Spring naar bijdragen

zondag 26 augustus

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bedankt Anna en Water. :)
En ja ik ben wel moe, maar het gekke is dat ik best veel energie heb. Ga ook zeker dingen doen vandaag. Ik was daarstraks al in de tuin bezig. Goh wat ik voel ik me goed, net of ik iets bereikt heb vannacht. Hopelijk hou ik het zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera,
Proficiat! Goed gedaan!
Televisie kijken met een gremlin en nog wel middenin de nacht. Ik hoop dat je hem (toen ie sliep)een heel eind hebt weggemept. Muizen moet je ook altijd een heel eind wegbrengen (als je ze levend hebt gevangen) omdat ze de weg weer naar je huis kunnen vinden....Hoop dat deze niet meer terugkomt!

Pietjeb/Paul,
Hoe moet ik je noemen?
2 1/2 week, de meest lastige periode. Lichamelijk ben je nu wel afgekickt. Nu nog zorgen dat het geestelijk ook goed blijft gaan!

Beiden: :present::present::present::present::present:::ro:present::present::present:se;:present::present:rose;

Hoe kreeg ik dat nou voor elkaar met die rozen???? Laat maar staan, staat wel crea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een huishoudelijke vraag:

Voor onze vakantie hebben wij een wespennest laten inspuiten met gif. Langzaam zou het nest "doodbloeden", vanwege de geur zouden de werksters het nest niet meer kunnen vinden en het gif deed voor de wespen binnen de rest.
De twee dagen daarop vonden we veel lijken IN huis en wat er levend uitzag, was niet gezond en kon je zo pakken.
bij thuiskomst vrijdag zagen we dat er toch nog enige activiteit is. Je kan het niet goed zien want het zit onder een dakpan, maar er vliegen toch wel een stuk 5 regelmatig rond en verdwijnen onder de dakpan.
Moet ik nu nogmaals iemand laten langskomen of verdwijnt het vanzelf? Het lijkt me zolang 3 weken na dato.
Wie heeft hier verstand van of ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt wel of er vandaag iets geks is met de emoticons.

Gem, in mijn vorige huis had ik ook een wespennest en ja hoor, hetzelfde als jij nu hebt. Wij dachten toen dat het met de winter wel over zou gaan. Gevolg was dat we de zomer daarop met een nog veel groter nest zaten. We kregen overigens wel garantie, omdat het uitroeien de eerste keer niet goed was gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben ik bang dat we maandag in de telefoon moeten klimmen en een nieuwe afspraak moeten maken.
Ik ben doodsbang dat ik op een nog levende wesp stap (ik loop altijd op blote voeten) en dat ik gestoken wordt, afgezien van het feit dat ik het enge beesten vind!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet goed met me..
ik krijg het niet voor elkaar; de fles blijkt sterker dan ik. Ik kan iedere dag opnieuw beginnen, en doe dat dan nu ook weer. Maar het is het enige waar ik aan kan denken....
ik voel me zó teleurgesteld in mezelf, rusteloos, depressief.
Moedeloos, dat is nog het beste woord denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie,
hieruit begrijp ik dat je gedronken hebt of lonkt die fles alleen heel erg?
In jouw geval is het dus duidelijk dat je GEEN alcohol in huis moet hebben.
Leeggieten die flessen die er nog zijn, weggeven of aan een ander in bewaring geven. Als het niet in huis is scheelt dat in ieder geval.
Vergeet ook niet dat velen van ons al heel veel stoppogingen achter de rug hebben, waaronder ik. Het ging dan steeds een paar dagen goed en dan weer mis.
Heb je al hulp bij de huisarts of een andere arts gezocht? Psychologische hulp?
Een feit is dat je ECHT moet willen stoppen. Je moet het ook in allereerste plaats voor jezelf doen en niet voor anderen. Het is anders niet vol te houden!
denk nu niet: ik ben al begonnen, dus nu drink ik maar door! Elk glas minder telt!
Ga bij jezelf te rade Tolie!
Ik wens je heel veel kracht en sterkte. Lukt het om het drinken een halt toe te roepen kom dan hier. we slepen je wel door die trek heen, als je wilt.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
wat akelig dat het zo lang moet duren allemaal. al die procedures helemaal doorlopen! Om gek van te worden!
Ik hoop voor je dat je er nog mee om kunt gaan al zal dat de ene keer beter gaan dan de andere keer.
Hoe gaat het trouwens met je zoon? Heeft hij nog/weer werk?
Onze dochter gaat straks naar het volwassenenonderwijs. in verband met haar diagnose ADHD moet ze begeleiding krijgen om het te redden op school. Natuurlijk bij de verkeerde organisatie aangevraagd, die het weer doorstuurde enz enz. Nu nog steeds niks en de school begint binnenkort. Je zou er een kunstkop van krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ben al een tijdje ingelogd, maar iets typen daar kwam niets van.
Eerst een goeie dag gewenst aan allemaal.
Sterkte met ADB worden, zijn en blijven.
Elke droge dag is weer een geschenk aan ons lichaam en onze geest.
En elke dag ben ik weer blij met dat geschenk.

Ik voel nu echt dat er een hoop rust in me is neergedaald, nu ik eindelijk een baan heb.
Het gesprek van morgen ga ik afbellen.

Ik ga zo het draadje lezen en dan spreek ik jullie straks wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
water

Lekker gevoel he, Quera? Vasthouden hoor! Er zullen nog best wel moeilijke perioden komen, dat het even wat minder gaat, maar over de gehele linie ga je je steeds beter voelen, steeds meer leven. Ik beloof het je! Volhouden dus!

