Spring naar bijdragen

Maandag 22 oktober 2007


CPAS

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Eerst maar even het volgende:
Juul heeft zich voorgesteld bij thema's rondom alcohol en een vraag gesteld over detox.
Diegenen die daar ervaring mee hebben, graag jullie reactie aan hem geven.

Hoe mijn zondag was: druk, maar leuk.
Mijn achterneefje heeft veel cadeautjes gehad. We hebben weer veel familieleden gezien en gesproken.
Het is grappig, maar ik zit dus nu nog steeds het drinkgedrag van anderen te observeren. Het feestje begon om 15.00 uur en toen wij binnenkwamen, zaten er al mensen aan het bier en de wijn. Om 15.40 werd de taart aangesneden en volgde een toast met champagne, welke ik zonder meer heb afgeslagen. Ja, er wordt wat afgedronken op een 'kinderfeestje'. Ik bedacht wel dat ik mij vroeger wel erg krampachtig hield aan maar 2-3 glazen bij zo een gelegenheid, maar ja, toen hield ik andere mensen niet in de gaten en dacht dat die zeker niet meer dan 2-3 glazen nuttigden. Nu weet ik beter (ze nuttigen er meer) en begrijp dus helemaal waarom het niemand opvalt dat ik de hele tijd aan de fris zit. Ze zijn niet anders gewend van mij (de thuisdrinker).
Maakt verder allemaal niet uit. Ik heb niet getaald naar iets alcoholisch.
Na afloop zijn we wat gaan eten en toen naar huis. We moesten rennen voor de trein en ik viel op de trap. Overeind geholpen door mijn dochter en toch de trein gehaald. Ik heb nu een zeer scheenbeen.
Thuisgekomen nog even snel aan de computer en even het draadje bekijken terwijl ik een controleprogramma draaide. Ik moest al snel uitloggen, omdat dat programma solo wilde draaien.
Ik dacht toen, laat ik even gaan liggen, dan ga ik daarna verder. Ha, ha, ik werd half twee wakker. En nu zit ik hier.

Voor vandaag wens ik jullie allemaal een fijne ADB-dag.
Diegenen die een mijlpaal te vieren hebben: gefeliciteerd. :present:
Diegenen die het moeilijk hebben: sterkte. :rose:
Ik hoop dat jullie met mij meedoen en niet drinken.
Stien: nog gefeliciteerd met 10 maanden ADB. :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:
Tolie: nogmaals voor je eerste maand. Dat heb je toch zo maar even gedaan. :present:
Medoc: je hebt nu al twee succesvolle dagen achter de rug. Ga zo voort. :present: :present:

Nu even reageren op de draad van gisteren.

@An,
De schrik al te boven? Ga nog maar even naar de huisarts vandaag voor extra controle.

@Delta,
Fijn dat je met de gegadigden een mooie uitstap naar Spanje hebt gedaan. Ik ben blij dat jullie er allemaal van genoten hebben.

@Blacky,
Je hoeft geen Nederlands bloed te hebben om hartige pannenkoeken en pindasaus te lusten, dat is gewoon een kwestie van goede smaak.
Een zus van mijn man lust geen kaas en dat voor een echte kaaskop.
Ik hoop dat je vandaag wat minder op eieren hoeft te lopen.

@Yazz,
Fijn te horen dat het goed gaat.

@Q,
Gaat het goed?

@Erik,
Fijn te horen dat je nog steeds goed gaat. Loopt het ook goed met de scriptie?

@Postit,
Hoe loopt het bij jou?

@Gem,
Als altijd zeer attent naar iedereen toe.
Ik hoop dat je mij niet inhaald, maar wel gestaag achter me aan loopt.
Helaas geen ballon meegekregen.
Leuk dat je dochter haar korte lijst met dingen die ze lust heeft uitgebreid.

@BamBam,
:)

@Benthe,
Vast een prachthoofd met die schildering. Als je naar buiten gaat, mag je mijn pet wel lenen.

@Mick,
:)

@Soothe,
Dag per dag je persoonlijk record gaan breken. Dat moet je lukken. Je verdient het.

