Spring naar bijdragen

dinsdag 28 augustus 2008


Sandra

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

JOEHEEE, Tapas! Geweldig nieuws. Moet er niet aan denken dat een van mijn Dames er plots niet meer was! Maar Kaatje is er weer, het eigenwijze kreng..........
En Safi, ik zit op tien dagen, heb de teugels de 18e nog wat laten vieren.
Fijn te lezen dat iedereen goed gaat of er weer uitkomt.

Gisteravond wel even meegelezen, maar me er niet mee bemoeit. Heel eerlijk en open, Stien, petje af. Het relativeert voor mij ook, wij hadden ze graag gehad, maar hebben ze niet.

Iedereen, kop op, en hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi

ben ik gestoord?



Zoals Soothe al zei: verre van.
Ben ook met het tweede gedeelte begonnen, maar stel het even uit tot na m'n avonddienst.
Denk zelf ook voortdurend aan zoiets, een keer in de zoveel tijd toch ff naar de kroeg.
We zien, proberen kan altijd. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,
Niet zo gestoord, hoor.
Denk er nog maar rustig over na, wat je wilt.
Hoe je je doel ook invult, je hoeft niet te drinken als je dat niet wilt.
Zelf heb ik ingevuld dat ik iig niet drink tot 11 april 2008.
Verder durfde ik gewoon niet te denken op dat moment.
Per slot was ik toen pas op dag 3 van stoppen.
Hou het voor jezelf reëel en haalbaar.
Sterkte met nadenken.

@Haddock,
Voor jou hetzelfde als voor Safi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje:
Sinds drie dagen drink ik nog maar 2 wijntjes per dag.
Gisteren en vandaag was/ben ik ontzettend moe en duf, echt vervelen. Ook dikke ogen e.d.

Nu heb ik wel een anti-depressieva genaamd 'trazolan' waar ik nu 's avonds een halfje van in neem (de normale dosis is een hele). Het helpt om te kunnen slapen (lig net zo goed nog een uur wakker...).
Voorheen nam ik deze tabletjes soms, als ik niet teveel gedronken had.

Ik denk dus zelf dat die moeheid komt door het minderen van de alcohol. Van gemiddeld anderhalve fles per avond naar 2 glaasjes is wel een heel verschil. Het gaat me overigens goed af.

Waren jullie ook zo vreselijk moe en duf, de eerste tijd na het stoppen/minderen?
Hoort dit erbij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
xienix

Waren jullie ook zo vreselijk moe en duf, de eerste tijd na het stoppen/minderen?


Hoort dit erbij?



Nog, Xienix. Normaal sliep ik weinig, nu na het stoppen is 9! uur slaap gewoon, en dan moet ik mij er nog toe zetten op te staan. Het wordt wel steeds beter, ik ben dus al minder moe dan in het begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix

k denk dat dat ontwenningsverschijnselen zijn. Je wordt in het begin verschrikkelijk moe en krijgt ook allerlei pijntjes in je lichaam, zere spieren,botten ,buikpijn van alles.
Hier zijn de
Ontwenningsverschijnselen
De ontwenningsverschijnselen die iemand krijgt kunnen per persoon wat verschillen. De een heeft er meer last van dan de ander. Het lichamelijk afkicken van alcohol kan 3 tot 7 dagen duren. De eerste 3 dagen zijn vaak het hevigst. Dit heeft te maken met hoe lang en hoeveel er gedronken is, de lichamelijke conditie en gevoeligheid. We zullen ze noemen in volgorde van ernst en meest voorkomend:

* trillende handen, transpireren, misselijk, slecht slapen, vermoeid, onrustig, verhoogde bloeddruk, spierkramp, gespannen. Dit komt meestal de eerste week voor; m.u.v. het slechte slapen en meer gespannen zijn, moeten de klachten na een paar dagen af gaan nemen.
* angstig, somber, lusteloos. Deze klachten kunnen langer aanhouden
* toevallen of insult: een korte periode van bewustzijnsverlies. Komt niet zo vaak voor. Treedt op in de eerste week na het stoppen met drinken.
* delirium tremens: verlaagd bewustzijn met hallucinaties. Komt niet vaak voor. Openbaart zich meestal binnen een week na het stoppen met drinken.

