Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 september 2007

RJB

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 260
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Safi, het maakt me nu weer blij, echt blij. Alhoewel mijn stemmingen wisselen als een gek, maar de blijheid en tevredenheid, het goed voelen overheerst. We willen doorgaan, we doen het gewoon.
Het gaat gewoon lukken,is dat niet geweldig. Een leven ZONDER ZOOI!!!! En de kinderen zijn momenteel wel erg lief voor me, komen met hapjes aanzetten, mijn hemel dat heb ik helemaal niet verdient. Echt niet te geloven wat je er allemaal voor terugkrijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg, merkwaardig is dat eigenlijk hè, als er hier op het forum iets verontrustends gebeurd zoals vandaag, dan vind ik het moeiljk om zomaar afscheid te nemen. Ik wil dan altijd dat het goed komt voordat ik veilig kan gaan slapen.

Overigens is de visite die naar het vuurwerk zou komen kijken, met de auto tussen Vlissingen en hier blijven steken. Maar het vuurwerk was prachtig, al werden de katten en Max er wel onrustig van. Nu weer rustig, Max heeft zijn avondplas gedaan en wij gaan zometeen ook onder zeil. Weer een dag zonder gif, en ik wens iedereen voor morgen weer hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik zit op dag 26!! moest ook ff tellen. Het meest zware hebben we achter de rug. Nu is het oppassen voor de bergen en kuilen die er altijd zijn in het leven. ALTIJD, op de meest onverwachte momenten. Het is een groei die we doormaken. We veranderen, dus groeien we. Het accepteren van het leven, durven te voelen. Angsten onder ogen zien, ze niet meer wegduwen, maar je oprecht afvragen wat die angst met je doet, hoe die je belemmert te leven, want leven dat willen we, in volle teugen.
Nu alleen nog hoe??? Oude gewoontes, gedrag omgooien, nieuwe wegen zoeken en vinden. Inderdaad een uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie variaties op een thema
Adde merum !
Tibullus

I Ik ga, ofschoon de mensen en de drank er
bedroevend zijn, in een café voor anker;
wat maakt het immers uit waar of ik wacht
op wereldoorlog, hartaanval of kanker ?

II Wij zijn niet dan bedroefd en stervenskrank
en gaan aan velerlei gebreken mank;
wie heeft er nog het lef ons te verwijten
dat wij onszelf verliezen in de drank ?

III Ik wis de wijn en tranen uit mijn baard.
Was zulk een avond wel zo'n ochtend waard ?
Ik heb mij zo te zien met open ogen
opnieuw op mijn illusies blindgestaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An,
Ik ben nog steeds kouwelijk. Voorheen vond ik 18 graden al een lekker temperatuurtje. Nu bevries ik nog als het 20 is. 23 graden vind ik redelijk.

@Benthe,
Ik heb het druk gehad op mijn eerste vrije zaterdag. Alles doen wat ik anders voor een gedeelte verspreidde over de week.

@Soothe,
Ik weet wat je bedoeld met wat als er rampspoed op je pad komt.
Dat gevoel begint bij mij nu wat minder te worden, maar is nog steeds aanwezig.
Misschien ben ik nog steeds te bang voor een terugval, wetende wat die vorige mij bracht.
Aan de andere kant, toen stond ik niet droog droog, maar had ik veel uitglijers.
Nu heb ik 5 maanden niets gedronken en heb veel meer vertrouwen in mijzelf wat drank aangaat.
Maar ben nog steeds benauwd voor dat kleine hoekje waar een ongeluk in kan zitten.
Aardig gedicht trouwens.

@Calimero,
Jammer, neem morgen maar gelijk twee stappen voorwaarts. Je komt er wel.

Soothe en Calimero,
Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was alles aan het lezen Soothe, ik had daarstraks al even gelezen en las toen de hulpvraag van Anjo en de antwoorden daarop. Toen wist ik even niet of ik wel of niet zou posten, ik vond het moeilijk om daar tussendoor te posten.

Nou ik heb het niet helemaal goed gedaan. Ik vond het moeilijk want ik wilde de aandacht niet op me vestigen.
Ik heb een biertje geaccepteerd en daar de hele tijd mee gedaan. Ik heb het ook niet helemaal opgedronken en gezegd, dat ik last van mijn maag had. Daarna ben ik voortijdig het feest ontvlucht en ik ben blij dat ik weer thuis ben.

Ik heb al jullie reacties gelezen en de tips ook. Ja Kate ik kan me wel voorstellen dat je kwaad wordt als je leest, dat ze het voor mijn neus hebben gezet zonder dat ik dat wilde. Ik voel me in dat soort situaties ook overrompeld en weet dan niet goed te reageren.
Als ik op deze avond terug kijk dan had ik het beter kunnen doen, dus inderdaad voor mezelf opkomen en zeggen nee ik drink niets meer, maar ik had het ook veel slechter kunnen doen. Dat voor mezelf opkomen moet ik nog leren.
Allemaal bedankt voor de steun, ik ben er blij mee!

Sorry Soothe dat het zo lang duurt voordat ik mijn post af heb, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...