Spring naar bijdragen

dinsdag 21 augustus 2007


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Peppa
In verband met je slapeloze nachten...ik kan je alleen maar aanraden om de koffie en thee te laten staan en vooral veel kruiden theetjes zoals pepermunt en kamille en water te drinken...dus ook geen cola...probeer de cafeïne een tijdje buiten de deur te houden.
Dit zal je slaap zeker verbeteren maar hier is wat informatie van het internet


Er spelen hierbij talloze biologische verschijnselen een rol [6]. Allerlei normale fysiologische verschijnselen raken o.i.v. langdurig alcoholgebruik uit evenwicht.
Bij voorbeeld het slaapritme. O.i.v. alcoholgebruik neemt de z.g. REM [rapid eye movement] slaap af en de SWS [slow wave sleep] slaap toe.
Nu heeft een mens dromen nodig, hoogstwaarschijnlijk om alle gebeurtenissen die dagelijks gebeuren in de hersens te ordenen en te verwerken. Dromen doet men in de REM slaap, en het is goed mogelijk dat het afnemen van vermogen adequaat informatie te verwerken, zoals men dat bij alcoholisten ziet, onder andere ook hierop berust. In de afkick proberen de hersenen de schade als het ware in te halen, en men ziet dan ook heftige dromen en nachtmerries. De wereldberoemde neuroloog Lasague, die in de 19e eeuw leefde, schijnt al eens gezegd te hebben dat het delirium tremens geen psychose is, maar een droom [7]. Dit slaapritme nu is na afkick nog lang van slag: pas na drie maanden is de REM slaap weer op orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allen,

Quera, van harte welkom.
Ik ben zelf ook aan het minderen, afgelopen week mijn doelstelling niet gehaald.
Niet dramatisch, maar toch.
Het is waar wat sommige hier schrijven over minderen, je bent er altijd mee bezig.
Door het forum heb ik steeds meer alcoholvrijedagen en dat bevalt me goed.

In ieder geval wens ik je veel sterkte.

Peppa, jij ook hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera, eerlijkheid siert de mens.
We zijn allen probleemgevallen, ik respecteer je openheid.
Probeer het maar.
Denk maar dat wij het echt niet makkelijker hebben.
Gedeelde smart is halve smart.

Bij mij vliegen de trek momenten op en af!!!
Maar uit ervaring weet ik, dat die flitsen langer wegblijven.
Waarom begin ik dan weer?
Heaven may know!!
Nu wil ik het echt goed doen(geen garantie) maar ik ben moe-moe van het strijden!

Beetje vechten Quera!!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas,
Dan maar hier blijven tot je naar bed gaat, want wat is er nu goed aan wijn of zo?
Kaatje komt heus wel weer.

@Quera,
Van afstel komt uitstel.
In de nacht van 10 op 11 april heb ik om 12 uur alles weggekiept wat ik nog had: ruim een halve fles wijn en ruim een halve liter jenever. De knop was om. Het was moeilijk, ik had mezelf maar huisarrest gegeven. Alleen de donderdag naar de huisarts geweest met mijn vriendin om Refusal.
Ik had het eerder al gedaan in de nacht van 7 op 8 april (Pasen), maar de 10de had ik alles terug ingekocht. Ik dacht met Pasen ook meteen met roken te stoppen. Had ik dus niet moeten doen, dat was te veel van het goede.
Ik best wel trots op het resultaat.

@Peppaschooter,
Dat ga ik zeker eens opzoeken.
Ja voor die sport heb je wel een vaste hand nodig.

@Fauve,
Je gaat nog steeds op de goede koers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal, ik kan wel vechten Soothe, dank voor je bloem en Corinne ik hou het bij dat wijntje wat ik nu al op heb. Daar laat ik het verder bij, ik weet niet of je het gelezen hebt?
Vanaf nu drink ik niet meer, klaar. En bedankt voor het welkom Fauve.

Ik zal waarschijnlijk dan nog wel meer posten ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik heb hier doosjes Antabus genoeg,maar neem het niet!
Ik vind het in mijn geval een zwaktebod.

Of wil ik de deur op een kier houden!
Ik zeg tegen mijn begeleidster,vergif dat Antabus
Kon op het antwoord wachten, ja ja drank is gezond!

Wat kan een mens zichzelf bedonderen.