Slaapproblemen
De meeste mensen die stoppen met drinken hebben in het begin moeite met slapen. Na een aantal dagen en soms pas weken, herstelt dit zich weer. Door het drinken van alcohol is het natuurlijke slaapritme erg verstoord. Het lichaam heeft tijd nodig om dit weer te herstellen.
We kunnen een aantal dingen noemen die u hierbij kunnen helpen:

* Accepteer dat u de komende tijd slecht zult slapen en houdt er in uw dagelijkse bezigheden rekening mee. Haal de spanning eraf dat u perse wilt slapen.
* Verschuif niet uw dag-en nachtritme; ga niet overdag slapen
* Doe 's avonds iets anders dan dat u gewend bent, ga bijvoorbeeld nog even rustig een blokje omlopen en drink daarna nog een beker warme melk met honing of anijs
* Ga niet vlak voor het naar bed gaan nog iets doen waarbij u zich geestelijk moet inspannen
* Leer uzelf een aantal ontspanningstechnieken die u 's nachts kunt toepassen. Ook al slaapt u niet, u ontspant dan in ieder geval wel
* Leg een boek naast u bed, dat makkelijk te lezen is en geen spanning oproept
* Overleg eventueel met uw huisarts voor wat ondersteunende medicatie voor een paar dagen
* Geef niet toe aan de verleiding om weer te drinken om te kunnen slapen. Op langere termijn levert dit geen resultaat op.

Tips

* Accepteer dat het een moeilijke periode is.
* Probeer de drinkgewoonten (uit het verleden) te achterhalen: wanneer, waarom, met wie. Op deze wijze kunt U zichzelf pantseren voor een eventueel opkomende behoefte aan drank.
* Zoek afleiding. Maak bijvoorbeeld een dagindeling met voornemens voor de volgende dag(en).
* Betrek Uw partner, kinderen en eventueel een goede vriend bij U pogingen met de drank te stoppen. Het is belangrijk dat naasten weten wat U doormaakt en U eventueel daarin kunnen steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi en Haddock, bedankt voor jullie reactie.

Pff, het hoort er dus bij.
Heb nu best zin om op de bank te gaan liggen om te slapen, maar dan duurt het vanavond weer langer voordat ik in slaap val.
Pijntjes heb ik ook inderdaad, vooral veel spierpijn in mijn rug.

Die insulten en hallicunaties...brrrr....eng!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix, een antidepressiva is iets anders dan bv oxazepam. Wil het werken dan moet je het elke dag innemen en niet af en toe, omdat het een gewenningstijd heeft en de serotonine in je hersens aanmaakt die je tekort komt. Zoals ik begrijp is slaperigheid een bijwerking van dit middel en neem je het vanwege de bijwerking?.. zou het niet beter zijn om het gewoon elke avond te nemen? dan voel je je misschien na de inwerktijd die erbij hoort ook wat stabieler... en dat kan je weer helpen bij het stoppen!! sterkte en succes ...en dufheid, ja ik slaap ook meer sinds ik gestopt ben en gelukkig ook vaster en beter

Ik lees nu pas de nachtelijke dagdraad van afgelopen nacht, top meiden dat jullie elkaar zo opvangen in tijden van nood!! Stien, goed dat je hulp gevraagd hebt en de rest fijn dat er hulp geboden is. Soms kunnen oude gevoelens je zo enorm overvallen! Hopelijk gaat het met Mieke ook goed?!! snachts voelen gevoelens vaak ook veel erger en heftiger dan overdag, als er afleiding is en mogelijkheid om met iemand te praten. Het is maar goed dat er nachtbrakers op het forum zijn!

Het is raar om mijn kat weer gewoon hier naast me te zien liggen, ik ben er ook wel wat van in de war, al die emoties van de afgelopen weken, ooglaseren, het hele sociale gebeuren daar in Istanbul, daarna kat weg, mijn kleine uitglijdertje donderdag, .. nu pas de tijd om alles een plekje te geven. Ik ben net dan ook maar gaan hardlopen om mijn bovenkamer weer wat op orde te krijgen... en heel langzaam komt de berg gevoelens die ik in Istanbul had (eenzaamheid, ergernissen, spanning, angst, trots, moed enz) nu ook naar boven en kan ik er weer wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flipsen
Goed van je dat je al weer 11 uur ADB bent dus je hebt de juiste stap al weer genomen.
gooi alles wat je aan drank nog in huis hebt door de gootsteen en probeer het te vermijden dat je naar de winkel moet.
Laat iemand anders dat voor je doen,geef een smoes desnoods dat je ziek bentmaar ga niet het kontakt met de alcohol aan want op die moment ben je daar te labiel in.
Ik hoop voor je dat je de eerste 24 uur haaalt en wens je veel sterkte en zal in gedachten bij je zijn,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey tapas, tof dat je katje terug is, na 9 dagen, ik krijg er echt een warm gevoel van, dieren zijn toch zo belangrijk,
Feitelijk was gisteravond een goeie les en ook vrijdagavond toen we uitwaren..als ge niet drinkt en ge ziet al die mensen drinken en zat worden krijgt ge er wel een walgelijk gevoel van.. voor mij.. GEEN DRANK MEER;;; ook al heb ik er op dit moment verschrikkelijk zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
flipsen

