Spring naar bijdragen

maandag 29 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

morgen adb'ers,
corinne aan jou wens ik veel kracht om de juiste en beste beslissing te nemen :present:
houtje bedankt voor de fijne dag gisteren :present:
delta bedankt voor de altijd mooie trips , ik ga nederland nog beter leren kennen als belgie ;)
zo weer een nieuwe werkweek , hier in belgie regent het momenteel maar dat houdt mij niet tegen , laat het buiten maar regenen van binnen blijf ik droog
zo nu eerst kopje schudden en kopje koffie nemen
en ook vandaag drink ik niet !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe wat ben je dan al vroeg wakker!
Ik zit hier met mijn nek bij een infrarood lamp, schijnt goed te zijn voor de doorbloeding.
Pff... ik moet zoveel vandaag, althans , ik wil zoveel. Moet niet wil wel. Weet niet meer wat ik wil en moet.
Nou, zo zit ik nu dus in elkaar. haha. Als ik mijn hoofd draai kraakt het aan alle kanten. Het lijkt erop alsof er allerlei losse korreltjes tussen mijn nekwervels zitten. Of ik ooit nog een normaal hoofd krijg.
Corinne, Blacky en de anderen met depressiviteit. Blijf er niet mee lopen. Er zijn mensen en medicijnen die misschien helpen. Wellicht niet direct het goede middel of persoon. Maar zo ernstig depri zijn en zo lang, doe jezelf dat niet meer aan! Succes allemaal.

Kohtje: fijn verhaal van je tweede boekhouding: zeer herkenbaar, maar vooral leerzaam voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen voorgangers!
Ik ben zowaar op tijd wakker, heb eigenlijk al liggen waken vanaf half 7, dus dat is ook weer overdreven. Vandaag werken (bah) en achter de lichtbak aan.
Ook hier miezert het buiten, grauw en grijs.

Soothe, overdrijf jij niet een beetje met om 5 uur opstaan? of loop je te malen over het een en ander?
eerst maar beestjes uitlaten, zo weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas ik had ook mazzel vanmorgen met de tijd dat ik er op tijd uit kon zijn.
Mijn bioritme is totaal in de war, 's avonds kan ik niet slapen en 's morgens niet wakker worden. Op zich heb ik een hekel aan de wintertijd, maar misschien lukt het me nu wel om eens wat eerder op te staan. Voor de kinderen hoeft het niet, die vinden het prettiger om de dingen alléén te doen in de morgen (ik sta natuurlijk te mekkeren dat die TV zachter moet, dat ze moeten eten en drinken, enz).

Corinne,
Ik zat gisteravond (zeg maar nacht) nog even door te lezen. Ik schoot in de lach: antibiotica helpen écht niet tegen een depressie :D maar iedereen bedoelde natuurlijk anti-depressiva.
Verder is er eigenlijk één opvatting tegenwoordig over behandeling van depressies (maar dat kun je zelf ook prima opzoeken lijkt me op het internet) en dat is én praten én pillen. Dat wilde ik je graag meegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, grappig dat jij het zelfde hebt, ik had het gevoel dat ik al een tijd in de wintertijd zat en dat ik overal achteraan liep te rennen. Zoals de klok nu staat ben ik op tijd en pas ik beter in het dagritme.. hoe is trouwens jouw ervaring met de lichtbak? heb je het idee dat je er wat aan gehad hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie gedachte van de dag. iedere dag weer.....

Je mag zijn zoals je bent om te worden wie je bent, maar nog niet kunt zijn;
en je mag het worden op jouw manier en in jouw tijd.

(Anna Terruwe )

Mensen doe je best op deze druilerige dag..ik ga weer wat oudjes bezoeken!
En voor wie vandaag gewoon helemaal geen zin of puf heeft

Niets doen is beter
dan druk zijn met niets
(Lao Tzu)

Dus geniet gewoon van je luie bui!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik heb een uitzending gevonden van de serie Kopzorgen van Teleac http://www.teleac.nl/pagina.jsp?n=146051 waarin nuttige (en medisch verantwoorde - zal ik maar zeggen) informatie in staat. Je moet echt en allereerst naar je huisarts gaan, die kan je doorverwijzen. Een psycholoog kan met je aan de slag gaan, maar die kan geen medicijnen voorschrijven, een psychiater wel (dat is ook een arts). Omdat ik er zelf al zoveel jaren mee aan het tobben ben (en het vroeger veel erger was) wil ik je heeeeeeeeel graag helpen dus vandaar.

*kleine toevoeging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ik geloof zeker in de lichtbak. Ik ben in de afgelopen weken 5 x geweest, de eerste week drie keer, toen een week niet, en toen twee keer (moest eigenlijk 3 x maar dat haalde ik niet ivm de herfstvakantie) ik weet zeker dat ik me beter voel dan daarvóór. Ik moet zeggen dat ik er niet zo in geloofde maar inmiddels ben ik keihard overtuigd, ik merk het gewoon aan mezelf. Ik heb meer energie, ik onderneem meer dingen, ik ben nou niet echt een ander mens of zo, maar het scheelt gewoon wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Hier een berichtje van een kouwe kikker (letterlijk). Gisterenmiddag begaf de verwarmingsketel het met een zucht, zodat ik de rest van de dag en avond in bed heb doorgebracht, omgeven door boeken, televisie, pot thee en bedolven onder de katten + hond. Eigenlijk best erg gezellig.
En nu maar even wachten op een monteur.

Corinne, alle goede raden zijn gisteren al gegeven. Ik snap dat je je even onder druk gezet voelt en dat dat niet prettig is. Maar je kan jezelf toch tijd gunnen om alle voors- en tegens voor jezelf op een rijtje te zetten? Net zoals met stoppen met drinken is dit niet iets dat je voor een ander kan doen.
Zelf zou ik niet meer aan de prozac (en later xeroxat) gaan omdat het voor mij niet goed werkte. Ik ben van nature al behoorlijk kort door de bocht en recht door zee (oh ja-aah? Gut daar vertelt ze een nieuwtje!, Haha.), maar met die medicatie werd ik ronduit keihard en onverschillig. Maar ik hoor en lees van anderen dat ze er wel veel baat bij hebben.
Succes met je beslissing.

An, ben je nog erg gespannen door het ongeluk? Dat knarsen kan ook zijn omdat je nekspieren door spanning te strak staan, daardoor drukken de werveltjes te veel op elkaar.
Moet je nog terug naar je arts? Met je gewrichten moet je geen grappen maken, en al zeker niet met zoiets delicaats als je nek. (Zei de dame die jarenlang sportmasseur is geweest.)

En voor iedereen een fijne adb-dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An doe je het wel een beetje rustig aan?
Je gaat toch niet alweer aan het werk?:angry:
Neem nou de tijd om even op adem te komen of beter gezegd geef je hoofd even de tijd om weer wat balans te vinden. De wereld draait heus wel door zonder jouw en dat bedoel ik niet vervelend.
Maar een paar dagen geleden werd je nog duizelig als je hier schreef dus een paar weken rust lijkt me toch wel op zijn plaats. Je hebt maar 1 hoofd!

Corinne
Ik wens jouw ook veel succes met het uitdokteren wat je wilt gaan doen.
Ik heb ook vele malen hulpverlening geprobeerd maar nooit een goeie getroffen dus dat was weer zelf helpen en veel met mijn man en vriendin praten. Maar nu achteraf weet ik dat ik in die tijden verder had moeten zoeken assertiever had moeten zijn maar hoe kunnen ze dat verwachten van iemand die elke dag jankend wakker wordt van onmacht verdriet.
Dus ik zou sowieso voor psychoanalyse gaan en je door anderen laten adviseren wat een goeie is bij jouw in de buurt.
Medicatie heb ik nooit willen nemen maar dat is misschien wel dommigheid. 1x geprobeerd en ik hield niet van de persoon die ik dan werd..zo vlak
Nu helpt bij mij de lichtbak in de winter 3X en in de rest van het jaar is het ...'chin up' en accepteren dat je soms wat depri bent en soms wat hyper...dus rustig aan op de eerste en alles doen op de tweede.

Ik kan me voorstellen dat je nu weinig zin hebt maar als je steeds zo emotioneel wordt is er toch iets. Sterkte met je beslissing en je gedachten hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

Ik heb er meer dan genoeg van. Ik ben dan wel strond eigenwijs maar toch echt niet dom. Minder drinken helpt echt niet voor mij. Het blijft nog altijd morgen omdat mijn lichaam er om schreeuwt.
Ik ga dit anders aanpakken. Toen ik moest bevallen van mijn twee kinderen dacht ik : dat hebben al miljoenen vrouwen voor mij gedaan en ik kan dat ook. Ik heb er van genoten, volede me zo sterk.
Zo ga ik dat nu ook met alcohol doen. Miljoenen mensen zijn al voor mij gestopt, ik kan dat ook.
Dus van An gepikt: IK DRINK NIET VANDAAG!

Liefs Mara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi en Corinne,

Bij mijn weten wordt de serie Kopzorgen op dit moment herhaald (door de Teleac). Ik kan alleen niet vinden hoe laat en wanneer. Ik hoorde dat nl. van een vriendinnetje.

Benthe,

Wat zal je blij zijn met je TV en je boeken. Je beschrijft jezelf wel lichtelijk prinsesselijk, op je troon, gehuld in hermelijnen mantels, met daarom heen minzaam gerangschikt je onderdanen, de boeken, de tv, je dieren. Hoe denk je dat de mensen vroeger in de grotten warm bleven? Ik bedoel maar. Ik zit trouwens ook nog in mijn pyjama met een dikke fleece en géén verwarming. Maar dat is meer uit bezuinigingsoogpunt. Vannacht sliep Dochter bij mij in bed (het verdriet ging niet meer over leek het wel) en daartussen en daarnaast lagen de katten. Hoe krijg je een behoorlijk groot bed vol? Juist, ik bedoel maar. Wanneer komt de monteur? Tussen 0800 en 1730? Ze hebben altijd zo'n fijne planning hè.

@lichtbaktherapie: staat vanmorgen een heel artikel over in het AD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mara,

Zeer herkenbaar wat je beschrijft. Vaak is minderen nog moeilijker dan radicaal stoppen. Ik kan ook niet minderen, want op de bodem van het eerste glas ligt ergens "de rem" en die is dan wég als het eerste glas weg is. Toen ik hier op het forum kwam, wilde ik ook minderen, maar toen zei iemand, o ja, het was Kika: "één glas is te weinig en tien is tevéél" of tewel na dat éne glas ga je gewoon dóór.

Ben je al in behandeling bij de internettherapie? Dat kan ik je zeer aanraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tekstje uit mijn yoga tijdschrift:

Hoe vaak eten we zonder te proeven?
Kijken we zonder te zien?
Praten we zonder iets te zeggen?
Bewustwording daar draait yoga om.

Tijdens de les lukt het aardig om de oefeningen met aandacht te doen, naar binnen te keren en bewust te voelen. Maar buiten de yoga studio wordt het vaak een stuk lastiger door alle prikkels om ons heen.
We zijn zo gewend om bezig te zijn.
Maar brengt al die drukte ons dichter bij onszelf?

Het automatisch en onbewust invullen van de leegte door tv-kijken, internet en feestjes ontneem je de kans jezelf beter te leren kennen.
Lao Tzu, Chinees filosoof uit de zesde eeuw voor Christus was een voorstander van niets doen.
Juist door stil te worden, in onze ogen 'niets te doen' ga je voelen.
Merk je wat er in je leeft. Ontdek je wat werkelijk van belang is.

Wie vaker niets doet zal ontdekken dat hij eigenlijk méér doet.
Door je tempo te verlagen en minder te doen ja je intensiever voelen.
Worden de kleine aktiviteiten rijker en voller.
En besef je dat de echte yoga buiten de studio gebeurt.

Kijk dit is dan wel weer een goeie reden om eindelijk mijn yoga kamer af te maken want ik zit veel te veel achter mijn computer.

Benthe ik hoop voor jouw dat je monteur snel komt anders moet je je lief maar roepen om bij je in bed te kruipen..dan wordt je vast wel warm

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,

Heb me aangemeld voor de behandeling maar er wat uitstel vanwege de vele aanmeldingen. Verwacht wel deze week te kunnen beginnen.

Hallo Horizon,
Bij mij werkt minderen dus ook niet, dus stop ik vandaag.

Ga nu aan het werk tot later allemaal.

liefs Mara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook stoppen. Maar na al die pogingen is het moeilijk om in mezelf te geloven.
Daarom wil ik ook naar de huisarts maar die is er pas weer volgende week.
De internetbehandeling doe ik al maar daar heb ik niet veel aan gedaan de afgelopen maanden. Wil nu weer verder. Maar ik heb daar niet genoeg aan dus ik moet naar de huisarts.

Mooi onderschrift heb je trouwens. Ik geloof dat dat voor mij ook geldt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...