Spring naar bijdragen

woensdag 31 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo ik val hier even binnen, zonder meteen een mega bericht te plaatsen:

Fran,
wat moeilijk allemaal! We moeten leren omgaan met het verdriet van mensen die heengaan! Als ik je eerste stukje lees komt er bij mij een heleboel naar boven! Ik dank je voor je eerlijke berichtje! Dapper dat je het zo opgeschreven hebt. Gelukkig is daar hier ruimte voor! Ook al heb je nu misschien spijt ervan door de reacties. Ik hoop dat het jou geholpen heeft, mij heeft het stuk herkenning zeker geholpen!

De sfeer is de laatste dagen wat vinnig hier, desondanks zijn er ook zulke mooie momenten die we hier delen! Mensen voelen zich genegeerd, zeggen dat ze minder schrijven enzovoorts. We zijn hier allemaal ego's die bezeerd zijn en die oh zo veel liefde en aandacht nodig hebben. Liefde en aandacht die we soms niet kunnen geven omdat we op sommige momenten meer met onszelf bezig zijn. Een ieder van ons heeft het moeilijk of tenminste op sommige momenten. Ik vind het persoonlijk heel jammer dat mensen soms een opmerking maken en dan vervolgens uitloggen. Het "probleem"is gedropt en dan zit ik vervolgens met datgene in mijn maag en kan dan niet meer reageren of in ieder geval krijg ik geen reactie meer terug. Dat zegt ook wat over mij. Blijkbaar trek ik het me dan aan en kan het niet goed loslaten. Voorheen dronk ik om dat gevoel kwijt te raken, nu moet ik het nuchter oplossen!

Ik zou heel erg willen pleiten voor wat meer empathie naar elkaar en een rechtstreekse reactie naar degenen wie het aangaat. We zitten hier niet voor niets. Het forum heeft een grote kracht, maar het kan ook verkeerd werken. Het kan mensen wegjagen. Ikzelf ben heel erg begaan met iedereen hier, maar twijfel er de laatste tijd regelmatig aan of het goed is hier zo regelmatig te blijven schrijven! Redenen: zie hierboven. Terwijl ik jullie ook helemaal niet kan missen.

En nu is dit toch nog een lange reactie geworden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem. Je hebt het mooi omschreven.

Ik kom op dit forum, omdat ik een alcoholprobleem heb, net als jullie.
De meesten van ons hebben daarnaast ook andere problemen, die vaak samen gaan met het alcoholgebruik.

Samen zoeken we een weg, om van de alcohol af te komen.
Die weg wordt soms bewandeld, met steun geven en steun ontvangen, met kritiek geven en krtiek ontvangen, met humor of zoals Pana het noemt onderbroekenlol, met levensverhalen, met verdriet, met geluk, met zorgen, boosheid en met liefde.

Het belangrijkste vind ik het, om iedereen in zijn of haar waarde te laten.
Ik ben van heel veel van jullie gaan "houden", ik zie jullie als mijn maatjes en dat allemaal dankzij dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Je bent uitgelogd dus ik weet niet of je dit nog leest. Het was TOTAAL niet mijn bedoeling om enig verwijt te maken of ergernis op te roepen, maar ik wilde je laten zien dat je je er bewust van kan maken (zou kunnen maken) om dat verdriet niet meer te WILLEN hebben, dat je daarin misschien, méér dan je denkt, een keuze hebt.
Aangezien je totaal niet begrijpt wat ik bedoel, laat ik het hierbij. Het was een gedachte om je aan het denken te zetten, meer niet.
Ik ga een zwaar gereformeerd christen ook niet de koran voorlezen in de hoop dat die het begrijpt als ik maar lang doorlees.

Safi, dank je wel voor je berichtje maar het lijkt mij zo voldoende en duidelijk opgelost.

Aan de anderen, ik vind een idee van een nieuwjaarsmeeting wel leuk ik schijn erg over te komen als degene die ik ben en aan mijn vorige meeting heb ik goeie vrienden overgehouden dus ach, waarom niet. En wie niet wil, die komt gewoon niet.

Ik had inderdaad nog een strijk in opdracht, die is gedaan, dus ik ga te bedde.

Welterusten allemaal en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
hoe is het gesprek over je dochter afgelopen?

Safi,
wat een ellende is er veroorzaakt door de alco en wat fijn dat we ons alcoprobleem nu beter kunnen hanteren!

Oude man,
wijs om met de arts te gaan praten. Refusal is misschien niet het beste middel voor jou? Er zijn wellicht andere middelen op de markt?

