Spring naar bijdragen

Vrijdag 19-10-2007


Sjakkie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen slaapkoppies....

Het is weer vrijdag , nog paar uurtjes werken en dan is het weer weekend , de moeilijkste tijd van de week voor mij.Lekker volgende week een paar daagies vrij en samen met die kleine ervan genieten.
Voor de werkenden onder ons werk ze en voor de niet-werkers doe wat nuttigs zou ik zeggen.

Grtzzzz..

Sjakkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen adb'ers,
niet zo lekker geslapen en ogestaan met een hoofdpijn om u tegen te zeggen .
loslaten is wat ik meer moet doen en mij niet laten mee sleuren door emotie's :huh:
het overlijden van mijn kennis -vriendin heeft mij aan gegrepen terwijl ik haar niet zo goed kende maar ik ben niet vergeten dat ze toen in spanje een van de weinige was die na de operatie mij komen bezoeken is .
ik denk dat sommige mensen pech hebben ze willen wel met gans hun hart van de drank blijven maar het lukt hun niet ook bij de groepen ziet men dit , nu ja ik zeg nooit nooit
ik wens iedereen veel sterkte toe om te doen wat ze willen doen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve forumleden,

Blacky,
dingen los moeten/kunnen laten is 1 ding, maar je bent wel een mens! Gelukkig voel je dingen, maar gebeurtenissen als deze zijn wel erg pijnlijk! Soms zouden we dan even niet wensen een mens te zijn.
Ik wens je veel sterkte toe vandaag en ik hoop dat je je zodanig kunt ontspannen dat die hoofdpijn ook weer zakt!
:heart:

Sjakkie,
het weekend was voor mij ook een moment om flink te drinken. Maar nu is het niet meer logisch dat ik drink! Ik doe op vrijdag altijd boodschappen en dat was tevens een moment op naar de slijter te gaan en eens flink in te slaan. Langs die winkel loop ik iedere keer, maar ik ben nu zo blij dat ik niet meer hoef.
Kortom daar hoef ik me geen zorgen over te maken vandaag en die energie besteed ik maar aan andere (leukere) dingen.

Karin,
afscheid nemen doet pijn ook al is het van zo'n onbetrouwbaar type als die ex van je. jij verdient beter!
Ik wens je een leuke dag toe. Een :rose: voor extra positiviteit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sjakki, Karinneke, Gem, , Blacky en water,

Goedemorgen allemaal. Ik werd wakker en dacht: hemel wat had ik gisteravond en nee ik heb niet gedronken. Blacky erg wanneer je zo geconfronteerd wordt met de ellende van alcohol. Je familie, kennissen.... je hebt me wel wakker geschud door te schrijven dat we (sommigen) er te lichtvaardig over schrijven/denken. Las terug wat ik gisteravond schreef en dacht bij mezelf, zo ben ik niet. Onzin natuurlijk, zo ben ik OOK. Maar niet de rest van de maand. Typisch geval van PMS, mijn hersens werken dan echt niet meer normaal. Ben bang voor mezelf, in dat soort gemoedstoestand.
Nu ga ik mezelf oppeppen en IK DRINK VANDAAG NIET!!!!!!!
IK WIL HET NIET! EN IK DRINK NIET. Hoofd omhoog en gericht houden op het licht (weet niet meer wie dat schreef gister):light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Blacky, vervelend als je weer zo'n berichtje krijgt, het doet ons wel weer even stil
staan waar we mee bezig zijn. Sterkte hiermee.
Berichtgevingen over overlijden zullen immers geregeld in ons leven nabij komen,
al zal het steeds op een andere manier zijn. Het hoort bij het leven.
Duidelijk is wel dat alco niets oplost en niet helpend is voor de verwerking maar
deze alleen voor je uitschuift.

Karinneke, het lijkt of je defenitief een beslissing hebt genomen. Wat is wijsheid hé.

Sjakkie, bijna weekend. Lijkt me moeilijk om een vaste dag in de week te hebben
waarop je met je neus als het ware de alco ruikt.
Steeds als ik dit soort berichtjes lees ben ik toch blij dat ik wisselende diensten draai,
er is geen vaste dag dat elke week voor mij weer terug komt. Mijn weekend begint
vaak midden in de week, of zou het daardoor moeilijker zijn? Nooit zo bij stil gestaan
dus, per dag bekijken en ik drink niet.

Gem, Voor bloedprikken hoef je toch niet naar je arts?
Zelf haal ik een prikbriefje bij de verpleegkundige en soms vul ik zelf ook nog even
wat in wat zij niet ingevuld heeft (mag niet, maar ze wennen al aan me). Kan ik gaan
wanneer ik het wil en in de loop van de volgende week bel ik haar dan even om
te horen of alle waardes goed zijn. Dat gepreek op een spreekuur heeft voor mij
alleen zin als er inderdaad wat afwijkends is gevonden of als ik met klachten blijf
zitten.

