Spring naar bijdragen

6 november 2007

Sandra

Aanbevolen berichten

Toen ik zelfs overdag alcohol nodig had was het voor mij een beangstigende ervaring. Dat je na het ontbijt al gaat drinken....zo angstig dat je die troep zo nodig hebt!
Geen auto meer kunnen rijden omdat je de hele dag al teveel gedronken hebt. Het gepuzzel wanneer je nog met goed fatsoen boodschappen kunt doen.
Je man geen zoen meer geven, omdat hij anders ruikt dat je overdag al gedronken hebt....
Mijn man zei laatst nog dat hij het rook als ik op een kamer was geweest...zo rook het dan naar alcohol:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@KarelK,
Welkom terug. We hebben het hier net over de beweegredenen waarom we gestopt zijn. Benthe heeft deze discussie aangezwengeld. Jij bent ook uitgenodigd deel te nemen.
Heel toepasselijk nu.
Ik hoop dat je deze twee weken kunt bestendigen. Het moeilijkste van het stoppen heb je nu weer achter de rug. Laten we er samen aan werken.

@Gem,
Die angst. En wat je verteld over hoe je man het rook, hoe je na het ontbijt al dronk. Zo herkenbaar. Gelukkig is dat over. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn agenda,
Deze was van belang want zonder zou ik geen afspraak hebben onthouden, eigenlijk vrij weinig.
Alles noteerde ik daarin, en op een bepaald moment begon ik om de "droge" data een kringetje
te zetten. Af en toe bladerde ik terug en zag dat de kringetjes meestal op bepaalde werkdagen
stonden. Zo kreeg ik inzicht in mijn drinkgedrag en vaak begreep ik niets van mijn eigen aantekeningen.
Langzaam groeide het besef dat de klagers in mijn omgeving gelijk hadden, langzaam kwam
het schuldbesef, ik werd geraakt. En na een langzame aanloop op het forum hier en tactus therapie draaide de
knop om! :light:

En nu heb ik geen kringetjes, ik begrijp wat ik heb genoteerd! En sóms weet ik zonder te
kijken welke afspraken ik heb staan en op welke tijd. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in het verleden al meer gestopt. Na een opname eind 2002 ben ik drie jaar helemaal van de drank af geweest. Met de jaarwisseling 2005/2006 dacht ik dat ik wel weer met mate kon gaan drinken. Niet dus, na een week of zes weer terug naar af. Vanaf die tijd is het telkens weer vallen en opstaan. Na de vakantie dit jaar schrok ik behoorlijk toen ik me realiseerde dat ik geregeld 's ochtends
op een nuchtere maag al aan het bier zat, dikwijls tegen heug en meug!! En maar heel voorzichtige slokjes nemen om niet over te geven. Vandaar dus deze zoveelste poging.

Groetjes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het rare is Stien,
dat sinds ik ben gestopt ik meer afspraken vergeet. Het is nog niet zo erg dat ik niet bij vrienden op kom dagen hoor!
Het lijkt wel alsof ik nu van mezelf wat mag vergeten, terwijl het voorheen een teken was dat ik teveel dronk en daardoor vergat. Dat moest ik kost wat kost voorkomen. Heel vermoeiend.Pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
en ik zou er nu aan moeten denken om alcohol 's-chtends te nemen, laat staan op een nuchtere maag!
Als ik trek heb is het toch aan het eind van de middag, begin van de avond. ik snap dat Houtje bijvoorbeeld zo vroeg at.
Ik at altijd heel laat, maar ben dat vooral in het weekend aan het vervroegen. Het helpt geweldig tegen gremlins om op tijd te eten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, dat gevoel heb ik ook gehad toen ik de uitslag hodgkin kreeg. Ik dacht, mooi zo, ik heb zoveel jaar geprobeerd om mezelf met drank dood te krijgen, nou gaat het dan toch echt gebeuren. En toen stond er blijkbaar iets in mezelf op dat zei: nee Van Tuttum, jij gaat helemaal niet dood.
Ik was toen al een paar maanden bezig met niet drinken. Maar dat had achteraf bezien meer een rationele reden, zo van, ik kan dit eigenlijk niet maken tegenover al die lieve mensen om me heen.
Toch (en je behoeft me helemaal niet te antwoorden hoor) vraag ik me af waarom jij toen in het ziekenhuis dood had willen gaan. Want altijd vertel je dat er niets in je leven of je verleden is waarom je reden had om te gaan drinken, of jezelf te willen vernietigen. Toch? Hoe voelde jij je toen je weer tot het land der levenden werd teruggeroepen?
Hee, dit is gewoon weer een heel nieuwsgierige vraag hoor! (En liefdevol en vriendschappelijk bedoeld.)

Stien, leuk hè, dat je hersens weer terugkomen. Ik denk af en toe verbaasd: hee, daar heb je die hersens, hallo zeg! Tijdje geleden. Ze zijn af en toe ook vervelend hoor, zo helder en nuchter, dan zou ik best willen dat ze even verderop zouden gaan picknicken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vage pijn in mijn bovenbuik: google'en bracht mij op allerlei op alcohol gerelateerde problemen, een bezoek aan mijn huisarts bevestigde dat: hij voelde een harde lever. Ik dacht al jaren bij mezelf: Kaia meid, jij drinkt veel meer dan de mensen om je heen, je hebt een probleem, maar schoof het steeds voor me uit, mede omdat ik zo goed funktioneerde en mensen om mij heen het bagatelliseerden ("ach 1 fles wijn per dag, er zijn ergere dingen").

Hier aangemeld. 5 Weken droog: ik haalde zoveel meer uit mezelf en uit het leven. Toen 3 weken op reis de fout in gegaan, en niet zo'n klein beetje ook. Jullie angst voor een terugval is heel terecht: je zit binnen no time weer waar je was en dan komt de worsteling met het terug komen, want ik wil wil daar zijn waar ik 3 weken geleden was. Ik heb de alcohol, de persoon die ik dan word en alles er om heen weer aangeraakt...geloof me: dat wil je niet, het voelt nl veel te goed, maar dan wel fout.....weer wallen onder mijn ogen, weer doodmoe overdag, weer de kick willen van de drank, weer sociaal afzonderen omdat je de energie niet hebt.....weer dat moment DOEN van stoppen zonder langer uitstel.....dus gewoon NIET terugvallen hoor, het is zoveel gemakkelijker om op een dag 'nee' te zeggen, dan weer helemaal opnieuw te moeten beginnen, ECHT!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karel K. Fijn dat je nu 2 weken gestopt bent en dat je het forum weer gevonden hebt.

Charlie en Joann:heart:

Mijn maag draait gewoon voor morgen. Ik had een ontzettende Gremlin, maar doordat ik naar mijn ouders ben gegaan vanavond met mijn man, ben ik die Gremlin onderweg kwijt geworden. Bij mijn ouders wordt bijna nooit alcohol gedronken, dus daar denk ik niet aan alcohol. Raar zit een mens in elkaar.

Pippi, sh!t hé, dat je niet mag sh!tten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond allen,

Zou al naar bed, maar de vraag zet me aan t denken..
De eeuwige strijd om het normale leven, ruzies waarvan je denkt dat ze over iets anders gaan, maar bij besluit altijd terug te voeren zijn op mijn drankgebruik. Weten dat de kinderen weer een jaartje ouder zijn, en jij als ouder het goede voorbeeld wil zijn voor ze, dat er op een dag waarschijnlijk een gesprek volgt over hún kijk op alcohol. Last but not least; Mijn eigen gezondheid, overal pijn en die maar weer wegdrinken zodat het lijkt alsof het er niet is. Denken dat je alleen met alcohol een blij en gelukkig mens bent (en altijd dat vage stemmetje, ergens heel ver weg dat wel bter weet).

Ik wil gewoon niet meer, ben op.
Altijd moe, tot niets meer komen.
Bijna 40 , het is mooi geweest, de eerste 20 jaar verzopen,
dan nu de volgende 20 anders...

t Was weer een dag zonder.
De hele dag het huis vol gremlins (terwijl ik overdag niet drink)..
Alle ramen open gezet.. en "gewoon" niet gedaan.

Marjo

Het is fijn om bij jullie te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja waarom ik gestopt ben met drinken? omdat ik merkte dat ik elke keer terwijl ik het niet wilde toch weer drank ging kopen en ging drinken, dat mijn vrije dagen standaard zieke katerdagen waren en dat ik er op mijn werk op werd aangesproken dat ik toch wel vaak zei dat ik een kater had (want ik was daar wel eerlijk over) Ben toen ooit bij de Brijder geweest, ik denk nu ruim 2 jaar terug, maar dat werkte niet, ik moet iets op mijn eigen tempo kunnen doen en anders doe ik het voor de "hulpverlener' .. ben toen via internet gaan zoeken ergens in december 2 jaar geleden en kwam bij de jellinek online therapie maar dat kon alleen als je als eerste vastlegde dat je minimaal 2 weken ofzo niet zou drinken en dat kon ik niet, zij verwezen me toen door naar Tactus.. en ik heb me aangemeld.. daarna weer vrolijk doorgedronken hoor, want vaak had ik er ook geen problemen mee (jaja wie houd je voor de gek) en toen ergens in maart was het weer helemaal mis en had ik zoiets van.. dit kan niet.. het gebeurd weer te vaak en te veel, ondertussen vrat ik me ook een slag in de rondte, vond mezelf duidelijk niet meer de moeite waard... dus toen netjes gaan afvallen (gezond eten) en minder drinken en precies in die periode kreeg ik opeens bericht van Tactus dat ik de online therapie kon doen...

Ik ging voor minderen toen... heb ook een week of 8 niks gedronken maar daarna sloop die ene dag er weer in, nl de beroemde donderdag, en voor ik het wist zat ik elke vrijdag weer ziek op de bank na een fikse zuippartij.. en ben toen hier weer weggegaan bij het forum want ik kon toch moeilijk elke week melden dat het weer misgegaan was en oh wat was ik jaloers op al die succesverhalen, ik kon iedereen hier wel schieten toen..... en zo ging ik weer drinken terwijl ik het niet wilde.. tot in juni, na weer eens een 2-daagse kater was het klaar.. ik heb mezelf weer in de kladden gepakt en heb me hier weer op het forum aangemeld.. ik doe het nu zelf, maar wel met behulp van jullie.

Er zullen altijd periodes zijn dat het wat minder met me gaat en dan glij ik best wel aardig af, zoals afgelopen week, heeft even een langere aanloop maar opeens is het dan enorme paniek en heftigheid en dat zijn momenten dat ik dus altijd weer begin met drinken... gelukkig is het bij die ene dag gebleven en heb ik niet meer die enorme trek die ik vroeger had...

of ik mijn hele leven droog blijf staan? ik weet het echt niet, het blijft per uur en per dag want het bevalt me echt beter dan die binge-partijen met tegenzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Kaia, toch hoop ik dat je hebt genoten van je reis, ondanks de terugval.
Blijkbaar is het leerzaam geweest. Maar jij was die positieve meid, toch?
Die meid die aanpakt. Nou, dat ga je dan nu ook maar weer doen.
Ik hoop voor jou dat jouw mooie reis niet in je herinnering een grijze mist van drank is geworden, want dat is zonde.

En trouwens voor Q, die af en toe weer eens inlogt: meid ik hoop dat je blijft denken aan die hoge lange brug. Die jij helemaal zelf op je eentje wel over hebt durven rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed zo margot , en gewoon dag per dag, en je rotste uur duurt maar 60 minuten :present:
kaia was het wel fijn anders je vakantie ??
pippi dat verleden hoort bij ons , het mooie is dat we er allemaal samen vandaag iets aan doen .
benthe inderdaad hoeveel keren dacht ik niet , ik zuip mij kapot ,als de klik in mijn kabel was , dan gooide ik alles naar binnen , drank soms vermengt met medicijnen .
vandaag als mij dikke teen pijn doet , zit ik bij wijze van spreken al bij de arts (grapje )
persoonlijk voor mijn eigen denk ik dat het is omdat ik ergens blij ben , dat ik van onder de dwang(drank) uit aan het komen ben .
ja ik kan ook nog wel zin hebben om mij eens goed te bezatten , maar zoals zovele andere hier ben ik er bang van .
mogelijk telt het voor mij wel , dat ik mijn maanden zo verliezen , en dat zou ik zo een zonde vinden .
en nu lieve adb'ers ga ik stilaan naar mijn bedje toe .
morgen weer meer uren werken als voorzien , omdat ik donderdag niet werk omdat ik naar brugge ga , en mogelijk nadien een vriendin in poperinge ga bezoeken .
ik wens jullie allemaal een fijne nachtrust toe :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten luitjes, ik ga m'n bedje opzoeken. Om half zes gaat die verdraaide wekker weer te keer.
Ga de komende tijd het forum weer volgen. Is een hele steun in de rug met de vele zeer herkenbare verhalen. En het is ook niet verkeerd om dagelijks met je neus op de feiten gedrukt te worden.
Slaap goed allemaal.....Groetjes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gestopt, althans ik probeer al een tijdje te stoppen met drinken omdat ik om de ene dag een kater had, zodat ik halve dagen in bed lag. Ik wilde dat niet meer, één goede dag, dan drinken en dan weer een kater, want daar bestond mijn leven uit.
Ik ging net als Tapas ook meer eten en snaaien, want als ik een kater heb, dan snaai ik alles aan elkaar en kan het me ook niets schelen.
Mijn sociale leven ging er aan, altijd moe, maar niet te moe om tot midden in de nacht te zuipen.
Ik wil weer leven en weer mezelf worden en daar ga ik voor.
Morgenavond na het kort geding zal een moeilijke avond worden, maar ik heb morgenavond helend tekenen en daar krijg je eerst ontspanningsoefeningen en het tekenen zelf werkt ook positief, dus mooier kan het niet.

Anna, het kort geding is morgen en niet donderdag. het was eerst donderdag, maar dat was verkeerd er stond donderdag 7 november, maar 7 november is op een woensdag.

Safi, jij ook gefeliciteerd met je trouwdag.

Stien, je klinkt gelukkig alweer iets positiever gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...