Calimero Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Happy dat is echt een reden om happy te zijn!!!Gefeliciteerd!Groetjes Cal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Xienix ik herken het gedrag van je exvriend.Zelf streefde ik naar perfectionisme, inmiddels weet ik dat perfect niet bestaat.Ik accepteerde geen compliment, kon er niet mee omgaan, het was nooit goed altijd kon het beter.Emoties delen was een ramp, maar ook praktische simpele materialistische dingen delen als een afstand bediener van de tv, bracht me aan de drank.Het was onverdraaglijk dat dingen niet op MIJN plaats lagen.In mijn huis werd niet geleefd, zo voelt dat nu ik niet meer drink.Er viel met mij niet samen te leven.Drank vergrote deze problemen nog eens levensgroot uit.Inmiddels weet ik dat mijn leven niet afhangt van materiaal perfectionisme faalangst jaloezie haat en wrok en niet te vergeten drank zijn voor mij overlevingsmechanismen geweest anders ik waarschijnlijk allang was overleden vanwege mijn drankzucht.Ik ben uit die schijnwereld gestapt door te stoppen met drinken en het pad van de angst ligt grotendeels achter mij.Niets is het waard om te gaan drinken en alles komt weer goed.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 quote: Originally posted by: Calimerotoch dan maar leven het nu ipv die kriebelige met pijnlijke lakschoentjestijd. Ik las het onderschrift van iemand (soory, weet even niet meer van wie):Het fijne aan het verleden is, dat het voorbij is.Zo ook met de alcohol.Niet teveel terug kijken, maar vooruit kijken én uitkijken naar een leven zonder drank.Slechter kan het niet worden.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Happy van harte gefeliciteerd met je 50ste droge dag.We doen er vandaag gewoon een dagje bij.Per slot van rekening gaat het om vandaag en is iedere dag met een nuchtere kop opstaan een klein wonder.rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Happy gefeliciteerd met je 50 dagen en ook met je lieve geliefde. Calimero, het heden, daar gaat het maar om. Toch, als je een totaal geval van geheugenverlies zou hebben, wat zou het heden dan nog voor je betekenen? Morgen is vandaag ook alweer verleden, maar vandaag heb ik de kans om leuke herinneringen te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HAPPY Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Mark Twain zei;Het beste om jezelf op te vrolijken? IEDEREEN OPVROLIJKEN ! Slimme man..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ik denk dat er een aantal dingen in een drankverleden grondig mis zijn gegaan en je ontkomt er niet aan dat wat dwars zit te onderzoeken en goed te maken met vaak de achterban zoals een gezin, dat het meest te lijden heeft gehad onder invloed van een verslaafd gezinslid.Alcoholisme is een familieziekte.Dan heb ik het niet over het verleden wat dikwijls mede oorzaak is van onnodig veel spanningen en emotionele gaten in de ziel wat het leven vaak ondraaglijk maakt en eenmaal de roes ontdekt is er geen weg meer terug.rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ja iedereen opvrolijken.Wat je voor je eigen zelf doet, doe je voor een ander.Wat je voor een ander doet, doe je voor jezelf.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 de zon is erdoor, ik ben weg.tot later maar weer.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HAPPY Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Juist ,Wees je eigen vriend en vergeet af en toe niet ,ook naar jezelf te knipogen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Lieve Jip en Jannekes,Helaas moeten jullie even wachten met de taart tot mijn knetterende hoofdpijn wat minder is geworden. Ik hoop dat jullie nog Najib hebben gekeken want ik kreeg een vriendelijke mail van de moderator dat ze de link hebben verwijderd maar dat ze begrip hadden voor het idee en dat waardeerden. Ik ga weer naar mijn bedje. Bedankt voor alle felicitaties Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Zoals steeds, eigenlijk, ben ik het helemaal eens met Rudy.. Er is geen ontkomen aan dat onderzoek en evenmin aan het "goedmaken" van het leed dat ik heb aangericht. Ik zet "goedmaken" tussen aanhalingstekens, omdat er zoveel dingen zijn gebeurd, die niet meer te herstellen zijn. Goedmaken is dan vooral het onderzoek en inzien waaruit je misdragingen voortkwamen, om dat in de toekomst te onderzoeken, maar ook: op zo'n manier begrijpen dat je in staat ben om met degenen die onder mij geleden hebben de dingen die gebeurd zijn onder ogen te zien, te bespreken, een plek te geven als het ware.