Spring naar bijdragen

Zondag 9 september 2007

CPAS

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
blacky

sommige zaken die men schrijft kan voor een ander een akkefietje zijn maar voor mij wel degelijk het verschil

wat moeten jullie ermee dat ik morgen naar een begrafenis moet , niets denk ik dan:huh:

;

Blacky,
dat is pertinent onwaar. Schrijf dat soort dingen alsjeblieft op. Voor jou heel belangrijk.
Iedereen moet die dingen kunnen schrijven hoor.
Jij welterusten en HEEL VEEL STERKTE MORGEN!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
houtje

Mag ik aub afsluiten met mijn excuses dat ik dit onderwerp blijkbaar verkeerd benaderd heb? En laten we er svp over op houden, ik word hier zelf helemaal naar/verdrietig van. Ik bedoelde het positief en opbouwend en als dat dan volkomen anders wordt opgevat, heb ik het blijkbaar niet goed verwoord en dat spijt me dan oprecht.

Okee?

Oke, ik geloof ook niet dat je het verkeerd bedoelt, stem voor stoppen erover.
Niet naar en verdrietig worden hoor, je bedoelde het goed, gaan gewoon verder.

Ander onderwerp, ik heb namelijk een vraag aan jullie, weten jullie vastwel, zitten volgens mij thee liefhebbers hier op het forum.
Hoor van verschillende mensen hier die stoppen met drinken dat ze slecht slapen, ben totaal niet thuis in thee, heb toevallig nog een oud doosje rooibos/caramel gevonden, maar je hebt toch thee die de slaap bevordert? Weten jullie daar wat van?
Bij mij is het heel wisselend, laatst een paar dagen achter elkaar goed geslapen en dan weer helemaal niet, vanacht niet dus, maar dat was mijn eigen schuld, nu totaal nog geen slaap.
Misschien als het bij jullie bekend is welke thee en waar je die kan halen, een waardevolle tip voor veel forumbezoekers.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal,
Kamillethee schijnt rustgevend te werken. Ik drink het elke avond. Heb niet het idee dat ik er beter van slaap, maar het is wel lekker vind ik. Misschien werkt het bij jou wel???

Overigens Melatonine helpt mij wel! kan je gewoon bij de drogist kopen en is niet verslavend.
Zijn tabletjes die je afhankelijk van je slaap"probleem"een halfuur tot 2 uur voor het slapen moet innemen. Overigens mag hiervan meer dan op de bijsluiter staat.
Als je interesse hebt licht ik e.e.a wel toe in een PB. Op internet is ook e.e.a te vinden.

Hoop dat je vannacht leeker slaapt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero,
Over thee weet ik niet zoveel, ben niet echt een theeleut.
Wat op mij rustgevend werkt, is warme melk of warme chocolademelk (niet uit een pak, maar vers gezet met melk en 5 koffielepels cacaopoeder en 1 theelepeltje suiker).
In tegenstelling tot wat almeen bekend en aanvaard is, kan ik ook heel goed slapen op een mok koffie.
Maar ik ben dan ook een raar figuur dat op meer dingen tegengesteld reageert dan wat gangbaar is.
Over de enkele keer dat ik eens slecht slaap maak ik mij verder niet zo druk.

Tolie,
Gaat ie goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tolie, alles Ok?

Cal, mijn favoriete slaapdrankje is momenteel Minty Morocco, gewoon van pickwick. Als ik er iets meer moeite voor wil doen kook ik mintblaadjes met bruine suiker, op z'n marokkaans.
Het vervelende is dat je na al die suiker weer op moet staan om je tanden te poetsen. En dat je dan weer wakker bent.
Slaapmanier no. 1 is dan voor mij: douchen, lekker schoon pijamaatje aan (ja sorry hoor) tanden poetsen en een warme kop groene thee zonder suiker. Het gaat niet zozeer om het effect van de thee, maar om wat je jezelf dan geeft: de warmte en de slaperige knusheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne Hoi, blijkbaar wel.
Ik had altijd een soort lijdelijk verzet, ik mag ook niets.
Ik ben met mezelf in dialoog, zeg Soothe, wat wil je nou?
Niet drinken dus,dan niet Zeuren kerel.
Heb jij niets aan en een ander ook niet.
Maar ik ben een ander wel tot steun, voor zover het in mijn vermogen ligt.
Kan ik echt wel hebben. Ben ook opgeF**t. Nog een wonder dat de PC het doet, ga als een wilde tekeer,
Of de duvel achter me aanzit. Ben nog een schroefje kwijt ook.
Geen vitaal onderdeel, maar toch!!

Dit sloeg eigenlijk op wat anders (voor de goeie verstaander:
Als je kan en je mag en je wil niet.Of
Als je mag en je wil en je kan niet. Of
Als je wil en je kan en je mag niet.

Groet. gewoon en inval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, Gem bedankt voor de tips, melatonine ga ik niet gebruiken hoor, geef door de huisarts voor geschreven medicijnen al bijna licht zo chemisch ben ik inmiddels, helaas noodzakelijk wil ik oud worden zegt ie, ga dus niet vrijwillig er nog meer bij gebruiken, thee lijkt me onschuldig om te gebruiken en aangezien ik die rooibos/caramel lekker vind de moeite waard eens anderen te proberen.
Heb ook nog oxazepam niet voor angst of slaapmiddel maar om hartkloppingen en steken in te vermideren, als ik echt slaap moet inhalen kan ik die ook altijd nog gebruiken, gebruik toch veel minder dan de maximale hoeveelheid die ik voor geschreven krijg.
(heb ik nu ook gedaan, na een nacht zo goed als overslaan, zal zo wel werken). Wie weet is thee ook wat voor anderen, zeker voor degene die geen oxazepam achter de hand hebben waneer slaap echt nodig is.
Weltrusten Gem.

Corinne, ook een tip voor degene die dat lusten warme melk of chocomelk.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera, de samenleving in het klein.
We kunnen niet allen op de zelfde golflengte zitten.
Een ieder kijkt anders tegen de spiritualiën aan.We pikken er allemaal wat uit.
Is toch goed ,in bed lig vaak nog even te denken, wat is de revue gepasseerd?

En als ik baal dan ben ik er niet!
Ga zo slapen, voor de structuur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
Welterusten.

Benthe,
Gelijk heb je.
Als ik geen steun nodig had, in welke vorm dan ook, wat doe ik dan hier.
Mij steunt het de laatste maanden veel door de anderen steun te bieden.
De eerste twee maanden dat ik hier was, was ik erg gefocussed op mijzelf met mijn minderen en stoppen en die eerste weken doorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie is weer uitgelogd, was ook benieuwd hoe het ging met haar.

Truste Soothe, en niet opgefokt zijn hoor, die pc is je vriend, kan je mee op het forum en haalt de hele wereld die je wilt binnen huis. Denk de lucht is blauw, het gras is groen en visualiseer dat, maar er een mooi plaatje van en geniet, voelt lekkerder dan opgefokt zijn. Dat schroefje, ach, met ééntje minder krijg je de kast ook wel dicht.
Slaap lekker, droom leuk en morgen gezond en vrolijk weer op.

Cal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...