@Medoc,
Ik heb daar in Egmond ooit de 5 km gelopen. Was hekkesluiter met nog twee andere mensen. De wegwijzers zaten dus al aan de koffie en toen konden wij de weg gaan vragen naar finish, terwijl we de straatnaam niet kenden. Ik geloof dat we toen meer dan de gestelde km er op hadden zitten. Gelukkig was ik binnen voor mijn vriend (nu man) finishte voor de 20 km. Dat strand was loeizwaar en daarna lopen met een hoop zand in de schoenen. Die heb ik dus niet meer meegelopen. Ik heb een hekel aan zand in mijn schoenen.
Als de emoties komen, gewoon laten gaan, zakdoek erbij en vooral niet proberen in te houden.
Sportief gezin. Wens je kind veel sportsucces.

@Water,
Ik zou ook niet zijn wie ik ben, zonder door de drankhel te zijn geweest. Ik leef nu veel bewuster dan ik ooit gedaan heb.

@Tapas,
Jammer dat je gisteren met zo een rammelende kist moest vliegen. Zal wel geregeld zweten geweest zijn.
Zet je beste beentje voor vandaag en kies de mooiste foto's uit.

@Safi,
Wel ik merk bij jouw reacties weleens dat ik wat over het hoofd heb gelezen.
Ja, ik word nog een hip mens op mijn ouwe dag. Ik vind dat wel leuk, dat noemen ze geloof ik een remake of make over. Mijn dochter vindt het ook leuk en bemoeit zich overal tegenaan. Het is best wel goed geweest dat ik uit al mijn kleren gekrompen was en vervolgens naar mijn vriendin geluisterd heb.

@Pepita,
:)

@Anna,
:)

@Marieke,
Straks komen we je dus tegen in de supermarkt.
En nu ook nog de insteek om meer uit de accordeon te halen.
Ik zie jou echt steeds meer tot leven komen. Blijven doen.

@Marion,
Nog gefeliciteerd met al die jarigen.
Vandaag sterkte met het orenspuiten en het borstonderzoek.

@Stien,
Dit jaar een betere jaarwisseling toegewenst. Ik zal het niet met jou en de andere hier kunnen vieren, want wij zijn dan weg, zonder internetverbinding.

@Amariana,
Ik ben niet accuut gestopt. Ik probeerde te minderen, maar dat lukte maar niet en het zorgde dag na dag voor tandhakken. Toen heb ik onder aanmoediging van het forum de knop omgezet en ben gestopt en dat bevalt nog steeds heerlijk.
De komende dagen moet je maar veel hier komen voor dat je een glas wil pakken. Het forum is echt zo sterk dat je dat eerste glas oneindig lang kunt uitstellen en er op de duur niet meer naar taalt. Krijg je het moeilijk dan helpt iedereen je om de gremlins te verdrijven.
Enne, niet iedereen hier is volledig gestopt met drinken. Een aantal mensen weet zijn/haar gebruik nu flink te beperken.
Je hoeft je niet te schamen. Schaamte is een emotie waar je niks mee kan. Niemand gaat zeggen dat het goed was wat je in het verleden deed: drinken, maar het is belangrijk dat je daar nu wat aan gaat doen. Laat de verleden tijd rusten en treedt toe tot het heden.

@Houtje,
De strijk stapelt zich hier op. Toch ga ik dat niet vandaag doen, ik plan het voor morgen.

@Charlie,
:)

@Kate,
Fijn te vernemen dat je goed gaat. Ik denk aan je.

@Ferry,
Altijd een opkikker je te lezen.

@An,
Hou je de komende dagen nog maar heel rustig. Doe echt niet meer dan strikt noodzakelijk is. Koester je zelf en als er mensen om je heen zijn, laat die je dan lekker vertroetelen.
En wat je overkomen is, heeft hier bij Medoc gezorgd dat hij een dag eerder de kurk op de fles heeft gelaten.

@Calimero,.
Heel jammer dat je je doel van gisteren niet bereikt hebt. Vandaag beter. Trouwens leuk dat je een ander instrument gaat uitproberen, welk instrument. (Ben trouwens vergeten welk instrument je nu bespeeld).

@.Peppaschooter,
Jammer dat je nog steeds niet goed kunt slapen. Sta daar niet te veel bij stil, zeker niet rond slaaptijd. En gefeliciteerd met 8 weken. Over een paar dagen vier je dus het feest van de 2 maanden.

Zo nu allemaal genieten van een mooie ADB herstdag.
Misschien kom ik vanmiddag nog even kijken, maar ik heb een siƫstake gepland om het weekeinde in te halen. Dus is het mogelijk dat jullie me pas laat op de avond kunnen spotten of zelfs helemaal niet.

En nu ga ik nog een paar uurtjes pitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele goede morgen,

RJB, succes voor vandaag hou je kranig!

Corinne, raar nachtje maak je!

De ochtenden worden moeilijker voor mij om zo vroeg op te staan. Mogelijk dat het met het weer te
maken heeft maar mijn lichaam komt maar moeilijk op gang.
Mijn ledematen zijn stram en alles doet zeer maar om nou voor de baas de dag te starten met
pijnstillers, no way! Dan maar een treintje later en wat rustiger de tijd nemen om op gang te komen.

Maar het feit dat ik op gang ben, is toch al wat! We zullen eens zien wat deze dag zal brengen.
Iedereen gefeliciteerd die er weer een nuchtere dag bij heeft en mag ervaren dat het zƩƩr de
moeite waard is!

Iedereen een fijne dag enneeh laat die eerste staan dan is het grootste karwei voor vandaag
gedaan! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi motiva goedemorgen.
Wat ben ik vroeg hĆØ. Herinner me nog net op tijd dat ik elf uur bij de cardioloog moet zijn.
Dus ruim op tijd, moet ook nog met hond lopen.
Houd je goed Motiva.Vandaag dag nr vijf.De kop is er af.
Krijg ik ook nog kiespijn,wordt ook een afspraak.
Zo, lekker tegen je aan gezeurd.
Groet werkse:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Soothe,
dat wordt dus een artsendagje! Succes ermee!
Ik hoop dat je snel bij de tandarts terecht kan!

Stien,
ik geef je de hand. Ik lijk wel 80 als ik opsta en zeker geen fitte 80-er!
Ik hijs zo mijn stramme lijf op de fiets (koud!), daarna gaat het wel beter en dan op het werk meteen naar de automaat voor een beker cappucino en een beker kruidenthee!
Fijne dag en sterkte.
Oh ja, 10 maanden is nog indrukwekkender dan 9! Ik volg je wel op gepast afstand!

Corinne,
slaap lekker, het zal nog wel even duren voordat je op bent.

Ik ga rennen.
Allemaal een fijne dag! Ik hou het ook droog en hoop dat er meerderen meedoen met Soothe, Corinne en mijzelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen adb'ers ,
soothie sterkte bij de cardioloog en ook bij de tandarts .
corinne nachtraaf slaap maar lekker uit
gem werk ze ga ik ook dadelijk doen maar erst douchen uiteraard
delta nogmaals dank voor el viaje gisteren
ik heb redelijk geslapen stillekes aan begnt het in orde te komen
deze morgen eens op de lidl site wezen kijken in de aanbieding allerlei ivm schilderen en ik moest aan kohtje en nog iemand denken
daaag ga doucen
ps ik drink alleen maar niet alcoholische dranken vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medestrijders!

Nou, dat heb ik ook hoor, beetje brak opstaan, pijntje hier, kreuntje daar... ach ja we worden een dagje ouder he. Na een douche en een wandeling met de viervoeters voel ik me wel weer lekker, nu eerst nog even een bak yoghurt en een vit.B pil, en dan kan er wel weer een dagje werk tegenaan.
Tsjonge wat ben ik toch blij dat ik geen alcohol meer hoef te drinken, 't is echt allemaal veel beter vol te houden. Had ik veel eerder moeten doen (duhuh...). Als je maar genoeg rust neemt en een beetje voor jezelf zorgt, dan komt het wel goed.

Sterkte voor wie het kan gebruiken, en een schouderklopje voor wie het gisteren droog heeft gehouden!
Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Corinne, ik heb Juul geantwoord!

Ik wens iedereen een heel mooie ADB dag! Hier, in het Noorden, wordt het een blauwe zonnige, maar koude dag! Precies het weer waar ik van houd..

En dan om 11 uur de zitting. Stien, wat aardig dat je daar aan dacht... Het is zoals het is, maar ik zie er wel een beetje tegen op..

Dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
wat is het hier al druk op de (voor mij) vroge morgen!
Ik heb nog niets gelezen, zijn een paar slopers bezig mijn oude bad eruit aan 't halen, en bij iedere verwijderde tegel komt er een gremlin mee naar binnen...Ik ga het vandaag erg moeilijk krijgen...heb mijn eerste liter water al op..blijf maar veel schrijven hier...beetje hulp vragen!
tot strax!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allemaal.
Wens iedereen een leuke dag. Gefelicteerd voor iedereen die wat te vieren heeft, succes met het behalen van doelstellingen, sterkte voor wie het moeilijk heeft.
Hier niet oke en dat is m'n eigen schuld, verdiende loon. Slecht geslapen, wat een bullsh*t dat je met drank beter slaapt, telkens wakker, dorst. Niet uitgeslapen dus, dikke ogen, veel koffie en kaugom om de day before te camoufleren, hoe stom kan je zijn niet te willen denken aan de gevolgen.
Ja hoor knieƫn afkloppen en opstaan, die instelling heb ik wel, al is het omdat niemand last hoeft te hebben van mijn stommiteiten. Ga plannen maken nu mijn dag zinnig te besteden, een niet drink dag, heb niet eens zin erin, stomme drank komt me de keel uit bah bah bah, slecht humeur die ik moet om zien te buigen.
cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB,
ik wens jouw heel veel sterkte toe vandaag. Je hebt denk ik een hele goede instelling: je beseft dat je wat fouts hebt gedaan en je wilt darvoor je verantwoording nemen.
Nou, een betere houding kan je niet hebben.
Kracht, en laat vanavond de uitslag weten?
Liefs, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumleden!

Iedereen die gisteren geen alcohol heeft gedronken gefeliciteerd en iedereen die wel heeft gedronken gefeliciteerd met een nieuwe dag vandaag waarop je weer kunt besluiten om droog te blijven.
Vandaag begin ik aan mijn 3e dag (Cpas dank voor jesteun in de rug).Je bent maar druk in het persoonlijk toewensen van iedereen, goed hoor!
Tot nu toe gaat het verrassend makkelijk om droog te blijven, maar ik weet wel beter. In de verte hoorde ik ook al weer een stemmetje roepen:""Zie je wel dat je er van af kan blijven, je hebt helemaal geen probleem". Maar ik weet wel beter, na het 1e glas is het stemmetje dat mij dan moet vertellen dat het genoeg is voor vandaag in geen velden of wegen te bekennen is. Bah, onbetrouwbaar "vriendje"is dat. Ik schop hem de deur uit mijn zijn "goede advies".
Nee hoor, vandaag drink ik geen alcohol. Ik heb 2 dagen achtereen hardgelopen en moet nu helaas een rustdag nemen in het schema. Ik verheug mij alweer op morgen, dan is het weer tijd voor een lekkere intervaltraining.
Succes allemaal vandaag, en calimero doe je best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Vanmorgen opgestaan met een grote kater,

Voordat iedereen in de antwoorden vliegt, het gaat om mijn 16 jaar oude Pers Brutus, die vond dat het tijd werd om op te staan.
hij komt dan gemoedelijk zacht spinnend op mijn hoofdkussen zitten, lief hoor zo'n harig beest.

Maar even alle gekheid op een stokje.
Gisteren samen met mijn man en zoon een goeie fles witte wijn open gemaakt en een glas op.

Het was een fles van wel E 8,-. In het verleden vond ik hem heerlijk.
Zal ik eens wat zeggen. het smaakte me niet, tenminste niet, zoals me dat meer dan een maand geleden
deed.
Zal het dan toch een keer over zijn.
Ik kon mij opeens goed voorstellen, dat je alcohol moet leren drinken.
Vond het behoorlijk zuur en niet echt lekker.
Kon het bij een glas houden en ben daarna overgegaan op een heerlijk glas hete thee, Past beter bij me
nu.

'Het kan verkeren' zei Bredero,

Corinne bedankt voor je waslijstje, wat een prestatie, doe je dat uit je hoofd?

Calimero, je ziet het zowel bij jou als bij mij, God straft onmiddellijk, gaan we er weer samen voor?

Voor iedereen een fijne dag
groetjes van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, bijzonder dat je weer voor iedereen een woordje hebt. We zijn toch net kleine kinderen allemaal die af een toe een aai over de bol nodig hebben. Dank je. Ik ben er altijd weer blij mee.

Stien, slim van je, doe rustig aan, dat is zo belangrijk he, beetje lief zijn voor jezelf.

Soothe, nou als je al die bezoekjes hebt gehad en alles is weer ok, rede genoeg om lekker adb te zijn vandaag.

Gem.: oef, stram het bed uit en dan ook nog eens rennen. Tot straks.

Blacky: fijn hoe je schrijft, genoot vanmorgen van je verhaal van gister. (pannenkoeken, satehsaus ed)

RJB sterkte vandaag, zal om 11 een kaarsje branden.

Tolie: ja slopen is het ergste wat er is. Kan je niet weggaan??? Op bezoek ergens of ff shoppen? Gooi die gremlins in de container joh. en schrijven, veel schrijven hier. Kom op joh, laat je niet kapot maken vandaag, het bad ja, die mogen ze slopen niet jou.

CAL!!!! Zet 'm op he, nieuwe dag, nieuwe kans. Ach eigen schuld. Daar gaat het toch niet om. Nog steeds je rugzak, misschien moet je er eens iets uitgooien?? Je loopt ook maar te slepen de hele dag. Komen gremlins op af.


Mij gaat het heeeeeeel goed. Alleen mijn nek lijkt 20 cm langer en zwiept alle kanten op. Mijn hoofd is dichgenaaid en doet geen pijn of zo. Alle geluk van de wereld gehad. Veel spierpijn en wel nog draaierig. Overweeg om inderdaad nog maar naar huisarts te gaan.
Hoop dat het Medoc gister ook is gelukt.
Heeft me werkelijk geholpen dat het misschien ook iets goeds opbracht.
Ben toch al zo'n neuroot en gelijk alles heel zwaar opneem. Gisteravond schoot ik weer in de hyperventilatie. Haalde me van alles in mijn hoofd en dacht: nu drink ik niet en nu ben ik bang om te gaan werken, auto rijden, etc. ben terug bij af. Was een gremlin, echt waar.
Die &%#@**&! beesten. Zonnetje schijnt, genieten van de dag, met of zonder kater, met of zonder pijn!!!!!!!! morgen zal het beter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
ik ben ook zo eentje als Kohtje en waarschijnlijk nog wel een paar andereren.
Tapas maakt foto's weet ik
Ik onmiddellijk naar de Lidl site, maar kon niets ontdekken over schildersmaterialen,
hoe?, waar? wanneer? ik hoor graag van je.
Dank voor je tip over Brussel.
Mijn man en ik gaan woensdag een dagje Brusselen, misschien wel leuk om te doen die rommelmarkt.

Medoc,
Kun jij mijn personal coach niet worden?
Hoe deed je dat in het verleden, sporten en drinken.
In mijn jonge jaren, (zo rond de 25 jaar)zoop ik voor mijn gevoel echt heel veel.
Toch was ik amateur-danseres. Ik danste bij een (amateur) gezelschap en we traden ook nog regelmatig
op. ik kan me niet meer herinneren, hoe ik dat allemaal klaarspeelde.
Maar sport en ook dans natuurlijk kan niet worden gecombineerd met alcohol, dat is wel duidelijk.
Nu wil ik dagelijks yoga gaan doen, ik wil mijn lenigheid niet kwijt, al ben ik dat grotendeels nu wel hoor.
Maar je kunt het allemaal best wel bijhouden.

Groet van Pepita
..............................................
VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Mijn voornemen om door het weekend te komen zonder alcohol is mislukt.
Het begon nochtans allemaal goed...
Vrijdagavond thuisgekomen van het werk en gewoon tv gekeken , filmpje en nadien gaan slapen. Ik kon evengoed gereageerd hebben op smsjes van mijn vrienden om iets te gaan drinken maar heb ze gewoon genegeerd.
Zaterdag uitzonderlijk om 9u al wakker en heb een bezoekje gebracht aan mijn Tante in het rustoord. Nadien mijn auto gewassen en daarna naar de voetbal gaan kijken. Dan ben ik naar huis gegaan en begon het toch wel serieus te kriebelen en toen er mij een vriendin stuurde om toch eens buiten te gaan naar een fuif ben ik meegegaan en ben ik beginnen drinken. Khad me voorgenomen er maar een aantal te nemen maar het is weer uitgelopen en ben de tel kwijtgeraakt bij 9...
Zondag met een houten kop opgestaan om 14u en met afkickverschijnselen naar de voetbal gaan kijken ... direct na de voetbal naar huis gegaan want het ging me echt niet goed af... Toen nog om friet gereden maar jongens toch ... hartkloppingen, zweten , trillen in die frituur , niet te doen! Was content dat ik thuis was, bad gepakt , slaapbolletje en in dromenland.
Nu op het werk uitkijkend naar donderdag , kheb verlof en het is jaarmarkt , je moet niet vragen wat ik daar ga doen. :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Medoc, lees je nu pas. GE WEL DIG!!! Het gaat je lekker gemakkelijk af, schrijf je. Dat zegt wat over je conditie. Ben dankbaar, blij, spring een gat in de lucht. Je bent nog niet zo gesloopt als ik, ouwe knakker. Kon ik het over doen en wist ik wat ik nu weet....... Geniet van het leven zonder die zooi. Je weet nu wat een eerste glas doet met je. Vandaag lekker bijkomen en morgen weer verder. Dat moet toch een geweldig gevoel geven!!!!!!!!! Coach van Pepita?! en wil je mijn mascotte worden????????????
Ik ben trots op je.

Pepita, ook trots op jou!! goed joh, dat je het bij een glas hebt kunnen laten. Blijft toch mijn wens om gewoon af en toe een glas te kunnen drinken, maar dan wel iets wat smaakt. Zo'n dure wijn lijkt me ook echt niet lekker. Kon me overigens niks schelen in mijn drinktijd, gewoon een kwestie van doorzuipen ... oh wat errug!!

Trouwens: IK DRINK VANDAAG NIET: CORINNE IK DOE MEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pintje,

Allereerst stel ik voor dat je je naam eens veranderd, want dat riekt toch teveel naar JWW (je weet wel)
Je kunt natuurlijk ook je naam niet zoveel eer aandoen natuurlijk.
Het is als het ware de kat op het spek binden.

Ben je al begonnen met de inernetbehandeling?
Ik heb me laten vertellen, dat je moet blijven proberen en dat je er dan vanzelf wel een keer tussendoor piept.

Verder hoef ik niets te zeggen, katers zijn ....................vreselijk heeeeel veeeeel sterkte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@pepita

Om het nog wat complexer te maken, naast sporten en drinken heb ik ook nog een hele periode meer dan een pakje sigaretten per dag gerookt, dus sporten, roken en drinken. Vraag me niet hoe. Sinds ik gestopt ben met roken (bijna 11 jaar geleden) ging het met sporten de goede kant op. In die 11 jaar heb ik ongeveer de helft van de tijd (te veel) alcohol gedronken en de andere helft niets. In de perioden van geheelonthouding trainde ik dan voor halve marathons. De afgelopen 2 jaar heb ik zelfs de hele marathon in New York en in Berlijn gelopen. Daar moet je ongeveer 4 maanden 5 x per week voor trainen, en in die periode dronk ik geen alcohol. Daarbuiten des te meer.

Natuurlijk wil ik je wel coachen op sportgebied, maar niet om je te leren hoe je kan sporten en drinken tegelijk. Want zoals je zelf al stelt, dat past niet bij elkaar. Een adb'er die zijn gebruik goed in de hand heeft zal zeker zijn sport kunnen beoefenen zonder hinder te ondervinden van zijn alcoholgebruik. Maar ik schat in dat de meeste forumleden die discipline (nog) niet hebben. Ik zeker niet. Daarom dus geen alcohol voor mij. Ik ga me nu voorbereiden op de zware halve marathon van Egmond in januari. Dat is nog ruim 80 dagen, en ik stel mijzelf tot doel om tot die tijd zeker geen alcohol te drinken.

Natuurlijk knoop ik goed in mijn oren wat hier gezegd wordt, dat er valkuilen zijn. Die moet ik onder ogen zien. Een reeel gevaar voor mij zijn bijvoorbeeld de kerstdagen, die staan model voor alcohol drinken bij mij. Hoewel, dit jaar kan het makkelijker worden, want we vieren met onze 2 kinderen de kerst in New York (jawel). Een biertje kost 8-10 dollar in de Big Apple, dus als er nog meer motivatie nodig is om niet te drinken....Bovendien is dan 2 weken later de halve marathon van Egmond.

Als je wat wilt weten pepita hoor ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Blij dat je weer vrolijk klinkt, wat een schrik joh dit weekend.

Is het wel goed met je nek?
Ga anders toch een keertje langs de huisarts, baat het niet schaadt het niet, zullen we maar zeggen
Misschien kun je naar de fysio om je even lekker te laten masseren. (schaadt ook niet)

An maareh, waakzaamheid blijft geboden. Het is de komende twee dagen weer absoluut nul.
En het restje frascati superiore ligt nu al in de gootsteen, anders is de verleiding te groot vanavond.
Mijn man is geen witte wijn drinker. Zoals gisteren doet hij wel even mee, maar echt van harte gaat het niet.

Bocht heb ik genoeg in huis, maar daar kan ik gewoonwel vanaf blijven, zeker nu. Is dus voor de visite
ha ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...