Spring naar bijdragen

donderdag 25 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

Pippi, ik herken het gevoel van iets achter de hand te moeten hebben.
Ik werd er rustiger van, en anders liep ik toch de hele dag door zoekende. Dus veel onrust.
Mijn oplossing, haal iets wat je normaal nooit zou innemen eigenlijk dus niet lekker vind maar
wel alcohol bevat.
Voor mij was dat b.v. advocaat, jachie......, maar er was wel "iets" in huis. Mij hielp het rustiger worden maar heb het nog nooit aangeraakt. Maar ja, dat was mijn oplossing, probeer iets te vinden wat bij je past. Maar STOP! Het zal op den duur alleen je leven verrijken en je zult er even doorheen moeten.
Je laat je toch niet kennen hé, je hebt je aangemeld hier, kom op, je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog een beginners ervaring van mij zellefes.

Het heel veel willen ondernemen maar er niets van terecht brengen.
Het gevoel doelloos om mijzelf heen te circelen. Wil ik naar links,
gaat mijn lichaam als een automaatje toch weer naar rechts.
Zulke ingebakken gewoontes, herkennen en bewust mee omgaan.
Hoe voorkom ik dat ik weer tijdens het winkelen die flessen tegen kom?
Mijn boodschappenbriefje vooraf maken en er niet van afwijken, de
route bepalen hoe te lopen. Is moeilijk, flessen kunnen schreeuwen weet
je, en soms gaat mijn lichaam onbewust tóch die kant op.
Moeilijk, en ál die excuses die er zijn te vinden!
Stopte een briefje in mijn jaszak met de rede erop waarom ik het
vandaag toch liever moeilijk had, toch liever zwetend door de winkel ging.

Je mag over mijn ervaringen heen lezen hoor, hoeft niemand iets mee
te doen. Maar ik heb het zelf vandaag de dag moeilijk en ik schrijf hier
dus ook voor mezelf. Al is het maar dat de uurtjes wat sneller voorbij
tikken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Ben even bij aan het lezen.

Benthe,
Heel veel sterkte, meid.
Ik mis je spitsvondige schrijfsels.
Houd goede moed en hopelijk zien we je snel weer op het forum.

Pippi,

Slapen is in deze omstandigheden even het beste nu.

en eh stoppen met drinken heeft natuurlijk nadelen, je ziet, ruikt en voelt gewoon meer.

Maar toch is het zonde van je leven. Het is zo de moeite waard.

Voor alle anderen, we gaan er weer voor.

Gisteren een hele dag in Brussel geweest met mijn lief.

De expositie over het leven en werk van Leonardo da Vinci was gewoon grandioos.

Als je in de gelegenheid bent.... ga erheen.

Ik nu schilderen................. Kohtje, doe je mee

Liefs van Pepita
............................................................................................
Als je het leven niet op waarde weet te schatten, ben je het niet waard

Leonardo da Vinci

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke, succes bij de dierenarts.
En ehh, is niet erg hoor, gewoon de tijd uitzitten. Had Pippi ook eigenlijk moeten doen.
Het is alleen moeilijk en kom niet tot enige zinnige aktiviteit, maar ja morgen weer een dag.
Nog een uurtje, ga ik op weg naar mijn werk. Dan is er geen tijd meer om moeilijk te doen,
moeilijk te ervaren, moeilijk te denken, moeilijke gevoelens. Even knop op nul, en daar
heb ik even behoefte aan. :P

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik ben van mening dat als je echt een alcohol probleem hebt minderen geen optie is.
Maar niet iedereen is diezelfde mening toegedaan en op zijn eigen manier en toch samen met zijn alcoholprobleem bezig.
En dat is goed zo, eigenlijk bestaat een verkeerde keuze maken niet.

Velen van ons moeten echter door te minderen tot de conclusie komen dat definitief stoppen de beste keuze is.
Het is een keuze voor het leven.
Denk niet ..van nu kan ik mijn levenlang niet meer drinken.
beloof jezelf en anderen geen dingen dieje niet kunt waarmaken, dat geeft spanningen en spanning is één van de grootste vijanden van de alcoholist.

