Kate Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Goeiemiddag!Wat een mooie zonnige dag weer. Ga toch straks even mijn loopneus naar buiten steken, even wandelen langs het water.Gisteravond de avond met drinkbezoek zonder veel problemen doorgekomen. Moest wel oppassen niet het verkeerde glas te pakken, de rode wijn stond vlak naast mijn spa-glas. Gek he, vaak gaat het zonder problemen, met alle valkuilen bij elkaar (bezoek thuis, lekker eten, glazen rode wijn op tafel) en andere keren als er niks aan de hand lijkt steekt de hardnekkige gewoonte ineens nadrukkelijk de kop op.... An, 2 maanden adb, ik bewonder je vechtlust en het gaat je vast lukken om adb te blijven Vond de reacties op mijn laatste mail fijn. An, RTL 5 kan ik niet ontvangen, maar op google is wel het een en ander te vinden over "hour of power", ga ik nog bekijken.Benthe, ik zie God ook niet als een man op een wolk, en ook de naam die je eraan geeft is volgens mij niet zo belangrijk. De grootste valkuil van geloof is onderdrukking van anderen uit naam van God. Helaas gebeurt dat op grote schaal. Dames laat je niet door je partners weerhouden om hier op het forum te komen, zijn ze nou helemaal gek geworden?!En voor de mannen hier geldt natuurlijk hetzelfde maar heb ik niet over gelezen. fijne zondag,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Hoi Gem,ik heb ook een hele waslijst eten voor mijn zoon, voor als ik geen zin meer heb (eigenlijk nooit meer trouwens, 't kind is $#%^&%....25!):Roti (vegetarisch, of een stukje diepvrie kip erbij koken en ff opbakken) moet je wel een rotiboer in de omgeving hebbenshoarmadiepvriepizza2 tartaartje, komkommersla, broodnasi goreng met eitjediepvriesate, komkommersla, broodje2 bapao's (of drie)alles een beetje opvitaminen met sla, komkommer of tomaatuitsmijter (is toch net anders dan een gebakken ei) met 'n huzarenslaatjeportie kibbelingmosselen (zó klaar en hartstikke gezellig!)alles best wel te budgetteren, en een heleboel kan hij zelf maken/opwarmenEn Tapas, ik zag dat ze bij de C1000(je woont toch in Nderland?) de koffiepads deze week in de aanbieding hebben, smaak o.a. wiener melange, en chocola!Heerlijke dag! Ik ben zo blij dat ik mijn stemmingsdipje, die toch wel een dag of 4, 5 geduurd heeft, te boven ben! Lekker alle lakens in de was! Wat is toch met ons vrouwen, dat we daar zo van kunnen genieten, lakens wassen en dan verheugen de hele dag om eronder te kruipen? Volgens mij hebben mannen dat niet, en ik lees het hier op het forum ook veel!En nog even een bijwerking van geen alcohol: de kilo's vliegen eraf!! was ook wel nodig! Hoe is dat bij jullie allemaal gegaan, in het begin?Fijne dag, liefs, Tolie:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 voor mij nu eerst een senseo en rook pauze .zondag en al hard gewerkt cd rek eens uit gekuist nu nadenken hoe ik de cd's terug plaats iemand tips ??benthe bedankt ivm de huwelijksnaam klanten van mij zijn morgen 25 jaar getrouwd .juist een teve kabel naar boven aangesloten gaten door het flafond en vloer geboord en draad vast gelegt geloof het of niet maar ik zweet ervan in de kamer staat nu pc met internet en tv met kanalen op .ik zoek momenteel werk om mij geest bezig te houden want anders denk ik mij gek met alle gevolgen van dien welles of nietes opname ik weet het echt niet zo senseo is binnen en sigaretje ook kate bij mij komen de gremlins soms op de meest onvoorziene momenten proficiaat dat het gisteren goed gegaan is tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Tolie,Ook ik heb zo'n waslijstje met boodsschappen voor als mijn zoon thuiskomt.Als ik het niet heb krijg ik steevast te horen Ér is hier ook niets in huis'Mijn zoon werkt als bijbaan in een restaurant, hij is er hulpkok en kookt zelf beter dan mijn man of ik.Het opvitaminen doet hij dan ook altijd zelf.Ja Kate het rare is met een alco verslaving of afhankelijkheid (zoals ik had) dat de gremlins je op de gekste tijden overvallen.Kreeg net een telefoontje van een galeie in Zierikzee, waar ik exposeer op dit moment, dat er drie schilderijen verkocht zijn vandaag.Ik denk nu drie weken ADB, dat voor