flipsen is terug

op dit moment stort alles in





Verdorie, Flipsen, zo lang zo goed, en dan nu dit?
Pick up the pieces, doe je best en hou het droog, ik hoop dat het je lukt.
Zo zien we allemaal ook weer hoe dun het lijntje is.
Alle sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik heb trazolan gekregen om te kunnen slapen. Omdat het een antidepressiva is, werkt het niet verslavend. Wel neemt de slaperigheid als bijwerking na enkele weken af als je het iedere dag gebruikt. Het is mij voorgeschreven om zo af en toe of voor kortere periode te gebruiken.

Eerder heb ik ook wel trazolan genomen (zelfs na een fles wijn, wat niet mocht van de psych :$) en voelde ik me de volgende dag niet zo moe en lamlendig.

Vanavond ga ik voor het eerst in lange tijd niks drinken, ik ben benieuwd hoe ik me morgen dan voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb het stuk gelezen safidepafi

erg helder
ik ga er vanavond zeker naar toe
ik heb gisteren al alles weggegooid
was zo kwaad op mezelf
met te veel op gereden met de auto.
een belofte met mezelf dit nooit meer te doen verbroken

dat was de druppel die vanmorgen me heeft doen besluiten om tot actie over te gaan, en dit niet langer zo kan.
ben bij de huisarts geweest.
ben inmiddels 4 maanden ziek thuis met een burn-out
en in behandeling hiervoor...........

de drank gebruikte ik vooral bij depressie en vreugde ik zal daar anders mee om moeten leren gaan.


kortom ik ben het zat zo .......................mijn leven moet anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Flipsen,
Welkom terug, al is dit voor jou niet zo leuk en lag het niet in je bedoeling dat je het forum terug nodig zou hebben.
Je bent nu bijna 12 uur terug ADB.
Wanneer heeft je terugval ingezet?
Ik hoop voor je dat je terug de nodige steun kunt vinden bij het forum en bij de AA.

@Xienix,
Velen van ons zijn de eerste periode na het stoppen flink moe geworden, anderen kregen daarentegen ontzettend veel energie, om daarna in moeheid te vervallen. Het verschilt van persoon tot persoon, maar ja, het hoort erbij, het is een van de ontwenningsverschijnselen. En van 1,5 fles naar 2 glazen geeft hetzelfde resultaat.
Je mag niet vergeten dat herstel een inspannende periode is voor je lichaam.
Niets drinken is voor je lichaam het beste na zo een lange periode van overdaad.

@Tapas,
Grappig zoals je dat zegt: hardlopen om je hersens op orde te krijgen.
Het is niet voor niets dat het mensen soms aangeraden wordt door hun arts, het werkt gewoon.

@Hoelahoep,
Jammer, dat hij niet te bepraten valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix, dat wist ik niet van trazolan, slim om het dan als af en toe slaapmiddel toe te passen, nu begrijp ik het... als ik dat met mijn antidepressiva zou doen dan zou ik alle kanten opfladderen hihi van bijwerking naar afkickverschijnsel.. Zet hem op vanavond he!! zou wel een enorme overwinning zijn als je een avond droog blijft!!

Flipsen, goed dat je je hier weer laat horen!! Volgens mij heb je daarmee de grootste stap al gemaakt, ik ben hier in juni geloof ik weer teruggekomen nadat ik vorig jaar september hier gestopt ben omdat ik toch weer meer ging drinken en ik daar ook voor koos. Nu sta ik volgens mij al langer droog dan vorig jaar dus dat is goed! hopelijk werkt dat voor jou ook zo! hou je taai!!!

hardlopen is echt goed tegen van alles. Ik ben weer begonnen met hardlopen toen ik in de verslavingszorg terecht kwam bij de Brijder, nergens was plek maar ze hadden wel een hardloopgroep waarin ik mee kon doen en zo ben ik weer begonnen met trainen samen met andere verslaafden. Ik heb denk ik een half jaar, driekwart jaar met hun gelopen en toen was ik het zat, als enige vrouw in een groepje mannen en een begeleider die me liever maar negeerde omdat ie niet wist wat ie met me moest.. toen ik vorig jaar hier op het forum kwam en internettherapie ging doen ben ik weer gaan lopen, en dat doe ik nog steeds, 2x 8 km en 1x 12 km per week. Goeie gremlinbestrijder!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...