Toen ik stopte heb ik mijn drankprobleem in stukjes gehakt.
Geinventariseerd en probleem voor probleem aangepakt.
Mijn probleem was mijn onontwikkelde emotie en mij niet kunnen uiten.
o.a wraak wrok en piekeren waren in het begin mijn grootste vijanden.
De taal die mensen tegen mij spraken kwam in het begin hard over maar ik heb vastgesteld dat ik geen zin had om hen aantehoren, ik wilde niet luisteren, het kwam n.l niet in mijn kraam van pas.
Pas toen ik open stond voor deze "harde taal" was het ineens "klare taal"die werd gesproken.

Accepteer dat alcohol je leven zodanig beinvloed dat het leven steeds minder leefbaar is geworden en de angsten om helemaal te stoppen zullen geleidelijk aan verdwijnen.
Er komt ruimte, om dagelijkse problemen onder de loep te nemen voor in de plaats.

Stoppen met drinken is voor velen van ons een geweldige stap omdat drank de enige houvast is geworden in ons leven.
stoppen met drinken betekend oude vastgeroeste patronen doorbreken.
Bij de normen waarden en waarheden van vroeger vraagtekens durven zetten.

En daar is moed voor nodig en dat is wat ik niet alleen jou, maar ook lotgenoten die nog maar kort zijn gestopt met drinken toewens,

Veel kalmte Moed en Wijsheid

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo hier ben ik weer
karin ik weet niet goed welke raad ik jou mag geven ivm je hond , mijn grote hond overleden vorig jaar in juli , ik zat er dag dagelijks mee bij de dierenarts een lijdensweg voor het dier en voor ...mij , het dier was amper 9 jaar oud
neen mensen ik heb niet van benthe vernomen ;-(( geen nieuws goed nieuws denk ik dan .
corinne ik ben liever op tijd wakker als zoals de laatse tijd te laat want dan moet ik teveel jagen .
pepita leuk dat het fijn was in mijn hoofdstad;)
pippi spijtig dat je gedronken hebt ik hoop dat je de juiste beslissing voor je eigen kan nemen
soohtie hombre ik zocht de roes en het vergeten in de drank , en ja ondanks mijn al meerdere dagen kan ik die roes en dat vergeten soms nog voelen wens jou ook mucha valor om je juiste keuze te maken
maar ik wil er niet aan denken dat ik mijn tot op heden pad terug zou moeten afleggen ppfff neen dank u want daarom is het veel te zwaar geweest en mogelijk hierdoor ben en blijf ik bang van de drank .
tot vandaag heb ik geen drank in huis en raar kan ik het moeilijk en verleidelijk hebben als ik in huizen ga werken waar er wel drank staat zoals gisteren zou ik even aan een fles ruiken ?? en neen heb het niet gedaan
charlie als ik zoals vandaag een emotioneel moeilijke dag gehad heb dan lonkt die fles ook maar zoals ik hierboven schrijf ik ben bang van drank .
ik heb gisteren gehoord op de radio dat koffie drinken voor vrouwen gezond voor de brein is gaat alzheimer en andere tegen
en nu lieve mensen duik ik een uurtje mijn zetel in
tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond veel gehad aan mijn bavaria, heb erg lang uitgesteld dat malt bier, was bang dat ik er meer dorst van zou krijgen....
Maar 2 malt biertjes later was ik erg rustig, heb ook redelijk goed geslapen.
Ook ben ik de afgelopen dagen zo'n 2 1/2 kilo aangekomen, Jippie!!!
(Ene komt aan door alcohol, ik viel af, erg veel!)
Ik ga zo naar sollicitatie bij een poppodium, spannend, hoop dat dit goed gaat!!

@corinne : Al wat vrolijker na je sip berichtje gisternacht?

Ik ga eerst weer. (ik ben geloof ik altijd ingelogd, maar is ook vermoeiend dat in en uit loggen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudi, Blacky, Juul en alle anderen,

Schilderij moet even drogen.
Even op het forum.

Wat Rudy heeft geschreven, vind ik erg mooi.

Stoppen is voor de meesten de enige optie.

Voor mijzelf zie ik het anders, maar dat is voor iedereen verschillend.
(gisteren in Brussel twee glazen wijn gedronken, zelfs een glas hele goeie, maar het smaakt heel anders nu, ik weet, dat het eigenlijk, maar een gevaarlijk/verleidelijk goedje is en een harddrug bovendien)
Ik geniet tegenwoordig meer van thee, koffie of andere lekkere drankjes.

Het wel zo, dat stoppen met drinken veel te weeg brengt op emotioneel gebied.
Alco-mensen lijken heel gezellig en open , maar niets is minder waar.
Ze zijn in wezen heel erg gesloten en hun beste vriend is nooit iemand anders, maar is IETS anders ,
namelijk de drank.

Als je dat patroon doorbreekt, kom je jezelf gewoon tegen, op zich is dat niet erg, maar het kan soms hard aankomen.

Vroeger zong iemand een lied, dat heette "mens durf te leven"
En dat wens ik mezelf en iedereen op het forum hier toe.
Liefs van Pepita,

PS het schilderij zal nu wel droog zijn, gaan we weer verder aan werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pepita, ja hallo zeg, ik zit hier even de soap bi te lezen, alsof je een emmer uitstort. Ben nog niet klaar maar allereerst wil ik zeggen:
Lieve, lieve, ontzettend lieve forumgenoten, wat hebben jullie wensen me ontzettend goed gedaan.
Nou ga ik even verder lezen en strakjes reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Delta, het was nogal natterig,

Benthe succes met het bijlezen.

Ik ga zo eten bij een vriendin, zij houdt wel van een glaasje weet ik.
Zij drinkt ook af en toe teveel vertelde ze mij.
ik heb haar al gemaild, dat ik vandaag alcoholvrij wil blijven.
Ze antwoorde, "meid prima hoor, ik heb genoeg anders in huis".
Dus geen gevaar te duchten.

Iedereen een fijne avond, groetjes van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou die zeikverhalen heb ik even gemist, jammer zeg. Ik weet trouwens niet of je van de moderator wel zeikverhalen mag schrijven. Laatst schreef ik dat iets l*llig was, maar toen kreeg ik een tik op mijn vingers. Beetje tr*ttig van tactus. (Maar ik ben toch blij met het strenge beleid hoor tactus, het werkt ook de goede kant op.)
Enfin, na verloop van dagen waren er zoveel van die "floating balloons" aan mijn ziekenhuisbed vastgebonden dat ik naar huis ben gezweefd.
Hoe dan ook, mijn bloedwaardes waren niet goed, er zaten teveel verkeerde cellen in en de foto's gaven ook geen goed beeld. Wil nog niks ernstigs zeggen, wel dat de chemo wat wordt aangepast. Mijn reisje naar Amerika in november wordt wel wat wankel op deze manier, maar anders vlieg jij me maar een keer naar Californië, Delta.
Maaaarrrrrr... we zitten hier om adb te worden en niet om het over mij en de hodgkin te hebben.

Ik lag naast een dame met borstkanker, die kreeg gisteravond bezoek van haar zoon. Ik zag het meteen, dat rode glimmende gezicht, iets te luide, joviale stem, timide vrouw en kinderen erbij.
Later vertelde mijn zaal-buurvrouw dat hij al dertig jaar elke dag veel drinkt en dat zijn vrouw zich te pletter werkt om zijn schulden af te betalen. En dat zij heel het kapiltaaltje van haar overleden man al aan hem gegeven had, met zijn loze beloftes dat hij het wel terug zou betalen. Aggot. Ja van zoiets ga ik huilen. Vooral omdat mijn zaal-buuf hem nog probeerde te verontschuldigen ook: "Ach ja hij drinkt wel eens een borreltje hè..."

Enfin, ik ben er weer, alive and kicking, wie heeft er een kets voor de kop nodig?
En voor degenen met wie het weer heel goed is gegaan: ik ben blij! Kanjers!
En voor wie het niet zo goed gaat: het feit alleen al dat we hier schrijven wil zeggen dat we er iets aan willen doen. Dus met jullie gaat het eigenlijk ook de goede kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Benthe het is goed je weer te lezen.

Jaja, al die loze beloften, ik ken dat.
Al kan ik achteraf zeggen dat ik mijn gezin nooit financieel heb benadeeld.

Enerzijds triestig, anderzijds moet je compassie hebben met zo'n gezin.
Ik bedoel niet medelijden maar mededogen.
Je vraagt je af waarom mensen zelfs in de meest uitzichtloze situaties nog bij elkaar blijven.
Maar mensen kiezen om de meest uiteenlopende redenen toch voor de beroerde situatie waarin ze terecht zijn gekomen.
Enerzijds herkenbaar, anderzijds uitzichtloos.
Vaak regeert de angst.
Intriest.

Fijn dat je er weer bent

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...