An, dat is het mooie van het forum. Af en toe jezelf terug lezen is in de spiegel kijken.
Maar wees niet te hard voor jezelf.

Ik ga eens wat nuttigs doen, te maken met h.h.w., hierbij kan het denkraam volledig
een andere kant uit rollen. Misschien wat muziek erbij, ik wil vaak niet weten waar
ik mee bezig ben. Als ik erbij stil sta dat ik over twee dagen weer opnieuw kan beginnen
is de zin ver te zoeken. Maar nu in de startblokken, een fijne droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal.

Gisteren ben ik nieuwkomer geworden (zie even voorstellen..) en vandaag wordt mijn 1e dag dat ik geen alcohol zal drinken. Dat wordt net zoals voor Sjakkie ook voor mij direct een vuurproef, want vrijdag en zaterdag zijn lastige dagen omdat ik dan geen verplichtingen heb. Anderzijds start ik morgen met een hardloopschema, dus komt het wel goed uit dat ik morgen fit ben.
Succes met niet drinken vandaag allemaal en alvast een prettig weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,
een toffe vrijdag gewenst zonder al teveel problemen en zonder alcohol.
Vandaag begin ik aan WEEK 3 zonder alcohol, vanaf nu tel ik met weken, ik ben echt fier.
Straks ga ik wel naar de dokter want ik slaap heel slecht en mijn bloeddruk is enorm gezakt, ik snap het wel niet goed hoor, maar ja dat zal dat vergif zijn dat uit mijn lichaam kruipt niet!

tot later
Hoelahoep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, Medoc en hoelahoep:

Stien, je straalt echt kracht uit in je schrijven, geweldig.

Medoc: dag 1, goede voornemens vandaag, en dat gaat je gewoon lukken, je weet waarvoor je het doet.

Hoelahoep: nou je mag terecht fier zijn op jezelf zeg. Nu weken tellen, de tijd vliegt op een gegeven moment. Van uur tot uur, dag tot dag, week tot week.....

Sterkte allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Vandaag laatste werkendag...:-)

Had me voorgenomen dit weekend niets te drinken maar gisteren moesten we met de voetbalploeg iets gaan drinken en het is er toch van gekomen , 4 pintjes dus het viel nog mee...Kben al blij dat het er geen 15 waren of ik zat vandaag terug niet op mijn werk.
Dit weekend blijf ik thuis , hopelijk lukt het me...

Alvast e goe weekend toegewenst aan de rest van het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelahoep,
gefeliciteerd dat je nu in weken gaat tellen. Derde week begint!!:present:

Stien,
succes vandaag met alles wat je wilt gaan doen!

An,
vandaag gaat het je weer lukken!

Medoc,
sterkte vandaag. vandaag moet lukken, morgen zie je wel weer en dan neem je opnieuw een beslissing.

Ik ga zo naar de kapper, mijn nieuwe bril halen, dus mijn look wordt weer gepimt (hoop ik).
Dan boodschappen, de was enz. Kortom een gezellige dag:angry:
Ik kom tussendoor wel kijken hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd vanochtend wakker met een gedeelte van een liedje in mijn hoofd dat ik met iedereen wil delen omdat het lezen ervan iedereen kan laten zien dat als je maar denkt I'm a survivor dat je dan een goede reden hebt om al die moeilijk momenten van trek te overkomen
Survivor.

Now that you are out of my life,
I'm so much better,
You thought that I'd be weak without ya,
But I'm stronger,
You thought that I'd be broke without ya,
But I'm richer,
You thought that I'd be sad without ya,
I laugh harder,
You thought I wouldn't grow without ya,
Now I'm wiser,
You thought that I'd be helpless without ya,
But I'm smarter,
You thought that I'd be stressed without ya,
But I'm chillin'

I'm a survivor,
I'm not gonna give up,
I'm not gon' stop
I'm gonna work harder
I'm a survivor
I'm gonna make it
I will survive
Keep on survivin'
I'm a survivor
I'm not gonna give up
I'm not gon' stop
I'm gonna work harder
I'm a survivor
I'm gonna make it
I will survive (
Keep on survivin'


Thought I couldn't breathe without you,
I'm inhalin'
You thought I couldn't see without you,
Perfect vision,
You thought I couldn't last without ya,
But I'm lastin'
You thought that I would die without ya,
But I'm livin'
Thought that I would fail without ya,
But I'm on top,
Though it would be over by now,
But it won't stop,
You thought that I would self-destruct,
But I'm still here,
Even in my years to come,
I'm still gon' be here.


