Vie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Errrmm, Charlie, wie wilde er nou ook al weer zelf niet naar een jonge dokter? Dat was jij toch?Ben jij nou eigenlijk al geweest?Puur belangstelling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Hihi, 1-0 Benthe............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Pana, jouw geheim is me een ietsje te cryptisch, maar wat of wie je ook gevonden hebt, het werkt kennelijk goed voor je. Dus van harte, en ik hoop dat je doorgaat op de door jou gekozen weg., Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Ik heb even vluchtig de draad van vanmiddag doorgelezen, en vind weer veel herkenning en mooie inzichten om verder over na te denken. Heerlijk vind ik dat, en vaak ook zeer bemoedigend. Dat Rudy bijvoorbeeld de rust heeft gevonden waar hij zo naar verlangde, doet me hopen ook ooit zover te komen. Ik heb zonder twijfel meer rust dan een jaar geleden, en daardoor voel ik dat ik op de goede weg zit. Maar van echte rust kan ik nog niet spreken, de paniek vliegt nog meerdere malen per dag door mijn hoofd vol vragen. Wat ik voel is meer de rust om geduld op te brengen, beetje bij beetje.Wat me ook raakt Rudy is je uitspraak: "Sinds mijn gedachten achter mijn motieven eerlijk zijn is mijn wantrouwen weg en vertrouwen is er voor in de plaats gekomen." Dat vind ik erg lastig. Ik zeg of doe vaak dingen vanuit op dat moment voor mij volkomen eerlijke gedachten, maar ontdek dan achteraf - of soms word ik er door iemand op gewezen - dat het wel ook in mijn eigen belang was wat ik deed. Ik manoeuvreer mezelf in een slachtofferrol, en maak daarmee een ander ongewild tot dader, of juist andersom, speel mezelf de zwarte piet toe in een onbewuste behoefte te horen dat het mijn schuld niet is? Ik vraag voortdurend om bevestiging tot een punt dat een ander niet meer in staat is me die te geven, om daarmee mijn gebrek aan eigenwaarde te bevestigen. Ik help een ander omdat ik zo graag lief en aardig gevonden wil worden.Zijn de gedachten achter mijn handelen dan echt eerlijk, zoals ik dacht, of ben ik alleen maar egoïstisch bezig? En als dat laatste het geval is, wat kun je dan nog aan goeds doen zonder in feite een egoïst te zijn?Ach ja, zoals Water een Waterprobleem heeft, heb ik een dijk van een Annaprobleem. Blacky, veel sterkte bij het vinden van de geschikte hulp voor jou. Laat je niet afschrikken door het woord opname, misschien is het wel precies het juiste voor jou. Ik neem aan dat ze je hierbij adviseren?Zo langzamerhand denk ik dat DE weg niet bestaat. Niet in het algemeen, en zelfs niet voor één persoon. Er zijn vele wegen en meerdere doelen, of misschien wel helemaal geen doel. Al mijn halve leven of nog langer vraag ik me af waarom ik hier eigenlijk rondloop, op deez' aardkloot. Het heeft me in ieder geval nog nooit in een jubelstemming gebracht. Maar misschien gaat het wel niet om het waarom, maar om het hoe, en wat je ervan leert. Ben ik een onmisbaar puzzelstukje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Pffffffff, wat een hoop te lezen vandaag. Ben al even thuis en heb met pauzes zitten lezen, maar het was een hele klus.Joann,hopelijk lees je dit of een andere dag: ik vind het vreselijk naar wat er nu is gebeurt met jou. Dat je even geen andere oplossing ziet dan te drinken. De reden is dat ik nu weet hoe moeilijk niet drinken is, maar dat het me beter afgaat nu ik al even niet meer drink. Dat gun ik jou zo erg!Ik kan niet oordelen want ik weet niet wat jou dit besluit heeft doen nemen. Is ook mijn zaak niet.Ik hoop van harte dat je de kracht vindt om de alcohol de baas te worden op een wijze die goed voor jou is. What ever that may be! Laat die troep niet winnen. Ik denk aan je en ik hoop je binnenkort (hopelijk al na 2 weken) weer te lezen!Karin,jammer van je baantje. Ik hoop dat die link die Safi je gestuurd heeft je op weg helpt. Ik duim voor een mooie kans binnenkort!Erik,voel je a.j.b niet schuldig en vertoon je hier af en toe. laat je niet weerhouden. Haal het goede voor jou hier uit het forum. Succes met je scriptie en met het uitvinden van de manier die goed is voor jou om ADB te blijven/worden.Tapas,fijn dat je een begeleider hebt op je werk. Zo'n steuntje is altijd goed.Fijn ook dat je je "ei "kwijt kunt in je foto's en de expositie.Safi,mooie link heb je gestuurd! Je bedoelt het allemaal vreselijk goed en je steunt iedereen enorm!Ik ben blij dat je hier bent!Sandra,fijn dat het zo goed met je gaat en dat je het leven goed aankan zonder drank!Kaia,die gevoelens die je hebt zijn vreselijk herkenbaar! Volgens mij komt het ook omdat we zo vreselijk hard aan het werk zijn met onszelf. We letten extra goed op ons gevoel en onze reacties nu. Vreselijk vermoeiend maar ook noodzakelijk willen we hieruit sterker naar voren komen!-------------------------------------Zo net een lang telefoongesprek gehad en ben nu de draad kwijt. Even zien of ik de draad nog kan vinden.......------------------------------------------Blacky,ik kan me voorstellen dat een opname heftig en beangstigend is. Aan de andere kant je zit nog met zoveel onverwerkt gevoel, je kan er weleens vreselijk van opknappen als je dit durft te doorstaan!Sterkte! Pippi,je schrijft hier al heel anders dan in het begin. Je lijkt sterker geworden! Kies voor de "soort"ADB die bij je past!Soothe,Ik vond je gisteren al een wijze man, vandaag maak je nog steeds verstandige opmerkingen! Ik kan hier van leren!Tolie,hoe gaat ie?An,blij dat je vandaag weer het besluit hebt genomen niet te drinken. Ik doe met je mee!Marieke,al even niet gehoord? Hoe gaat ie?Houtje,al ver:light:?Benthe,al ver:light:?RJB,Hij ging en gaat goed! Zet hem op!Delta,Corinne,zo moe en dan naar joga. Hopelijk val je niet in slaap!Marion,Wanneer dient het hoger beroep? En lukt het daar nog een beetje?Pana,weer een dag niet drinken erbij!Cal,Do it your way....Rudy,je bent altijd betrokken. Blij dat je hier nog steeds regelmatig schrijft.Anna,Charlie,een knuffel aan je klein mannetje en aan kaboutertje. Is hij nog steeds zo jaloers?Stien,mijn MP3 is weer opgeladen en ik heb vandaag weer genoten. Jij ook?Q,alles OK daar?Alle anderen niet genoemd, ik denk aan jullie en hou vol. We steunen elkaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Poe Anna, wat een moeilijke vraag, wat de bedoeling is van het waarom we op deze aardbol vertoeven. Ik heb me dat ook zo vaak afgevraagd, maar heb toch wel jubelstemmingen meegemaakt, gelukkig, bv mn trouwen, geboorte kinderen, nu de kleinkinderen en nog wel meer. Alleen door al dat gezuip zag ik dat allemaal niet meer, iig veel minder,, had alleen maar medelijden met mezelf.Maar dat is nog geen antwoord op het waarom....maar denk wel dat het een doel heeft. Alleen welk doel?? Wie kan dat nu eens vertellen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 hoi Gem trouwens, lekker gewerkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Poeh GemotiveerD, dat was een hele waslijst. Heb jij je puf weer een beetje terug en lukt het een beetje op je werk?Er komt vandaag gelukkig weer geluid uit de doedelzak. Gisteren was ik helemaal leeg en ontzettende maagklachten, ondanks mijn zware maagzuurremmers. Tja alcohol is echt een boosdoener voor mijn maag. Ik werd weer goed even op de feiten gedrukt en ben er ergens blij om. Des te meer geniet ik nu van mijn heldere koppie.Safi, ik wil die link wel hebben, vind ik interessant.Anna, je moet jezelf niet plagen, je bent een hartsikke goed persoon en totaal niet egoïstisch, eerder een perfectionist op sommige gebieden en als jou dat een fijn gevoel geeft, dan moet je zo doorgaan. iedereen heeft bevestiging nodig op zijn tijd en vooral in onzekere tijden kun je er niet genoeg van krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 quote: Originally posted by: GemotiveerdJoann, hopelijk lees je dit of een andere dag: ik vind het vreselijk naar wat er nu is gebeurt met jou. Dat je even geen andere oplossing ziet dan te drinken. De reden is dat ik nu weet hoe moeilijk niet drinken is, maar dat het me beter afgaat nu ik al even niet meer drink. Dat gun ik jou zo erg! Ik kan niet oordelen want ik weet niet wat jou dit besluit heeft doen nemen. Is ook mijn zaak niet. Ik hoop van harte dat je de kracht vindt om de alcohol de baas te worden op een wijze die goed voor jou is. What ever that may be! Laat die troep niet winnen. Ik denk aan je en ik hoop je binnenkort (hopelijk al na 2 weken) weer te lezen! Ik wil me hier helemaal bij aansluiten. Lieve Joan veel sterkte gewenst en houd moed! Met mij gaat het goed Gem, gewoon goed ik zeg het gewoon hardop. Misschien is het morgen of overmorgen wel weer anders, maar vandaag is vandaag. Ik heb het gevoel dat ik op de goede weg zit en dat voelt fijn, heel fijn!Wat ben je trouwens vreselijk attent Gem om zo aan iedereen te denken, dat wil ik nog wel even zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Q,Fijn dat het NU goed gaat! Geniet van het NU! Iets wat ik ook iedere keer heel goed onthouden moet!Charlie/Marion,Mijn werk is knudde. Vreselijk veel energie. 1 ding is positief: er werd vandaag weer een balletje opgegooid om mij tijdelijk ergens in te zetten. Deze dame heeft vriendelijk maar zeer beslist GEWEIGERD!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Q, fijn dat het vandaag goed met je gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Pana, ik denk dat Benthe het zeker niet ironisch bedoelde, maar jouw "geheim" in eerste instantie niet snapte. Ik moest ook een paar keer lezen voor ik begreep dat je op de zin in hoofdletters doelde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Goed zo Gem!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 (trots op mezelf) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Gemiddeld, goed zo, kom maar voor jezelf op.Anna: Als je je doel verloren hebt, dan ben je je weg kwijt (Nietzsche) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Gemiddeld????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Gemiddeld????? Ben echt niet aan de zuip hoor, maar zag de afkorting gem. en dat staat voor mij voor gemiddeld, dat heb ik al heel vaak gehad, maar elke keer ging het nog goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Marion,hahaha, ik vind hem leuk.Groetjes,Gemiddeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Pana, fijn dat je zo goed gaat. Volgens mij gaan we allemaal goed of niet???Marieke en Anjo en Kohtje, hoe gaat het met jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Pana, 'k weet zeker dat ze het zo niet bedoeld heeft!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 quote: Originally posted by: sneeuwwitjePana, fijn dat je zo goed gaat. Volgens mij gaan we allemaal goed of niet??? Marieke en Anjo en Kohtje, hoe gaat het met jullie? ik ga in ieder geval super!!!!( heb hier een ongelakt bureau hoor..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Charlie,ondanks dat je stiekem kunt afkloppen: goed om te horen. Je bent lange tijd niet zo positief geweest!Marion,sinds mijn man bijna niet meer drinkt (en hij dronk veel minder dan ik) gebruikt hij geen maagtabletten meer! Zelfs hij heeft er baat bij dat ik ben gestopt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 We hebben gisteravond met ons oude kegelclubje een workshop sieraden maken gehad. Ik zag het eerst helemaal niet zitten, maar ik vond het leuk. De meesten namen een wijntje en ik had totaal geen Gremlins, was zo heerlijk met mijn kralen bezig. Afleiding helpt en zo zie je maar, een café associeer je met bier maar kralen niet. Dus leren gedachten stopzetten als er weer een langs vliegt( een Gremlin) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Charlie, ik had allang gezien dat het goed met je gaat vandaag, want je straalt van het beeld af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2007 Gem, dat kan kloppen, want alcohol is echt funest voor een gevoelige maag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden