sneeuwwitje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Ferry, ik doe ook met je mee, ook al is mijn leven nog echt heel bewogen. maar het voelt heerlijk om nuchter te zijn en dat steeds in mijn achterhoofd houdend sla ik ieder Gremlin tot moes. Gremlinmoes is in dit geval beter dan appelmoes;) Dit appeltje blijft overeind en probeert niet meer te vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Welkom op het forun Juul.Ik weet uit ervaring, dat alcohol in huis een grote boosdoener is, tenminste voor mij.Ik hoop dat jij de verleiding kunt weerstaan. Als ik niets in huis heb, dan kan ik ook niet denken straks ga ik drinken. Dan heb ik gewoon niets te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Safi, van het landelijk borstonderzoek, dat ik vanmorgen heb gehad krijg ik over 2 weken bericht, Normaal denk je er niet aan, maar nu je bent geweest is het toch wel spannend om de brief open te maken met de uitslag.Soothe, waar ben je toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Dank jullie wel voor de wensen! Heel fijn, want de 22e is een belangrijke datum voor mij geworden!Manlief, dochterlief en zuslief zijn deze datum al vergeten, dus het doet goed als jullie eraan denken!Tenslotte jullie weten hoe belangrijk een datum als deze kan zijn!Tapas,gefeliciteerd met 4 maanden ADB!! Gezellig kunnen we dat iedere maand doen? Ik hoop steeds een maand op je voor te liggen, zolang jij maar niet meer dan een maand op mij achter ligt!:present::present::present::present::present::present::present:Belt manlief net uit de verte presteren we het woorden te krijgen! Over iets heel onbenulligs!Is al weer over maar moest er even van bijkomen.Ik ga nu even koken (gemakkelijk). Kom later nog wel even! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juul Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 De drank staat nu onderin een doos met daarop allemaal lekkere drankjes.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Goedenavond!Sorry luitjes, ik hou die dagen ook allemaal niet bij, maar Gem alsjeblieft en Tapas: vangen hartstikke goed van jullie! Ik ben gewoon blij met iedereen die het alwéér een dag volhoudt, kanjers zijn jullie, allemaal. Zo.Kohtje, heel stom verhaal: je weet ik ben een maand of wat geleden verhuisd. Nou had ik gisteren eindelijk de DVD-speler op m'n stereo aangesloten, even testen natuurlijk, met een optreden van Pink Floyd wat ik al heel lang niet gezien/gehoord had. En bij dat ene nummer... ja hoor wat is dit nou, m'n ogen worden troebel?!?! Dat is niks voor mij, dat is niet ... zelfs de hond kwam uit z'n mandje, effe het koppie op m'n knie... Dus maar een gitaar gepakt en mee gaan spelen, je moet toch wat. De rest van de dag gewoon heel veel gespeeld, meer dan normaal, en er kwamen allerlei melodieën uit die ik nog nooit gehoord had.Ik ben geen gevoelsmens, maar op zo'n moment moet het er toch allemaal even uit of zo. Maar goed, lang verhaal kort gemaakt, mijn tip: doe iets met je gevoel, ga schilderen, koken, whatever, maak iets moois van al die rare emoties. Stukken beter dan het op een zuipen zetten.O ja, en met de kerst eet ik bierworstjes, borrelnootjes en winegums... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 oei oei oei Juul, gevaarlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Gem..we konden je toch ech niet vergeten...jij die iedereen bijhoud met lieve woorden.Ik las net wat moois: quote: Realize that we build upon the past. We move toward the future from the wisdom we have gained - the wisdom of life! Wisdom we will use to create a better world. We now have to watch for the limitations of time and the realms of order and mechanical law. Avoid blindness, foolish behavior, and self-destructive tendencies. We have to walk the new path with unity, grace and spiritual treasures for success in the material world! Realiseer je dat we gevormd zijn door ons verleden.We gaan de toekomst tegemoet met de wijsheid die we verzameld hebben..de wijsheid van het leven!We zullen wijsheid gebruiken om een beter wereld te creëren.We moeten nu uitkijken voor de beperkingen van de tijd, het rijk van de orde en de automatische wettenVermijd blindheid, belachelijk gedrag en zelfdestructievf gedrag.We moeten het nieuwe pad bewandelen met eenheid, gratie en spirituele schatten voor succes in de materiële wereld Juul..niet zo'n goed idee misschien om de lekkere drankjes in de buurt van de giftige drankjes te zetten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Winegums, lekkerrrrrrrr! Mag ik ook Water? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Tis nog geen kerst Anna!