Ga een vitaminesapje nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik kom toch nog even kijken alvorens naar bed te gaan. Kan het niet laten hè.:P

Ik denk dat je huisarts het helemaal goed gezien heeft Corinne, die therapie lijkt me een goed idee. En voorlopig zou ik even niet meer solliciteren dan je moet. Ik weet niet hoe vaak dat is, een keer per week, of per maand, en dan goed selecteren welke vacature je uitkiest om op te selecteren. Gewoon de meest aansprekende eruit kiezen. Dat zal je meer rust geven volgens mij. En de rest van de tijd je eigen agenda bijhouden.
Ik heb me destijds toen ik 4 maanden gestopt was met drinken ziek moeten melden, omdat ik compleet opgebrand was. Te snel weer begonnen met werken, en een maand later op advies van de bedrijfsarts 50% gaan werken. Dat heb ik vijf maanden gedaan, tot ik in mijn huidige baan begon.
Ik heb al van meer mensen gelezen dat ze na een aantal maanden niet drinken even wat meer rust moesten nemen. Naast een hele hoop andere redenen gebruikten wij alcohol ook als motor om maar door te gaan, ver over onze grenzen. Eenmaal nuchter heeft je lichaam gewoon even tijd nodig om te herstellen van alle roofbouw die je gepleegd hebt, en je geest ook.
Het zou me helemaal niet verbazen als de potentiële werkgevers in al die sollicitatiegesprekken gewoon gezien hebben dat je eigenlijk op was. Misschien wisten ze niet wát ze zagen, maar in ieder geval waarschijnlijk wel een doodvermoeid persoon. Je zult zien, als je je de tijd geeft om te herstellen, ga je er veel frisser en zekerder uitzien, en dan gaat zo'n gesprek ook beter. Dus eerst even op een laag pitje. Dat is alleen maar mijn mening hoor!

Soothe, je gaat goed! Hou de moed erin, al is het afzien nu. Het wordt beter!

Het spijt me dat je kat nog niet terug is Tapas. Ik zou me ook doodongerust maken. Heeft degene die op hem gepast heeft ook geen idee waar hij heen gegaan kan zijn? Ik hoop dat hij snel terugkomt, ik zal voor je duimen.

Snowy, ik hoop dat het gelukt is de gremlin de deur uit te meppen. Ik vind het heel knap van je, hoe je het volhoudt met al die spanningen op de achtergrond. Laten we hopen dat het snel eens definitief afgelopen zal zijn.:heart:

Allemaal nog een fijne avond! Mijn hond ligt zo heerlijk te snurken naast me, dat ik er ook slaap van krijg. Ik ga mijn bed opzoeken. Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anna,
Dank je.
Ik zal je wijze raad opvolgen.
Sollicitatieplicht is gemiddeld 1 sollicitatie-activiteit per week (brief, gesprek of inschrijving bij uitzendbureau). Daar zit ik steeds boven.
Mijn huidige geestelijke (en ook fysieke) conditie is niet bevorderlijk om nog door een sollicitatiegeprek te komen.
En elke afwijzing is een deuk in mijn fragiele zelfvertrouwen.

Voor jou wel terusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safie,
Je had het over dat slapen, inderdaad geen remslaap.
Als ik zo'n binge heb doorgemaakt, verkeer ik in een eeen soort delier, wat wel vijf dagen kan aanhouden.
Een soort delirante toestand.Een schemertoestand.Zo'n delier noemen ze een ijlende koorts.
Het is ook geen slapen, dat voel ik. Ergens hang ik tussen waken en slapen in.
Dan zijn er vreemde beelden.Nog geen roze olifantjes of erger ratten en muizen,maar toch!!

Niet vreemd dat ik nu uitgeput ben.Het doet maar niet wat met lichaam en geest. VERGIF!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corrine,

Bedankt voor je vertrouwen.
Mijn hulpverleenster bij Tactus is op vakantie, ik merkte dat ik wat makkelijker ging worden.
Gelukkig vul ik trouw mijn alcoholschift in, dus ik belazer mezelf niet.

Even wat anders Corrine, ben zelf al 5 jaar werkloos.
In september vervalt mijn WW uitkering, word ik niet vrolijk van.
De eerste jaren was ik vol goede moed, werd uitgenodigd en maakte een goede kans. Vaak was ik nummer 2, maar 2 is geen 1.
Werd er moedeloos van, ik heb 33 jaar gewerkt en dacht dat ik zo weer een baan kon vinden. Niet dus.
De knop is bij mij inmiddels om, heb me er bij neergelegd.
Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat toen ik stopte met werken met het ergste scenario rekening heb gehouden.
Heb dus wel wat geregeld en hoef niet op een houtje te bijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe

WEeer een reden om het langer vol te houden want lekker slapen is heeeeeeeeeeeerlijk!!

gedichtje uit eigen hand voor jouw

De wereld is minder heftig en verward
Nu mijn nuchtere ik is gestart
Nog wat trillend en bang
En vaak nog erg moe
Ga ik geregeld ook overdag even naar mijn bedje toe

Ik heb jaren met de fles in mijn hand doorbracht
en dacht dat ik het leven zonder drank veracht
was bang dan een saaie mus te worden
maar begin juist te beseffen dat mijn hersenen verdorden.

Dus wordt ik liever een saaie mus dan een dooie
al ga ik nu wel eens van de trek door het rooie
Maar mijn lichaam is het drinken moe
En ik moet nodig weer eens naar mijn bedje toe

Trusten allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...