Spring naar bijdragen

Even voorstellen?


Maresch

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben Maresch ( ???.. ja dat is een samenvoeging van de eerste twee letters van respectievelijk van voornaam, achternaam en de eerste drie van mijn woonplaats. Ik dacht dat ik origineel was maar die naam schijnt echt te bestaan, zowel als voornaam en als achternaam.. Maar ik heet dus anders in het dagelijkse leven) enfin ik ben 48 jaar en werk voor een ondersteunende dienst in de gezondheidszorg, laag geschoold werk.

Ik ben drinkebroer sinds een jaar of dertig met pieken en dalen. Na een aantal gênante voorvallen ben ik solo gaan drinken en tot voor kort wist ik het redelijk verborgen te houden.. Op een gegeven moment gaan mensen vermoedens krijgen, natuurlijk.
Ik heb een behandeling gevolgd via ADB, deze site dus in 2006 en ben ook kort op het forum geweest. Het heeft me zowaar een paar maanden droog gehouden. Dat is daarna niet meer gebeurd! Maar weer terug gevallen, hulp gezocht bij GGZ, dat vond ik te heavy. Daarna een leefstijltraining, dat sprak me meer aan. Maar langdurig stoppen/ minderen, nee..
Met stoppen is de puinhoop die ik van m'n leven heb gemaakt nog niet opgeruimd, daar wordt ik steeds mee geconfronteerd.
Deze week was het weer zo erg, dagenlang.. Dat wil ik niet meer en heb besloten weer een poging te wagen.
Ik drink niet dagelijks maar gemiddeld twee, drie keer per week, maar dan heel veel in korte tijd. Ik werk onregelmatige werkweken en ben dus nogal eens doordeweeks vrij. Soms in een andere omgeving met andere mensen ( vakantie bijvoorbeeld) drink ik soms wel 10 dagen niet. Maar eenmaal weer thuis alleen..
Strikt genomen ben ik dus niet verslaafd; wat het ook is, ik kom maar moeilijk vanaf en behandelingen, therapieën, uiteindelijk moet je het toch zelf doen.

Ik heb goede herinneringen aan het forum.

Graag tot later!

Maresch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maresch
Welkom en ik zou zeggen: veel op het forum komen
ik las namelijk dat je in het verleden dit een paar
maanden van de alcohol heeft gehouden.
Je wilt een weer een poging wagen
ik zou zeggen: succes bij het er voor gaan Alcocol de Baas te blijven
En ja, uiteindelijk moet je het zelf doen
maar hier kun je wel steun vinden....

Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...