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Nog eventjes, en dan zit dag 3 er op. Afgezien van een vervelende Gremlin zonder problemen doorgekomen.Iedereen die een mijlpaal heeft bereikt en ook iedereen die vandaag geen A drinkt van harte.Ik ben benieuwd of jullie ook wel eens een net als ik een situatie meemaken waarin het haast onmogelijk lijkt om een alcoholisch drankje te weigeren. het stelt vaak niets voor, maar is wel het eerste glas. Je hebt bijvoorbeeld een bijzonder feestje van werk of vrienden waarbij bij de ingang een glaasje champagne wordt aangeboden. Natuurlijk, je kunt gewoon nee zeggen, maar dat lijkt vaak onbeleefd. Daarnaast is het wel een verleiding, want ach, zo'n glaasje stelt toch niets voor? Me hoela.Ander voorbeeld is bij de Griek. Als je daar gaat zitten komen ze standaard met een glas Ouzo. Vind ik niet eens lekker trouwens. Oplossing: niet naar de Griek gaan. Maar dat kan natuurlijk niet altijd, er zijn nog meer mensen waar je rekening mee moet houden. Mijn vraag is dus: hoe weigeren jullie beleefd en met een geldige smoes een alcoholisch drankje dat je door een ander opgedrongen wordt? (hoewel zij dat natuurlijk helemaal niet vinden..).Succes allemaal met de rest van vandaag en cu morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Medoc, ik zeg gewoon "nee dank u, ik drink geen alcohol". Klaar.Geen smoes nodig. Als de ander dat onbeleefd vindt, is dat zijn probleem. Je gaat een niet-roker toch ook geen sigaretten opdringen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Water, wat een droog antwoord, maar je hebt wel gelijk. Medoc,Als iemand mij een bonbon aanbied zeg ik ook gewoon nee. Ik heb er eigenlijk nog nooit bij nagedacht of iemand het raar vind dat ik geen bonbon neem. Dus waarom zal het met alcohol dan wel raar zijn als je het afslaat. Ik ken genoeg mensen die de champangne of de ouzo afslaan. Niet bij nadenken, gewoon nee zeggen. De Griek zal echt niet aandringen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 @Water: je hebt gelijk. simpel en doeltreffend. Maar dan wel voor de resolute niet-drinker.Helaas is alcohol zo'n algemeen geaccepteerd goedje dat dan sneller gefronst wordt dan bij roken.Jouw optie kan alleen als je al redelijk sterk in je schoenen staat. Wat als dat niet zo is en de ander maar (onbedoeld en onbekend wat dat bij de alcoholist teweeg brengt) blijft aandringen?"Ach, hier zit toch niets in, is alleen maar een beetje sekt, nog geen 2,5 %.". "Kom op, doe niet zo flauw, hier, opdrinken". Niet wetende hoezeert de ander daarmee gekweld wordt?Maar je hebt wel gelijk hoor, gewoon "nee" zeggen en verder geen gezeur.Sneewwitje, je hebt ook gelijk. Bonbons weiger ik ook, niet omdat er alcohol inzit maar omdat ik ze niet lust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Ik voel me niet zo lekkerik heb last van m'n maagik heb al hoofdpijn...ik moet nog rijdenik moet morgen vroeg op, wil een frisse kop houdenik slik medicijnen waar ik geen alcohol bij mag drinkenbah, sekt, nee hoor dat vind ik niet lekker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Medoc..je kan ook zeggen dat je aan de medicijnen bent...antibiotica kuurtje..daar houden de meesten wel rekening mee...en goed van je dat je dag 3 er bijna op hebt zitten...ik zelf probeer nog steeds veel situaties waar alcohol wordt geschonken te vermijden...dus ga smiddags naar feestjes i.p.v. savonds..en natuurlijk nooit alcoholin huis..want daar lusten de gremlins wel pap van...die hebben je dan zo te pakken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Hoi mensen, Het lijkt opsporing verzocht wel!Ik word gemist.Wel een goed gevoel.100% SOBER!IK reageer nog, Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Voor de getallenfreaks 5 dagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Medoc, grappig Ik had niet eens aan de alcohol gedacht die in een bonbon zit, maar ik vind ze ook gewoon niet lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Ja ja Jonagoldje.Jullie moeten het nog even met me doen.Volgend jaar terug naar de cardioloog. Alles een beetje het zelfde.Wel een statine erbij (anti cholesterol) Niet dramatisch hoog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Ben bijna vegetarisch, maar het lichaam maakt ook cholestrol en alcohol ook.Hij deed er niet moeilijk over. Beetje een welvaartsziekte!!Dus toch maar een pil, hij liet mij de keus. Tegen het dichtslippen.Dat moeten we niet hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Klinkt toch goed, Soothe... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Hoi luitjes!!!!Gem en Tapas: gefeliciteerd:musicnote:Trots en blij deel ik mee dat ik net als jullie ook deze dag niet gedronken heb!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Blacky, muchas gracias, acompañar en el sentimiento por Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Big Hug voor jou Charlie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden