stien Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Om nog even terug te komen op honden.Vroeger had ik een vriendin met van die bullshitterriërs (ik weet de echte naam niet) met vandie plat geslagen snuiten. Wild jagers zijn het geloof ik.Die kregen van die ééndags kuikentjes te eten. Als ik dat zag, vreselijk vond ik dat.Maar ja, ook hierbij moet je leren relatieveren hé, thats life.Break is over, aktie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Hallo allemaal,Tapas getverderrie, jij liever dan ik, mijn hond krijgt gewoon brokken met sperciebonen voor de lijn.Ze vindt het heerlijk, natuurlijk krijgt ze wel eens pens een soepbeen, maar in de regel houdt ze het bij brokken.Benthe, je hebt tgelijk over de smaak van alcohol.ik nam als kind wel eens een slokje sherry van mijn moeder, bah wat vond ik dat vies.Nou ik heb wat sherry gedronken in mijn leven.Nu drink ik al jaren geen sherry meer en ik lust het dan ook niet meer.Met goede wijn is dat anders voor mij, dat blijf ik lekker vinden.Wijn zonder alco heeft geen goede afdronk.Is het met alcohol hetzelfde als met roken als je er eenmaal echt vanaf bent en dan ook helemaal gestopt, vind je de geur alleen al smerig???Met goede wijn is het bij mij moeilijk, verder heb ik geen probleem met alcohol.Je kunt hiet rustig een fles whisky neer zetten, ik zal er niets van nemen, want ik lust het gewoon niet. Maar die wijn he............................ en dan om een uur of half 6, 6 uur in de namiddag.Stomme gewoonte, die ik nu al 4 weken heb doorbroken, behalve maandagnamiddag (twee glazen)Op dit moment ben ik nog steeds heel erg waakzaamLiefs van Pepita, die ook vandaag niet drinkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 quote: Originally posted by: Benthe"Ik vind het zo lekker". De smaak? Wie de smaak van drank werkelijk lekker vindt mag het zeggen. En dat meen ik oprecht, als nieuwsgierige vraag. Vinden jullie alcohol echt lekker smaken? En dus echt puur en alleen voor de smaak? Gekookte andijvie eten doe je toch ook niet voor je lol? Dat eet je alleen omdat het gezond is, een tegenhanger dus. Ik meen oprecht als ik zeg dat ik Irish coffee heel erg lekker vind, hetzelfde geld voor breezers, kruidenbitters en een goede rode wijn. Vind dat allemaal veel lekkerder dan cola, 7 up, sinas enz....Amaretto en jenever, vind ik vies, heel vies.Bij een etentje vind ik een wijntje lekkerder dan limonade en als er eens toastjes of blokjes kaas zijn vind ik vooral een rode wijn veel lekkerder dan een ander drankje. Bij het opstaan vind ik koffie weer lekkerder, ook een drankje dat je niet bent gaan drinken omdat je het lekker vond maar waarvan je wel aan de smaak kan wennen en het lekker kan gaan vinden.By the way vind gekookte andijvie ook erg lekker, net als andijviestampot met spekjes en een goede jus.Niemand begint denk ik aan roken of drinken omdat je het lekker vind, maar als je eenmaal aan de smaak gewent ben kan je het lekker gaan vinden. Zoals een kind vaak geen spruitjes lust maar dat later heel lekker kan vinden, zoals je als kind misschien van mierzoet snoep houdt maar als volwassene dat vies vind. Het probleem zit zoals overal in het woordje te, als je TE veel drinkt en wanneer je de controle over het gebruik kwijtraakt.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Bah, ik krijg er trek van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 zo terug van het werk en ja hoofdpijn is verdwenen .toen ik 23 jaar was vondt ik alcohol gewoon iets wat hoorde bij het uitgaan , in een disco een drankje in de volgende een koffie of water .de laatse jaren mag ik niet zeggen dat ik alcohol dronk voor de lekkere smaak maar wel voor de roes vele keren heb ik mijn neus dicht geknepen om de goedkope spaanse wijn door mijn keelgat te gieten .mijn verslaving heeft mij ertoe gebracht ontsmettings alcohol van 96% graden te drinken omdat ik niets anders in huis had en niet in staat was drank te gaan halen en ik verzeker jullie