Spring naar bijdragen

donderdag 6 september 2007

blacky

Aanbevolen berichten

kaija
welkom,

ik begrijp dat je nog een beetje twijfelt over of je als een kluizenaar wil leven
of dat je helemaal wil stoppen met de drank of wil minderen.

misschien moet je iets meer vertellen waarom je dat wil, en waarom je vind dat er iets aan moet gebeuren.

hoeft natuurlijk niet, je kunt ook gewoon een tijdje lezen hier hoe andere mensen het doen
en ook handig op te kijken bij tips

rechts boven bij topics

groet flipsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

cal proficiaat met je eerste weekje allemaal zijn we zo begonnen allez ik denk dat toch ;)
benthe hier in belgie is een liedje en dat zingt "ik hou niet van madammen met een bontjas tegen madammen met een bontjas zeg ik neen , doet mij denken aan jou schrijfster maar allesinds bedankt voor den tip
safi mooi :)
houtje TE is nooit goed he ik hoop dat je hoofdpijn over is en dat je toch nog geniet van je verjaardag
rudy voor je gewrichten gaan overwinteren in een zuiders land ??
xienix en flipsen hiep hiep met dag 10
wat zijn borstrokjes ?? ik vermoed iets dat men in spanje niet nodig had :rose:
happy dag 50 :musicnote: mooie attentie van je vriend :present:
kaia welkom op dit forum en gewoon dag per dag seconde per seconde indien nodig dat eene glasje laten staan , mijn lever was kapot vandaag is hij precies die van een pas geboren babyke :)
corinne hoe is het geweest ??
flipsen en kennis van mij is gitarist en is ondertussen al 15 jaar adb en ja hij heeft nog steeds een bandje
en mijn dag lieve mensen is goed geweest 6 uren tuin werken gedaan en het was prachtig om te zien en mijn klant dik tevreden uiteraard als laatse haar eten gemaakt en samen met haar een stukje gegeten er vielen wel af en toe druppels uit de lucht maar daar smelt ik niet van niet waar
toedeloe ik ga stofzuigen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is heel wat dat ze bij jullie verjaardag durfde te vieren, zou ik nooit gedurft hebben en mijn vriendinnen van toen ook niet, was 24 toen ik het voor het eerst vierde, kreeg van mijn man een kaartje waarop stond gefeliciteerd met je 1e verjaardag.
Verder speelt er veel meer oa door die club, kan daar hier niet over praten, kan er sites over plaatsen, maar dat zal voor de meeste teveel off-topic zijn, voor mij niet omdat het allemaal meespeelt.
Sommige dingen komen nooit meer goed, dus moeten anderen dingen belangrijker worden. Geen zorg hoor, ben het met je eens, niks is erg genoeg om te drinken, beter is ermee om te leren gaan en het is nu beter dan het ooit geweest is, stijgende lijn, alle reden om optimistisch te zijn, dus dat wil ik ook zijn.
Weet dat het niet eng kan zijn die internet behandeling, dat ik er toch een beetje nerveus voor ben slaat dus ook nergens op.
Ieder draagt zo z'n eigen rugzakje toch. Dus iedereen met een rugzakje succes met het dragen.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaia, ik denk dat iedereen het stoppen weer op een andere manier heeft gedaan. Wat jouw huisarts zegt over twee glaasjes op een dag is klinkklare onzin, dan weet hij echt niets over wat verslaving is.
Voor zware drinkers is er met plotseling stoppen een kans op een alcoholisch insult, dit kan je ondervangen door de eerste tijd librium te slikken. De eerste keer dat ik stopte heb ik me gemeld bij de lokale verlavingszorg (Boumanstichting), daar moest ik me elke dag melden voor een ademtest en als dat goed was, kreeg ik mijn dosis librium mee. Zo zweefde ik gelukzalig op een libriumroes de eerste tijd door, maar toen die "kuur" voorbij was, begon ik net zo hard weer te drinken.
De tweede keer dacht ik, cut the sh*t, ik ga er keihard zonder medicatie doorheen. Ik was tegen die tijd al zo vaak gevallen en tegen van alles aangestoten dat ik toch al onder de blauwe plekken zat, een insult kon daar ook nog wel bij. Is overigens niet gebeurd. Een glas drinken, of twee, is voor mij geen optie, gewoon nooit meer. Ook niet later als ik groot ben.
Ik draai het nu om: de onmatigheid waarmee ik me eerder volgoot, is nu de onmatigheid waarmee ik het niet meer doe.
Ik deed zeker niet meteen alles wat ik deed toen ik nog dronk, was voornamelijk doodop. En dat is een ERG bekend verschijnsel, het schijnt zelfs wel zes maanden te kunnen duren voordat je lijf weer hersteld is van al die roofbouw die je hebt gepleegd.
Wat er gebeurt als je op een avond 2 of 3 glaasjes drinkt is natuurlijk iets dat je het beste zelf kan beoordelen.

