Spring naar bijdragen

Zondag 19 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

Hoi Corinne,

Hoop dat je jezelf vandaag wat beter voelt.
De zon is ook voor jou opgekomen, genoeg dingen waarvan te genieten valt naast de dingen die moeilijk zijn zoals een vriendelijk mens om je heen, de kleuren van de bomen, de wolken waar je met je fantasie die alles in kan zien wat je wilt, de geur van het bos (helemaal als het geregend heeft), enz...
Hoop dat je die dingen kan zien en ervaren.
Wens je het beste vandaag en iedereen, elke dag een nieuwe kan, een dag met nieuwe mogelijkheden, het enige wat je hoeft te doen is ze te pakken.
Iedereen een leuke dag gewenst.

Groetjes Calimero

De derde dag is ingegaan zonder alcohol, vastbesloten ook die te laten slagen, ben totaal niet uitgeslapen, heb geen oog dicht gedaan, maar ga er wel een leuke dag van maken heb ik me voorgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Hopelijik heb je nog wel kunnen slapen.
Je emoties de vrije loop laten is gezonder dan ze opkroppen!
En natuurlijk is je beslissing goed geweest, je bent nu 4 maanden
zonder drank...de gevoelens van die tijd zijn niet verdwenen.
Je gaf zelf al aan dat je toen in een alcoholdepressie was beland,
misschien heeft het gewoon meer tijd nodig.
Misschien heb jij nog tijd nodig om te herstellen.
Gun jezelf die tijd, je bent het waard!!

Ik herken dat ongeduldige wel, ik stond nu 7 weken droog
en ergens verwachte ik dat alles nu ineens anders zou zijn.
Ookal lees je hier regelmatig dat dat niet zo is, dat emoties alleen maar
harder binnenkomen....blijkbaar had ik een andere verwachting.
Ik baal van mijn schuiver maar probeer er een positieve draai aan te geven,
het heeft me wel dingen duidelijk gemaakt en gewaarschuwd voor het
gevaar van stil in een hoekje gaan zitten simmen (niks anders dan zelfmedelijden).
Nu denk ik dat als ik wel hier op het forum had gemeld waar ik mee worstelde, er ten eerste herkenning zou zijn (wat op zich al helpt) en dat ik niet had bedacht dat ik niet meer wilde stoppen.

Want dat heeft Anna er wel goed uit opgemaakt, toen die gevoelens me vrijdag overspoelden
was ik er na een poosje van overtuigd dat stoppen niet zo'n goed idee was geweest, dat ik het ook niet meer wilde! Maar om dat nu hier te gaan zeggen...daar ontbrak me de moed voor.
Toch ben ik blij dat ik het nu wel heb gedaan, het lucht op en anderen kunnen er hun voordeel mee doen als hen hetzelfde gevoel overvalt. Het is de verslaving die dan spreekt!!

Ik wil wel degelijk echt stoppen, zoveel is me nu wel duidelijk.
Ik ben tenslotte ook niet blijven hangen in mijn schuiver.
Gaan drinken was niet het juiste antwoord op mijn emoties, hier wegblijven was niet de juiste actie!
Ik ben niet ontmoedigd maar er juist van overtuigd dat het me uiteindelijk zal lukken!
Vandaag dag 2, en vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap gedaan BB, twee draadjes op exact hetzelfde tijdstip! Gaat het een beetje met je?

Corinne, ik ben het met Joann eens, laat die gevoelens er gewoon uit komen. Ik kan me vergissen, maar ik heb het idee dat jij iemand bent die moeite heeft haar eigen gevoelens toe te laten. Je hebt hier al zo vaak gezegd, op momenten dat anderen de oorzaken van hun alcoholgebruik zaten te analyseren, dat jij absoluut geen problemen hebt, en ook niet gehad hebt, dat ik wel eens het idee krijg dat je vooral jezelf probeert te overtuigen.

Je rot voelen mag er zijn, net zoals blij zijn, opgewonden zijn, gespannen zijn en noem het maar op. De voortdurende spanning van het solliciteren gaat je ook niet in de koude kleren zitten. En mijn ervaring is dat er onder een alcoholdepressie vaak ook een échte depressie schuil gaat.
Die duizeligheid komt ook ergens vandaan. Waarom ga je deze week niet eens naar de huisarts om over dit alles te praten. Oók over de tranen die zo af en toe hoog zitten. Je huisarts weet waar je mee bezig bent, dat is al een voordeel. Ik denk dat hij je best kan helpen.

Allemaal een fijne zondag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...