dat ik dacht dood te gaan door het drinken van die ontsmettings alcohol .ik was op het laatse in spanje mijn werk kwijt kon het mij schelen neen niet .mijn boosheid gisteren ja ze heeft mij vannacht iets bij gebracht dat ik inderdaad een mens ben en hierdoor warmte kan voelen naar de medemens hier op dit forum en ja warmte kan zich omzetten in boosheid omdat ik even mijn eigen verleden terug zie .tapas uwen hond wordt nogal verwend mijn hond eet restjes van tafel mee gemengd met honderbrokjes deze morgen op het werk stond de radio aan , en heb een intresant progaam kunnen volgen ivm de winterslaap van mijn schildpadden , droge bladeren maar voor ik ze daarin plaats moet ik ze eerst in een lauwbad zetten de schildpadden he niet de bladeren allez dit weekend bladeren gaan zoeken in het bos en mijn schilpadden een badje geven:) zou ik krollekes leggen en nu ga ik even werken hier thuis en dan naar het hospitaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Misschien een goed idee om het onderwerp om te draaien en te bekijken of drankjes zonder alcohol dan wel lekker zijn. Welk alternatief gebruiken jullie als je geen alcohol drinkt? Als ik geen alcohol drink dan is de vervanger daarvan altijd cola light, volgens mij ook niet al te gezond. Of karnemelk (bij de lunch) dat vind ik ook lekker. Maar ik ben dus absoluut geen type voor vruchtensapjes of potten vol met thee, als ik dat als alcoholvervanger moet gaan zien, dan wordt de "straf"eigenlijk dubbel. Onzin natuurlijk, want het is geen straf om geen alcohol te drinken. Maar wat vinden jullie nou een lekker "drankje"zonder alcohol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Medoc,Ikzelf Royal Club Specials erg lekker vooral cranberrie basilicum. Tonic ook.Er is over dit onderwerp al een discussie gevoerd onder "tips en adviezen". Ik heb het onderwerp even naar boven gehaald voor je.Voor suggesties ben ik overigens altijd in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Hoi medoc,vorige week vond ik bij de supermarkt een heel lekker drankje.Het is wittedruivensap met een vleug pompelmoes. (grapefruit voor de noordelingen onder ons)Een echt heerlijk drankje, kan ik je aanbevelen Het is helemaal lekker met een schijfje citroen en wat ijsblokjes.En denk erom Tapas DIT VOER JE NIET AAN DE HOND HOOR!!Jammer dat je geen thee-mens bent medoc, want daar kun je ook de lekkerste smaken in vinden.Bij een biologische winkel vind je een kiwi-drank, die heet Chi is goed te combineren met vruchtensappen. Het haalt het zoete en het 'gewone'eraf.Ik verwen mijzelf op deze manier met allelei alcoholvrij lekkers.Na een tijdje ga je het gewoon lekker vinden.Alles went, zo hebben we onszelf ook aan de smaak van alcohol laten wennen.Niemand echt niemand vond zijn eerste glas lekker, zeg nou zelf.Groet van pepita VANDAAG DRINK IK GEEN ALCOHOL Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Pepita,welke supermarkt en welk merk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Ja gem, die royal club specials zijn ook heerlijk, maar er zit wel suiker in en dat vind ik jammer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Gem, het is van Appelsientje.Het heet witte druivensap met milde grapefruit van Super de Boer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Hoi lieve lotgenotenhier even een teken van leven van mij....Maandagmorgen ben ik mn bed ingedoken (na eerst een nieuw toetsenbord gehaald te hebben) en pas gistermiddag ben ik eruit gekomen.Man man, wat ben ik beroerd geweest zeg.. Buikgriep, duizelig, koppijn enz. Nu zit ik weer voor het eerst beneden met een dikke trui en de kachel op 20 graden, en dat voor iemand die het nooit koud heeft....Hele herkenbare verhalen zijn er weer geschreven de laatste dagen, in veel ervan herken ik mezelf ook zo goed..Op iedereen reageren is ondoenlijk na dagen afwezigheid, maar ik wil wel Benthe een onder de riem steken.Ook voor Soothe heb ik diep respect, je krabbelt er toch maar weer elke keer uit man, geweldig. Hou vol!Wat hondenvoer betreft, die van mij eet ook alleen maar kvv, in dit geval Duck. Elke hondenbezitter moest eens weten wat een troep er in brok zit...maar daar gaan we hier niet over discussieren, daar heb ik mn eigen hondenforum voor..Alcohol lekker?? Nee, absouut niet, maar ja, die roes he...Mijn favo alternatief? Die is er eigenlijk niet, ja, water.. Of een sapje, guave-sap vind ik bv heerlijk, maar ga dat echt niet speciaal halen. Wel heb ik altijd rivella in huis.....aangepast: hele zin vergeten:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Medoc, op dit forum staat een heel item vol vervangende drankjes, daar heb ik weinig aan toe te voegen. Het is maar waar je trek in hebt. Ik hou van pittige dingen en een ander weer van zoet.Cal, ik moet ook niet denken aan alleen maar cola en 7-up enzo, getver dat smaakt flauw.Misschien vind ik de alcoholSMAAK wel lekker, maar pas wanneer de alcohol is verdampt. Zo heb ik laatst kaasfondue gegeten, en ja, die droge witte-wijn-smaak in combinatie met pittige kaas vond ik heel lekker. Dan zit er geen alcohol meer in. (Voor de kenners: misschien nog wel 0,01% alcohol, maar dat vind ik nog steeds iets heel anders dan het heften van glazen.)Nee, ik vind alcohol niet lekker, zelfs niet een glas van een dure wijn van 120 euro per fles. Die goot ik net zo gemakkelijk voor de roes naar binnen.Interessant is dat, ik heb me nooit gerealiseerd dat alcohol lekker kon zijn. Ik gebruikte het als roesmiddel. Weer wat geleerd, en misschien een wat opener blik naar mensen die nog wel willen drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Weet je wat ook lekker is? Die cactus-limonadesiroop, van Lessini............Evenals cactusthee.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Een buikgriep, denk ik....bleef naar het toilet rennen, en misselijk....Gelukkig gaat het nu weer een beetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Charlie,blij dat het ergste voorbij is! Sterkte met opknappen nu, je zult wel vreselijk slap zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Benthe alcohol KAN inderdaad erg lekker zijn ,maar alleen maar als je niet dagelijks drinkt en als je drinkt het bij een of twee glazen kunt houden.Al het andere is volgens mij verwerpelijk.Vanochtend had ik op mijn schilderles een mevrouw, die voor het eerst kwam en die rustig vertelde, dat ze gisteren 2 flessen wijn had gedronken.Ik viel van mijn stoel. ik zou daarna echt drie dagen ziek zijn geweest, maar zij zei, dat ze die ochtend gewoon op tijd was opgestaan, wel duf natuurlijk. Maar ze kon gewoon verder Ik snap daar echt niets van.Maar niemand maakt mij wijs, je 6 glazen alco opdrinkt voor het lekkere.Mensen,die gewoon zo af en toe van een, twee of hooguit drie glazen kunnen genieten, moeten dat gewoon doen vind ik.Maar het blijft een gevaarlijk goedje, het is een harddrug.Mensen,die geen alcoholprobleem hebben zijn er volgens mij ook niet veel mee bezig.Ze doen gewoon hun dingen en pakken een borrel, of niet.Alcohol is gewoon niet belangrijk voor ze , denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Pepita, als ik 2 flessen port dronk kon ik er ook gewoon tegen en kon ik de volgende dag even hard 2 flessen drinken, dat heet nu verslaving..................Voor mij niet meer, dank u:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Tja, niet alles wat lekker is is goed voor je, voor sommigen is het net zo schadelijk als gif, wat je kan hebben, wat je wilt hebben, weet iedereen voor zichzelf het beste. Gelukkig hebben we de keus, ookal voelt die soms aan als drang.Zijn genoeg dingen lekker en altijd wel alternatieve die minder schadelijk voor een mens zijn.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Medoc,Welkom, je eerste dag! Vorig jaar stond er een lijntje bij tips en adviesen met lekkere veilige drankjes.Het zal er nog wel staan, verwacht ik.Ik lust geen frisdrank dus ben "veroordeeld" tot de spa rood en de thee, zonder smaakjes.Weet je, ik blijf dit een moeilijk onderwerp vinden. Iedereen is een andere drinker.Als ik op stap ga met "Jan" dan doe ik dat niet voor de lekkerheid, dan moet mijn knopje om.Bij mij heeft het alles te maken met hoe ik mij voel. Feit is natuurlijk wel, dat als je alcohol tot je neemt je drempels verlaagt worden en je gemakkelijker over je grenzen kunt gaan. Veiliger is het dus ook omjezelf dus niet in die positie te zetten.Toch heb ik kleine irritaties als ik Antabus gebruik, geen rumbonen, vanilleijs met advocaat en slagroom,of rum en rozijnenijs. Geen glaasje wijn als je uit eten gaat. Ik ga niet dagelijks uit eten en het is voor mij geen risicogebied. Voor mij is dat echt puur sociaal maar ik weet dat er iets als vervanging bestaat dus het blijft gevaarlijk.Als je echt streng bent zou ik dus ook geen rumbonen meer mogen eten. Ga je ervan uit dat ik dat doe om mijn knopje uit te zetten dan zou ik een kilo of tien op moeten eten:DBlacky,Veel sterkte! Ik snap je gevoelens helemaal. Knuffel voor je.Tapas,Wat ben je toch en lieverd. Ik zag dat je gelijk op Blacky reageerde. Als het goed is heb je nu weer even rust nu de donderdag weer gedaan is.An,Voel je al wat beter?Stien:heartHe, Soothe. Hoe voel je je vandaag? Ik ben eindelijk vanmorgen rond een uur of negen in slaap gesukkeld na 3 nachten geen slaap. En nu voel ik mij sterk en opgewekt. Lekker rustig.Steeds vaker lees ik dat mensen zich gepasseerd voelen op het forum. En dat vind ik zo jammer.Sommige van ons zoals Gem en Corinne zijn een ster om op iedereen te reageren maar ik weet van mijzelf dat ik niet op iedereen kan reageren. Soms praat je met die en dan met die en dat heeft niets te maken met desinteresse.Rvanth,Leuk om je zo nu en dan weer voorbij te zien komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Charlie,Ik had al het idee dat je je niet zo lekker voelde. Hopelijk is nu het ergste achter de rug.Benthe,Jaaa, Kaasfondue!! Die was ik vergeten. Ik weet eigenlijk niet of de moderator het wel op prijs stelt dat ik nu een lijstje aan het maken ben met al de dingen waar het goedje in zit maar dat voor mij geen enkele connectie met alcohol heeft. Ik had nog een vraagje over de lichtbak. Ik had begrepen dat het bij chemo geen om het VOORKOMEN van de misselijkheid omdat als die er eenmaal is er weinig aan gedaan kan worden. Ik heb gezien hoe ziek mensen zijn van de chemo zelfs met sterke medicijnen tegen de misselijkheid. Ik kan mij voorstellendat het een goede aanvulling is maar betekent de lichtbak voor jou dat je dan geen Emend neemt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Charlie en Pippi,Ik heb misschien het 'geluk' gehad, dat ik er wel ziek van geworden ben.Van mijn achttiende tot mijn dertigste dronk ik zo'n 6 glazen per dag, soms meer soms minder.Op mijn dertigste ( ik ben nu 52) heb ik last gekregen van hypoglykemie dat is dat je lage bloedsuiker spiegel hebt.Ik zag eruit om op te schieten, altijd dodelijk vermoeid en chronisch last van oorsuizen, ik kon dus niet meer tegen drank, wat ik sindsdien nog wel neem , maar noodgedwongen in kleine hoeveelheden.Ik kan dus niet tegen suiker en tegen snelle suiker, zoals alcohol is, ook kan ik slecht tegen caffeineenz. doordat ik wel moet ben ik nu matig met allelei genotmiddelen.Ik voel me nu wel een stuk beter dan 20 jaar geleden hoor, maar moet nog steeds op mijn tellen passenvooral met alco, maar ook met alles waar suiker in zit.Teveel drinken, is voor mij dus uit den boze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Pippi,Ben jaloers! Heel veel plezier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Lekker Pippi, geniet ervan!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2007 Anjo, ik neem op een tarrasje ook gerust het bekende kopje koffie mét likeurtje hoor! Dat vind ik wat anders dan drinken..Pepita, ik dronk veel en veel meer dan jij, helaas.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden