Houtje Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Ik heb ook altijd mijn vermoeidheid weggedronken dus ik herken dat wel.Inmiddels heb ik al gegeten dus is het gat in mijn lijf en leden wat minder groot aan het worden. Toen ik om 5 uur terugfietste van de supermarkt moest ik echt ongeveer tussen de terrassen doorslingeren allemaal bier en rosé.Dat is het vern**keratieve van alcohol: het is volkomen sociaal geaccepteerd, iedereen heeft het, iedereen kan het krijgen, iedereen gebruikt het (nou valt dat wel mee hoor als je goed oplet maar het lijkt zo) iedereen heeft wel een biertje in de KK en wij kunnen daar dus niet tegen.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Ik zou inderdaad graag zo sterk willen zijn dat die fles me niets doet en helaas die fles DOET ME WEL WAT! @#%$$#%!!!! Ik wil het gewoon kunnen! Straks als die fles op is komt er geen nieuwe in de koelkast. Het lijkt erop dat ik het voor mezelf niet wil toegeven dat ik met die @#$%^#^alcohol een probleem heb! Dat ik het wel de baas kan. Ik kan het ook, maar dit moet niet elke dag gebeuren! Dat kost teveel moeite. Inderdaad is die alcohol zo geaccepteerd. Dat van die jaren dertig, Houtje, heb ik me ook al bedacht.Voorheen wilde ik nooit naar Noorwegen, nu kan dat zonder problemen. Helaas is het niet weerzeker genoeg voor mijn dochter. Het zou een land zijn voor velen van ons hier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Van wie hebben wij trouwens de uitdrukking geleerd : "dat wijntje, biertje, die borrel, DIE HEB IK NOU WEL VERDIEND???" Bedacht ik me gisteren.Van iemand die een Spaa Rood nam, ons een wijntje, biertje, borrel gaf en zei: Ik neem een Spa Rood, dat heb ik wel verdiend, maar jij krijgt alcohol, dat vergif heb jij wel verdiend?" ( :angry:). Ik herinner me dat ik dat drankje altijd kreeg van iemand die er zelf ook een nam (ik verwijt niet een specifiek iemand iets hoor....) maar volgens mij is het allemaal aangeleerd gedrag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Ik kreeg net ook de kriebels in de koele supermarkt, rose in de aanbieding, witte wijn en langs het bier, toch heb ik alleen cola en spafruit in mijn mandje gegooid en drinkyoghurt.. en een zak nachos... zucht...Gem, zeg het asjeblieft wel tegen je man, alcoholisme is een ziekte weet je nog?! Je kunt steun van hem krijgen dus neem dat ook aan en zie jezelf niet als zwak dat je die gevoelens hebt, want die zullen er altijd blijven ben ik bang voor.Nou, ik trek voor vanavond lekker eens een fles spa open!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Absoluut aangeleerd gedrag. Pavlov zou trots op me zijn geweest!Alcohol als beloning, het is te gek voor woorden, maar in mijn geval helaas van toepassing. En van die gedachten moet ik af. Al schrijvende merk ik hoe raar een mens in elkaar kan zitten, want een beloning in de vorm van gif! Een normaal mens zou je voor gek verklaren bij die gedachte!Het brein weet het, het gevoel helaas nog niet altijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Hè heerlijk Tapas,Ik mag van mezelf even forummen, mijn tuin is weer netjes, ik heb pijn van het harde werken, en zit braaf aan de Spa Rood. Ik kook nooit als ik alleen ben, dus heb een heerlijke maaltijdsalade op met tonijn en feta. Dat wordt wat als de gassies het huis uit zijn, elke dag salade? Tapas, ik neem een grote slok op jou, ik proost niet op je, ik neem een gezonde, grote, koude, glasheldere, frisse slok Spa Rood en ik stuur je een speciale knuffel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Tja, is het niet belachelijk dat je aangeleerd hebt (gekregen) dat je wel een slokje vergif hebt verdiend? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 en nu is het de vraag of men dat aangeleerde gedrag wil veranderen.ja of neeRudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Ik ga voor mezelf een glas Royal Cluc specials inschenken. Absoluut een favoriet.Dan steek ik nog een sigaret op (moet ik ooit ook nog eens vanaf, maar nu niet) en dan ga ik een grote meid wezen. Even een dip, maar ik moet door...Zo glas in geschonken en een tussenweg: mijn man gevraagd die fles NU op te drinken, omdat ik het moeilijk vind! Daar is hij nu mee bezig dus nog even volhouden en dan is het over! Ik wil hem zijn glaasje niet ontzeggen! Ik ben al zo blij dat hij bijna niet meer drinkt! Het is voor mij zo ook gemakkelijker vol te houden met iemand in huis die niet drinkt. Ik zou het moeilijk hebben met een partner die nog regelmatig dronk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Ik wil absoluut van die idiote gedachte af. JA!!!!Dat moet ook wil ik het volhouden! En daar ga ik voor!Goed dat jullie me even weer met beide benen op de grond zetten. ik had gewoon een portie zelfmedelijden waar je U tegen zegt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 gewoon om eens een balletje op te gooien.ben nog maar nét lid van de club. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 RudyJa ik ben hard op weg om dat aangeleerde gedrag af te leren,anders zou ik het niet zo hier ter sprake kunnen brengen :$Heeee dat is dus een opsteker voor mij.Dank je wel voor het aanreiken van de veer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Peppa,Meng je gewoon in de discussie, je hoeft niet te vragen of dat mag.Het gaat over aangeleerd gedrag, enfin, lees een paar postings terug en geef gewoon je mening.En anders lees je alleen mee, maar meeschrijven is ook zo lekker.En we willen toch allemaal wat lekkers in het leven :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Houtje,daarom is dit forum ook zo waardevol voor mij. Mensen die er al lang zijn, langer, mensen zoals ik en degenen die zich net hebben aangemeld.Van mensen zoals jij een Rudy (en ook anderen) leer je dat er een leven is na de alcohol, ook al heb je dat niet kado gekregen en ook al hebben jullie het ook nog moeilijk, al is het wat minder vaak.We moeten allemaal alert blijven, dat vind ik wel beangstigend. Dat het nooit over is, hoelang je al droog staat. Een moment van zwakte en je dreigt in die valkuil te stappen. Zelfs na 10 jaar of langer!Terwijl ik als ik bijvoorbeeld suikerziekte had ofzo, ook geen suiker meer mocht nuttigen! Waarschijnlijk had ik dan veel minder zelfmedelijden. Een mens zit raar in elkaar, want allebei is het uiteindelijk dodelijk. Iets waarnaar ik op weg was, maar welk patroon ik gelukkig heb weten te doorbreken! Nu volhouden!Peppashooter,ik heb je nog geen welkom geheten hier! Dus bij deze.Veel sterkte met volhouden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 En Gem,Dat volhouden gaat gelukkig steeds makkelijker en kost minder moeite. Het is goed om als je het moeilijk hebt je gewoon hier te melden (en verder natuurlijk ook !) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Peppa, jij had het nog even over dat opperwezen geloof ik, hoe denk je daar dan zelf over?Gem, Royal Club Specials zijn hier ook een favoriet.Vaak prijs ik me gelukkig dat ik alleen woon en niet door een partner in de verleiding kan worden gebracht. Mijn vriend is een zeer matige drinker maar sinds ik hem heb verteld dat ik van de alcohol af wil blijven, neemt hij nooit meer een fles rosé of iets dergelijks mee. Ik hoop dat jij snel weer wat beter in je velletje zit. Overigens, Scandinavië telt het grootste aantal ernstige alcoholisten van Europa. Thuisstoken is daar de nationale volkssport Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Hoi Hoi-zusters en broeders in het "kwaad" :)Hé Peppa, no shoot'n peppers hier!Maak van je hart geen moordkuil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 @Gem,Het kost inderdaad veel moeite om alcoholvrij te blijven. Ik word daar ook moe van.