iedere week een schilderij, voelt wel heeeel goed.Tolie ik wou dat ik kon zeggen dat ik afgevallen ben, geenzins dus, ook niet aangekomen maar een paar kilootjes eraf zou wel fijn zijn.Liefs van Pepita (DIE OOK VANDAAG NIET DRINKT) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Tolie,In het begin ben ik toch wel een kilo of 5 afgevallen. Nu val ik niets meer af, want ik eet/snoep me klem.Dingen die ik nooit at, bijvoorbeeld chocola, die eet ik heel veel. Prettige bijkomstigheid: ik kom niet aan, maar het afvallen is ook tot staan gebracht. Ik denk dat ik op moet gaan passen wil ik de kílo's niet erbij gaan eten. Als je ziet wat ik nu snoep, dan kan je wel nagaan hoeveel lege alcocalorieen er eerst waren.Pepita,een schilderij per week ADB. Dat gaat toch goed, zeker als je het volhoudt! Dan moet je flink gaan schilderen om het bij te houden!Blacky,wat voor tips wil je in verband met je CD's. Hoe ze op te ruimen, hoe te rangschikken of nog iets anders? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Ja Gem,Ik ga zeker schilderen, maar niet vandaag, dit is een heerlijlke dag om in de zitzak in het zonnetje een boek te lezen, ga ik dan ook doen.Af en toe kom ik wel even forummen tussendoor.Blacky , knap van je om dat internet in je kamer aan te leggen, doe je dat helemaal zelf.Sterkte joh met je beslissing, dat zijn dingen, die moet je alleen doen, niemand kan dat voor je doen.Zo is het nu eenmaal, maar bedenk wel een keuze is een keuze. Ieder nadeel heb z'n voordeel.Groetjes van Pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 hoi gem , inderdaad tips bvb per alfabet rang schikken of per genre ??door het feit dat ik een eetzaakje gehad heb is er veel soorten muziek van classic tot hard rock pepita internet naar boven is niet zo moeilijk wel de gaten in plafond en vloer maken en dan maar vissen om het gaatje niet te groot te maken .zo nu geef ik mijn eigen een beetje platte rust geniet van de zon mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Blacky,Ik heb géén CD's meer. Probleem opgelost. Mijn huwelijkse periode heeft ongeveer 400 cd's opgeleverd, die mijn ex claimde. Hij kwam toen met dure lease-bak voorrijden en begon hier in huis een scène over een kunststuk dat persé van hem was, ik had het bijna voor zijn voeten op de grond laten pletteren, en over alle cd's. Ik was zó kwaad, ik heb alle cd's in een vuilniszak gekiept, ondertussen Rotterdamsch Vischwijf gespeeld (goh waar zouden die kids het toch van hebben hè) en zó de vuilniszak in zijn auto omgedraaid. Nu heb ik alleen mijn eigen CD's nog van de Dijk. Aangezien ik overgevoelig ben voor prikkels, heb ik nooit muziek aan, maar alleen radio 1, op mijn keukenradiootje. Ook gezellig!!! Ik zou ze op alfabet doen......Tolie,Bedankt voor je tips zit ook weer wat tussen dat ik soms ook weer vergeet (zoals shoarma, diepvriespizza, dat soort dingen) en maar opleuken met extra fruit, groente en een multi-vit. pil !!!!! Wij zijn trouwens op vrijdagavond érg van de broodje hamburger, ik zet een bord klaar met tomaat, komkommer, en sla en iedereeen pakt gewoon sla en de rest (los of op de hamburger).En tja, waar haal ik die wijsheid vandaan hè laten ze hun eigen kinderen maar beter opvoeden ik vind het zelf een redelijke goed geslaagd opmerking maar zag hem pas toen ik hem al getyped had...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Tolie,Ik ben ook HELEMAAL van de afdeling was en strijk !!!! Heerlijk, schone laken, schone handdoeken, ik loop al snuivend van genoegen over de zolder. Het is zó heerlijk om al die keurige stapeltjes in de kast te schuiven. Morgen ga ik mijn bed doen, ik kan de was nu niet kwijt omdat de zolder volhangt. Als ik dat vanavond nou doe en dan morgen mijn bed, kan me er nu al op verheugen.Ik heb net zoals Tapas de winterslaan-stand mét elektrieken deken. (Haha, elektrieken gremlin-meppers, elektrieken deken......) ik heb vorige week de deken onder mijn hoeslaken geschoven. Vooral de katten genieten er heftig van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Blacky,ik weet niet hoeveel CD's je hebt. Ik heb ze op alfabet. De klassieke CD's apart. Maar ik heb voornamelijk rock/pop CD's en een aantal klassieke. de rest van genre's staan bij mij door de pop/rock CD's heen.Vannacht heb ik in een heerlijk schoon bed geslapen. het is namelijk erg lastig om het alleen op te maken daar ik RSI klachten heb (stress he?). Dus het samen met manlief nog gedaan. Zie ik wel volgende week hoe ik dat doe. Kan ik altijd nog aan zijn kant gaan slapen. Heb ik weer een schoon bed:DIk ga nu nog even in de zon met al mijn tijdschriften! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Grappig, ik heb ook net als jij, Houtje, en Tapas de electrische deken erop gegooid. Die van mij heeft er een aparte voetenwarmte bij...heerlijk!Ik heb voor de warme zomers zo'n grote ventilator boven mijn bed laten aanleggen, met de bediening boven mijn bed, en ik heb vannacjht met de ventilator op stand 1 (heel zacht geluid, en tóch koel, )en mijn hoofd tot mijn neus onder de deken, electrische deken aan! Het moet toch niet gekker worden, maar het was heerlijk..Houtje, heb je nog gelezen wat ik je gisteravond rond 12.00 nog op het forum geschreven heb? Had ik natuurlijk beter in een PBtje kunnen doen, maar je was nog even online zag ik!En Gem, ik snack me rot! Ik heb vooral 's avinds heel veel trek in zoet...heb maar even de banaan-choco repen gekocht van WeightCare, lekker zoet en toch verantwoord...ik eet namelijk niet op gezette tijden, en snaai eigenlijk wat bij elkaar! Die regelmaat is nog bij lange na niet terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Hallooooo allemaal,Ondanks m'n 'uitstap'' van gisteravond wil ik toch de felicitaties in ontvangst nemen.Ik noem mezelf vandaag 2 maanden ADB, dat wil niet zeggen dat ik niks meer drink of heb gedronken.Benthe: Jij verdient wel een echt PROFICIAT want jij drinkt dus helemaal niet meer sinds 3 maanden als het goed is. Gisteren gebeurde er iets met me wat ik niet nader kan omschrijven. Het komt dus hier op neer dat ik heb gedronken. De enige overwinning die ik erin kan zien is dat ik me NIET SCHULDIG voel! Voor het eerst van mijn leven denk ik: ik weiger me hiervoor schuldig te voelen.Met als gevolg dat ik uitgebreid het gedoe kon omschrijven naar mijn internetbehandelaar. Waarbij ik hoop eens een beetje inzicht te krijgen in mijn eigen denken en doen.Dat ik me ook niet schaam, ook niet naar jullie toe... ook nieuw. Feit is: dat ik heel veel momenten van 'trek' kan weerstaan, maar op een bepaald moment dus helemaal niet. Nog erger ..... ik ervaar het niet als 'trek', daar kwam ik dus achter nadat ik alle vragen van internetbehandeling had ingevuld.Voor de duidelijkheid: ik heb er NIET van genoten en ik heb vreselijk geslapen en nu barstende koppijn.Vandaag durf ik met een hand op mijn hart te beloven aan mezelf: IK DRINK VANDAAG NIET. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 p.s. ik ben gewoon gestoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 An, je bent niet gestoord, kom nou toch zeg. Dan moet iedereen zeker hier zich gestoord verklaren. Prima dat je naar je internet-behandelaar vertelt hoe en wat, en prima dat je van je trekmomenten weer een leermoment maakt. Niet zo hard voor jezelf graag. Als ik moet vertellen wat er de afgelopen 23 maanden allemaal is misgegaan..... wel eens een kind zien leren fietsen zonder vallen én opstaan? Wel eens een dieet gevolgd zonder één keer te snoepen? Ik herken je gevoel donders goed, maar ik wil voor mezelf proberen ook een beetje "liever" te zijn, we zijn altijd zo hard, afwijzend en afkeurend naar ons zelf terwijl we ondertussen "goedpraten" wat de andere helft van de wereld aan fouten maakt. Kom op, voor jou een mooie":present: en als jij nou wat milder bent voor jezelf dan probeer ik het ook voor mezelf. Deal or No Deal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Houtje, dit is werkelijk heel lief wat je schrijft!!!!!!!!!!!!!!!! Zoals jij dat omschrijft zo wil ik het nu ook zien. Dan voel ik me toch een beetje de baas worden. Even stiekem gesnoept, ja! Ook wanneer je probeert af te vallen is de grote valkuil: als ik een koekje eet dan kan ik net zo goed de trommel leegeten en tenslotte 'ik stop met