Rudy Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 RJB, Benthe en Fran en andere lotgenoten, wat natuurlijk een belangrijke rol meespeelt is de angst uitgelachen te worden als ik mijn verhaal vertel.dat is vroeger te vaak gebeurt.Open en eerlijk zijn en als leugenaar worden bestempeld.Niet op gedrag worden aangesproken, maar het gevoel als mens te worden afgerekend.Als dat gebeurde rende ik van schaamte hard weg en nam me voor nooit meer wat aan volwassenen te vertellen.Ik gaf hun macht die nadien tegen me werd gebruikt.Door anderen niet meer te betrekken in mijn leven geen hulp meer te aanvaarden, door alles alleen te gaan oplossen ben ik uiteindelijk totaal vereenzaamd.Midden in mijn wc verhaal spelen stress en emoties zoals kwaadheid een belangrijke rol waar ik in het verleden niet mee kon omgaan.Het is de kunst daar in de nieuwe situatie wel mee om te leren gaan.Door nu en dan afstand te nemen van de situatie en door uiting te geven aan mijn kwaadheid is me dat gelukt.Dat is winst.Ik weet inmiddels dat ik serieus word genomen in mijn gevoelens en na het wc potten verhaal al tig keren te hebben verteld en beschreven kan ik er op een andere manier naar kijken, afstandelijker ,en de hele situatie beter relativeren zodat ik achteraf kan lachen om het gebeurde.Het voelt ook goed zo en ik denk dat de volgende vergelijkbare situatie mij niet meer zo hard onderuit haalt.Moet er nog even bij vertellen dat ik vroeger weken ziek was van deze momenten in mijn leven.Ik vond het stom erover te praten, het gevoel uitgelachen te worden en de schaamte waren te pijnlijk voor mij.Daar wordt de pijn uit mijn jeugd zichbaar.Nu ben ik na één dag herstelt.Bedankt voor de reacties uiteindelijk krijg ik er zelfvertrouwen en geloof in mezelf voor terug wat hand in hand gaat met het besef dat een mens zonder de ander niets voorstelt.Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 quote: Originally posted by: safidepafiHaddock werk ze...gaat het een beetje? Het gaat goed, hoor Saf. Ik peins 'n hoop, maar dat is 'n goeie zaak. Beetje troubles op het werk, ik was al nooit zo'n meeloper en zwijger, nu tart ik alles, hahaha. Komt door de nuchterheid, denk ik. Pik weinig meer. Maar niets om over in te zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Safi, wil jij zeggen dat alle Schotten alcoholisten zijn??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 @An,:$@Haddock,Werk ze.@Rudy,Al was het de hele klus door zwaar voor je, het resultaat mag er zijn. Je kunt weer naar de WC.Je hebt kluservaring opgedaan en je hebt er door geleerd met sommige emoties om te gaan.Door je ervaring ermee hier te vertellen heb je jezelf geholpen en jezelf de kans geven alles te relativeren. Ik ben blij voor je.Mijn man heeft tot twee keer toe de badkamer vernieuwd (in een periode van bijna 20 jaar), maar altijd is er wat met aansluitstukken en leertjes. Het kost steeds veel bezoeken aan de winkel met loodgieterspullen. Loodgieterijklussen doet hij dus nooit op zondag of maandag, want dan zijn die zaken gesloten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Anna ik zal mijn doehetzelfhulpverlener niet op je afsturen want dat was beslist geen ridder op een prachtig paard zoals jij je voorstelt.Wat het wel was hou ik maar in de midden want dat heeft voor mij veel te maken met de ander in zijn waarde laten en niet veroordelen.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 de beruchte donderdagavond en naar de kroeg geweest....... MAAR NIET GEDRONKEN!!het was zelfs zo dat 2 van mijn 4 collega's om mij te steunen ook aan de fris gingen!! is dat geen kadootje!!verder vandaag 2x gehoord dat ik er zo goed uitzie... nog een kadootje!!Kat en hond lagen net tegen elkaar te slapen onder mijn buro, zo schattig.. alweer een kadootje!Verder ben ik bekaf maar heb ik heerlijk 4 dagen vrij.Het leven is mooi zo! en ik lijk wel jarig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Tapas,Fantastisch voor je.Wat lief van die collega's. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Tapas: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ben er nog niet eentje tegen gekomen die niet van drank houd..maar ze zullen er heus wel zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Tapas wat een leuke oplossing van je collega's..en was het gezellig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 quote: Originally posted by: tapasHet leven is mooi zo! en ik lijk wel jarig Het leven is verukkuluk!Remco C.spelfout, nou jah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Tapas, dat komt gewoon omdat je het waard bent? Voor jou op de wijs van Sinterklaas is jarig: Tapas is soort van jarig,Ze heeft het weer gefliktJa ze is geweldig(Als ze maar niet teveel bikt)Zullen we eens klinkenMet een glaasje frisOp de beste TapasDie er ooit geweest is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Haddockde stemming was hier ook niet te harden hoor de eerste 3 weken quote: Beetje troubles op het werk, ik was al nooit zo'n meeloper en zwijger, nu tart ik alles, hahaha. Komt door de nuchterheid, denk ik. Pik weinig meer. Maar niets om over in te zitten. Maar het moet eruit...dus ze moeten er maar mee om leren gaan...je bent iemand anders aan het worden en ze kunnen beter eerst het zure leren kennen omdat straks die rustige..kalme..nuchtere Haddock te ontmoeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Heb jullie trouwens wel eens een schot ontmoet die geen borrel luste? Of liever gezegd borrels!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Tapas, wat goed en wat ontzettend fijn om zulke collega's te hebben.Rudy, eigenlijk gaat het er in het hele leven erom, hoe wij met emoties omgaan.Of het nu een klus is die niet wil lukken, een burenruzie, incest, geldzorgen, en noem maar op. Verdringen we het of verdrinken we het, uiten we het door te schelden of te vloeken of te huilen, noem maar op.Ik heb zelfs moeite om met een fijne emotie om te gaan en niet naar de fles te grijpen. Waarschijnlijk wil ik het goede moment langer vasthouden dan mogelijk is.Ik vind het knap, dat je nu zo met je emoties kunt omgaan en het ons zo mooi kunt omschrijven, dat we er wat van kunnen leren.Charlie, is het nu goed gegaan met de mail??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Na een jaar intensief inventariseren en onderzoeken dacht ik dat het tijd werd de AA te verlaten.Ik wist alles al, vond het welletjes.Maar An ik was vergeten mijn verkregen kennis te toetsen aan de praktijk.Mijn angsten aan te gaan, te overwinnen.Daardoor leefde ik evenals vroeger in een schijnwereld maar nu zonder drank.Op het moment ik me onder het volk waagde had ik mijn wekelijkse vergaderingen weer bitterhard nodig om te kunnen oefenen en er vervolgens weer opuit te trekken.Ik ben geschrokken van de intensiteit waarop ik emoties als pijn verdriet maar ook vreugde ben gaan voelen.In relatie met mijn medensen heb ik uiteindelijk mijn diepste geheimen durven bloot leggen.Met een pil die alleen de zucht naar drank weghaald was dat niet mogelijk geweest.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 quote: Originally posted by: safidepafi straks die rustige..kalme..nuchtere Haddock te ontmoeten Als ie ooit komt, hahaha. En dit is niet negatief bedoeld, hoor, ik heb er al mee leren leven...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 quote: Originally posted by: safidepafiHeb jullie trouwens wel eens een schot ontmoet die geen borrel luste? Of liever gezegd borrels!! Ja, hoor, maat van mij is teatotal Scot! Na vallen en opstaan, dat dan weer wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ik ben in 2002 in Schotland geweest en ik moet zeggen, ze kunnen er wat van.We hebben daar een bruiloft gehad van mijn nichtje.Het is daar gebruikelijk dat het bruidspaar een bepaald bedrag betaalt en als dat op is, dan moet je de rest van de avond zelf betalen. Wij wisten dat niet en zagen de Schotten zuipen in het begin, echt niet normaal, maar dat was natuurlijk omdat het eerste gedeelte van de avond gratis was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Sorry Marion, ik zie nog steeds niks, ook niet in mn ongewenste post!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Pfffffff, eindelijk bijgelezen. Mijn emoties van het draadje lezen van gisteravond tot nu gaat afwisselend gepaard met een lachen een traan. Ik zie het maar zo, van lezen, "goed" lezen kun je een hoop leren.Ik haal er uit waar ik wat mee "kan", wat me iets "doet" en daar zitten ook dingen bij die mij pijn doen.Maar zoals wel vaker herhaald wordt komt dit in het gewone dagelijkse leven ook voor.Af en toe probeer ik er over heen te lezen maar dat lukt me niet altijd. Het geeft niet, de "goede" dingen nemen bij mij op dit moment de overhand.Maar dat ligt aan mijn "mood", en die kán wisselend zijn. Fijne avond verder en voor straks truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Stien,Jij ook welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Hoi Stien, hoe is het met jou??Alles weer goed gekomen na het gedoe rondom je adoptie-kleinkind?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Stien, welterusten.Slaapt je nieuwe bed trouwens goed??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 quote: Originally posted by: haddockEn de internetbehandeling is fabeltastisch, ben zelf bezig met doelstellen. Dat klinkt goed, geeft een burger moed.Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden