Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 september 2007


RJB

Aanbevolen berichten

cal

nee het voelt voor mij als een bevrijding
toe te geven te accepteren dat ik het niet kan..
het te zien als een handicap.....
mijn handicap is ik kan niet tegen alcohol
mijn lijf en geest slaat er van op hol en maakt me kapot
geloof me ik ben altijd een mens van ratio geweest, en misschien word ik dat ook weer.....als ik de drank laat staan......

het heeft lang geduurt heb alle ratio ingezet om fenomeen voor mezelf te tekelen........
ik hoop voor jou dat je het met motivatie red, wilskracht heet dat geloof ik....
bij mij is de wilskracht weg geebd door de drank......
en beetje bij beetje voel ik het terug in me stromen

de strijd die ik 21 jaar heb gestreden is ten einde, en dat voelt goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 260
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik denk dat dat zeer zeker waar is, Gem. Plus het kristalheldere besef dat, als er al problemen zijn, je ze toch niet weg kunt drinken. Alcoholisme is, naast een zeer vernietigende, ook nog eens een enorm zinloze bezigheid. Blijft over: het je lekker voelen. Als dan het moment aanbreekt dat mijn drink-gedrag voor problemen gaat zorgen, bijvoorbeeld op mijn werk, dan is het cirkeltje rond en stap ik er uit. Never looking back...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Da's heel gevaarlijk voor je man, Safi!



benthe weet even niet wat je hier meebedoelt..maar ik bedoelde dat ik bijna nooit chips, koekjes,drop etc in huis haal omdat het dan opgaat en alcohol al helemaal niet omdat dat als eerst opgaat...ook al voel ik me nu zo sterk.

En op je vorige vraag

quote:


Beseft jouw lief hoe dicht hij langs het randje is gelopen?


Ja twee centimeter naar links was hij doodgebloed twee centimeter naar rechts zat hij nu in een rolstoel.
Dit was de omkeer in ons leven...na nog de nodige heftige discussies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

anna

ja herkenbaar
nu ook haal 10 titels in de bieb
alcoholboeken................

wil er gelijk alles van weten..........
duik er helemaal in

en dan moet ik op de rem gaan staan
neem de tijd..........
niet te veel hooi op je vork.........

ooit zij mijn pa...........waarom moet je altijd 200 procent gaan en dan weer terug zakken naar minder als 50 procent(lees depressie) word toch gewoon een diesel......tuf lekker op 95 procent.
mensen op je heen snappen het niet........je gaat er vol voor mensen vinden het fantastisch en dan stel je ze teleur........doe 95 procent en geef soms die 5 extra........

groet flipsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flipsen

quote
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja herkenbaar
nu ook haal 10 titels in de bieb
alcoholboeken................

wil er gelijk alles van weten..........
duik er helemaal in

en dan moet ik op de rem gaan staan
neem de tijd..........
niet te veel hooi op je vork.........

ooit zij mijn pa...........waarom moet je altijd 200 procent gaan en dan weer terug zakken naar minder als 50 procent(lees depressie) word toch gewoon een diesel......tuf lekker op 95 procent.
mensen op je heen snappen het niet........je gaat er vol voor mensen vinden het fantastisch en dan stel je ze teleur........doe 95 procent en geef soms die 5 extra........
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
unquote

zelf daar heb ik de zelfde onmatigheid in en ben vaak verweten door ouders en zusters dat ik maar niets af kan maken...zoveel enthousiasme en het komt altijd tot niets...pfffff
hoe komen we hier uit Flipsen,Anna..want ik wordt er zelf ook moe van ...i

Link naar opmerking
Deel via andere websites

safi

ik weet het nog niet............

maar ik probeer gewoon te denken

piano piano................langzamer

als ik mateloos praat......bv (ook zo iets) denk ik rustig maar........

en sommige mateloosheden zijn minder schadelijk.........dus die laat ik maar ff

mateloos wandelen.........prima...........

alleen weet ik ook dat het dan op een gegeven moment moe ben......

enne het soms weer een hele tijd aan de kant gooi.......

dus met mate....

jesus het houd me bezig.........

flip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sooth het is een beetje een tik van mij

spreuken en gezegden
vaak ook regels van songteksten

het drukt vaak uit wat ik niet kan zeggen..........
vind het zo knap als mensen het in een regel krijgen

tom waits(anouk) you gotta learn to leaf the table, when love is no longer served

is er zo een

groet flip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water: sorrie dat ik troebel zag wat helder was!!! Hoe durfde ik zo'n toon aan te slaan tegen iemand die mij ver voor is.....kusje? ;-)

Benthe: dankje, het gaat goed, zit in een wat eufore toestand, bezig met onmatig onmatig zijn! Gisteren vroeg naar bed zonder en straks een vrijgezelledag/avond/nacht.....heb een heel gek stiekem stemmetje in mezelf, die zegt dat ie het heel spannend vindt om lekker NIET te gaan drinken (zeg wel tegen de rest dat ik wat last van mijn buik heb gehad, is nog niet eens helemaal een leugen...)

Flipsen: soms denk ik ook wel eens dat ik erg verwend ben door het veelvuldig in de 'hemel' te zijn geweest, zowel met drank als met andere middelen, en dat ik daardoor dus steeds maar weer op die top wil, omdat het anders te saai en niet meer prikkelend is? Het verbaast me ook hoeveel mensen hier een relatie hebben.....geldt dan niet die onmatigheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mateloosheid, dat heb en had ik ook, en impulsiviteit, alles moest nu direct en wel meteen. In nieuwe banen ook, er 200% voor gaan tot ik opgebrand was en dan weggaan met het idee dat ik het weer niet kon en stom was.. aiaiaiai, wat een lijdensweg!

mateloosheid qua eten begon dit keer ook weer op te spelen na het stoppen met drinken, je moet toch ergens met je gevoel heen schijnbaar, onvrede, onmatig vreten...
gelukkig heb ik daar de rem weer op kunnen zetten, wel met hulp van internet en gedragsmatig aanstrepen van wat ik eet en wat ik beweeg. Voor mij werkt dat gelukkig, nu eet ik weer normaal en gezond en voel ik me ook weer beter in mijn vel zitten.. wilskracht? kweet het niet, daar heb ik genoeg van, zelfs te veel, het is meer jezelf de moeite waard vinden om goed voor te zorgen denk ik

ik heb ooit geleerd dat je als je je goed voelt je minder moet doen als je eigenlijk zou willen (oei moeilijk), en als je je rot voelt dan moet je juist meer gaan doen dan je zou willen. Het zijn 2 valkuilen, je terugtrekken als je je rot voelt en op de een of andere manier alles uit het leven willen halen als je je goed voelt (met het grote risico lekker over je grenzen te denderen en je weer rot te gaan voelen)

uiteindelijk kom je weer bij het saaie, maar ozo ware, RUST, REINHEID en REGELMAAT uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kaija

ik had onmatig veel relaties

ik gaf onmatig.........
weer die 200 procent
en dan weer terug naar 50

en ik verwachte dat die ander dan wel 150 procent aanvulde

niet dus.....

john hiatt buffalo river (vanavond doe ik hem live)

iff been cirkeling the wagons down at times square
try to fill up this hole in my soul but nothings fits there
just when you think that you gotta grip
the bearded lady comes en does that double back flip
you gonna join the circus, you gotta let that pony ride.

groet flip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...