Spring naar bijdragen

donderdag 25 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

Pippi,
de hunkering is veel en veel minder. Ik merk juist dat ik er nu een tijd niet aan denk. Dat merk ik pas de laatste paar weken. Tot die tijd was ik er voor mijn gevoel nog heel veel mee bezig. En nu ook, maar anders. Ik zit tenslotte niet voor niets veel op het forum. Ik kan niet zonder (sprak de verslaafde).
Maar constante trek nee. Ik ben inmiddels ook blij dat ik niet meer drink. Dat was eerst wel anders.
Ik denk dat het bij mij, in vergelijking tot wat ik bij anderen hier las, nog best lang geduurd heeft. Maar misschien is dat ook wel mijn gevoel. Feit is dat het beter gaat. dag na dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond allemaal,

Ik heb het draadje nog niet gelezen, want ik ben net pas thuis. Ik heb een heerlijke dag gehad vandaag, ben bij een lieve vriendin op bezoek geweest, prachtige stad bezichtigd, hapje gegeten en slokje gedronken (nee, geen JWW) en honderduit gekletst en samen gelachen. Dat doet een mens echt goed! :)

Rufus, ik zag net even je hoofd in het voorbijgaan. Leuk dat je er weer even bent, en wat heerlijk dat het nog steeds zo goed met je gaat.

Soothie, als je jouw verhaal naast dat van Rufus kunt leggen, kun je zijn miraculeue vooruitgang er dus ook naast leggen, als je doorgaat zoals je nu doet. Goede motivatie toch?

Ik ga eens proberen of ik de rest van het draadje nog kan bijlezen. Ik ben wel een beetje moe, nogal ver gereden vandaag. Maar ik voel me blij na zo'n fijne dag, dus dat wilde ik even kwijt.

Fijne avond nog, allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pippi de grootste reden dat ik niets meer drink is dat ik niet terug naar de hel wil wat afkicken betreft .
mijn eerste stop in augustus 2005 staat mij nog goed in mijn brein gegrift het was alsof men mij iets heel dierbaars afnam al jaren dronk ik iedere dag , door de dood van mijn ma ben ik meer en meer aan mijn verslaving gaan toegeven en dronk meer en meer .
de eerste maal ben ik enkele maanden zonder alcohol geweest maar eentje kon toch geen kwaad , maar het bleef niet bij eentje , ik krabbelde weer op maar weer enkel maanden later dronk ik weer weer maar een dag en zo heb ik van augustus 2005 tot augustus 2006 in totaal 40 dagen gedronken soms een dag soms meerdere dagen de tussen periodes werden als maar minder en hiermee bedoel ik de eerste tijd kon ik vier maanden niet drinken op het laatste was het om de twee maanden dat ik dronk , maar voor mij was het al een winst op zijn eigen inplaats van gans het jaar gedronken te hebben heb ik toen maar 40 dagen gedronken , vandaag weet ik dat dit voor mij blacky de oplossing niet is want het is alles of niets
mijn laatse drinken is gebeurt bij een klant toen ik aan het werken was dronken in mijn klant haar bed gelegen en x keren gevallen , ik ben de volgende dag weer gestopt met drinken en heb drie weken met gedachten rond gelopen een eind aan mijn leven te maken want ik wou niet dat de alcohol de baas was over mij en ja ik ben fier dat het tot nu toe gelukt is .
ik heb nog gremlin of drankjank momenten maar ondertussen weet ik dat ze ook weer vlug overgaan
ik weet dat ik dankbaar mag/moet zijn dat ik toender tijd de juiste stappen ondernomen heb en in spanje naar nederlandstalige en internationale groepen gegaan ben en dat ik ook veel steun gehad heb van mijn toendertijd site's , dit schrijven aan jou doet mij eigenlijk nu ineens beseffen dat ik mijn toen lijdensweg en nu mooi pad ook aan andere mag door geven .
pippi voor mij is het een iets heel mooi's dat laat ons zeggen nuchtere leven omdat ik heel goed weet en besef dat indien ik was blijven drinken ik nu onder de grond lag ( in spanje boven de grond )
rufus aan jou hartelijk dank voor je schrijven het heeft mij veel moed en kracht om door te gaan
anna fijn dat je genoten hebt van je dagje met vriendin
frannie aan jou ook fijn dat je genoten hebt van je kennis en je etentje in chic en de mallemolen in je hoofd komt beetje met beetje tot rust frannie neem dit van deze mallemolen aan
lieve luitjes dit schrijven brengt veel verdriet maar ook vreugde in mij naar boven kijken van waar ik kom en een beetje kijken naar waar ik gaan mag als ik er zelf maar 100% achter sta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom even melden dat ik ga slapen... nog 1 dagje vroeg op en 't is weer weekend yesyesyes!