Het is een heerlijk gevoel! Ja ik ga mijn best doen of nee dat doe ik al. :) Bedankt ik klamp me maar aan je woorden vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Gemotiveerd

Televisie kijken met een gremlin en nog wel middenin de nacht. Ik hoop dat je hem (toen ie sliep)een heel eind hebt weggemept. Muizen moet je ook altijd een heel eind wegbrengen (als je ze levend hebt gevangen) omdat ze de weg weer naar je huis kunnen vinden....Hoop dat deze niet meer terugkomt!

Ik kijk liever tv met een gremlin dan dat ik er mee ga slapen. :D
Heb hem eigenlijk niet weggemept, maar gewoon achter gelaten. Als hij er vannacht weer is, ga ik weer films kijken al moet ik morgen weer vroeg op, maar dat zij dan zo. Al zal ik hem dan wel ver weg van mijn huis brengen, bedankt voor de tip. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Als ik ergens een hekel aan heb, is het muggen in de slaapkamer. Neem je zoete wraak, maar zorg dat de anderen niet op de begrafenis komen.
's Avonds de hond uitlaten met een beul van een vent en een sullige pitbull. Bedoel je daarmee dat die buurman er gevaarlijk uitziet?
Leuk in iedergeval dat je nu ook lichamelijk goedgekeurd bent voor de lensimplantaten. Spannend.
Ik ben ook blij dat die blubberbuik van me weg is.

@Blacky,
Ik heb Aalst nog nooit bezocht, maar nu weet ik zeker dat het de moeite is.
Gun je voeten vandaag maar veel rust.

@Sandra,
Geniet van het sporten.

@An,
Mijn ogen zijn inderdaad aardig bijgedraaid na het stoppen met innemen van vergif.
Het is beter een feestje te laten schieten, dan voor de verleiding te vallen.
De eerste 2 maanden ben ik nergens naar toe geweest. Ik durfde dat gewoon niet aan.
Fijn dat je al op dag 13 zit.

@Gem,
Ik had altijd een dubbel gevoel de avond voor ik weer aan het werk moest na de vakantie.

@Water,
Wat een fijn gevoel moet dat geweest zijn gisteravond om te horen dat de drank bij jou wel veilig is.
Je bent een compleet andere man dan toen ik je hier op het forum ontmoette (ik ook een andere vrouw). Ik ben trots op je.

@Stien,
Ik ben blij dat je er weer bent.
Met vertrouwelijke informatie dient vertrouwelijk te worden omgegaan.
Ik heb het er in mijn werk weleens moeilijk mee gehad, maar het hoort bij mijn beroep ook dan je mond te houden, ook thuis in een bepaald geval.

@Ferry,
Heb je de gestelde tijd waargemaakt? Ben benieuwd. Mijn beste tijd op de 5 km was 23 min., maar ja, toen was ik nog piep.

@Peppaschooter,
:)

@Safi,
Zie je wel weer als je terug bent van je moeder.

@Twan,

@Calimero,
Ik zou ook de BOB kunnen spelen, maar ik heb geen rijbewijs.

@Mick,

@Anna,
Dank je voor je eerlijkheid, ik probeer mezelf te verbeteren, daar heb ik zelf baat bij.
Als weer verval, geef me dan maar een seintje.
Als ik over een week aan het werk ga, zal ik wel beperkter moeten schrijven.
Zal wel wennen worden om hier minder te zijn, op zich wel goed, om wat meer afstand te moeten nemen.

@Tapas,
Ik kan me soms ook bont en blauw ergeren, maar ja het is niet anders. De ene keer is dat terecht en andere keren, ach, zegt het wat over mezelf.

@Quera,
Goed zo, volhouden. Je kunt het. :moon:

@Pietjeb/Paul,
Zeker mag je trots op jezelf wezen.
En vooral blijven komen.

@Gem,
Ik vind dat met muizen makkelijker dan met gremlins om ze buiten te zetten.
Ws. omdat ik niet bang ben voor muizen en voor gremlins wel.
Is er een therapie voor gremlinfobie?
Ik zou de ongediertebestrijder nog een keertje uitnodigen.

@Marieke,
:) Wat een geduld heb je.

@Tolie,
Je doet me aan mezelf denken, toen ik hier kwam.
Even een ongevraagde raad geven: zorg dat je geen flessen meer in huis heb en dat je voorlopig geen boodschappen hoeft te doen in winkels waar ze drank verkopen of dat je voorbij zulke winkels moet lopen. Sluit je dan een dag of vier in huis op. Bij mij heeft het gewerkt, waarom zou het jou niet lukken.
Zet hem op. Je wilt het en als je het wilt, dan kun je het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, oh vandaar. Een vriendin van me werd 15 jaar geleden door een ongeluk heel slechthorend, toen zijn we samen naar een cursus gebarentaal gegaan. Zij "spreekt" het nu vrijwel vloeiend, en het is inderdaad een sierlijke manier van communiceren.

En vanuit die gedachte valt me te binnen wat ik mijn vrienden (en mezelf) ontzettend veel tekort heb gedaan de afgelopen 10 jaar met al dat gezuip. Ontelbare afspraken afgezegd, want ik dronk liever, of ik lag een kater uit te zweten. Drinken is wel een erg egocentrische bezigheid, vinden jullie niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...