sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ferry, ik heb die Gremlin net uit het raam gegooid.Als ik het antwoord morgen hoor, wil ik het nuchter ervaren en niet met een kater.Ik ga even naar House kijken.Safi, Je omschrijft het heel mooi en je hebt ook wel gelijk, maar soms lokt de verdoving en de betovering om even van de wereld te zijn en voor die heftige momenten zou ik wel een pilletje willen. Klinkt gelijk weer verslavend, pohhhhh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 "Dus waarom wil Charlie ene pilletje die die hang oplost. waarom kan ze het niet alleen. "dit snap ik dus niet Safi.......en nee Marion, ik heb geen mail gezien.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Safi ik las je berichtje nog even over: "...en ook nog even wil vergeten dat ik niet deug..."Onze eigen huisdeugniet, genaamd Safi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Anna, dat is ook de hele week, mijn grootste angst, of de rechter het goed begrepen heeft, want onze advocaat was wel duuidelijk, maar niet echt strevend en die ander die loog gewoon met geweld. enfin... nu ga ik echt even naar House, kom zo terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Safi, ik bedoel dus geen pilletje dat de hang naar verdooft, maar een pilletje die het alcoholisme bestrijdt....utopisch he.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 CharlieHet is meer bedoelt als een mezelf afvragen waarom ik het zelf niet met een pilletje zou willen doen want dan zou ik weer afhankelijk worden van dat pilletje.Ik zou bv slaap problemen ook nooit op willen lossen met een slaap pil...dan maar liever heel veel bewegen zodat ik van moeheid om val.De trek naar alcohol ook niet wil vervagen met refusal...maar liever de pijn voel en de drang en de onmacht om me zelf steeds duidelijk te maken dat ik er nog lang niet ben en dat ik een strijd aan het voeren ben...en dat ik het niet oplos door die strijd weer weg te drinken omdat ik dan weer bij af ben...En jij had het over een pilletje waar ik dus nooit naar vraag...omdat ik nu toch zo langzamerhand wel weet uit verhalen hier en uit de boeken die ik lees dat het probleem dieper ligt en vaak bij je jeugd...dus dat bedoel ik te zeggen...ik lees altijd zo'n onmacht uit je berichtjes en uit je onderschrift bv lees ik een droefheid ....het fijne van het verleden is dat het voorbij is...en dat begrijp ik ook best een beetje hoor als ik aan de pijn in mijn opvoeding denk maar ik zou liever denken ...het fijne van het verleden is dat het geleefd is......en ik ben bang voor je dat als je het niet alleen probeert om erachter te komen wat bij jouw die onmacht en droefheid veroorzaakt het 'pilletje' ook niet zal helpen.het was niet als aanval bedoelt maar meer om wat dieper op in te gaan op wat je zei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Charlie had net mijn berichtje geplaatst toen ik jouw laatste las...is nu allemaal een beetje averechts geworden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Even tussen haken, Max is verliefd geworden op een Grote Gemene Ierse Wolfshond, ook een reu. Zou hij homoseksueel zijn?Ik denk dat het met instant pilletjes voor van alles en nog wat, knap saai zou worden in het leven. Wat niet wegneemt dat ik natuurlijke hulpmiddeltjes, bijvoorbeeld om goed te kunnen slapen, wel handig vind. Slaapthee met een schep honing. En van een Chinese buurvrouw kreeg ik een soort geurende bol van bijenwas met essences, die moet je naast je hoofdkussen zetten, zou helpen doorslapen. Waarom ook niet? Misschien "moeten" we wel teveel, of denken we dat we aan een ideaalbeeld moeten beantwoorden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 quote: Originally posted by: HAPPYkaarsjes,hapjes, drankje,muziekje... Ik heel dom vragen wat er tevieren viel,mijn 50 dagen ADB dus, hij is zo trots op me,de schat. Kijk, Happy, dat noem ik nou 'n wederhelft!!!Gefeliciteerd, ik hoop dat je dit laat leest en samen nu veel plezier hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Kate, Flipsen, Xienix,Het nieuwe trio.We hebben het R-A-F-trio dat onlangs hun 1 jaar vierde. @Charlie, SafiRefusal neemt de trek niet weg. Refusal zorgt er voor dat flink ziek wordt als je wat drink, waardoor je het wel uit je hoofd laat om te gaan drinken.@Anna, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ja Corinne, ik ken refusal.......en ben na jaren weer de mist ingegaan............ja safi, we praten langs elkaar heen....en ja, ik PROBEER het zelf, alleen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Charlie,Een terugval is voor mij iets waar ik heel bang voor ben.De vorige periode dat ik niet dronk met uitglijers werd gevolgd door een bijna fatale terugval. Dat wil ik niet meer meemaken, dat was zo beangstigend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Als er een pil zou bestaan, die de ergste trek weg zou nemen, zodat ik met behulp, let wel met behulp van dat pilletje van mijn verslaving af zou komen, dan koos ik echt even een tijdje voor dat pilletje.Als ik een blaasontsteking heb kies ik ook voor een pilletje om mij ervan af te helpen, zodat het niet erger wordt.Ik zie alcolisme ook als een ziekte en niet als een zwakte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Benthe, gun Max zijn pleziertje;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ik weet nu zeker dat ik heel lang bij diet forum MOET blijven die kl*te alcohol uit mijn lijf te kunnen houden. Alles wat er geschreven wordt , steunt me momenteel.Ik heb een vraag die misschien niet correct is en er hoeft ook niet op geantwoord worden, maar ik vraag het toch. Charlie wat is er toch gebeurd, wil je het schrijven zonder bepaalde gevoelens hier op het forum weer te laten leven, of gaat het me gewoon niet aan, ik snap sommige discussies gewoon echt niet.Zou graag wat meer willen meeleven, in zoverre ik tijd heb om alles te lezen natuurlijk.Charlie: bedankt voor je begrip.Corinne: wat ben je een bijzonder mens, om aan alles echt aan iedereen aandacht te schenken.Safi: ik ben ook zo goed als vegetarier, mijn bierbuik is ook langzaam aan het verdwijnen trouwens, en dat voelt wel goed hoor. En Safi, ik wil ook zo graag ontsnappen, is er geen wondermiddel. Ook de vijf jaar dat ik droog stond overviel me toch die complete chaos in mijn hoofd: een soort radeloosheid, zo van 'wat nu', nog niet eens de behoefte aan de alcohol, maar HOE er dan mee omgaan?Kate: dank voor je felicitatie.Kaia: je vroeg hoe ik me nu voel: wisselvallig, het ene moment voel ik me geweldig en het andere moment overvalt me een gigantische onrust en doe dan 20 dingen tegelijk of ik ga met mijn kop onder de dekens liggen 'moeite met het leven'. Ik kan weinig over mijn leven schrijven i.v.m. mijn anonimiteit, maar geloof me dat ik heel wat tropenjaren achter de rug heb. En dan nu ineens rust!!! Hoe voel jij je nu? Sneeuwitje: zet 'm op joh, vandaag ga je toch wel redden!!!Benthe: nee hallicunaties lost niks op, maar ik heb het gevoel dat er iets in mijn genen zit, of ontbreekt waardoor ik juist HET niet kan ervaren zonder een bepaalde kick, is dat de verslaving. Weten dat er bepaalde gevoelens bestaan, maar die nu niet meer aanwezig zijn? Ik overdrijf want ik weet tegelijkertijd dat wanneer je jaren droog staat die momenten zich op heel andere momenten wel weer gaan aandienen, maar dan TOTAAL anders. Het ervaren van ZEER gelukkige momenten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Charlie..jammer..zou graag je pijn weg willen nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ik kán het niet schrijven, heb pas 3 mnd drooggestaan, en begin nu simpelweg over een pilletje, gelijk word ik verkeerd begrepen....Net zoals er pilletjes zijn tegen suikerziekte of weet ik veel, zou ik alleen maar een pilletje willen tegen alcoholisme, is dat te veel gevraagd?? Ik zeg toch niet dat ik weer drink ofzo?? Juist niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 En sorrie Safi, maar niemand kan mijn pijn wegnemen, de enige die het zou kunnen is al ruim 30 jaar dood.En nu tijd voor iets gezelligers please!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 RJB, stoppen met drinken kan 'n zware wissel op 'n relatie trekken. Maar zo te horen komen jullie daar wel uit, open en eerlijk. En Cal, heftig, zo'n verleden. Vier de komende verjaardagen maar lekker dubbel, heb je dubbel en dwars verdient, je hebt dat achter je gelaten. En de internetbehandeling is fabeltastisch, ben zelf bezig met doelstellen.Kaia, sterkte, beetje de kluizenaar uithangen als je jezelf niet vertrouwd, hoor, niets mis mee.Xie, Flip en Kate zijn op pad, die trein lijkt niet meer te stoppen.Wie weet heb je 'n kans laten liggen, Rudy, de eerste WC pot terugval in de wereldgeschiedenis!!!!!!An stoomt ook vol gas op, petje af.Marion, moge de rechter morgen over veel wijsheid en inzicht beschikken. Ik wens jullie alle succes!Knuf, je bent al weg denk ik, ik ga zo ook de nachtdienst in. Dat we beide maar 'n rustige wacht mogen hebben.Saf, leef je creativiteit uit, wordt tijd, zou ik zeggen. En de stichtende woorden van onze Domina zijn weer relativerend en wijs, zolals gebruikelijk. Zou er dan toch iets schuilen in zo'n beroepskeuze test????Liefs, hoor Benthe, ik waardeer je zeer.......Allen: groets, en hou het droog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Kijk ik kom er net achter dat mijn man eerder drinkt omdat hij uit Schotland komt en het is gewoon NOT DONE als je niet mee kunt drinken met THE BOYS.je image van een kerel te zijn hangt ervan af en in mijn man zijn familie is iedereen alcoholist..tantes, ooms...grootmoeder...ze lusten allemaal graag een glaasje als de familie bij elkaar is..en...geven je bellen van whiskeyglazen als het een feestje is...Drinken was iets wat je moest doen in zijn familie.In mijn familie was mijn vader zwaar alcoholist en gaf mij het voorbeeld dat je aan het leven kunt ontsnappen en aan je verantwoordelijkheden.Ik zelf aanvaarde alcohol gelijk als een ontsnappen aan de controle die mijn vader (oorlogstrauma)me op wilde leggen nl niemand vertrouwen...door te drinken vertrouwde ik de hele wereld..won ik elke keer van mijn vader en werd mijn ziel die had geleerd dat ik niet deugde getroost.waarom schrijf ik dit...wel ik stel mijn zaken op orde en moest dit even kwijt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Knuffie en Haddock, werk ze vannacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Haddock werk ze...gaat het een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Wat ik denk over de enige die je eigen pijn kan wegnemen, is nog steeds jezelf. Met hulp misschien van anderen, maar je kan het alleen zelf.En daarom geef ik ieder die mij de afgelopen maanden zoveel heeft geholpen een heel groot Vul zelf maar in wat er in moet zitten. Als het maar niks alcoholisch is, want dat geef ik niet meer.Voor de nachtdieners: een goeie wacht toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Benthekrijg jij van mij een :musicnote:terug met pyjama's met Jip en Janneke in alle kleuren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Dank je Benthe... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden