Spring naar bijdragen

zondag 26 augustus

Vie

Aanbevolen berichten

@An,
Het forum is er om die gremlins van je af te schrijven en te schudden.
Wij helpen je er graag een handje mee.
Zelf heb ik hier genoeg gehangen om ze van me af te schudden.

@Blacky,
Je trekt er de laatste dagen nogal op uit. Vandaag Blankenberge en een stukje Oostende.
Ik geloof zo dat je die trui kon verdragen. De wind was naar noord gedraaid en vrij koel.
Nu weer in je warme huis met hond.

@Calimero,
Mijn katten lusten zeker gremlins, maar soms hebben ze hun buik al zo vol, dat alleen nog maar kunnen slapen. Dan blijf ik met de rest zitten.

@Ferry,
Mooie tijd neergezet.

@Quera,
Die tweede dag zit er bijna op.

@Benthe,
Wat goed. Een potje janken doet wel deugd, dan is het eruit. Nu maar hopen dat september een goeie nazomer biedt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne ben je nog lekker in de gloria vanwege je nieuwe baan? En wanneer is nu dat laatste (pro forma natuurlijk) gesprek?

By the way, die mug is een snelle dood gestorven, ze zal er niets van geweten hebben. De bloedspetter is tactvol gecamoufleerd met typ-ex, dat ik daar nou nog een flesje van in huis had....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Dat laatste gesprek zal denk ik komende week zijn en ik ben nog altijd in de gloria.
Heb al een hele lijst gemaakt van dingen die ik moet afzeggen en nakijken wat ik er mee moet.
De afspraak voor morgen heb ik al afgezegd, dus een uitzendbureau heb ik al afgestreept.
Ik moet nog een rapportje schrijven over mijn beide pupillen, zodat ik de boel netjes kan overdragen.
En nog veel meer dingen, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over pammetjes gesproken, ik ga er zo eentje nemen want ben afgepeigerd en kapot. Familie etentje viel niet mee met al die wijn en dat bier op tafel, verder was er alleen tomatensap en spa in huis.. duidelijk geen rekening gehouden met niet drinker ikke.. Daarna ook nog iedereen aan de koffie met likeur (mmm vind ik zo lekker) en ik weer braaf aan de koffie.. en toen ik naar huis ging hoopte ik eigenlijk toch een beetje dat de kat er dit keer wel zou zijn.. niet dus... ja en toen knapte het dus even en zit ik hier weer te janken achter mijn pc.. rotkat!! wat mis ik dat etterbakkie zeg!!

dus eerst maar even een pammetje nemen en dan weer bijkomen van alles... bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie wel, ik vind zelf dat ik het ook goed doe maar soms is het helemaal niet leuk om zo verstandig en goed bezig te zijn. Er zijn redenen genoeg om wel te gaan drinken maar gelukkig ook genoeg redenen om het niet te doen. Dit keer viel het niet mee, met familie is niet altijd even leuk, mijn moeder kan knap vermoeiend zijn en eist enorm veel aandacht op, mijn vader als ie teveel gedronken heeft gaat enorme monologen houden, mijn broer heeft niet zoveel humor maar was dit keer redelijk ontspannen, kinderen van mijn broer (2 en 4) waren helemaal gek van Tapas dus die heeft genoeg te eten gehad.. met mijn zus en mij gaat gelukkig wel vrij goed.. maar op de een of andere manier is familie altijd een vermoeiend iets!

en die kat, tja wat moet je ermee, ze staat nu iig ook op de site van Amivedi en zelfs op marktplaats.. ooit moet er toch nieuws komen hoop ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond benthe ,
ik hoop dat als je ooit dat traject weer doet breskens -oostende dat je het mij laat weten ik fiets met jou mee oke :)
corinne ik ben echt niet meer thuis te houden momenteel ik geniet eindelijk op mijn 45ste van mijn leven en dit meen ik er zijn nog regelmatig donkere wolkjes zoals vandaag in blankenberge mijn ouders hebben daar toen ik jong was een frituur-hotel -restaurant gehad en dan denk ik nog meer aan mijn ouders en mis ze hierdoor nog meer
tapas ik begrijp jou verdriet mijn voordeel vindt ik dat ik tenminste weet dat mijn katerke er niet meer is dit wou ik jou deze morgen uitleggen , maar geef de moed niet op poezen zijn sterke en heel speciale dieren proficiaat dat je adb blijft .
ferry proficiaat met je lopen :musicnote:
aan alle anderen ik lees ulliewel maar weet niet altijd juist wat te zeggen of schrijven maar ik stuur jullie allemaal de kracht en weet dat het mogelijk is hoe moeilijk het ook is
en dan als laaste als belgische zit ik uiteraard in met mijn belgische mensen hier op het forum en ik mis sommige belgen hoe is het met de belgen ???????? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond Blacky, als we die route gaan fietsen neem ik voor jou in mijn rugzak een mooie cake mee, want volgens mij worden het nu wel erg weinig vingers die je nog moet aftellen.
En dappere meiden die hun ouders missen mogen wel een extra taartje hebben.
(Ik was Knokke nog vergeten trouwens.) Waar hou je meer van, chocola of caramel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, familie kan knap vermoeiend zijn Tapas, daar kan ik ook van meepraten. Maar toch voel ik me altijd schuldig dat ik er zo weinig kom, de afstand is nogal groot. Gelukkig wordt er in mijn familie niet veel gedronken, dus dat is nooit een probleem.

Andere bijeenkomsten, zoals een bedrijfsuitje, vind ik wel nog steeds een beetje moeilijk. Niet zozeer omdat ik zo'n behoefte heb aan drinken, maar omdat ik degenen die niet hoeven te rijden losser en vrolijker zie worden, en weet dat zij dat deze avond kunnen doen, en alle andere avonden van de week niet hoeven. En ik kan dat niet.
Op zo'n moment zou ik ook wat losser willen zijn, gewoon met de anderen plezier willen hebben. Ik voel me erg ongemakkelijk in gezelschappen, ik hang er altijd maar zo'n beetje bij maar hoor er nooit echt bij. Met alcohol op werd ik ook altijd losser, vond ik het gemakkelijker te praten, en voelde ik me er meer bijhoren. Ik merk dat ik moeite heb dat nuchter te leren, terwijl ik in mijn hart ook weet dat het toch ergens in me moet zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net een rondje met de hond geweest. Hier staat een prachtige volle maan aan een heldere hemel vol sterren (+ lampjes van vliegtuigen). Geweldig, ik hou van volle maan.

Hihi, ik denk dat ik mijn bezem maar mee naar bed neem. Als ik niet kan slapen vlieg ik nog even mijn raam uit.

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook trusten, heb net weer een stukje van de buurt afgezocht, geloof dat ik nu elke hoek gehad heb, samen met hond, tijd voor de omliggende buurten voor de komende dagen.
Anna, dat is precies wat ik zo moeilijk vind, ik voel me er ook zo bijhangen als ik niet drink, kom niet los dan, en ga me depri voelen en saai en vervelend, en dan trek ik me terug en wordt dat waarheid waar ik bang voor ben.. buitengesloten worden...

dus blijf ik gewoon niet zo lang en ben ik de volgende dag toch weer blij dat ik geen last heb van een kater. Maar het moment zelf vind ik toch steeds weer lastig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Anna

Op zo'n moment zou ik ook wat losser willen zijn, gewoon met de anderen plezier willen hebben. Ik voel me erg ongemakkelijk in gezelschappen, ik hang er altijd maar zo'n beetje bij maar hoor er nooit echt bij. Met alcohol op werd ik ook altijd losser, vond ik het gemakkelijker te praten, en voelde ik me er meer bijhoren. Ik merk dat ik moeite heb dat nuchter te leren, terwijl ik in mijn hart ook weet dat het toch ergens in me moet zitten.

Dat herken ik helemaal, het lukt mij zonder alcohol ook niet wat losser te zijn en gezellig mee te doen, terwijl ik het wel zou willen. Moet nu heel goed aan de bijwerkingen denken om het losser worden niet te gebruiken als excuus voor mezelf. Weeg nu voor en nadelen af, voordeel= losser en relaxter worden en er wat meer bijhoren, maar bij nadelen kom je al verder. Nadelen zijn= verslavende werking, kater volgende dag, rotgevoel dat je teveel gedronken hebt, rotgevoel dat je het niet zelf kan losser worden, want je zal daar ook minder moeite voor doen op het moment dat je alcohol gebruikt, is namelijk veel makkelijker. Kortom, de nadelen zijn groter dan de voordelen.
Heb een tijd therapie gehad, daar heb ik meer aan gehad dan aan de alcohol, alcohol is symptoombestrijding, met aan jezelf werken pak je de bron aan, moeilijker beter voor je gezondheid en met beter resultaat omdat je het dan echt zelf ben die losser wordt en niet het de alcohol is die losser is.
Vind het nog steeds heel moeilijk, maar zit wel een beetje vooruitgang in.
Weet niet of ik je ongevraagd een tip mag geven, maar probeer de bron aan te pakken waarom je niet losser kan zijn ipv de alcohol, want daarmee los je het probleem niet op, wordt je probleem alleen maar groter.

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is precies wat ik bedoel Tapas. Maar diep in mijn hart weet ik dat het gevoel van erbij horen wat ik had als ik dronk ook maar nep was. Vroeger heb ik me nogal eens erg genant gedragen omdat ik doordronk tot ik stom bezopen was. De laatste jaren wist ik dat ik op bedrijfsuitjes of zo niet zover kon gaan, dus moest ik stoppen als ik me net prettig begon te voelen, of helemaal niet drinken. Meestal was ik dan tegen de tijd dat ik naar huis ging totaal depressief en zo gespannen als een veer. Dus goot ik thuis nog minstens een liter naar binnen voor ik naar bed ging. Pffff, ook niet leuk.

Dit soort situaties vind ik moeilijk. Het liefst zou ik helemaal niet gaan, maar ik voel me nu al vaak alleen 's avonds thuis. Ik wil niet totaal vereenzamen omdat ik nergens heen durf. Maar áls ik ergens heen ga ben ik al blij als ik me niet totaal ongelukkig voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...