijk van.Een dubbele verslaving dus weer.Maar had wel zoiets van niet weer en trok aan de bel,ben wel aardig een paar dagen ziek geweest.Kan nu zeggen dat ik het ergste heb gehad van de ontgifting en ben nu bezig om te herstellen en de dingen weer op te pakken.
Nu moet ik weer zien om te gaan te gaan met wie ik ben,dus de angsten en die vent die eigelijk helemaal niet zo gezellig is zonder de alcohol en die ook van die levens vragen heeft.Zelf heb ik zoiets van komt per moment op mijn pad maar wil het nuchter ondergaan,zal pijn doen en nee ik zal niet altijd leuk en aardig zijn en de angsten die blijven,maar ga leren om ze te handelen en hoe het over een jaar er uit ziet pfffffffffffffffffff! Ik hoop je dan te spreken en dat we de ervaringen kunnen uit wisselen:)
Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra
Jij ook een fijn weekend en ik ben het met je eens dat nieuwelingen nieuwe ervaringen met zich meebrengen en daardoor een groep kunnen verrijken.
Sport ze, luier ze en niet teveel schoonmaken..je moet ook nog wat over hebben als zo'n Gremlin langs komt :rose:

An
Dag 5 alweer..ik ben blij dat je geen drank in huis gaat halen...je maakt het jezelf er veel makkelijker van.
Veel plezier met je bezoek:present:

Delta:heart:

Calimero
Tja het is erg hoe je je de eerste weken voelt. Ik heb je een Pbtje gestuurd:present:

Paul
Ik vind dat jij hele lieve stukjes schrijft en ik heb jou ook een PBtje gestuurd
:P

Dotske:heart:
Fijn je weer te zien en ja ...ik moest mezelf ook weer leren kennen..en vond het erg moeilijk dat ik nu niet meer die persoon was die aan alles meedeed en vaak nee moest gaan zeggen.
Maar ik vind wel dat ik nu meer voor mezelf kies en voor mijn geest en gezondheid...en het bevalt me eigenlijk wel al deze rust i.p.v. dat alcoholische nep gelach en geklater

Corinne
Ik heb vannacht eindelijk weer eens echt goed geslapen doordat ik gisteren de koffie heb laten staan.
Wat werd ik lekker wakker zeg...voel me goed.
Fijn dat jij alle nieuwelingen welkom heet en ook het gevoel hebt nog wat van ze te kunnen leren...en dat ondersteunen vind ik nou ook echt goed voor mezelf...ik had er ook veel aan toen ik hier kwam schrijven.:rose:

Benthe:)
Fijn dag..zie je Max of je lief vandaag nog?

Haddock
Ik heb nog een stukje toegevoegt aan je verhaal van dit nieuwe paardje in de wei;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An

Ga mijn best doen hoor, zal best lastig worden bbq vandaag en een boel drinkers om me heen.
Nou ja lastig, ga het gewoon volhouden, als ik mezelf eenmaal iets in het hoofd haal lukt het vaak wel. Voel me belabberd alleen, zou eergisteren een pilsje gepakt hebben als antwoord daarop, nu een glas water en na een uur knallende koppijn een asprientje.
Heb weinig tijd vandaag, vanavond horen jullie of het gelukt is, maar ik denk van wel, zal ook lezen hoe het met jullie gegaan is.
Dit forum helpt denk ik wel, het gezelschap om me heen hoe aardig ze ook zijn, zal geen pogingen doen me te stimuleren van de alcohol af te blijven, jullie wel.
Hoef ook geen alcohol-vrije omgeving, wil er vanaf blijven ook wanneer anderen om me heel wel drinken, het is een persoonlijke keus, anderen hoeven er niet vanaf te blijven omdat ik er wel vanaf wil blijven.
Mijn humeur is nog goed in ieder geval in tegenstelling tot gisteren-avond.
Succes allemaal.

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi ik sluit me helemaal aan bij je toevoeging aan het paardjesverhaal. Mooi gezegd.

Ik ben vanmorgen met Max naar de eerste hondentraining geweest en we deden het best goed, maar zijn enorme enthousiasme en steeds die blik in zijn ogen van: "Vind je me nou niet fantastisch? Wat ben ik toch geweldig hè!", maakten me erg aan het lachen. En volgens de trainer moet ik me meer laten gelden, anders loopt dat vrolijke heertje zo over me heen.

An je klinkt vastbesloten.
Ik vind het ook niet erg als mensen om me heen wel drinken. Wel valt het me tegenwoordig steeds meer op hoe oervervelend dronken mensen overkomen als je zelf broodjenuchter bent.
Succes vanavond, we horen nog van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe

Fijn dat je je in mijn aanvulling op het fabeltje kon vinden.

quote:


maar zijn enorme enthousiasme en steeds die blik in zijn ogen van: "Vind je me nou niet fantastisch? Wat ben ik toch geweldig hè!", maakten me erg aan het lachen


klinkt heel erg herkenbaar en wat zal het je hartje goed doen die op het moment toch wat kwetsbaar is door alle toestanden met de kleinzoon en de verjaardag van je lief. Geniet ervan.
Toen ik mijn eerste hond kreeg als puppy had hij hele grote poten en mijn dierenarts zei: dat wordt een kanjer. Ze raadde me aan om vooral op een paar dingen te letten:
*als hij met de bal of een ander speeltje komt...afpakken en pas na vijf minuten zelf met de het balspel beginnen
*als het spel afgelopen is in huis dan naar zijn mand sturen
*niet tegen je laten opspringen
*als hij eten krijgt..na een paar seconden het eten van hem afpakken ..een paar minuten op het aanrecht laten staan en dan pas weer geven

Hele simpele dingetjes..dus geen straf maar er voor zorgen dat alle initiatieven van jouw uitkomen ook al is ie nog zo lief als ie met zijn balletje in zijn bekkie komt om te spelen...het hielp echt...Ik had een grote labrador/herder hond die goed luisterde en altijd los kon waar ik ook maar was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Danks voor de tips Safi. Oef, moeilijk hoor, als die ondeugende ogen zo kijken, voor zover hij kijken kan door die wenkbrauwen heen, hihi. Maar wel verstandig om de discipline er meteen goed in te houden.
En ja, Max zal me veel troost en gezelligheid geven, en ook de nodige regelmaat en discipline voor mezelf. Hij heeft me nu al door veel moeilijke momenten heen geholpen. Ik kon het niet op een drinken zetten want er moest immers nog met Max worden gewandeld. Hij is mijn Gremlin-geleidehond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...