Benthe, fijn dat je d'r weer bij bent, moppie. Heel veel sterkte en rust maar lekker uit (= laat je maar lekker in de watten leggen, hinthint... :D )

Gem, 't gaat allemaal goed hier hoor. Gewoon niks te melden, werk, huisje, diertje, the usual...

Soothe goed bezig, Juul goed bezig, iedereen goed bezig, zo mag ik dat gaarne zien. Pippi, jij komt er ook wel, de knop zit dichtbij, ik lees het tussen je regeltjes door.

Kan niet op iedereen reageren, maar dat hoeft ook niet. Luitjes, volhouden, niks doen wat ik ook niet zou doen, dan komt het wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben ook weer thuis na een intensieve avond. Het fijnste was toch wel dat de dirigent na de repetitie riep, zo en nu aan het bier en iedereen naar de kroeg rende... iemand me vroeg of die een biertje voor me moest halen en ik er niet aan moest denken zelfs, nee hoor, ik drink niet, doe mij maar een colal ight. Daarna naar huis en wat was ik blij dat ik niet gedronken had want ik reed zowat over mijn eigen kat heen die net overstak omdat ze het geluid van mijn fiets herkende.. pft, dat was schrikken, en hoe heerlijk is het dan na zo'n schone frisse avond die ook erg vermoeiend was lekker met je hond en je kat een rondje te mogen lopen, helemaal nuchter...

Maarja jullie willen vast weten hoe het op het koor was, geen idee, het raast nu nog even allemaal door mijn hoofd...was nog een beetje overleven wel, 16 dames dus dat aantal is wel fijn, een ontzettend enthousiaste dirigent, 2 leuke stukken ingestudeerd, van de dames kende ik er 2, beiden heb ik wel wat conflicten mee gehad in het verleden dus dat was wel heftig om ze terug te zien, met de een ging het vrij vlot weer goed, en met de ander wist ik meteen weer wat mijn ergernissen ook alweer waren.. pff wat een tuttemien zeg.. fel antiroken en gelijk een kat toen ik haar gewoon een vraag stelde.
Verder wel lekker gezongen maar ben nu ook helemaal versleten hoor!

maar wel mooi mijn wekelijkse gremlinavond zonder gremlin doorgekomen!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas :present::present::present:
ga voor de mensen waar je u wel lekker bij voelt dat is het voornaamste
ik vermoed dat dit een heerlijk gevoel heeft zo een donderdag zonder gremlin:moon:
mensen ik ga maffen slaapzacht en hasta mañana
charlie zou zeggen morgen gezond weer op of zoiets ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, wat jij zegt tegen Pippi: jij komt er ook wel, de knop zit dichtbij, ik lees het tussen je regeltjes door. Dat herken ik! Ik besef dat ik dat ook in haar regels lees, maar ik herken nu ook hoe mijn eigen knop op een bijna miraculeuze manier omging!
Heel grappig, ik heb het niet eerder beseft, maar door jouw woorden herken ik nu beide, bij mezelf én bij Pippi!
Een beetje rommelig bericht is dit waarschijnlijk, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel!

Zo, en nu ga ik bedje in, morgen komt de firma Stof & Breken weer vroeg!

Benthe, welkom terug!

Slaap lekker iedereen!
liefs, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het draadje diagonaal door gelezen.

Benthe,
Ik ben blij dat je weer snel thuis bent, de draad oppakt en hoop dat je nu wat minder bijwerkingen van de chemo zult hebben. Luister goed naar je lichaam en pak niet te veel hooi op je vork. Je bent nu herstellend van twee nare ziektes.
Je humor lijdt er gelukkig niet onder.

