Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Als jij je niet prettig voelt op een werkplek gem dan hoeft dat niet aan jou te liggen, dan kan het ook zijn dat je je gewoon niet prettig bij die mensen voelt. Ik heb dat zo vaak gehad dat ik totaal geen aansluiting kon vinden en dichtklapte en het stomme is dat je je daardoor weer meer gaat terugtrekken waardoor mensen je ook meer gaan negeren.. bingo.. de bekende vizuese circel. Inmiddels heb ik geleerd dat ik dan beter op zoek kan gaan naar iets anders.

Ik herken nu het verschil tussen groepen waar ik me wel prettig voel en waar ik me niet prettig voel en heb het geluk een werkplek te hebben waar ik me gewaardeerd voel en mezelf kan zijn. Dat is echt een zegen! Als ik ergens in een groep ben waar ik me niet gewaardeerd of 'gezien' voel ben ik ook snel weer weg, al was dat in Istanbul weer wat lastiger hihi

(maar je had me moeten zien wegrennen toen mijn koffer als eerste op de band stond op schiphol.. pffft, rennen naar de bus.. doei allemaal.. naar huis!!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Herkenbaar hoor.......al is het voor mij al wat jaren geleden
dat ik actief was op de arbeidsmarkt!
Ik voelde me ook nooit echt thuis tussen collega's...
al waren ze nog zo aardig, vond ik het werk nog zo leuk...
ergens was er altijd dat remy-gevoel..!
Het niet passen tussen.....
Het niet horen bij.......
En het al helemaal niet snappen dat iedereen heel positief is over je
(tijdens functioneringsgesprekken hoorde ik dat dan..)
omdat je dat gevoel zelf helemaal niet hebt..

Ik heb altijd gedacht dat het aan mij lag,
dat ik ergens een kronkel had...
En het idiote is.....ik ben nu al 7 jaar weg bij het bedrijf waar ik werkte
voor wij kids kregen, en ik heb nog steeds een heel plezierig contact met mijn toenmalige directe chef!
(al kan hij het niet uitstaan dat ik niet meer drink...hij heeft als hobby bier brouwen...tsja...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
In mijn werk heb ik er nooit zoveel moeite mee gehad, maar dat lag ws. in het feit dat ik of op een kleine afdeling werkzaam was of in een klein bedrijf met weinig collega's. Bovendien kende ik in mijn laatste baan veel mensen al van daarvoor en bleven we uiteindelijk maar met een klein clubje over. Het clubje is inmiddels nog meer gekrompen, heb ik vernomen. Nog maar 7 part timers verdeeld over 3 bedrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Maar er zou nu toch enige samenhang moeten zijn met je collega's je bent er nu toch al dik 2 maanden, of zelfs langer. Ik denk niet dat het alleen aan jou ligt.

@Tapas,
Boegbeeld, gelukkig hoef ik dat niet te zijn.

@Joann,
Jij proeft zijn brouwsels niet meer, moet ie zelf maar proeven.
Wat is trouwens het Remy-gevoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,

Je hebt je er vanaf de eerste dag niet echt prettig gevoeld!
Alleen jijzelf weet waarom niet.........
Het enigste wat ik je mee wil geven...
Negeer je intuïtie niet!!!!!!!
Je hebt werk, en vanuit die positie is het vaak makkelijker om
een nieuwe baan te vinden..makkelijker als bijv. vanuit de WW!
Stel jezelf open, onderzoek wat je echt graag zou willen doen....
en dan komt het uiteindelijk op je pad!
Ik denk dat Safi wel gelijk had toen ze zei dat er voor Corinne
nog iets beters lag te wachten in de kosmos!
Uiteindelijk heeft ze nu de baan die ze graag wilde, genoeg uren en dicht bij huis!

Als jij duidelijk bent in wat je echt graag wil.......
dan komt het antwoord vanzelf!
Ja ik weet het, klinkt zweverig........is het niet!
Kijk wat je graag wil, en geef een schot voor open doel.....
kost misschien wat oefening maar uiteindelijk
wordt het wel 1-0 voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, Corinne,
Ik hoop dat het niet aan mij ligt, ik word er super onzeker van. Feit is dat ik me helemaal niet fijn voel. Kost heel veel energie.
Ik wil ook een andere baan zoeken, maar gezien mijn leeftijd moet ik nu wel proberen een goede keus te maken. Met andere woorden nu niet weggaan omdat ik weg wil. Hoewel ik deze baan zeker niet lichtvaardig heb genomen. kwestie van pech. Toen ik de baan aannam waren de omstandigheden daar beter. Het is nu zelfs zo dat ik overweeg om er maar zomaar mee te kappen, maar het is een betere situatie om vanuit een werkende baan te solliciteren! Bovendien wil ik ook niet zomaar opgeven!
Ik kijk weer naar de advertenties en heb me weer opengesteld voor alternatieven.
Klinkt niet zweverig hoor Joann. Ik geloof ook wel dat als iets niet het juiste voor me is, zich wel iets anders aandient.
Het feit dat alles nu zo loopt zal ook wel ergens een bedoeling hebben. Net zoals Corinne deze baan is tegen gekomen. ze moest er wel anderhalf jaar op wachten!

Ik tob nog even voort, maar niet zonder achterover te leunen. Ik ben inmiddels weer sterk genoeg om aan iets anders te beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat leger valt hier ook wel mee hoor.......
Ik heb gelukkig geen kids die heel vroeg wakker worden,
voor 9.00 uur is er hier morgenvroeg niemand wakker..!
En daarna gaat de bubs heel zacht naar benee
(denken ze zelf...) om televisie te kijken.
(Want dat mogen ze door de weeks niet..s'mogens tv kijken!)
Dus ik kan rustig blijven liggen tot 5 over 9....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Joann,
Dat verhaal ken ik niet, maar ik dacht aan Remy uit een fles. Dus ik snapte het helemaal niet.

@Tapas,
Welterusten.

@Gem,
Ook welterusten.

Dames,
Niet zo hard van stapel lopen.
Ik moet nog maar afwachten wat de sfeer gaat worden, maar op het eerste zicht is die prettig.

@Gem,
Met mij gaat het goed hoor, ik was er even tussenuit voor mijn nicotine shot.

@Joann,
Lieve kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Trouwens goed idee om opnieuw op zoek te gaan.

Ik ga zo ook naar bed, maar mijn dochter staat nog muffins te bakken voor morgen, dus blijf haar nog even gezelschap houden.

De tweede lading is bijna klaar. En morgen weer twee ladingen. Allemaal voor het buurtfeest.

En die tranen laat ik maar komen.

Jullie hebben trouwens goed geholpen bij het overdenken. Daar kan ik wat mee.
Dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, je wenst me welterusten en je hebt gelijk. Ik moet nodig naar bed. Lange dag geweest, vanmorgen door dochterlief vroeg wakker. De slaap moet toch ergens vandaan komen,
Kortom, ik ga opslomen.

Aan alle Remy's op dit forum (inclusief mezelf) welterusten en morgen gezond en nuchter weer op!
Dank jullie voor het hart onder de riem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...