dieeten', en DAT wil ik nu juist niet meer laten gebeuren.Ik ben nu even weg, maar kom later weer terug.Dank je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Hoi An,Ook ik vind je helemaal niet gestoord hoor, dan zijn wij het allemaal, zoals Houtje het zegtJe hebt geen spijt, maar heb je nou niet het gevoel van wat jammer, omdat je zo kloterig hebt geslapen vannacht en nu koppijn hebt.Kwam dat trouwens door de alco of door je verwarde gevoelens ,dat je slecht hebt geslapen?Als je een patroon doorbreekt heb je natuurlijk een andere gemoedstoestand, als je stopt met drinken verander je, omgekeerd zal dat ook wel zo zijn.Of niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 An, je schuldig voelen is dan ook een vrij nutteloze bezigheid, vind je niet? Vreet energie die je veel beter voor andere dingen kan gebruiken.Dank je nog voor jouw felicitatie. Ja, ik heb nu ruim drie maanden geen alcohol meer op, maar dat zit gewoon een beetje in mijn karakter. Toen ik dronk deed ik dat met overgave en nu drink ik met dezelfde overgave niet. Heb ik even geboft.Blacky, als ik een gat in de vloer + het plafond zou boren, zouden a: die gaten 20 centimeter uit elkaar terechtkomenb: het halve plafond afbrokkelenc: het snoer te kort zijnd: etc, etc.En mijn excuses voor de ellenlange opsomming van de bruiloften, ik kopieerde per ongeluk de hele lijst.Die eiken bruiloft (80 jaar) vond ik wel grappig. Meestal liggen mensen tegen die tijd tussen, errmmm, 6 eiken plankjes. Zou het daarom zo heten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 hee Laurens,Gaat het een beetje? Ik heb nu pas je wie-is-wie gelezen, behoorlijk schokkend allemaal. Ik denk dat ik óók mijn scheiding (in meer of mindere mate dat weet ik niet) te "danken" heb aan mijn alcoholgebruik, en daar heb ik vreselijk spijt van. Maar ja, dat is achteraf geklets. Ik ben pas twee jaar geleden iets aan mijn alco-gebruik gaan doen, en toen was ik al drie jaar alleen. Ik voel me er wel schuldig over. Hoewel Benthe zegt (en ze heeft gelijk) dat schuldgevoelens geen zin hebben, heb ik ze toch. Maar vertel hoe het met je gaat.......als je dat wil ten minste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Laurens kwam, zag.... en was weer weg.Aan je gevoelens kan je weinig doen. Ertegen vechten maakt de gevoelens meestal erger. Wat ik meestal doe is denken: nou okee, ik voel me nu eenmaal zo, so what? Ik BEN niet mijn gevoel, ik HEB een gevoel. (Hihi, als je een verkoudheid hebt denk je toch ook niet: ik BEN een verkoudheid? Nee, dan heb je gewoon een verkoudheid.)Houtje voor wie (als ik zo brutaal mag zijn) voel jij je eigenlijk schuldig vanwege het verbreken van je huwelijk? En dat je pas later iets aan je drankgebruik bent gaan doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Hoi Pepita, in een bepaald opzicht voel ik me echt gestoord..... of ver-stoord, is misschien beter. Ik heb geen spijt en ik vind het ook niet jammer, maar heeft alles te maken met mijn verwarde gevoelens over mijn gedrag, mijn emoties die in de knoop zitten. Verder zijn het gevoelens die ik bij tijden altijd al heb en eigenlijk nooit mee klaar ben gekomen. Houtje: je hebt spijt van je scheiding? Maar daar ben je toch met z'n tweeen bij? En wat is eerder het kip of het ei? Ik weet zeker dat mijn alcoholmisbruik mede komt door mijn slechte relatie met mijn man. Dat weet ik voor 100 % harstikke zeker. Al die jaren dat ik niet dronk werd het er geen cent beter om, wellicht wel slechter eigenlijk. Onbegrijpelijk maar waar. Ach, het is ook zo ingewikkeld allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 quote: Originally posted by: AnFeit is: dat ik heel veel momenten van 'trek' kan weerstaan, maar op een bepaald moment dus helemaal niet. Nog erger ..... ik ervaar het niet als 'trek' An, zou je dit als het niet te persoonlijk is willen toelichten. Ik zit al de hele tijd te denken wat je met deze zin bedoelt!Overigens ben ik blij dat je er niet van genoten hebt en dan doel ik mezelf. Ik heb al dagen een gremlin die tegen me zegt, 1 glaasje kan je best proberen. Kijken hoe dat voelt!Reden waarom ik er heel benieuwd naar ben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Moeilijk antwoord te geven jongens. Kip of ei, of te wel waarom ben ik gaan drinken? Ik voel me schuldig naar mijn kids toe: misschien, heel misschien had de scheiding niet gehoeven als ik wat stabieler was geweest?????Ik kom hier vanavond op terug, okee? (druk met eten en kids). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Medeforummers met een minder prettig huwelijk, nu zou ik zo graag wat toelichting willen. Het hoeft niet maar het mag.Waarom blijf je bij een partner met wie je het niet naar de zin hebt?En kom me niet aan met: "ja we hebben kinderen". Want ten eerste is er nog nooit een kind geweest dat er beter van werd om bij een verstoorde relatie op te groeien en ten tweede leven we gelukkig in een land waar het mogelijk is om als alleenstaande ouder zelf je boontjes te doppen.En eerlijk gezegd, ik wil niemand beledigen, maar je drankgebruik wijten aan je vervelende huwelijk of je jeugd of wat dan ook buiten jezelf, lijkt mij een smoes. Als een puber begint te drinken, okee, dat kan een protest zijn of onwetendheid of wat ook. Maar we zijn hier met volwassen mensen.Wijt het dus niet aan iemand anders, je bent er zelf toch bij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Hoi allemaalWat kan ik toch goed geld besparen.Donderdag zelf een soep gemaakt van twee uien, 5 wortels, 6 aardappels een handje vol rode lentils twee bouillon blokjes en twee laurier blaadjes, peper en zout en genoeg water tot de groente onderstaat 20-25 minuten koken en soep is klaar...dag 1 eten met brood en boterdag 2 blik witte bonen erbij gooien en weer eten met brood en boterdag 3 uitje fruiten in een pan twee eetlepels milde curry erbij en theelepel komijnzaad en korianderzaad en dan de soep erbij..voila curry..rijst erbij en pittabroodjes van liddledag 4 een bord met oven patat waarop het laatste restje curryKosten 5 euro 4 dagen eten voor tweeMaar nu even serieusAn ik begrijp geloof ik wel wat je bedoelt als je zegt dat je de ergste Gremlins kan weerstaan maar de keren dat je wel gaat drinken je niet eens nadenkt? dat je het dan gewoon doet...want dat overkomt mij namelijk.Elke keer dat ik een gremlin weersta heb ik goed nagedacht en beredeneert en gevochten...maar als ik drink is er geen trek maar een iets of iemand die gewoon drank haalt en het drinkt. Het enige verschil met voor de internet behandeling en het schrijven hier op het forum is dat ik nu met mate kan drinken.Dat ik het niet leuk meer vind om dronken te zijn. Nu al enkele keren heb meegemaakt dat ik de roes voelde en het niet fijn vond...dus ook geen grote hoeveelheden meer wil drinken.Waarom dan überhaupt nog drinken?Ja gewoonte om me in bepaalde situaties te gedragen zoals als er een episode is afgesloten of een vrolijke gebeurtenis en er feestvreugde heerst dab heb ik de neiging om te gaan drinken.Misschien zit ik helemaal verkeerd maar dan ben ik net als Gem benieuwt naar je uitleg.Tolie ik zie je helemaal liggen onder je elektrische dekentje, met de waaiende wind door je haren en je videootje aan en maar chocolaatjes eten:DHoutje..schoongewassen lakens...is er iets heerlijkers om voor naar bed te gaan? En dan ook nog gedoucht en lekker geurend.Benthe had ik mejouw nou echt voorgesteld als een doe-het-je-zelver...moet je nog wel even op cursus voor je je eigen huis koopt...wel zo handig!Gem/Pepita/Tapas..lekker genoten van het zonnetje:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 14 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2007 Als ik dit allemaal zo lees, denk ik wat een duivel , die alcohol.An heb je hulp? Het is toch belangrijk om een beetje met jezelf in het reine tekomen.Alcohol kan je daar volgens mij gewoon niet mee helpen.(ik praat ook tegen mijzelf hoor)Ik doe bv sávonds iets leuks. Lekker een boek lezen, leuke film kijken met een helder hoofd.Groei is volgens mij een voorwaarde om het vol te houden.Nieuwe mensen, nieuwe bezigheden.Toen ik stopte met roken ging ik haken, om maar wat in mijn handen te hebben.Gewoon praktisch en het helpt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden