Spring naar bijdragen

donderdag 6 september 2007

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rudy, wat een herkenning: je schreef 'Na een jaar intensief inventariseren en onderzoeken dacht ik dat het tijd werd de AA te verlaten. Ik wist alles al, vond het welletjes. '

Ja ik dacht dat ook wel, wat er bij kwam was dat de club uit elkaar viel en mensen ging missen die er niet meer kwamen.

'Maar An ik was vergeten mijn verkregen kennis te toetsen aan de praktijk.
Mijn angsten aan te gaan, te overwinnen.
Daardoor leefde ik evenals vroeger in een schijnwereld maar nu zonder drank. '

Ja helemaal waar!!!! ik was dat inderdaad ook vergeten, DE VALKUIL DUS. Ik leefde wel zonder drank, maar er veranderde eigenlijk niks in mijn kop.

"Ik ben geschrokken van de intensiteit waarop ik emoties als pijn verdriet maar ook vreugde ben gaan voelen. In relatie met mijn medensen heb ik uiteindelijk mijn diepste geheimen durven bloot leggen. ""

Dat is dus de kunst, je bloot geven, praten en nog eens praten over je gevoelens. Maar wat is dat moeilijk. Vooral omdat ik me ging opsluiten met mijn problemen, want - dacht ik - wat moet die ander daarmee. Maar we hebben elkaar nu eenmaal nodig om volledig mens te kunnen zijn.

'Met een pil die alleen de zucht naar drank weghaald was dat niet mogelijk geweest. '

Nee, zo'n pil bestaat natuurlijk niet. Momenteel verwerk ik mijn emoties met de muziek. Ik luister en voel weer. Ik wil zeker wel voelen, maar dan DAT wat er werkelijk speelt in mijn hoofd'.
Mezelf de tijd geven om me inderdaad niet happy te voelen. Leeg, somber, depri, maar gelukkig met heel veel momenten waar ik weer geluk kan ervaren.
Dank je voor het inzicht Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de storm komt de rust....
Je zat er midden in,
Wat heb je jezelf aangedaan?
Vreemd dat je soms in situaties verkeerd die uitzichtloos lijken
Vreemd dat je de macht over jezelf kan verliezen,
dat je zomaar midden in de storm zit
dat je je controle verliest, hoeveel mensen zijn daar wel niet bang voor?
Controle verliezen..
Controle verliezen over wat?
Over je emoties?
Hoezo, zijn die te controleren dan??
Zal overigens wel knap zijn als je al je emoties kan controleren.
Dan heb je een leven lang gestreden, de eeuwige strijd tegen je emoties.
Dan heb je dat allemaal overleefd, maar hoeveel ECHTE vrienden heb je dan nog?
tja. wat is nou het echte probleem?
Wat is er nou zo vreselijk aan het feit dat je je ware ik laat tonen
aan mensen die van je houden?
Mensen die gewoon een arm om je heen slaan
en naast je gaan zitten en zwijgen omdat ze al lang weten wat er met je aan de hand is.
Dat je bij die persoon je hart kan luchten, dat je de rust bij haar kan vinden.
Dat je dan je controle MAG verliezen omdat het toch veilig is bij haar.
Stel jezelf nou eens de vraag in zo'n stormachtige situatie:
"wat is nu het aller ergste wat me kan overkomen??"
je kan dingen zo erg maken als je zelf wilt, maar is dat nodig?
Je hebt het nu goed gedaan, rust nu eerst maar uit, ik ben trots op je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion je verhaal over de Schotse bruiloft komt me bekend voor...mijn eerste begrafenis was ook zo'n belevenis. eerst de begrafenis en heel veel emoties toen thee met cake toen allemaal eten en toen kwam de drank...wat een jank partijen en sterke verhalen...en dansen en huilen en knuffels en ruzies.....en wat een drank...had nog nooit zoiets mee gemaakt...nee die schotten weten er wel raad meeen ikmoet zeggen toen iknog alcoholist was vond ik het erg prettig hoe je op visite kon gaan bij je schoon ouders en pa gelijk en pot bier voor je neerzette met een whiskey en de tafel na een uurtje aan de kant ging..Elvis en wat voor ander country western troep..alsje maar mee kon zingen en in no time de halve familie aan de deur.
Zoiets ongecontroleerds heb ik hier nog nooit meegaakten ik vrees het ergste hoe ze mijn nieuwe ik zullen vinden...maar ik wijk deze keer voor niets en niemand...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

ben naar mn AA groep geweest en heb mn jaarpenning! Yeah. Ik ben blij. Het was een hartverwarmende avond. Bloemen, gebak, lieve, bemoedigende woorden, de Eerste Stap besproken, veel hartverscheurende verhalen gehoord maar ook de Kracht gezien die de AA bij mensen los kan maken en wat als resultaat heeft dat mensen de eerste laten staan.

Ik stond zes maanden droog toen ik daar de eerste x naar toe ging. Maar zonder het forum had ik die eerste zes maanden nooit gehaald.

Ik wil nog wel een tijdje door met dat niet drinken.

Slaap wel voor straks allemaal. Ik heb niet bijgelezen dus sterkte voor wie het zo nodig heeft.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik wil je ook nog feliciteren met je overwinning van de donderdagavond!!

Bambam, alsnog proficiat. Ik ken die feestelijkheden, geweldig. Ik heb ook zo'n penning en zit in mijn beurs. En al de toespraken hadden ze op papier gezet, laatst nog eens nagelezen en lees daarin heel mijn strijd van dat eerste jaar. Het is een overwinning en een les voor je hele leven. Tot de dag van vandaag heb ik er nog profijt van. Een ervaring voor het leven!! proficiat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen
juist terug van de groep was weer goed
ivm pillekes mijn blacky mening is dat ik adb tussen mijn oortjes moet worden maar ik kan mij voorstellen dat refusal en andere pillen mensen, helpen kan .
zelf slik ik maar pillen als het niets anders kan dus mogelijk hierdoor
tapas het doet goed he als men complimentjes krijgt
safi in spanje kende ik veel schotten in de internationale groep welke niet MEER dronken enig probleem is dat ik niets verstond van wat die mensen vertelden vertaling please zei ik dan :)
bambam als jij ervaren hebt wat ik ervaren heb vorig week dan is dit iets waar men nog lang op teert (geniet) proficiaat met je penning :present:
marion ik duim voor jou voor morgen dat alles goed mag aflopen voor jullie , en het doet mij terug denken aan 1995 toen ik in spanje een zaak overgenomen heb van belgen en uiteindelijk in spanje door eigen volk enorm bedrogen ben en veel geld verloren :wacko:
frannie je wachten is beloond van harte met je nieuwe badkamer voor de rest alles oke met jou ??
corinne ik heb hier reeds eens geschreven over restleg leggs , mischien eens vragen ??
an nooit gedacht aan een nieuwe AA ??
aan iedereen wie ik vergeet sorry maar het is al laat en mijn koppeke zit nog vol maar ik denk aan jullie
slaapwacht :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje, geniet van je penning. Je hebt hem echt dubbel en dwars verdiend. Het lijkt me zo mooi, om het gevoel te beleven, dat je dat maar even klaar gespeeld hebt.

Blacky, ik lees dat jij vorige week een jaar droog stond. Ook jij de grootste complimenten.

Fijn dat jullie allemaal voor me duimen, dat moet helpen toch!

Zo nu ga ik echt, naar mijn bed. Ik heb nog 10 afleveringen van House, dus als ik niet kan slapen vannacht ,dan maar House, beter dan alcohol. Hihi heb ik een Houseparty, zonder alcohol.
Nu word ik ook nog melig.....Wegwezen dan maar:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...