@Houtje,Aangeleerd, ja, dat is het zeker, zelfs van kinds af al: jij mag ook een glas als je groot bent (i.e. als je het verdient). Met snoep net zo: als je braaf bent, krijg je een snoepje (alleen daar ben ik niet ingetrapt, gewoon omdat ik dat niet lekker vind). Met verjaardag: een taart. Je verdient altijd wel wat.Waarom heeft iemand nooit bedacht om te zeggen: hier dit bord met gezond eten heb je verdient, of dit heerlijke glas versgeperst sap heb je verdient. Nee, de gezonde dingen heb je niet verdiend.Zou dat misschien de reden zijn dat kinderen soms zulke slechte eters zijn en liever cola of limonade drinken dan lekkere gezonde melk of water?@Tapas,Geniet van je Spafruit. Vroeger dronk ik graag Spa Citron, maar die zie ik nergens.@Rudy,Ik wil dat aangeleerde gedrag veranderen, heel graag zelfs.@Gem,Heel goed van je en zie je, je man begrijpt het wel.Zelfmedelijden is geen helpende hand. Toch had ik dat veel afgelopen week, niet om het drinken, maar om andere redenen, maar toch het leidt naar de neiging het maar te verzuipen.@Peppaschooter,Welk balletje ga je opgooien?@Houtje,Aangeleerd gedrag vervangen door ander (ook aangeleerd) gedrag. Toch kan ik me soms betrappen op wederkerend oud gedrag.Ik kan het vergelijken met typen. Ik heb mij toen in naar Nederland kwam om te wonen en te werken aangeleerd om op een qwertytoetsenbord te typen, dat gaat heel goed, totdat ik supersnel ga typen of mijn aandacht slap is of ik moe ben, dan verval ik terug op het azertytoetsenbord, met alle grappige lettercombinatie vandien.Dat is ook de reden dat ik altijd, mijn leven lang alert zal moeten blijven op alcoholgerelateerd gedrag.@Peppaschooter,Kom vertel eens wat je bezighoudt.@Gem,Ook suikerzieken hebben het moeilijk met alles wat ze moeten nalaten. Ik ken er genoeg die het best wel moeilijk hebben om sommige voedingsmiddelen te mijden.@Benthe,Wat van overheidswege dwingend beteugeld wordt, daar komt het volk tegen in opstand.In Amerika de drooglegging, in Scandinavië de hoge accijnzen en strenge regels.Wat niet mag, smaakt des te beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Alcoholisme -daarhelpt ten slotte zelfsdrank niet meertegendichtte De Dikke Man.'Ja. Tragisch,' zei hij zacht.(Ischa Meijer, De Dikke Man voor altijd, blz. 54/55, Drinken) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 ik heb niemand willen kwetsen door als voorbeeld suikerziekte te nemen hoor!Ik bedoelde alleen dat het bij sommige dingen klip en klaar is waarom je het niet meer mag gebruiken!Dat dat voor alcohol in ons geval ook zo is, maar dat een of andere domme kronkel ervoor zorgt dat we er niet zo mee omgaan! Het gaat sluipender, je gaat er ook dood aan, maar dan langzamer.ik hoop dat jullie begrijpen wat ik ik hiermee bedoel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 ik heb een nieuwe uitzwaaier even testen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 @Soothe,@Gem,Met die vergelijking kwets je niemand. Het was mijn begeleidster bij de Bouman, die zelf diabetes heeft en bovendien een pinda-allergie, die deze vergelijking trok.Het is gewoon dat verboden vruchten altijd trekken, ook al lust je ze niet eens.Ik trek mij even terug met mijn sluimerde migraine, straks, als het bijna donker is, beginnen ze met de laatste buitenfilm en daar wil ik me tegen wapenen.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Ik ben weer tevreden. Mooi weer vandaag, hard gewerkt, gezond gegeten, en de avond ligt nog voor me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Niet leuk, als je van taartjes houdt en je moet de tom pouce voorbij laten gaan.Maar een whisky on the rocks brengt je wel in een andere wereld, dan een schep suiker!Misschien is dat het? Dus geen domme kronkel, het geeft een kick!!!Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Ik ga zo eten. De fles is bijna leeg. Tot zo en bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden