Spring naar bijdragen

woensdag 22 augustus 2007

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vind je drank dan niet lastig en irritant, meisje? Vind je drank wel leuk...? Als je een mug goed bekijkt is ie ook heel mooi en fijntjes. Maar op het moment dat ie je gaat lastig vallen wordt het een ander verhaal. Ik snap niet waarom je nu ineens zo gepikeerd doet. Drank is toch ook een soort mug in ons leven geworden. Je probeert er van weg te blijven, maar elke keer word je gek gemaakt door de aanwezigheid ervan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje,
We gaan allang niet meer met mekaar op de vuist en de 2-3 keer per jaar dat we mekaar zien, groeten we mekaar met een kusje en dan spreken we wel met mekaar. We zijn ook heel uiteenlopende types. Je zou niet denken dat we broer en zus zijn. Het enige dat we gemeen hebben zijn onze ouders, bij wijze van spreken.

@Joann,
Ook een stier, ach weet je, ik ben volwassen nu.

@Knuffie,
Ja, ik heb met vuur gespeeld. Alleen het gebeurde zo plots, er was geen trek niets. Ik liep er voorbij en dacht proeven. Hersens waren er dus ook niet. Die draaien pas toen ik mijn tanden aan het poetsen was en ik mijn gezicht zag.

@Joann,
Bekijk het gewoon dag per dag. Kijk niet naar volgende week of nog verder, dat werkt deprimerend.
Ik zat vanavond naar 11 september te kijken, en wat doet deze oen?

@Kohtje,
MDB, de humor die ik nu even nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar eerst nog even dit!!

Sorry joann dat jij je nu ambetant of belachelijk voelt??? Je komt en gaat op dat forum maar als je komt verwacht je dat iedereen direct weer heel erg begaan en medelevend met je is!! Weet je hoeveel keer ik hier al op het forum gekomen ben de laatste tijd zonder dat er ook maar iemand iets tegen me zei?? Ook zij waren dan net over iets anders aan het praten en ik liet het dan maar zo want ik ben nu eenmaal niet de belangrijkste persoon van de wereld, laat staan van dit forum!!!
Kohtje heeft het vandaag ook heel moeilijk gehad en is zelfs even de verkeerde kant op gegaan maar steeds heeft hij voor iedereen een goed woordje klaar of vindt hij het gewoon leuk om even over andere dingen te 'geiten'!! Maar als je iemand NIET kan verwijten dat hij het ADB zijn of willen worden niet serieus neemt dan is het kohtje wel!! Dat weet je zelf toch wel??

Nu, ik stuur dit toch maar door op het gevaar af dat jij dit nu heel erg kwetsend opneemt en je zo aangevallen voelt maar sorry, nu vond ik je even té ver gaan!! En iedereen die mij al een beetje kent weet dat ik dit maar héél zelden doe!!

Dus Joann, ik weet dat je het moeilijk hebt maar werk dat niet op personen uit, dat heeft echt geen enkele zin!!
Toch nog veel liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, ik ben niet gepikeerd, ik doe ook niet gepikeerd...
En ja, drank is inderdaad een soort mug!

Maar ik geef alleen maar aan waar ik mee worstel...
en wie reageert er inhoudelijk...........
en pas na een beetje prikken........

Mwah, jij moest op dit moment beter weten toch?
Ik probeer alleen mijn balans de juiste richting op te krijgen...
en dat lukt me alleen niet zo lekker!

Ik wil hier best mijn diepste zieleroerselen bloot leggen
als ik het idee heb dat er iemand is die er enige notie van neemt,
maar niet als er op een verkendend bericht inhoudelijk niet gereaageerd wordt!

Dan hou ik het liever bij mezelf!
Want twijfels heb ik al genoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Koh het is tien jaar geleden dat ik een brief van de rechter in de brievenbus vond waarin stond dat mijn vrouw de scheiding had aangevraagd en ik mijn huis moest verlaten.
Ik was verschillende malen in therapie geweest maar dat deed ik om mijn omgeving gunstig te stemmen.
Diep in mijn hart stond ik doodsangsten uit bij de gedachte niet meer te kunnen drinken.
Ondanks de aangevraagde scheiding twijfelde mijn vrouw aan haar beslissing en wij gingen samen en apart met de kinderen in therapie.
Tegelijkertijd verloor ik door een afkeuringprocedure mijn baan en door de emoties en spanningen overmand, waarmee ik niet kon omgaan, begon ik weer te drinken.

Door deze actie haalde ik de laatste twijfel over haar genomen besluit weg en bevestigde daarmee waar zij al die tijd bang voor was geweest.
Ik koos niet voor haar, niet voor het gezin, niet voor mijzelf, maar weer voor de drank.
Het restantje overgebleven hoop versmolt in drank, de scheiding was een feit.

Totdat ik twee jaar na de scheiding geheel ontheemd, meer dood dan levend voor mijzelf koos en voor het eerst van mijn leven mijn verantwoordelijkheid nam door te stoppen met drinken.
De acceptatie overwon het gevecht van 35 jaar drinken.

Koh wanneer kies jij voor jezelf....

Ik wens je veel sterkte toe

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Joann, ik heb geloof ik gewoon jouw verkennende bericht gemist... Ik weet niet welk bericht je bedoelt, maar ik ben een sloddervos wat dat betreft.. ik lees soms maar half dingen en andere weer helemaal niet... ik zie wat en ik reageer... en als ik iets niet zie (of niet begrijp) dan reageer ik niet... Maar het is niet zo dat ik je niet zie....of wil zien...
zal nu in elk geval op zoek gaan naar je berichtje. :present:voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee knuffie, ik verwacht niks.........
tenminste erg weinig........
en zeker geen medeleven of begaandheid.
Wel begrip, en niet dat mijn gevoel belachelijk gemaakt wordt!

Ik ben hier af en toe, en zeker niet belangrijk op dit forum...
niet meer of minder dan welke andere deelnemer dan ook!

En als jij zegt dat er weinig op jou gereageerd wordt....
tja.....wat moet ik antwoorden als je alleen maar zegt even te komen piepen..
vertel wat inhoudelijks......daar kan ik dan op reageren!

Ik weet dat je niet vaak van je af bijt...om het zo te zeggen!
Dus blijkbaar heb ik bij jou een gevoelige snaar geraakt!
Dat was geen opzet, en je reactie maakt me ook niet boos!
Ik vindt het eerder zelfs vervelend dat ik zo'n soort reactie heb opgeroepen bij je...
ik wilde alleen een eerlijk en oprecht gevoel delen,
in de hoop er serieuze reacties op te krijgen waar ik misschien verder mee kon..
had ik blijkbaar beter niet kunnen doen..........????

No hard feelings van mij uit...........
dus een dikke knuffel terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, zit net een heel bericht aan je te typen.... weg. Gebeurt hier wel vaker geloof ik. Nee, weet ik...
weet niet eens meer precies wat ik zei, maar het komt er op neer dat ik geleerd heb mezelf te zijn... doch dat dat geleerde aan het slijten is en ik steeds vaker het gevoel krijg mensen voor het hoofd te stoten terwijl ik dat niet wil...

Samenvattend kwam ik tot de conclusie dat ik gewoon bang ben om het leven op me af te laten komen zoals het komt... maar ik had het allemaal zo mooi in een verhaaltje gegoten en nu ben ik dat verhaaltje kwijt... snik, snik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@joann

Ik vind het heel erg tof en mooi van je dat je me m'n uitbastingsje 'vergeeft', je kent me ook al heel wat langer, hé!! Je weet dat ik dit eigelijk bijna nooit doe!! het is echt niet m'n bedoeling geweest om je te kwetsen!! Je hebt het al moeilijk genoeg zonder mijn vervelende reacties!!! Ik weet eigenlijk niet precies wat die reactie heeft uitgelokt, of toch een beetje wel maar ik neem mezelf wel weer even onder de loep!! Misschien leer ik er weer wat uit over mezelf!!

Veel liefs en zoals je zegt.. no hard feelings!!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Corinne, die f5 zit hoog en droog.. Ik werk op een laptop en daar zit zo'n muisvenster of hoe je dat noemen moet, tussen m'n duimen. Daar druk ik dus per ongeluk wel eens wat op en dan gebeuren de raarste dingen. Soms ben ik ineens midden in een tekst aan het typen en soms is m'n hele tekst zomaar verdwenen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Knuffie,

Het is al goed joh!
We knuffelen het gewoon weg oke?

Koh, niet meer stoeien met die toetsen als je een bericht wil typen,
scheelt je een hoop ergernis!
Ben ik gelijk weer blij met mijn "gewone" pc, die hebben niet van die
onhandige toetsenborden........:D
Enne.....ik ben niet boos.....jij toch ook niet?
(en ik haat zoemende muggen...:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...