Amariana,
Ik wens je veel sterkte naar het gesprek van maandag toe.

An,
Ik zag je niet op de draad. Ik hoop wel dat je je inmiddels beter voelt en weer gewoon kunt liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nu dat verschillende mensen al naar bed zijn of bezig zijn dat te gaan doen.

Voor hen: welterusten.

Tapas,
Ik zit op een gemengd koor. De enige die ik kende, is de dirigente/pianobegeleidster. Dat is mijn vriending.

Tolie,
Je gaat lekker. Ik weet nog dat je schreef dat je maar je het maar beter vond van het forum weg te gaan, omdat het je toch niet zou lukken. Gelukkig konden we je overtuigen te blijven en te blijven proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Ik had laatst een berichtje getypt met (door op de spatiebalk drukken) veel inspringingen. Resultaat bij het plaatsen: noppes geen inspringing.

Ik lees het wel even diagonaal.

Het gaat wel goed met me. Ik heb flink uitgewaaid op de fiets vanmiddag.

Ik ben van plan morgen uit te slapen, als ik maar weer niet wakker wordt van een 'ik kom te laat' droom.
Als ik voor half negen wakker wordt, dan ga ik na p&p terug mijn bed in. (Ik sla met de vuist op tafel) Ik wil uitslapen, hoe dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, mijn fietsmand maakt zoveel lawaai hihi, dat is een houten bak dus die kan nogal rammelen, en verder heeft poeslief een erg goed gehoor denk ik..
Raar he, van die knop die om kan gaan, dit is voor mij ook voor het eerst. Vorig jaar was de knop half om, mocht nog steeds 1 dag van mezelf drinken toen, heb toen al met al zo'n week of 6 droog gestaan, maar echt stoppen wilde en kon ik toen niet... en langzaamaan sloop het er gewoon weer in, ik zag het nut ook niet in van stoppen op dat moment, had toch nog teveel voordelen van drinken.

Voor mij is dit dus ook een totaal nieuwe ervaring dat ik gewoon niet meer dronken wil zijn, vind het zonde van mijn tijd en van mijn leven. Soms vind ik het nog wel jammer dat ik niet meer lekker uit mijn dak kan gaan, ben toch best geremd merk ik en drank was voor mij het ultieme middel om die remmingen meer los te kunnen laten (helemaal los zal ik nooit gaan). Daar verlang ik nog wel eens naar maar dan denk ik gelijk aan de nadelen en de volgende dag en heb ik het er gewoon niet voor over.

Gem en Corinne, ik heb zeker 18 jaar bij koren gezongen, een lange tijd met veel plezier en ook een lange tijd met tegenzin, maar toch gebleven omdat het zo leuk schijnt te zijn, en ontspannend enz.. alleen merkte ik dat ik bij mijn laatste koor er geen energie meer van kreeg en het me steeds meer leegzoog. Dus heb ik de afgelopen 4 jaar niet meer gezongen, deze zomer voor het eerst weer eens meegedaan met een eenmalig project: het poverty requem. 2 dagen Heel hard werken en dan een voorstelling, dat was leuk maar ook dodelijk vermoeiend... Vandaar mijn dubbelzinnigheid. Ik weet gewoon niet of het zingen me nog plezier geeft, er waren vanavond wel momenten dat ik het leuk vond maar ook evenveel momenten dat ik het niet leuk vond.

naja, ik kan er nu een week over nadenken of ik er mee door ga of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,
p&p = plas en peuk.

Tapas,
Een dubbel gevoel bij het zingen.
Wat moet je nu doen? Je kunt moeilijk in je eentje koorzingen.

Pippi,
Heel slim van je om morgen weer alles door te nemen en datgene er uit te halen wat nuttig kan zijn.

Zij die gaan slapen: Welterusten.

Ik geloof dat ik het ook niet lang meer trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, weltrusten en sterkte met de gremlins, hopelijk laten ze je morgenochtend met rust!!
Corinne, dat is nou precies wat ik morgenochtend ook ga doen UITSLAPEN!! moet om 13.00 uur bij de kapper zijn dus dat moet lukken
Ik ga ook nokken, ben zo moe dat ik weer helemaal wakker ben, dus nog even ontstressen en dan heel erg veel en lang slapen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...