Zeg Houtje hoe is het met je hoofdpijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm? Blacky nou moet je me toch even vertellen waar die bontjas vandaan komt. Het liedje ken ik heel goed, van 't Groenewoud (je veux l'amoooourrrr).
Borstrokjes zal je in Spanje zeker niet nodig hebben gehad. Bezorgde hollandse oma's breiden vroeger voor over de hemden van hun kleinkinderen nog een soort hemd, liefst van prikwol. Een soort wollen hemd voor over je hemd dus. Bestaat gelukkig niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg me laatst af of ik nog wel te raken ben waardoor de drank dichterbij komt en het antwoord kwam de dag erna.

Ik heb een nieuwe wc gekocht.
Moest besteld worden uiteindelijk werd door een fout de levering één week uitgesteld.
Wc gehaald en thuis gekomen paste de pot niet.
Hing één cm boven de grond.
Terug met de wc, en een nieuwe gekozen anders had ik de hele afvoer uit moeten breken en vernieuwen en dat vond ik niet nodig.
Veel duurdere wc gekozen en thuis gekomen paste de pot op de afvoer maar bleek een dichtingsring te ontbreken.
In de auto terug naar de winkel en zeggen door de doehetzelfbaas originele rubber ring meegekregen.
Ik baalde inmiddels als een stekker en werd steeds kwader.
Mijn vrouw was naar haar werk en ik voeld me als vroeger er alleen voor staan en de onmacht nam bezit van mijn geest.

Ik kreeg plots zoals vroeger in dit soort situaties trek in een borrel.
Ik heb alles laten liggen en ben een paar uur wat anders gaan doen.

Nadien het spoelmechanisme gemonteerd en wat blijkt de doordruk knop past niet.
Terug naar de winkel en nieuw mechanisme meegekregen wat wel past.
In de winkel kom ik tevens de originele rubberring tegen en ook dat mechaniek past.
Inmiddels water in het reservoir gedaan, blijkt lek te zijn.
Bouten en moeren aangedraaid tot ze niet verder gingen, mijn kracht door de artrose is uit mijn handen waardoor ik waarschijnlijk niet ver genoeg kon draaien want het waterreservoir bleek nadien nog steeds lek.

Ik terug in de auto naar de winkel en werd daar zoals de voorgaande keren honds behandeld.
De uitbater van de doe het zelf zaak was niet bereidt de moeren aan te draaien, moest ik zelf doen met materiaal wat hij voor mijn neus smeet.

Ik was kwaad, kwaad en schoot vuur uit mijn sloffen.
Terug naar huis en reservoir gevuld met water.
Godzijdank geen lekkage meer.
Rubberen verbinding waterreservoir wc pot eveneens droog.

Gaten geboord, één en ander gekit, wc geplaatst aangesloten op het water.
Onderaan de pot netjes dicht gekit en met een enorme zucht was het karwei geklaard.

Dit hele plee voorval heeft me dicht bij de borrel gebracht.
Mijn machteloosheid en het gevoel dat ik niet serieus werd genomen was weer even terug.

Ik wil niet meer behandeld worden als vroeger en dat heb ik luid in wat andere bewoording duidelijk gemaakt.
Door tijdig afstand te nemen is het goed gekomen met mijn gemoed en mijn innerlijke rust is terug.

Vroeger bracht een ervaring als deze me aan de drank, nu niet meer.
Ondanks het afzien beschouw ik deze situatie als een positieve ervaring die bij heeft gedragen aan mijn ontwikkeling.

Nu nog een potje lak halen want de witte wc bril vertoont een zwarte beschadiging groot als een munt van twee euro cent en dan is de klus geklaard.

pfffffffffffffffffffffffffffffffffft

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky mijn huisarts noemde als alternatief ontstekingremmend medicijn zonder bijwerkingen, verhuizen naar Spanje.

Dat zou wat zijn.

Kaia welkom op het forum.
Het antwoord op al je vragen ligt in jezelf besloten.
Door te stoppen met drinken nam ik voor het eerst verantwoording voor mijn eigen leven en in het verlengde voor de consequenties ervan.
Accepteren dat ik niet met drank kon omgaan opende deuren die voordien gesloten waren.
Ik wens je sterkte.

Rudy.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe ben blij dat je de bontjassen begrijpt:)
rudy bedankt voor het delen het toont mij dat ik ten alle tijden alert moet blijven
brengt mij bij het volgende de man die gisteren overleden is vertelde mij ooit dat toen hij 27 jaar adb was zijn hondje stierf, toen op de begraafplaats van de dieren in spanje snakte die man naar een pint gelukkig zei hij was er op de begraafplaats geen pint te vinden hij bedoelde dat zelf na 27 jaar de verslaving nog aanwezig is
ik ben juist met het hondje gaan wandelen in het terug komen heb ik een man die gevallen is recht getrokken ppff ik was bijna dronken van de geur maar ja wie ben ik om hierover iets te zeggen ik zie enkel mijn eigen ik terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch, Rudy, als je jouw eigen verhaal van een ander zou lezen, zou je misschien wel gnuiven om al die herkenbare tegenslag.
Ben totaal geen handygirl, maar als je alleen woont kom je er soms niet onderuit. Dus ik laatst een heel vrolijke pleebril gekocht, doorzichtig met zeesterren en vissen. Daar zat dus ook van alles niet bij wat er wel bij moest zitten. Gelukkig zit de doe-het-zelf hier aan het einde van de straat, en tja, vrouwen hebben het dan maar gemakkelijk, lief lachje en er werpt zich wel een stoere ridder op die met je mee loopt en het allemaal maakt.
Ondanks dat - dat was dus een maand of drie geleden, nog volop aan de flessen - was het alweer genoeg om daarna onmiddellijk naar de super te snellen voor verdoving.
Nou ja, als je wil drinken is bij wijze van spreken een blaar op je hiel al genoeg. En gelukkig wil jij het niet.

Krijg net telefoontje dat ze de leerlingen morgen in aanwezigheid van een leerkracht aan me willen voorstellen, ze schijnen nogal moeilijk te zijn met een strafblad. Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zoals je zegt Blacky , ook na 30 jaar kan de zucht er weer zijn.
tegen een emotionele gebeurtenis aanlopen en daar nog niet goed mee kunnen omgaan is zo'n gelegenheid.
Maar gelukkig zijn wij nu vrij om voor onszelf te kiezen en niet meer voor drank.
En dat is een grote stap voorwaarts.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, dat je lever herboren is klinkt natuurlijk als muziek in mijn oren! (Of dat nu wel goed voor mij is? JA wel dus!)
Flipsen, ik ga vanavond even die tips checken!
Benthe, wat een prachtig mooie zin over die onmatigheid, daar kan ik wel wat mee ;-) Weet je, ergens ben ik gewoon opgelucht dat ik nu zo'n stok achter de deur heb om eindelijk aan de rest van mijn alcoholvrije leven te beginnen, zoals ook rvanth zegt: de verantwoording nemen zonder drank, weten dat ik er niet tegen kan op heel veel manieren (misschien zijn wij er hier wel ergens allergisch voor? waarom kan de ene het wel bij 2 glaasjes houden bv?) en uitkijken naar de deuren die nu open kunnen gaan: puur me, myself & I zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Benthe als mijn broer met dit verhaal bij me was gekomen zou ik ermee kunnen lachen, geen leuker vermaak dan leedvermaak.
Ik vertelde mijn zoon het wc verhaal en hij had de grootste lol.
Inmiddels kan ik er zelf om lachen.

Maar op dit forum neem ik de gevoelens en emoties van de ander wel degelijk serieus.
Velen van ons zijn in het verleden al ernstig genoeg beschadigt en ik wil over hun verhalen niet lacherig doen maar serieus en met respect mee omgaan.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky
ik heb je een Pbtje gestuurd met uitleg hoe een filmpje te maken van foto's en video's met muziek op de achtergrond.
Iedereen die Windows software heeft en dit ook wil weten stuur ik graag hetzelfde Pbtje met uitleg
Het is heel makkelijk in 1 uur had ik een leuk filmpje met video's en allerlei stuntjes hoe die foto's in elkaar overgaan met muziek uit eigen collectie op de achtergrond gemaakt. Mijn eerste film mijn man en ik aan het kamperen in schotland met beidde honden (R.I.P.Max) en mooi kampvuur...was wel ladderzat natuurlijk maar kan eer toch wel om lachen...mooi om de honden over de stranden te zien rennen met mijn favoriete Coldplay op de achtergrond GOD PUT A SMILE ON MY FACE
Het is echt heel simpel en heel ontspannend en een geweldige hobby.
Ga nu zeker met een doel eropuit en een filmscript in mijn hoofd om voor mijn schoonvader een leuke film te maken over ons leven hier voor zijn verjaardag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Rudy, zo was het niet bedoeld hoor, het was geen uitlachen en ook geen leedvermaak, gewoon heel herkenbaar. Het spijt me als ik je heb gekwetst.
Het is alleen dat ik zelf altijd om mezelf moet lachen als me zulke dingen gebeuren. Maar je hebt me weer wat geleerd, om jezelf lachen is 1 ding, een ander is daar misschien niet altijd van gediend.
Friends?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klussen is iets wat ik graag mag doen, maar het mag idd niet tegenzitten.....Neem bv de zelfbouwpakketten ven Ikea oid..........grrrrrrrrrrrrr.....

En wat betreft alcoholist, wij hebben gewoon levenslang, helaas...............en de heren doktoren zijn zó knap...:(

(lettertje vergeten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal,
Wat een moeilijke situatie voor je. Je wilt zo graag van het leven genieten en wordt van alle kanten met je verleden geconfronteerd. De mensen uit je verleden hebben geen enkel respect voor wat het met jou doet. Dit doet me erg aan mijn eigen situatie een tijd geleden denken.
Het verleden uit willen gummen ja... Helaas, het kan niet, en hoe meer je het weg probeert te duwen hoe meer het zich opdringt. Bij mij heeft opnieuw contact opnemen met een psycholoog me erg geholpen.
Ik wilde er eerst helemaal niet aan, maar moest uiteindelijk wel.
Ik bedoel niet dat jij dit moet doen, maar ik herken iets en wil mijn medeleven tonen.
Vrijheid is zo belangrijk he, voor mij het allerbelangrijkste. Ik vind het top dat je voor jezelf hebt gekozen en je eigen leven bent gaan leiden.

Rudy, dat was een marathonoefening in geduld. Inderdaad om razend van te worden. Maar je kunt er nu gelukkig beter mee om gaan.

Corinne, fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat.

Houtje, hopelijk zakt de hoofdpijn snel. Gelukkig had je vannnacht al een feestje.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Calimero,
Gefeliciteerd met je eerste week. :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:
Koukleum als ik ben sinds ik gestopt ben, kan dat zonnetje heel goed gebruiken.
Wens je veel succes met de internetbehandeling. Ik heb er veel aan gehad en sluit me verder aan bij wat Safi erover schrijft aan jou.

@Ferry,
:)

@Tapas,

@Benthe,
Help ik (ver)zuip. Ik heb het gelezen in de periode dat ik zat te minderen. Een goed boek lees ik meestal nog voor een tweede keer, maar dit boek ws. niet. Er was wel humor in, maar de schrijfster/hoofdpersoon komt op mij niet over als een sympathiek mens en die collega van haar die zorgde naar mijn optiek voor de instanthouding en voortschrijding van haar verslaving.

@Safi,

@Rudy,
Ik kan bij een boek niet in slaap vallen. Ik kan wel in bed lezen, maar dan moet ik goed in de rug gestut zijn en dan zit ik nog niet makkelijk. Ik lees het liefst aan tafel.
Ik kijk nooit naar de laatste pagina, ik kijk zelfs nooit naar de rug, waar al een deel van het verhaal wordt verraden.

@Haddock,

@Xienix,
Dag 10 is inmiddels al weer goed op gang.

@Benthe,
Van borstrokjes weet ik niks, ik droeg gewone katoenen onderhemdjes. Maillots en jurkjes waren aan mij niet besteed. Ik was een echte bomenklimmer, voetballer, kruiper, grondzitter. Mijn kleren gingen dus ook altijd kapot. Later kreeg ik dan ook de broeken waar mijn broer uitgegroeid was om in te spelen. En vanaf het moment dat ik mijn kleren zelf mocht uitkiezen, waren de rokken en jurken uit mijn kleerkast verdwenen, net als de bijbehorende maillots. Toen ik na school ging solliciteren, deed ik dat wel in een mantelpakje, toen ik eenmaal werkte, had ik nog 2 jurken gekocht. Van het moment dat mijn proeftijd van 6 maanden erop zat, heb ik de bandplooibroek geïntoduceerd. Iedereen riep dat ik tegen de ongeschreven kledingvoorschriften inging. 14 Dagen later liepen vrijwel alle vrouwen met een broek rond en dan nog wel zoiets casuals als jeansbroeken.
Succes met je nieuwe leerlingen.

@Happy,
50 Dagen om harstikke trots op te zijn :present: :present: :present: :present: :present: x 10.

@Houtje,
:) Ik hoop dat je hoofdpijn snel overgaat.

@Kaia,
Ik heb geprobeerd te minderen, maar dat was pure zelfkwelling. Onder aanmoediging van het forum ben ik helemaal gestopt. Daardoor hoefde ik geen keus meer te maken en dat gaf een hoop rust. De eerste vijf dagen heb ik mijzelf huisarrest gegeven, ben alleen de 2de dag naar de huisarts gegaan met mijn vriendin om een recept voor Refusal te halen en heb toen ook Librium gekregen om de ergste ontwenningsverschijnselen, m.n. het beven en trillen, te ondervangen.

@Flipsen,
En dag 10 is al aardig gevorderd.
Nuchter zul je vast meer genieten van je optreden.
Mij gaat muziek maken nu veel makkelijker af, ik ben veel ontspannener en sta meer open voor de muziek zelf. Ook makkelijker dan voor mijn drinktijd. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet voorgespeeld heb sinds ik nuchter ben.

@Blacky,
Was wel een leuke ochtend, alleen is niet alles gegaan wat we gepland hadden, omdat er een ongepland hoofdenoverleg was. Ik heb dus ook genotuleerd. Ben benieuwd wat ik er van gebakken heb, want ze hadden het nog weleens over zaken die mij totaal onbekend waren en ik haalde de mensen nog door elkaar. S. heeft zelf ook genotuleerd en kan mijn verslag nakijken. Hoop wel dat ik morgen een pieper, sleutels en een pasje krijg, want zelfs als ik naar de WC moet, moet ze met me mee lopen i.v.m. de veiligheid. Het bevalt me nog steeds.
Beter oprapen, dan opgeraapt worden.

@Rudy,
Kan me helemaal inleven in je WC-verhaal.

@Safi,
Ik wil ook wel een pb'tje om een filmpje te maken.

@Charlie,
Toch blijft mijn streven de rest van mijn leven nuchter te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...