Spring naar bijdragen

woensdag 10 oktober 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik ben nu pas begonnen met niet drinken vandaag. Dronk nooit voor 10 uur en dan tot een uur of 2 meerdere glazen. Nu is er niks te drinken en ik wil het echt weer proberen zo te laten.
net als Pippi werk ik niet (ik heb ms) en kan daardoor die avonden zo lang maken. Ik ben veel thuis en veel alleen en dat zijn nou net de momenten dat ik drink. ben helemaal geen sociaal drinker want ik kan bijna nergens naar het toilet door mijn rolstoel. Datr thuisdrinken is er zo in de loop der jaren ingeslopen.

felicitaties voor marieke!!
,.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé die Marieke 44,

Meid van harte, met je jubileum 10 maanden, wie had dat gedacht. Als ik nog terug denk aan het gevecht, dat jij hebt geleverd. Dat je zomaar een paar dagen ging stappen, dat ik boos op je werd.
Maar meid, dat is verleden tijd. Ik heb je zien groeien hier op het forum. En ben trots op je en er ook trots op, dat ik je heb leren kennen.

En nu op op naar het eerste jaar, maar dat zal wel geen probleem gaan worden.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nok nok nok
Hier nog even het klopje van Houtje.

Tja, Water, herkenbaarheid, ik geef les aan volwassen cursisten als die een beetje goochem gaan zitten googelen hebben ze me zó gevonden.

Of een nieuwsgierige ouder van de school van mijn kinderen......

Dus zal ik wel/niet vertellen waar ik mee zit......altijd weer de vraag.......

Ik heb het monster van de verantwoordelijkheid misschien té diep in de ogen gekeken, en vandaag heeft ie terug gegrepen. Zoon zit op de middelbare school sinds een maand en ik mag me nergens mee bemoeien, wat een drama. Dat gaat dus morgen met een proefwerk Frans écht gloeiend fout. Gelukkig is er over een week weer een proefwerk, maar toch, de woordjes die hij moet kennen zitten er voor geen meter in en daar kwam ik om 7 uur achter, terwijl Dochter nog van de hockey gehaald moest, mijn strijkservice-leverancier een enorme Ikea-tas bracht (zeker van vorige week opgespaard???? toen ik ziek was????) en de vraag of de overhemden (9 stuks) morgen klaar kunnen zijn. Nou ze zijn klaar hoor. Dochter is van de hockey gehaald en ik heb ook nog eten in mekaar gesmeten maar één verkeerd woord of één kind dat geen tanden poetst kan me tot waanzin drijven.

Vreselijk toch.

Toen brak nog een rekje in de koelkast (15 jaar oud !!!!) af waar ik net al mijn troepjes in bewaarde, grrrrrr. Ik heb een 19 jaar oude keuken, in een huurhuis notabene, mijn voor-huurder heeft op eigen kosten een inbouwkeuken laten plaatsen, leuk hoor, die heb ik overgenomen voor 1700 euro, maar met apparaten, die nu de één na de ander de geest geven. Leuk, leuk, leuk. Inbouwapp. zijn hartstikke duur!!!!

Toen pakte ik tegen de opkomende trek een zak japanse zoutjes, low-calorie ivm de lijn, die barstte open op mijn buro, alles onder de zoutjes, katten erop natuurlijk ,ggggggrrrrrrrooooooaaaaaawwwwwhhhhh!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke, ja ik ga de jungle in, het pure regenwoud daar is altijd mijn droom geweest, ik ga alleen, maar wel georganiseerd....wou maar dat ik dit forum mee kon nemen, want ik weet niet wat ik ga doen als de caipirinha's op tafel komen.....misschien verras ik mezelf zoals ik me nu al bijna 5 weken verrast heb? Het bij de dag nemen helpt echt goed, dan hoef ik er nu nog niet over na te denken...

Postmodernisme, dat is een hele pittige uitdaging voor jou: door jouw situatie lijkt het extra moeilijk om je ingeslopen destructieve verslavingsgewoonte af te leren, maar gelukkig is vanavond dag 1, dus welkom op die eerste dag, de vlag mag uit!!! ik zeg extra dat het moeilijker LIJKT, maar dat is natuurlijk niet echt zo, want je staat niet met je rug tegen de muur zo van: het is of zuipen of niets. Dat niets gaat iets worden, en iets gaat uitkristaliseren tot meer. Je avonden anders invullen, andere dingen doen, een hobby die je al tijden op wil pakken, hier komen chatten, je levensverhaal opschrijven, een cursus volgen, rommelen in je huis met een pot thee en lekkere dingetjes erbij.....zijn zomaar dingen die even in mij opkomen, en weet je? Straks heb je daar allemaal nog energie en tijd voor ook!!! Je bent een veel spannender persoon als je eens van pad verandert, dan wanneer je die saaie thuiszuiper blijft. De ontdekking van jezelf als da new you is een avontuur, een soort premodernisme ;-) You can do it!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou Kaia om in de lijn van jouw verhaal te blijven, die avontuurlijke reis die jij ons ex-drinkers voorspiegelt is af en toe wel érg bochtig zoals ik vandaag weer merkte.

