flipsen Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 cal nee het voelt voor mij als een bevrijding toe te geven te accepteren dat ik het niet kan..het te zien als een handicap.....mijn handicap is ik kan niet tegen alcoholmijn lijf en geest slaat er van op hol en maakt me kapotgeloof me ik ben altijd een mens van ratio geweest, en misschien word ik dat ook weer.....als ik de drank laat staan......het heeft lang geduurt heb alle ratio ingezet om fenomeen voor mezelf te tekelen........ik hoop voor jou dat je het met motivatie red, wilskracht heet dat geloof ik....bij mij is de wilskracht weg geebd door de drank......en beetje bij beetje voel ik het terug in me stromende strijd die ik 21 jaar heb gestreden is ten einde, en dat voelt goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Ik denk dat dat zeer zeker waar is, Gem. Plus het kristalheldere besef dat, als er al problemen zijn, je ze toch niet weg kunt drinken. Alcoholisme is, naast een zeer vernietigende, ook nog eens een enorm zinloze bezigheid. Blijft over: het je lekker voelen. Als dan het moment aanbreekt dat mijn drink-gedrag voor problemen gaat zorgen, bijvoorbeeld op mijn werk, dan is het cirkeltje rond en stap ik er uit. Never looking back... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Water,soms zijn dingen zeer duidelijk en helder. In dit geval helder als Water.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Water, zeg je nu dat je gaat wachten tot het fout gaat??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 quote: Da's heel gevaarlijk voor je man, Safi! benthe weet even niet wat je hier meebedoelt..maar ik bedoelde dat ik bijna nooit chips, koekjes,drop etc in huis haal omdat het dan opgaat en alcohol al helemaal niet omdat dat als eerst opgaat...ook al voel ik me nu zo sterk.En op je vorige vraag quote: Beseft jouw lief hoe dicht hij langs het randje is gelopen? Ja twee centimeter naar links was hij doodgebloed twee centimeter naar rechts zat hij nu in een rolstoel.Dit was de omkeer in ons leven...na nog de nodige heftige discussies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Safi: Benthe was bang dat je jouw man opeet, vrees ik ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipsen Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 annaja herkenbaarnu ook haal 10 titels in de biebalcoholboeken................wil er gelijk alles van weten..........duik er helemaal inen dan moet ik op de rem gaan staanneem de tijd..........niet te veel hooi op je vork.........ooit zij mijn pa...........waarom moet je altijd 200 procent gaan en dan weer terug zakken naar minder als 50 procent(lees depressie) word toch gewoon een diesel......tuf lekker op 95 procent.mensen op je heen snappen het niet........je gaat er vol voor mensen vinden het fantastisch en dan stel je ze teleur........doe 95 procent en geef soms die 5 extra........groet flipsen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Safi het was een grapje, ik zie je gewoon met gretige ogen in huis rondkijken of er nog wat lekkers te eten valt dat op moet, en dan zie je je man... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Hahahahaha ...dat was eigenlijk ook mijn eerste gedachte toen ik je las..hahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Flipsen.Het fenomeen teckelen.That's the spirit!!!Sleep een oude knakker erbij-Zal wel op google staan.DE GROOTSTE OVERWINNING DIE EEN MENS KAN BEHALEN; IS DE OVERWINNING OP ZICHZELF!Ga leeftocht halen.GroetB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Flipsenquote---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ja herkenbaarnu ook haal 10 titels in de biebalcoholboeken................wil er gelijk alles van weten..........duik er helemaal inen dan moet ik op de rem gaan staanneem de tijd..........niet te veel hooi op je vork.........ooit zij mijn pa...........waarom moet je altijd 200 procent gaan en dan weer terug zakken naar minder als 50 procent(lees depressie) word toch gewoon een diesel......tuf lekker op 95 procent.mensen op je heen snappen het niet........je gaat er vol voor mensen vinden het fantastisch en dan stel je ze teleur........doe 95 procent en geef soms die 5 extra........-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------unquotezelf daar heb ik de zelfde onmatigheid in en ben vaak verweten door ouders en zusters dat ik maar niets af kan maken...zoveel enthousiasme en het komt altijd tot niets...pfffffhoe komen we hier uit Flipsen,Anna..want ik wordt er zelf ook moe van ...i Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Kaia, nee hoor, ik bedoel dat het al bijna fout ging, dat ik dat op tijd inzag, en dat ik er toen mee opgehouden ben. Met drinken, dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipsen Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 sooth mooie regelzou een mooi onderschrift zijnmag ik hem gebruiken???groet flip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipsen Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 safi ik weet het nog niet............maar ik probeer gewoon te denken piano piano................langzamerals ik mateloos praat......bv (ook zo iets) denk ik rustig maar........en sommige mateloosheden zijn minder schadelijk.........dus die laat ik maar ffmateloos wandelen.........prima...........alleen weet ik ook dat het dan op een gegeven moment moe ben......enne het soms weer een hele tijd aan de kant gooi.......dus met mate....jesus het houd me bezig.........flip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Hee Kaia, hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Doe je die persoon een eer mee Flipsen.Zal nog eens kijken wie het was.Heb hier een boek met spreuken en gezegden, vadaar!