Spring naar bijdragen

Maandag 27 augustus 2007

Gem

Aanbevolen berichten

@Corinne
Afgelopen nacht ging ik om half 4 slapen, de nacht ervoor om kwart over 4 al filmpjes kijkend met een gremlin. Best nog wel vroeg dus :).

Ik blijf overigens liever voor jou op Stien dan voor een gremlin!
En zie je wel denk ik dan Stien, anderen maken je onzeker. Je doet het best wel goed, denk ik dan toch. Ook al denk je zelf van niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oh,wat erg ben ik nou weer. Sorry Mieke, even niet aan gedacht. Maakt bij jou ook weer alles los.
Meid, dat was en is voor jou ook nog steeds een hot item.
Ben ik weer eens erg tactisch bezig midden in de nacht.

Corinne, saamhorigheid, mijn gastel moet morgen weer geruimd worden.
Die luxe had ik niet toen ze zo jong waren, mijn moeder wilde en heeft nog nooit opgepast.
Totaal geen binding met mijn kinderen tot op de dag van vandaag.
Mijn schoonmoeder wel maar toen waren ze al een stuk groter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai Mieke,
Dat is zeker een moeilijke tijd.

Quera,
Het zijn idd. anderen die je dan onzeker kunnen maken, zelfs die mensen van het consultatiebureau, want mijn dochter had ook nog eens een vlek ter grootte van een duimafdruk vlak naast haar ruggewervel. Iedere keer dat ik bij het consultatiebureau kwam, vroegen ze of dat een blauwe plek was, met een blik in hun ogen alsof het kind mishandeld werd. Na de derde keer vroeg ik ze of ze dan a.j.b. eens in het dossier konden schrijven dat het kind een vlek op haar rug heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ouders en grootmoeder gelukkig wel. Die hadden en hebben alles voor hun kleinkinderen over. En ze hebben er vier.
Mijn man had allang geen ouders meer.
Mijn ouders waren hier tijdens de eerste twee weken na de geboorte van mijn zoon om voor ons te zorgen. En mijn grootmoeder is bij ons komen logeren voor de geboorte van mijn dochter. Die kwam te laat, dus mijn grootmoeder is hier ruim een maand gebleven.
Ik heb gelukkig geen gebruik hoeven maken van de kraamzorg. Toen ik dat overwoog toen mijn zoon geboren moest worden, is er zo een mevrouw langsgekomen die overal commentaar op had en wilde dat al mijn kasten heringericht zouden worden. Dat mens heb ik dus vierkant de deur gewezen. Laten we wel wezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Goed hoor, het heeft bij mij lang geduurd voordat ik mij moeder voelde. Mijn moeder heeft hetzelfde gehad. Niks mis mee ook niet naar de kinderen toe. Heeft ws. veel te maken met dat rozegeur en maneschijngedoe er omheen.
Mijn grootmoeder en moeder hebben dat nooit gezegd, die hebben altijd eerlijk verteld hoe het werkelijk is om kinderen op de wereld te zetten.
Mijn overgrootmoeder ook niet trouwens, maar die is overleden toen ik net achttien was en dat onderwerp was toen nog niet hot voor mijn broer of mij.
Het baren en het grootbrengen is geen lolletje. Weet waar je aan begint, zeiden ze doodnuchter.
En ze hebben gelijk gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, het duurde even bij mij. Ik heb je berichtje een paar maal over moeten lezen alvorens mijn ogen open gingen. Het zal zeker niet opgaan voor iedereen, maar weet je. Je slaat bij mij wel de spijker op z'n kop geloof ik. Ik moet zwaar terug denken aan een tijd die niet bepaald prettig is geweest.
Maar goed, in het kort. Na een moeilijke tijd in de pubertijd gekomen ben ik het huis uitgegaan en heb hulp gezocht. Doktersadvies, hier heb je pammetjes en begin maar zo gauw mogelijk aan kinderen dan kom je er wel overheen. En elke keer weer als ik kwam, lagen de recepten al klaar voor het gesprek was maar 5 minuten. Wie weet wat mijn ware gevoelens waren toen ik zwanger wilde worden??
Van mijn moeder heb ik altijd gezegd dat ze er twee teveel gehad heeft, ze heeft er 4.
En zo raak je meerdere punten, hoe ist mogelijk.
Ik kan je helemaal begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehm, Stien en Corinne. Had mijn bericht weer verwijderd omdat ik dacht dat het te gevoelig zou liggen. Sorry daarvoor. Ben te moe om het te herschrijven, maar er stond wel dat het zogezegde zalige moedergevoel volgens mij soms (vaak) een illusie is. Nu ja, en dat IK het dus niet heb. Tenzij nu, als het vooral gaat om kinderen die ik niet mee naar huis "moet" nemen.

Welterusten,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, snap ik. Daar wil ook ik niet te lang op door, slaap ik straks een paar nachten niet meer.
Bedankt voor je steun en begrip.
Heb nog wel één vraagje, hoe lang sta jij nu ook al weer droog en heb jij ook last van flash backs of is dat nu over?
Truste voor straks.

Mensen jullie hebben mij geholpen! Ben weer met beide benen op de grond, en wordt weer al rustiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, er zitten vreemde snoeshanen bij.
Maar jij hebt wel een bevoorrechte situatie gekend Corinne als ik dat zo lees.

Ik ga proberen te slapen, en houdt jullie niet langer van je slaap.
Schrijven helpt, ik heb allemaal andere dingen weer in mijn kop.
Als dit maar niet te vaak voorkomt, dit soort dingen zijn een valkuil
daar lusten de honden geen brood van.

Lief van jullie.
Truste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...