Ik had een bijzonder stressvolle ochtend en dan gaat 's avonds ook nog eens alles mis, ggrrrrroooooaaaaahhhhhmmmmmm!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik hiermee even tussenkom. maar zo ist.
Met mij gaat het even niet goed. Trek overheerst en loop als het ware te wankelen.
Voel me buiten de werkelijkheid staan en eigenlijk kan niets me schelen.
Tranen komen weer op, te pas en te onpas. Ik ben bang, ja bang voor mijzelf.
Goh, wat is dit moeilijk om te schrijven, doe ik weet niet hoelang over om deze regels erop te krijgen.
In de ochtend sta ik monter op, plannen te over. Om na een paar uur er achter te komen
dat ik, ik niet ben. Ik heb geen woorden, kan niets vertellen, voel me opgesloten in mijzelf.
Het gevoel te stikken, en dan almaar die trek die blijft knagen, ik wil vluchten, gewoon weg.
Ben niet aardig tegen anderen, bits en haal uit. Heb geen geduld, en moet het vervolgens van
mijzelf weer goed maken jegens de ander wat bestaat uit overwerk. De ander toch maar
weer helpen, want zo had ik het niet bedoeld. Ik wordt heen en weer geslingerd in mijzelf,
wil eigenlijk alles maar toch liever niets.
Misschien te bed, wegkruipen in het donker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, nou de rookwolken zijn verdwenen, ze liggen te maffen. Wat een heetgebakerde familie heb ik zeg. Niet te geloven gewoon.

En ja RJB gelukkig is het forum er dan: als ik me toch bedenk dat ik een m'n uppie had moeten stoppen was ik al 100x afgehaakt.

Benthe, Pepita legde al uit wat hier loos was. Nog steeds kan ik er niet mee omgaan, maargoed...... ik heb in ieder geval NIET gedronken en dat telt.

Marieke: PMS en drinken zijn twee dingen die bij mij ook bij elkaar horen, verleden tijd dus. Ooit zal ik wel 'normaal' worden.


POSTMODERNISME!!! heb je de verleiding kunnen weerstaan? als je normaal om 22.00 begint: je hebt niks in huis, of ben je nu ff aan het shoppen?

Tollie: hoe is het???

Pippi: lukt het een beetje???

Safi: ik heb genoten van je verhalen joh: wat een leven heb jij zeg.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn eigen Murphy's Law kan het altijd nog erger.

O ja morgen als ik die strijk wegbreng -- op weg naar de lichttherapie -- moet ik ook nog langs de garage omdat ik (nou ja mijn auto) opeens maar één koplamp blijk te hebben die het doet. Dat wordt lekker hyperen bij dat :light: gebakje.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat proefwerk van morgen heb ik maar afgeschreven. Zoon moet maar melden dat hij ziek is geweest (in mijn boosheid riep ik dat hij maar moest zeggen dat hij per ongeluk op deze - zeer hoge - brugklas is gekomen en gewoon eigenlijk heel dom is en naar de laagste middelbare school moet. Ook vreselijk voor je kind om dat te horen).

Hij zit op het tweetalig onderwijs, klinkt leuk, maar valt best tegen en Frans ligt hem totaal niet. Ik ben meer dan 2 uur bezig geweest om uit te leggen wat 1e 2e en 3e persoon is enkelvoud en meervoud en dan nog het werkwoord erbij stampen en hij zegt rustig als ik vraag wat is: jullie zijn>> il parle ipv vous êtes daar word ik helemaal krieg van.

Dus gooi dat porceleinen ideaalbeeld van Houtje maar gauw weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien
Ik heb het denk ik wel eerder tegen je gezegd maar wat je zegt heeft alle verschijnselen en symptomen van een burn-out...
Wel willen maar niet meer kunnen...jezelf motiveren in de ochtend om gedurende de dag in een hoopje zieligheid te veranderen.
jezelf niet zijn...jezelf niet in de hand hebben.
Huilen om alles en om niets.
Wegkruipen in je bed omdat niemand daar iets van je verlangt

ga eens met deze symptomen naar je huisarts en ik durf te wedden dat hij zegt dat je een burn-out hebt.
Alcoholverslaving doet gekke dingen met je lichaam als je lang misbruik hebt gemaakt...geef jezelf de tijd, Stien je bent het waard om jezelf dat te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Stien, je zou eerder sorry moeten zeggen als je hiermee er NIET tussen kwam!
Meid, wat een sh*tgevoel zit je nu in! Dit gaat weer over, écht!
Goed dat erover komt praten, dat doet al wat relativeren vaak, vooral in het gevoel niet in de werkelijkheid te staan, want als je alleen bent kan je jezelf daar behoorlijk gek mee maken!
Hee je bent ook maar een mens, wisselende stemmingen soms en ja niet altijd alleen maar aardig.....is geen ramp! Ook dat jij jij niet bent in je gevoel doet de wereld niet vergaan, ga lekker douchen of neem een bad en ga slapen, of blijf nog even hier, laat het er maar even zijn, geen paniek hoor, ook al vliegen de muren op je af nu, je geeft gewoon niet toe want hoe goed je afgelopen tijd gaat met jezelf weegt veel zwaarder dan deze k*tavond, okay??!! Komt tijd, gaat k*tgevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien je roept nou al heel wat dagen dat je uit je hum bent...ben je al es naar de dokter geweest met deze gevoelens en symptomen.
je gaat niet zomaar om niets huilen dat is echt een burn-out...je lichaam waarschuwt je dat het rust nodig heeft.
Alcohol misbruik is vaak een aanleiding voor een burn-out door de stress die je van je lichaam hebt gevergt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo aanwezigen,
ik kom nog even langs! Moeilijk om hier nog even in te breken als er al zoveel gebeurd is. Interessante discussies ook!

Marieke,

:heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote:

GEFELICITEERD MET 10 MAANDEN ADB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote::heart::present::rose::moon::):musicnote:

Joann,
Ik ben je niet vergeten hoor!!:heart:

Kaia,
Wat kan jij mensen positief stimuleren. Als je er niets mee doet nu, moet je daar toch eens aan denken!
Heb je je prikken voor de reis al gehaald?

Benthe,
Mooi wat je schreef! Het nooit meer omkeren! Zo had ik het nog nooit bekeken!

Safi,
:heart:Je bent een prachtmens en ik ben blij dat ik je hier een beetje leer kennen.
Stokbrood met mieren....brrrr. Wel proteinerijk, idd.

Karin,
wat rot dat die l*l je zo kan kwetsen! Ondanks alles, je werk en je liefdesleven enz., ben je zo te lezen goed bezig!

Postit,
Zet hem op he? dag 1 is bijna ten einde. Alvast een :present: voor de eerste dag!

Sandra,
hij gaat lekker alweer! Goed om dit te lezen iedere keer!

Cal,
lekker gesport?

Q,
mooie zonnebril heb je uitgekozen gisteren. We moeten nog even een afspraak maken voor een spelletje kwartetten! Wie doet er nog meer mee?

Corinne,
teen hersteld? Broek succesvol ingekort? Lekker gewerkt?

Soothe,
ik heb je nog niet gezien vandaag. Gaat ie?

RJB,
je intuitie volgen bij de koop van een huis kan heel verrassend uitpakken. Ben benieuwd wat het gaat worden. Gefeliciteerd (ondanks de rotreden) met de snelle verkoop van je huis!

Delta,
doorbuffelen met die diesel

Houtje,
zijn je kinderen zonder kleerscheuren in bed belandt? Lastig om het te laten als ze hun huiswerk niet hebben gedaan! Is soms nodig die ervaring. Maar als ouder? Tenenkrommend!

Blacky,
:heart:

Tapas,
heb je een goede keuze kunnen maken voor de expositie?

Koh,
een verfdoekje..."smaken verschillen". Lukt het een beetje met het op- en uitruimen van je atelier?

An,
het wordt saai maar ik heb weer met je mee gedaan!

Cal,
lekker gesport en nu niet moe meer? Lekker met de kids naar buiten geweest?

Pippi,
jij gaat ook goed. Jij ook een :present:

Charlie,
was dat supergran die ik eind van de middag langs zag suizen?

Marion,
Ik heb/had ook een hekel aan mensen die alleen over hun kinderen konden praten

Pepita,
ik heb ook MAAR 1 kind. Doodziek werd ik van die vragen waarom er geen tweede was/kwam.
Het is een bewuste keuze geweest. Ik wil toch geen tweeede proberen te krijgen omdat het zielig zou zijn voor onze dochter? Zolang je huis maar openstaat voor vrienden en vriendinnen!

Tolie,
Gaat ie goed? Is de sombere bui van gisteren verdwenen?

Erik,
die droomreis door oosteuropa is misschien een mooi kado voor zoveel tijd ADB en na het afronden van je scriptie

Ik stop nu mijn bijdrage even voor Stien:

Stien, lieverd je klinkt in ieder geval oververmoeid. Je klinkt of je erg veel rust nodig hebt! Denk aan jezelf! Ik weet niet hoe ik het allemaal tegen je moet zeggen zonder dat je je betuttelt voelt!
Ik leef met je mee
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag wat een knots van een bijdrage ik hier had neergezet. Het moet niet gekker of langer worden!

Alle anderen die ik niet heb genoemd: ik leef mee en denk aan jullie!

Stien,
als je heel erg moe bent gebeuren deze dingen. Niet eng of raar, maar begrijpelijk. Misschien wel noodzakelijk om er aandacht aan te besteden, als het weer wat beter gaat. En dit is bedoeld zonder de intentie te betuttelen he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...