Spring naar bijdragen

romanski revisited


romanski

Aanbevolen berichten

halo iedereen die me nog kent en hoi voor alle anderen

lang weggeweest, vallen en opstaan en weer vallen (en opkrabbelen)

een nieuwe poging om hier wat steun te vinden bij mijn zoveelste poging van de alcohol af te komen

wie weet helpt het

ben nu bijna drie weken gelden voor het laatst gestopt en ook nu weer bevalt het me (maar ja die ervaring ken ik al langer)

heb in opperste wanhoop mzelfs de Prometa-methode gevolgd a la javier Guzman (die eerst in spanje werd gegeven nu in Zwisterland)

voor de 'enge'momentjes slik ik nu toch maar Antabus

wgroet romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Romanski, dat is inderdaad lang geleden, jij bent nog van mijn eerste stopperiode.
Goed dat je weer terug bent, ik ben bijna een jaar weer aan het af en aan drinken geweest en ben hier ca 3 maanden geleden weer teruggekomen, met als resultaat 3 maanden Alcohol de baas!

slim dat je refusal inzet! Dat scheelt een hoop kopzorgen en kopstrijd!

succes!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke spelling?

Prometa-methode: mij niet bekend.

Correctie: ik heb even gegoogled en Nova gevonden. Het klinkt mooi, geen craving meer (al zegt Guzman ook dat hij nooit meer kan drinken, dus craving komt terug als hij weer drinkt?). Vraag me af of er geen bijwerkingen zijn. Wat zijn jouw ervaringen Romanski?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit meer kan drinken...............
of nooit meer wil drinken?

Wat ik me afvraag: hoe is jouw afweging, R., als je je nuchtere leven vergelijkt met je drankleven?
Want is die balans niet doorslaggevend in je verlangende handelen?

Als je het in behandelingen zoekt zoek je buiten jezelf, denk ik, en dat is ook wel ok, maar binnen in je zit de ruimte om ruimte te maken

(geen Kierkegaard, meer Petra........)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gedachten gingen vannacht in dezelfde richting. Geen last van craving hebben is zeker helpend.

Maar wat als het verlangen om te verdoven heel groot is (en die momenten komen, ook als je al langer niet drinkt en geen lichamelijk verlangen voelt), en je weet hoe je die verdoving snel kunt bereiken?
Met antabus kun je niet drinken, maar je kunt wel de beslissing nemen het niet te slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, allemaal waar..maar toch..volgens mij moet je alle handvatten die binnen je bereik liggen aanvatten op de berg weer op te komen

en misschien/wellicht ben je dan ook op somberen zwakke momenten sterk genoeg om door te zetten

als daarbij prometa, antabus, gesprekken etc helpen, waarom niet? ook dat is een manier van naar binnen kijken en in jezelf graven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dát is nu precies wat ik bedoel.
Sterk zijn betekent in mijn geval ook: eerlijk toegeven dat je niet zomaar af en toe matig kunt drinken.

Ikzelf drink nu weer een krappe week niet. Zo rond dit tijdstip is het verlangen nog mega groot.
En mijn motivatie nog iets groter om er niet aan toe te geven.
Ik kan niet met drank omgaan, so what?

Ik zit in de herkansing, net als jij Romanski, maar ook in de herkansing met heel veel bijlessen kun je slagen hoor!
Alles (nou ja, bijna alles) is toegestaan als je wilt stoppen met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romanski, welkom terug, ik ken je wel niet, maar even goed.
Kijk dat vind ik dus zeeeeer krachtig, gewoon weer terug komen, en hoppatee weer beginnen.
Dat is toch geweldig. Daar heb ik nu echt respect voor, veel moed en wijsheid.
Geen mens is feilloos, en waarom zouden wij dat wel zijn. We vallen, staan op. MAAR de drank krijgt ons uiteindelijk niet klein, weet je waarom niet, omdat we gewoon weer opnieuw beginnen. We geloven in onszelf!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik spreek uit ervaring, ik ben ook een gevallene!! en een opgestane!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...