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipsen Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 sooth het is een beetje een tik van mijspreuken en gezegdenvaak ook regels van songtekstenhet drukt vaak uit wat ik niet kan zeggen..........vind het zo knap als mensen het in een regel krijgen tom waits(anouk) you gotta learn to leaf the table, when love is no longer servedis er zo eengroet flip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 "Ik noem hem dapperder die zijn begeerten overwint dan hij die over zijn vijanden zegeviert; want de moeilijkste overwinning is de overwinning op zichzelf." Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Tom Waits, zit in de favorieten(mooi gezegd!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Water: sorrie dat ik troebel zag wat helder was!!! Hoe durfde ik zo'n toon aan te slaan tegen iemand die mij ver voor is.....kusje? ;-)Benthe: dankje, het gaat goed, zit in een wat eufore toestand, bezig met onmatig onmatig zijn! Gisteren vroeg naar bed zonder en straks een vrijgezelledag/avond/nacht.....heb een heel gek stiekem stemmetje in mezelf, die zegt dat ie het heel spannend vindt om lekker NIET te gaan drinken (zeg wel tegen de rest dat ik wat last van mijn buik heb gehad, is nog niet eens helemaal een leugen...)Flipsen: soms denk ik ook wel eens dat ik erg verwend ben door het veelvuldig in de 'hemel' te zijn geweest, zowel met drank als met andere middelen, en dat ik daardoor dus steeds maar weer op die top wil, omdat het anders te saai en niet meer prikkelend is? Het verbaast me ook hoeveel mensen hier een relatie hebben.....geldt dan niet die onmatigheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipsen Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 heb tom waits nog niet durven luisterende afgelopen dagenluisterde hem vaak met veel drank op midden in de nacht......ga toch ook nog eens nuchter luisteren.........groet flipsooth bedankt..........ik ga hem eronder zetten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 mateloosheid, dat heb en had ik ook, en impulsiviteit, alles moest nu direct en wel meteen. In nieuwe banen ook, er 200% voor gaan tot ik opgebrand was en dan weggaan met het idee dat ik het weer niet kon en stom was.. aiaiaiai, wat een lijdensweg!mateloosheid qua eten begon dit keer ook weer op te spelen na het stoppen met drinken, je moet toch ergens met je gevoel heen schijnbaar, onvrede, onmatig vreten...gelukkig heb ik daar de rem weer op kunnen zetten, wel met hulp van internet en gedragsmatig aanstrepen van wat ik eet en wat ik beweeg. Voor mij werkt dat gelukkig, nu eet ik weer normaal en gezond en voel ik me ook weer beter in mijn vel zitten.. wilskracht? kweet het niet, daar heb ik genoeg van, zelfs te veel, het is meer jezelf de moeite waard vinden om goed voor te zorgen denk ikik heb ooit geleerd dat je als je je goed voelt je minder moet doen als je eigenlijk zou willen (oei moeilijk), en als je je rot voelt dan moet je juist meer gaan doen dan je zou willen. Het zijn 2 valkuilen, je terugtrekken als je je rot voelt en op de een of andere manier alles uit het leven willen halen als je je goed voelt (met het grote risico lekker over je grenzen te denderen en je weer rot te gaan voelen)uiteindelijk kom je weer bij het saaie, maar ozo ware, RUST, REINHEID en REGELMAAT uit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Mijn Heer, voorwaar een dag uit duizenden: ziek en beschonken, bespot en bedrogen. - Gij weet: Uw goedheid doet mij duizelen, maar zou het af en toe wat minder mogen.Nu echt shoppen, ander draait de dag er door!OH OH---DE bronvermelding J.P Rawie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipsen Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 kaijaik had onmatig veel relatiesik gaf onmatig.........weer die 200 procenten dan weer terug naar 50en ik verwachte dat die ander dan wel 150 procent aanvuldeniet dus.....john hiatt buffalo river (vanavond doe ik hem live)iff been cirkeling the wagons down at times squaretry to fill up this hole in my soul but nothings fits therejust when you think that you gotta gripthe bearded lady comes en does that double back flip you gonna join the circus, you gotta let that pony ride.groet flip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2007 Rapport Share Geplaatst 8 september 2007 Ja Ja.Life is a stage and we are the actors----Zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden