Spring naar bijdragen

Maandag 27 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Peppa,
Hier nog iemand die niet goed slaapt. Voorheen nooit last van gehad.
Wat kan helpen is melatone. Je mag een veelvoud hiervan innemen, dan wat als dosering staat genoteerd. Mij helpt het enigzins, maar ik ben alweer aan het twijfelen of ik toch maar niet voor wat sterkers ga.
Valdispert nacht extra forte helpt ook wel een beetje, maar melatonine helpt beter.
Zowel Valdispert als melatonine zijn bij de drogist verkrijgbaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,

Heb op het moment geen echte moeite van de drank af te blijven, dronk nooit om depri buien weg te drinken, wel om relaxter te worden en wat losser bij gezelschappen, een gevoel van onrust wegdrinken en vooral uit gewoonte.
Heb niet zo'n last van opgefokt zijn op dit moment, had me ook goed voor bereid op vanavond.
Slaap heel weinig, al jaren trouwens, zelfs met alcohol, dat zal wel de oorzaak zijn van mijn stemmingswisselingen en depri gevoel nu en dat ik alternatieven moet zoeken voor het patroon wat ik had wat drinken betreft, omschakelen dus, nooit een sterk punt geweest van me, zal het wel verergeren.
Mooi dat je gremlin dood is, kan ie je niet meer lastig vallen, ben hier mijn katten aan het uithongeren, als er dan een gremllin komt, hebben ze wat te doen, mocht jij nog last krijgen van een gremlin stuur ik ze je wel, hier zijn ze geloof ik niet vanavond.
Zoek trouwens nog voor één van de katten (een jong beestje nog een goed tehuis, hij kan niet samen met de andere katten, is heel lief voor mensen, ook voor kleine kinderen, maar niet voor andere huisdieren op zijn terrein, één van de andere katten is al zestien, dus die ga ik niet wegdoen omdat die jonge kat wat bazerig is naar de andere katten), mocht je iemand weten, hij is echt lief en mooi ook nog, is al gecastreerd, ontwormd en ingeënt, zal hem vreselijk missen, maar het is beter voor hem en de andere katten. Dus als iemand nog een gremlin vanger wilt en geen andere katten heeft die hij voor gremlins aan kan zien vertel het me dan maar, kom ik hem brengen.
Denk dat ik maar voor de tv ga hangen, ben niet echt vrolijk gezelschap vandavond, met een glaasje water, ben nog niet bij de winkel geweest voor kruidenthee, of heel misschien heb ik nog ergens een pakje waar de datum nog net van kan, zal eens zoeken.
Misschien tot later.
Nu ik al die calorieën misloop van het bier en wijn, kan er denk ik wel een beetje chips vanaf toch?

Doei,
Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge wat kunnen jullie gezellig kwebbelen zo sávonds, meestal lig ik al op bed, maar ik moest vanavond weg. Heb besloten om vanaf morgen in weken te gaan tellen. RUIG he? Ik begin morgen dus aan mijn derde week ZONDER DIE VIEZE ZOOI in mijn lijf. Kreeg vanavond zowaar een compliment, dat ik er goed uit zag!! WEG DIKKE KOP en dat na twee weken. Eigenlijk is het om gevlogen. Ik ben een TE euforische stemming en voel me zo goed dat zo'n rot gremlin me influisterd dat.... nou jou jullie kunnen wel raden. Niks ervan ik ga door!!!
Soothe!! Proficiat nog ff en je begint ook aan je derde week.
Calimero, vervelend voor je dat je je depri voelt, maar soms moet je dat maar gewoon toelaten, het gaat wel weer over, maar ga er niet om drinken, dan voel je je misschien even prettig, maar de val is des te dieper!!! Zo, even wijze raad, van een onwijs persoon.... Welterusten allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoholverslaafden lijden net als ontwenden aan slaapstoornissen. Alcohol doet ons weliswaar sneller inslapen, maar leidt ook tot chronische slapeloosheid. Vermoeidheid is overigens één van de risicofactoren voor een terugval.


De effecten van alcohol op de slaap remmen het ontwenningsproces sterk af bij alcoholverslaafden.
Slapeloosheid, vaak wakker worden, slechte slaapkwaliteit, ... : deze symptomen werden geanalyseerd bij 63 voormalige drinkers. De enen waren nog geen 12 maanden geleden gestopt met drinken, de anderen al meer dan 1 jaar. Meer dan 50 % leed aan chronische slapeloosheid, terwijl dat bij de algemene populatie slechts 10 tot 15 % bedraagt. Deze chronische stoornissen komen zowel voor bij drinkers als bij personen die al geruime tijd ontwend zijn (langer dan 1 jaar).


Een terugvalfactor

Alcohol doet weliswaar sneller inslapen, maar leidt ook tot ernstige slaapstoornissen: slapeloosheid, vaak en vroegtijdig wakker worden, een minder lange diepe slaap enz.
Slaapstoornissen veroorzaken helaas vermoeidheid, en dat is één van de risicofactoren voor een terugval bij ex-alcoholici, naast honger, woede en eenzaamheid.
En zo is de cirkel rond. Toch vestigt deze vaststelling de aandacht op sommige problemen waarmee een alcoholverslaafde af te rekenen krijgt, en op het grote belang van een goede begeleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Mijn zoon heeft drie keiharde wekkers nodig om wakker te worden. Soms word ik er wel eens wakker van en ik ben ook geen lichte slaper. Ik kan mezelf wel enigzins voorprogrammeren en dat helpt wel om niet zo te schrikken van de wekker.

@An,
Ik tel weliswaar niet meer in dagen, maar elke dag ben ik blij dat ik afsluiten met geen zin, niet gedronken. Vooraf denk ik niet, ik ga de aan.
Vast welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Calimero,


Mijn ervaring is dat je (kruiden)thee nog lang na de uiterste datum kunt gebruiken. Dit jaar heb ik de laatste theezakjes van een doosje van 30 jaar geleden gebruikt, niets mee aan de hand.




Oke, je hebt me over gehaald, heb nog een doosje rooibos caramel van lord nelson gevonden, houdbaar tot tenminste 05-2007, ga het gewoon proberen, water staat op, ruikt nog goed de thee, weet gelijk waarom ik het ooit kocht, blijf nog even meelezen tot de thee straks op is.

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achterlangs

De meeste treinen rijden achterlangs het leven.
Je ziet een schuurtje met een fiets ertegenaan.
Een kleine jongen is nog op, hij mag nog even.
Je ziet een keukendeur een eindje openstaan.
Als je maar niet door deze trein werd voortgedreven,
zou je daar zonder meer naar binnen kunnen gaan.

Zodra de schemer was gedaald,
was je niet langer meer verdwaald.

En je ontmoette daar niet eens verbaasde blikken.
Je zou toch komen? Iedereen had het vermoed.
Ze zouden even haast onmerkbaar naar je knikken,
want wie verwacht is wordt maar nauwelijks begroet.
Je zou je zomaar aan hun tafel kunnen schikken
en alle dingen waren plotseling weer goed.

Zodra de schemer was gedaald,
was je niet langer meer verdwaald.

Je hoefde daar geen druppel alcohol te drinken,
want grenadine zou smaken als cognac.
Je zag het haardvuur achter micaruitjes blinken,
er kwam een merel zitten zingen op het dak.
En die paar mensen die je nooit hebt kunnen missen,
kwamen daar binnen met een lach op hun gezicht.
Je zou je voortaan nooit meer in de weg vergissen,
je deed het boek van alle droevenissen dicht.

Maar ach, de trein is doorgegaan
en kilometers daarvandaan.

Willem wilmink!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,
Sara??? Ik dacht dat je pas in november jarig bent en dat je nog lang geen 50 wordt.
Of bedoel je dat je op 50 dagen staat, want dan feliciteer ik je van harte en wens je er nog het 1000-voudige bij. :present: :present: :musicnote::sun::moon:

@Calimero,
Geniet van je thee.

@Soothe,
Mooi gedicht ter afsluiting.
Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik kan even niet jullie berichtjes lezen. Ben helemaal van het pad af.
Zit hier al heel lang te staren en onnoemelijk te twijfelen wel/niet hier te schrijven.
Het gevoel is zo dubbel. Sta nu 8 maanden droog en weet dat ik gevoelens moet laten
herleven, doorleven of wat dan ook. Ik trek het niet, zit al uren te trillen als een rietje.
Hier schrijven dat ik het niet trek, ik voel me alsof ik net een dag droog sta.
Ik ben vandaag zo'n slordige 30jaar teruggeworpen, de hele senario vandaag
opnieuw beleefd. Het gevoel is verschrikkelijk en kan er niet over praten.
Ook met mijn man niet, ook hij heeft de herbeleving en is totaal van slag.
Mijn volgende poging is mislukt, nog een grote domper erbij.
Vandaag voor de tweede maal sinds 8 maanden getelefoneerd en getracht in gesprek
te gaan over ADB zijn en wat er zoal bijkomt. Ik kan het niet.
Hier al die maanden geschreven, kwartje valt, het is virtueel. Zit allemaal in mijn hoofd.
Maar praten ho maar.
Dit kan niet gezond zijn. Nou ja, schrijf maar wat, ik weet het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...