Marion,
ik zie de mensen hier ook als mijn maatjes!

Benthe,
mooi he? Een oude fles alco tegenkomen, schrikken maar dan meteen toch resoluut kunnen handelen!

Tapas,
ik volg je lichtbak verhaal met interesse. Ik overweeg er ook 1 te huren, omdat ik niet genoeg vrije dagen heb om een kuur in het ziekenhuis te volgen.

Soothe,
je begint weer een respectvol aantal dagen droog te staan!

Alle anderen, wederom ik kan het niet genoeg zeggen, ik lees en leef mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Ik ben nu wel moe. Ik ben net een klein uurtje thuis.

Het was wel leuk dit optreden met het MultiCultiKoor.

Alleen was het programma voor ons bijna een uur uitgelopen.

Op de terugweg gingen de kinderen een deel repetoire nog eens zingen.

Sommige mensen vluchtten letterlijk de coupé uit.

't Was hartstikke leuk.

En nu kom ik hier nog een beetje lezen.

'k Moet zo nog wel wat eten, ik heb honger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, de mysterieuse bobbel van mijn dochter.
Wel, de doktoren zijn eruit. Het is een irritatie van kraakbeen en banden.
Doordat zij veel sport (turnen 2 x in de week en ballet) duurt het lang voordat het overgaat.
Uiteindelijk moet het wel weggaan. Als ze niet zou sporten, had het inmiddels al flink gekrompen moeten zijn.
Zeker is nu iig dat het niets kwaadaardigs is en dat is voor ons allemaal een hele opluchting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Corinne dat het nu bekend is en niet ernstig!

Ik ga opslomen. Ben al veel te lang hier. Morgen om 6 uur weer de wekker.
Morgenavond weer voor het eerst sinds maanden naar de sportschool. Te beginnen met een fitheidstest.
Nou fit ben ik na een werkweek allerminst, maar ik wil weer gaan beginnen. Moet er eigenlijk niet aan denken, maar heb gewoon de afspraak gemaakt. Manlief gaat ook, dus zeker is dat ik ga morgen.

Iedereen welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Gemotiveerd

De sfeer is de laatste dagen wat vinnig hier, desondanks zijn er ook zulke mooie momenten die we hier delen! Mensen voelen zich genegeerd, zeggen dat ze minder schrijven enzovoorts. We zijn hier allemaal ego's die bezeerd zijn en die oh zo veel liefde en aandacht nodig hebben. Liefde en aandacht die we soms niet kunnen geven omdat we op sommige momenten meer met onszelf bezig zijn. Een ieder van ons heeft het moeilijk of tenminste op sommige momenten. Ik vind het persoonlijk heel jammer dat mensen soms een opmerking maken en dan vervolgens uitloggen. Het "probleem"is gedropt en dan zit ik vervolgens met datgene in mijn maag en kan dan niet meer reageren of in ieder geval krijg ik geen reactie meer terug. Dat zegt ook wat over mij. Blijkbaar trek ik het me dan aan en kan het niet goed loslaten. Voorheen dronk ik om dat gevoel kwijt te raken, nu moet ik het nuchter oplossen!

Ik zou heel erg willen pleiten voor wat meer empathie naar elkaar en een rechtstreekse reactie naar degenen wie het aangaat. We zitten hier niet voor niets. Het forum heeft een grote kracht, maar het kan ook verkeerd werken. Het kan mensen wegjagen. Ikzelf ben heel erg begaan met iedereen hier, maar twijfel er de laatste tijd regelmatig aan of het goed is hier zo regelmatig te blijven schrijven! Redenen: zie hierboven. Terwijl ik jullie ook helemaal niet kan missen.

En nu is dit toch nog een lange reactie geworden....

Ergens voel ik me door je aangesproken. Misschien omdat je schrijft over mensen die minder willen reageren.
Het droppen van een probleem heb ik dacht ik niet gedaan. Vinnig heb ik ook niet meegekregen.
Ik zal eens nadenken, want mijn verantwoordelijkheid wil ik altijd nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

corinne fijn te lezen dat ze er eindelijk uit zijn wat de bobbel bij je dochter betreft
lieve mensen ik ga slapen en neen morgen niet werken yippie ya ye , morgen is een oficiele feestdag in belgie dus alles is dicht en ik denk dat ik dus morgen nederland maar eens onveilig ga maken ;)
slaapzacht en hasta mañana:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...