I'm a survivor
I'm not gonna give up
I'm not gon' stop
I'm gonna work harder
I'm a survivor
I'm gonna make it
I will survive
Keep on survivin'
I'm a survivor
I'm not gonna give up
I'm not gon' stop
I'm gonna work harder
I'm a survivor
I'm gonna make it
I will survive
Keep on survivin' (what).

After all of the darkness and sadness,
Still comes happiness,
If I surround myself with positive things,
I'll gain prosperity.


Hoe diep ik ook gegaan ben ,ik wist altijd weer overeind te krabbelen en ik wist altijd dat ik geen verliezer was. Op het moment dat ik dacht hier is de grens ben ik weer omgekeerd en ben ik weer gaan groeien weer gaan overleven. I'm a survivor!
Als ik mijn hoofd een idee heb wat ik wil bereiken dan heb ik een onuitputtelijke energie en focus om dat doel te bereiken. Dit kan zijn mijn alcohol probleem aanpakken maar het kan ook zijn een ideaal vervullen.

Zoek de survivor in jezelf..dan red je het wel..kies voor jezelf en niet voor slechte invloeden,niet voor materie maar LEEF met de hoofdletter L en geloof in je kunnen.
Als je het maar hard genoeg wilt en je focus is op dat wat je wilt dan zal het gebeuren.

Iedereen die een mijlpaal heeft bereikt(hoelaheoep!!) en bosje bloemen en mijn felicitaties

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Kapper, ja daar moet ik ook hoognodig heen, en dat nieuwe montuurtje, voorlopig effe niet hihi!! (steeds blijer met mijn gelaserde ogen)
Gem en Stien, mijn dagje wordt ook zo gezellig, misschien eindelijk eens mijn huis opruimen en schoonmaken wat ik al zeker anderhalve week uitstel??
Ik weet dat ik geniet als het weer netjes is! maar kan me er maar niet toe zetten pfffft

zo eerst naar de huisarts, 3 maandelijks bijpraten en kijken of ik aan de lichttherapie kan en of ik nou in de overgang zit of niet. Ben benieuwd!

Medoc en Sjakkie, vandaag begint er weer een dag waarop je een beslissing kunt nemen om niet te drinken.
Hoelahoep, van dagen naar weken, ik mag inmiddels in maanden tellen, het rijgt zich vanzelf aaneen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nog iets wat ik jullie wil meegeven voor iedereen onder jullie die niet de tijd neemt om te LEVEN

Vergeet niet te leven....
23/06/07
Ik heb dit NIET zelf geschreven weet niet van wie het is

Het vrouwtje "even".

Er was eens vrouwtje dat zichzelf voorbij liep.
Je kunt best stellen dat dat een hele erge ziekte is.
Als ze 's morgens opstond, dacht ze aan 's middags.
Als ze 's middags aan tafel zat was het weer: "Wat zal ik vanavond eten?"
En als ze dan eindelijk 's avonds naar bed ging, lag ze weer te piekeren wat ze de volgende dag allemaal zou gaan doen.
Telkens als ze op straat liep, rende ze zo hard dat de mensen zeiden:
"die loopt zichzelf nog eens voorbij, die vergeet te leven..."
Het vrouwtje praatte ook de hele tijd tegen zichzelf. Om met anderen te praten, daar had ze gewoon geen tijd voor. Ook dat hoorde bij haar "ziekte".
En weet je wat ze telkens zei?
"ik moet nog even... Laat ik gauw even... ik kan nog net even..."
"Even" was haar stopwoordje geworden, en dus nu ook haar bijnaam.

Nu was er in het land een dokter die een heel wijs man was.
Toen hij dat vrouwtje zag en haar hoorde praten, zei hij;
"Mevrouw, u bent heel erg ziek en ik weet wat u mankeert"
"Zeg het maar eens gauw dokter, want ik moet nog vlug even..."
"Zie je, daar heb je het weer", zei de dokter, "U bent zo haastig, U laat telkens de L liggen".
"Wat laat ik liggen?" vroeg ze.
"De L", zei de dokter. "Zet de L steeds voor EVEN".
"Goed dokter. ik zal het doen", antwoordde ze en weg was ze weer.
Maar telkens als ze de L voor "even" zette, schrok ze zich een hoedje.
"1k moet nog L---even......, Laat ik gauw L---even.... ik kan nog net L----even...".

Ze wist zich geen raad, plofte in een stoel en zei zacht: "zo kan ik nog wel even......
...zo kan ik nog wel Leven".
En vanaf dat moment liep ze zichzelf niet meer voorbij. Ze was zich ervan bewust geworden dat haar "even" haar belette van het "leven".
Ze besloot van nu af aan te LEVEN en bleef gewoon zichzelf.
Ze had de rust van binnen gevonden

Voor iedereen die gehaast door het leven gaat en ook nog van alles "even" moet doen; denk aan vrouwtje "even", vindt de tijd en de rust om de leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Pintje, vandaag geen pintjes he, geen smoesjes meer!!

Gem: je bent gewoon een lieverd: een nieuwe bril en een nieuw kapsel, wauwwwwwwww... dat is toch heerlijk!!!

Safi: wat een SPIRIT op de vroege morgen. DANK je.
Ja ik ben ook een survivor!!!!!!!!!!

.....................Hoe diep ik ook gegaan ben ,ik wist altijd weer overeind te krabbelen en ik wist altijd dat ik geen verliezer was. ..................................


PRECIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I'll survive: gaat vandaag door mijn hoofd heen dreunen I'll surviveI'll surviveI'll surviveI'll surviveI'll survive :moon::moon::moon: :moon::moon::moon: :moon::moon::moon:

Tapas: opruimen is ook niet mijn hobby, ik zit in de startblokken om het dorp in te gaan, bluchh niks opruimen, de boel de boel.:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, en ik eet vanavond zelfgemaakte appelmoes, met een stukje kluifkip en prak-aardappeltjes. En een sjuutje van Bellefleur, voor de Asterix-liefhebbers. Kindermenuutje dus.
Toen ik tien was gaf mijn oom me voor de grap een slokje bier. Ik spuugde het meteen uit. Gatverdamme!
Ik heb alcohol nooit lekker gevonden voor de smaak. Ja, misschien dingen zoals koffielikeur, of na het schaatsen een warm glas gluhwein.
Ik kan me de boosheid van Blacky gisteren heel goed voorstellen. Het is zo gemakkelijk om te zeggen: ja maar ik vind het zo lekker. Maar wat veroorzaak je daarmee in jezelf?
"Ik vind het zo lekker". De smaak? Wie de smaak van drank werkelijk lekker vindt mag het zeggen. En dat meen ik oprecht, als nieuwsgierige vraag. Vinden jullie alcohol echt lekker smaken? En dus echt puur en alleen voor de smaak?
Gekookte andijvie eten doe je toch ook niet voor je lol? Dat eet je alleen omdat het gezond is, een tegenhanger dus.
Gelukkig bestaat er een heerlijk recept voor andijviestamppot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
wijn vind ik gewoon erg lekker en drink ik niet voor de alcohol. Of ik een glas zou nemen als er geen alcohol in zat? Geen idee, ik denk dat die alcoholsmaak het juist speciaal maakt.
Mixdrankjes vind ik ook erg lekker, maar ik lust ook gewoon pure whisky zonder ijs alsjeblieft.
Ik vind het moeilijk om die vraag te beantwoorden, want er kleven natuurlijk wel wat bijwerkingen aan die drankjes. Een roes, ontspanning, feestgevoel en weet ik niet wat waardoor ik allemaal dronk.
Een glas whisky zonder alcohol zou ik niet drinken dat weet ik wel zeker. Maar een wijntje? Ik twijfel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afwas is bijna af en dan de rest van het huis nog hihi. Vandaag moet het toch echt lukken om dat te doen.
Nu is het even wachten op de man van de vleeslevering. Mijn hond eet dus versvoeding en vandaag laat ik het voor het eerst leveren door een bedrijf
hazenkarkassen, geitensnippers, kopvlees, schapenpens, lamsribben.. jaja, verwend nest hoor, die hond van mij, het zou tussen 12 en 13 uur geleverd worden. Ben benieuwd!
daarna mag ik het heerlijk in porties gaan verdelen...

ben dus nog wel even hier dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een break, straks weer verder.

Ben ik even blij dat ik geen hond ben of heb....moet er niet aan denken!

Het eerste glas alco heb ik eigenlijk nooit lekker gevonden. Ik kom er rond voor uit dat het
echt wel om het effect van de alco ging. De eerste brandde in m'n keel daarna was mijn slokdarm
en smaak als het ware verdoofd.
Nieuwsgierig ben ik wel altijd geweest naar de smaak. Zo rond de feestdagen kwamen de mannen
altijd met relatiegeschenken en kerstpakketten thuis. De meest vreemde flessen kwamen dan in
huis waar niemand naar omkeek. Tja behalve ik, want als mijn eigen voorraad op was ging ik
die flessen maar eens uitproberen. Vaak gebeurde het dat ik het écht niet naar binnen kreeg, maar
de fles was wel aangebroken en hoe moest ik dat weer verantwoorden want die was dan niet van mij.
Jawel, weer overal zoeken naar zo'n zelfde fles (vaak dure). Tot van lieverlee ik weer eens
zonder zat. Zo ging het vaak steeds opnieuw tot iemand het weer eens doorhad.
Bah, wat een vreselijk mens ben ik... :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...