(Ik schrijf dat nu wel zo makkelijk op, maar dit is het theoretische model.. In de praktijk zal het nog een lange weg en een zware worsteling zijn) Vanochtend een goed gesprek met mijn Geliefde. Ik geloof dat het voor haar heel goed is geweest om eergisteren al haar woede naar mij te uiten. Voor mij was het goed dat het aankon, dat ik begrip kon hebben voor haar woede, zonder zelfmedelijden, zonder vluchtreflexen en zonder trek in drank. We - mij Geliefde en ik - leven wel in een aantaal merkwaardige paradoxen. Ik voel me schuldig, maar wil me niet alsmaar schuldig voelen, omdat dat zo'n totaal nutteloze state of being is. Mijn Geliefde kan daar ook helemaal niet tegen. Maar zodra ik me iets sterker voel, krijgt zij meteen de neiging om tegen mij te schreeuwen "In je mand, ga je schamen!". Daar komt bij - zij ze vanochtend - dat ze deels onbewust, deels onuitgesproken, ook altijd blij was sterker te zijn dan ik. Uit angst mij kwijt te raken, als ik haar niet meer nodig had. Nu we gaan Latten, en ik in al die therapie zit, is die angst bij haar nog groter".. Als ik, denkt zij, straks op mezelf woon en me beter ga voelen en sterker wordt, heb ik haar helemaal niet meer nodig, is de angst dan.. Toen ze dat zei realiseerde ik me dat ik me de afgelopen jaren ook - onbewust - steeds geschikt heb in de rol van gepamperde. Voordat wij een relatie hadden, was ik, behalve dat ik toen ook al alcoholist was, veel krachtiger. Die kracht weer terugvinden en vandaaruit, vanuit onze eigen huisjes een relatie opbouwen. Dat wordt de opgave.Met mijn ex correspondeer ik over het verleden en de toekomst (vooral wat betreft de kinderen). Ook daar geldt wat Rudy schreef: het is zo belangrijk eerlijk te onderzoeken wat er mis is gegaan, en te proberen dingen te herstellen. Dat vordert de laatste tijd ook. We - mijn ex en ik - gaan bovendien praten onder leiding van een systeemtherapeut. Met als doel dat - als alles goed gaat - de kinderen ook weer gewoon bij mij zullen kunnen wonen.Dat zijn lange, pijnlijke en confronterende processen. Maar absoluut nodig om vrij te worden en te helen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Najib gemist, helaas, kan je me de link PB-en?En o ja, borstrokken: mijn oma breide vroeger altijd hemdjes voor ons. Die moesten mijn zus en ik dan aan, als we naar hun toegingen. Een hele dag kriebel... (Mijn oma controleerde ook daadwerkelijk of wij de hemdjes aanhadden). Er was nog iets merkwaardigs aan die bezoekjes. Mijn opa en oma woonden in Rotterdam en daar kwam - in verband met de vervuilde Maas ongetwijfeld - vies water uit de kraan. Dus wij namen altijd water mee in van die grote 5-liter flessen badschuim.. Daardoor smaakte het water bij mijn opa en oma altijd naar dennennaalden..(Goed voor levenlang blijven hangen in de orale fase, zulk water... ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Helaas is het niet altijd waar dat het mooie van het verleden is dat het voorbij is.Heb zelf al een paar dagen er veel last van iemand die het verleden weer uit de beerput haalt en bij mij probeert te dumpen, ik geef het terug wil het niet meer, maar ondertussen heb ik mijn "spoken/demonen" weer gezien, kost erg veel moeite daar niet opnieuw last van te hebben, sterker nog, heb er elke keer als dat gebeurd toch weer last van, alhoewel ik er nu wel redelijk goed mee om kan gaan, dankzij de psych die me een tijdje geleden geholpen heeft daar mee om te gaan.Probeer een vriendin te helpen die hetzelfde achter de rug heeft, maar zij heeft al meerdere pogingen gedaan uit het leven te stappen, heb onlangs haar weer langs het spoor moeten zoeken met politie, de ns stapvoets laten rijden en haar gevonden, woest was ze dat de treinen niet sneller reden.Zo'n mooi mens is het, heeft nog veel hulp nodig, laat haar niet vallen, weet hoe het is, maar maakt het soms moeilijk verleden echt helemaal achter je te laten.Aan de andere kant maakt het verleden je tot de mens die je nu bent, kan door mijn verleden denk ik dubbel genieten van leuke dingen. Als ik met mijn man het gezellig heb, kan ik intens genieten, terwijl hij dan heel lakoniek reageert dat dat normaal is, terwijl ik het bijzonder vind. Soms kan ik gewoon genieten bij het idee dat ik een keuze heb, zelf mag denken. Zou het gevoel van al dat bijzondere, de verwondering van het mooie niet willen missen. Aan de andere kant wil ik dat verleden ook niet idealiseren bedoel, wil de eerste 25 jaar toch echt niet over doen en voor de eerste 18 jaar zou ik het liefst een supergrote gum hebben.Ben daarom ondanks nog wat punten die moeten verbeteren en opgelost worden erg blij met het heden.Benthe jou volgende uitspraak vind ik een hele mooie: "Morgen is vandaag ook alweer verleden, maar vandaag heb ik de kans om leuke herinneringen te maken."Dus genieten van vandaag en er het beste van maken.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Houtje, Gefeliciteerd, hopelijk is je hoofdpijn gauw over!!Happy, ook gefeliciteerd!!!! x 50:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HAPPY Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Hoi Charlie, welkom terug!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Net berichtje gehad, maandag begint de internetbehandeling, ben er wat nerveus voor, zullen wel zien hoe het loopt, ben benieuwd.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HAPPY Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Gaat je lukken Cal !!!Succes:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 CalJe zult er heel veel leren over jezelf, soms confronterend maar omdat het allemaal in geschreven vorm is dus per email is het heel fijn om alles terug te kunnen lezen.Het is in ieder geval niets om bang voor te zijn...je hebt de juiste stap genomen..maar dat wist je al.Ik heb een tijd over je berichtje van vanmorgen na zitten denken en ik leef met je mee.Ik had vroeger een buurmeisje waarvan de ouders Jehova waren...dus zij ook en ze kwam bij ons haar verjaardagen vieren en met kerst kwam ze ook altijd even taart eten. Ik vond het allemaal verschrikkelijk streng en was als de dood voor haar ouders.Ze is uit het geloof gestapt en toen werd haar hele familie ook eruit gegooit...wat ik echt een vreselijk iets vind van de Jehova's.Niemand sprak meer met niemand en het was niet om aan te zien ...al dat verdriet.Ik hoop dat je je vriendin kunt helpen...iemand die in de fase van zelfdoding zit is echt moeilijk te doorgronden met raad.Blijf een beetje op afstand omdat je zelf ook zo goed bezig bent op het moment...ik merk aan je schrijven dat de hele Jehova-pijn weer naar boven komt bij je.Niets is erg genoeg om te gaan drinken.Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Happy gefeliciteerd met het behalen van je mijlpaal...50 dagen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Goeie middag allemaal,Heb weer lekker gewerkt.Ik ga nu lezen, maar mijn dochter staat de hele tijd tegen me aan te kletsen, dus ik zal er lang over doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HAPPY Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Corinne heb ik wat gemist ??? Heb je weer werk ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Niks om je zenuwachtig om te maken Cal, het kan je alleen maar alweer verder vooruit helpen.Zeg, Jehovagetuigen of wat dan ook, ik vind elke vorm van sektes een beetje eng. Heb me altijd afgevraagd wat de leiders daarvan bezielt om de "volgelingen" zo af te zonderen van de rest van de wereld, en kan niets anders bedenken dan een diepgewortelde verlatingsangst. Straks kennnis maken met mijn twee nieuwe bijlesleerlingen (vrijwilligerswerk hier in het buurthuis). Vorig jaar waren het twee leergierige Marokkaanse meisjes, nu worden het twee van die hangjongens (ik heb ze al gezien) met het kruis van hun spijkerbroek op hun knieën en altijd en eeuwig die capuchon over hun hoofd getrokken. Ben best een beetje nerveus. Het zal wel weer meevallen, als je ze apart hebt zijn het meestal lieverdjes.Safi hoe gaat het met je plan om eventueel een anti-alcoholgroep te gaan bezoeken? De aa, daar wilde je niet aan, maar volgens mij had je het ook nog over een Buitenveldertgroep? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Dageraadje gevonden! Het voelt een beetje indringerig om hier zo tussen te komen, ook al weet ik dat dat niet zo is. Even inkomen denk ik. Wel super, zo'n plekje om met gelijkgestemden te kunnen delen! 2 dagen niet gedronken nu...is geen prestatie hoor, ik zat nl in de nachtdienst en dan drink ik nooit. Vanaf vanavond ga ik voor het echie. Laat in de avond naar een optreden en zaterdag een vrijgezellenfeestje. Damn, de zaterdag, dat is een goede vriendin, daar kom ik echt niet onderuit, maar vanavond kan ik afzeggen. Ik weet nl nu nog niet hoe ik zoiets ga volhouden zonder drank. Met drank lach ik, dans ik, ben ik iedereens vriendinnetje.....zonder drank word ik vlgs mij gewoon alleen maar heel erg moe zo rond middernacht ;-( En dan voel ik weer m'n leverpijn...is het wel leverpijn en wat gebeurt er als ik bij het uitgaan alleen maar 2-3 glaasjes drink? Met roken bestaat die ene niet, hoe zit dat met drank? Deden jullie gelijk alles wat jullie deden toen jullie nog dronken, zijn jullie eerst gaan minderen, of is het het beste om voorlopig even als een kluizenares te leven? Ik ben erg benieuwd naar jullie tips/ervaringen, alvast veel dank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipsen Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 houtje proficiat happy jij ookxienix we gaan ervoor dag 10 zal je pb nog beantwoorden.vandaag heb ik geen wekker gezet en werd 0m 14:00 wakker hele ruk maar had het schijnbaar nodig, voel me nu fit.........(kost ook veel energie allemaal)wil natuurlijk mijn dag nachtritme niet op de kop zetten.........maar laat het maar ff gebeuren.vanavond op tijd naar bed en morgen weer vroeg.te gek dat de lucht hier weer een beetje geklaard is........zonnetje schijnt weer op dit forum.over wat er geschreven word, over het verleden, deze week ben ik daar wel mee bezig, gisteren was ik bij mijn ouders, ze maken zich al jaren zorgen, ik heb hun verteld waar ik mee bezig ben, en mijn excuses gemaakt voor de zorgen die ze zich hebben moeten maken de afgelopen 20 jaar.Ze zijn blij met mijn acties, het zal echter wel een tijd duren, vertrouwen is geschaad en er zijn vaak door mij dingen gezegd die niet uitkwamen.Thuis gekomen werd ik overmand door verdriet, keek terug op mijn eigen puinhopen, maar voelt het wel anders, puur en ook onwenning, op zoek met deze emoties om te gaan. Het lukt aardig, een stevige pot gehuild, toch gekookt en met in eerste instantie met . tegen zin naar de repetitie, (weer in de kroeg dacht ik en weining geoefend deze week, mijn hoofd stond er niet na).De repetitie was okee zaterdag een optreden met de band en het zal mijn eerste nuchter optreden zijn, ben wel benieuwd hoe dat gaat en voelt.gisteren na de repetitie bekeek ik de mensen aan de bar en de biertjes die er stonden, ik keer er met een gevoel van afstand naar...............ook naar de biertjes, het deed me niks.......had niet het gevoel ik wil ook...............meer zo van dat was, dat is geweest.vond het een maf gevoel........opnieuw de kasteleins vrouw die zei, je bent wel gezond bezig de laatste tijd, mijn antwoord was dat zal zo ook wel een tijd blijven.nu ga ik ff douchen, en mijn gereserveerde boeken ophalen bij de biebmensen tot later........flipsen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden