Spring naar bijdragen

6 november 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mogge forummers,
Het is hier in het zkh minder ongezellig dan je zou denken. Gisteravond in de gezelschapsruimte nog shanties gezongen met enige medepatiënten en lekker melig geworden.
Nou, dat waren jullie ook wel een beetje zo te lezen, hihi.
Vandaag ben ik proefkonijn, geen idee wat ze allemaal van plan zijn maar ik merk het vanzelf.
Voor iedereen een prettige adb dag.
Oh, en even speciaal voor Tolie: ik weet even niet meer wie het tegen je zei, maar het is inderdaad volkomen onnodig om te zeggen dat wat jij hebt niet belangrijk is omdat ik toevallig in het zkh lig. Dat soort vergelijk heeft geen enkele zin. Dan kan ik ook wel zeggen, gunst wat ben ik blij dat ik ziek ben, want als ik een aidskindje in afrika was, zou het veel erger zijn. Daar help ik toch geen mens mee?
En, Tolie, sterkte met de diabetes.
Hee meiden en jongens, zorg goed voor jullie zelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@Benthe, Knap hoor en fijn dat je het toch nog gezellig weet te maken in het ziekenhuis. Kom toch maar weer gauw terug.:D

@Gemotiveerd: nog even antwoord op je vraag van gisteren. Knap van jou trouwens ook dat je voor iedereen een persoonlijk noot hebt.

Meedoen,
loopt alles naar wens?
Goed van je dat je je doelen bij hebt gesteld mbt het hardlopen. Verstandig! [/Quote]

Alles gaat naar wens. ik heb alleen "last" van de bekende ontwenningsverschijnselen. In de 17 dagen dat ik nu droog sta heb ik eigenlijk geen enkele keer echt zin gehad om een glas te nemen. De internetbehandeling gaat ook prima, leuk contact met de begeleider.
In plaats van onbezonnen te gaan trainen met hardlopen heb ik besloten om voorlopig een programma te gaan volgen bij een plaatselijke sportschool. Nou ja sportschool, het is eigenlijk een Wellness center. behalve alle bekende apparaten zijn er ook 4 soorten sauna's en stoombaden, massagestoelen, sapjesbar(!) en relaxstoelen. Mijn doel is om daar wat conditie op te gaan bouwen en 10 kg overtollig lichaamsgewicht kwijt te raken. Daarna pak ik het hardlopen wel weer wat serieuzer op.

Ik wens iedereen een fijne, alco vrije dag. wie doet er met me mee?
Gr Meedoen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Mijn eerste stap op het forum (had me al voorgesteld bij "wie is wie").
In het weekend de knoop doorgehakt om niet meer te drinken. Gisteren gedacht; vandaag drink ik niet.
En dat is gelukt. Mijn man doet mee, alle flessen zijn de deur uit. Altijd erg last van ontwenningsverschijnselen, vooral als ik ga slapen. Heb 2 capsules met valeriaan en melatonine geslikt, en geslapen als een roos. Was 4 maanden geleden weer aan een baan via het uitzendbureau begonnen, na 9 jaar thuis te zijn geweest!! Gisteren afscheid genomen, werkte gelijk 40 uur per week. Dit was niet wat ik eigenlijk wilde. moet er voor waken mezelf nu niet neer te sabelen met; "zie je wel, ik kan het niet"...
Probeer vol goede moed te zijn en vandaag niet te drinken. Voel me erg gespannen en rusteloos maar tevens erg moe. Dat zal nog wel even zo blijven denk ik.
Wat een superstorys van jullie allemaal, zo knap om het zo lang al vol te houden, en vooral om na een terugval weer op te staan en dan weer door!!!
Drink al zolang zoveel, heb veel angsten.. bang dat het leven saai zal worden (?)...etc. Goed, de eerste stap is gezet, dat voelt goed. In mijn voorstelrondje gaf ik aan mee te willen doen aan de internetbehandeling, ben er nog niet door en heb ook mijn twijfels, in het verleden via de Kuno v Dijk st. ook al zoiets gedaan. Ik wil het eerst op deze manier proberen,. Er ging een wereld voor me open toen ik voor het eerst op het forum las, wat goed om elkaar als "lotgenoten"zo te kunnen helpen.
Hartververwarmend waren de reacties op "wie is wie", ik heb gehuild achter de comp. (gekke gewaarwording).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ADBers

Welkom op het forum Marjo!
Ik had me nog niet voorgesteld maar je kan mijn verhaal ook lezen bij wie is wie.
Goed dat je man ook mee doet, ik doe het ook samen met mijn man en het gaat geweldig goed.
We drinken af en toe nog wel eens maar altijd met mate sinds ik hier schrijf.
Ik wil nog een heel verhaal schrijven waarom ik gisteren gedronken heb, mijn valkuil is op het moment een 'beloning' voor een moeilijke prestatie.
Maar i.p.v dan gelijk 10-15 flesjes bier te drinken kan ik het nu bij 2-3 glazen houden.
Maar ik had mezelf belooft dat deze keer niet te doen en heb het toch weer zonder tegenstribbelen gedaan.
Daar baal ik dus wel van want ik heb genoeg helpende gedachten en handvaten geleerd om het niet te doen.
Nou genoeg voor vandaag ik moet er even goed over nadenken wat nou die toegevoegde waarde was gisteren om te drinken na een geweldige prestatie in mijn leven.

Benthe..lieve groetjes ut Grunn, geniet van je Italiaantje en wat heb je toch een spirit om zelfs in het ziekenhuis een koor te beginnen! Ik denk aan je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marjo,

Gefeliciteerd met je 1e dag. Goed dat je man ook meedoet, dat maakt het een stuk "makkelijker".
Die vermoeidheid, tsja daar moet je even doorheen. Ik ben vandaag met de 18e dag bezig en heb het gevoel dat het ietsje minder wordt, maar ik kan nog steeds moeilijk in slaap komen en ben veel te vroeg wakker. daar wordt je ook niet fitter van. Maar besef dat dat allemaal maar tijdelijk is en je nog heel veel fiite jaren voor je kan hebben liggen. succes vandaag. Doe je ook met mij mee, zullen we samen geen A drinken vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumvrienden en -vriendinnen,

Ik heb er al weer een uitstap naar de lichtbak opzitten, nadat ik twee kinderen in regenpakken gehesen op de fiets heb gezet. En dan weer zo'n on-nuttig schuldgevoel dat ze op de fiets moeten....wat een onzin toch. Wij gingen toch ook niet met de auto naar school.

Het zijn die nutteloze schuldgevoelens die ons "rijp" maken voor de Gremlins. Potverdrie.....

Ik las nog van Marjo bij wie-is-wie en ik snap het zo goed, nu al bang voor een terugval. Ik ben er óók elke dag bang voor. Maar zoals ik gisteren zei: mócht je terugvallen, dan is alle tijd die je achter de rug hebt gehad TOCH WINST. Ik kan het zo lekker aan een ander vertellen hè alleen zelf het gevoel hebben is soms moeilijk. Daarom schrijf ik het nog maar eens op.

Gisteravond nog de berichten gevolgd over de Kaaimannen-ziekte (die geen ziekte is) maar wat het is weten ze nog niet.

Uiteindelijk ging ik weer veel te laat naar bed waardoor ik er vanmorgen niet uitkom wat een drama is dat elke dag. Ik hoop dat de lichtbakkerij daar wat aan gaat doen. Ik ga de verzekering eens bellen of ik er wat van terugkrijg.

Fijne dag, buiten is het nat, dus we houden het binnen droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meedoen, ik doe met je mee, ik moet ook 10 kilo kwijt, Ik hou het wel bij wandelen en niet bij hardlopen hoor. Zo'n soort sportschool lijkt me ook wel wat, maar dat kan ik nu niet betalen, dus doe ik het maar op mijn eigen houtje ( sorry Houtje)

Benthe, ik hoop dat de onderzoeken meevallen vandaag en dat je er niet veel last van zult hebben.

Marjo, welkom op het forum. Ik ben nog niet bij wie is wie geweest.

Voor mij dag 3 vandaag voor de zoveelste keer:(
Maar ja waar hoop is, is nog steeds vooruitgang.

Soothe, mooi gedicht gisteravond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik ben echt benieuwd of het jou ook helpt. Ik heb wel begrepen dat de prijzen overal anders zijn.

Zo ik ga douchen, ben al een hele tijd op hoor, maar loop nog steeds in mijn pyama.
Mijn man had de dogs al uitgeleten dus kon ik nog heerlijk even aanrommelen.

De zon schijnt hier, het lijkt heel mooi, maar volgens mij is het verradelijk koud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Marion,

Wandelen is heel goed om af te vallen, zelfs beter dan hardlopen. Met wandelen doe je aan vetverbranding, bij hardlopen ga je al snel allerlei nuttige voedingsstoffen verbranden ( glucose). Als je met hardlopen vet wil verbranden moet je echt heel erg rustig joggen, bijna snelwandelen. Nog belangrijker is natuurlijk maatregelen nemen om minder calorieen binnen te krijgen dan je verbrand. Technisch heel simpel, psychish heel moeilijk (voor mij).
Die sportschool is inderdaad erg duur (60 euro per maand) maar dat gaf ik per maand ook minimaal uit aan drank. dat valt weg, dus "beloon" ik mijzelf met de sportschool/sauna.

Zullen we een wedstrijdje doen? 10 kg in 6 maanden? :) ik denk dat jij dat wint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meedoen, ik wil ze er nu echt afhebben, want sinds ik 6 jaar geleden weer aan de drank begon, zijn de kilo's er opgevlogen, Als ik me echt een beetje beter wil voelen en zelfverzekerder dan moet het gewoon NU gebeuren, dan kan ik in het voorjaar weer "stralen". Ik heb nu toch geen geld om andere kleren te kopen. Als ik niet meer drink, hou ik niet zoveel geld over, want ik dronk altijd de laatste tijd van die goedkopen pils van de Aldi en omdat het al niet zo heel veel meer voorkwam als een jaar leden merk ik het niet echt meer.
Dus ik doe met je mee:D

Houtje, het gewicht is een eeuwig gevecht, maar ik sta nu helemaal in de vechtstand, dus daar moet ik gebruik van maken, alles kleine beetjes helpen ( niet met de alcohol hoor) maar met het gewicht.

Ik krijg net bericht van het landelijk borstonderzoek en alles was goed. Nou dat is toch een heel mooi bericht. We zijn vandaag 9 jaar getrouwd, dus hebben we toch nog een fijne dag. Ik was graag uit eten gegaan ofzo, maar dat sparen we wel op als allles achter de rug is met de zaak van mijn man.

De vennoot kennende kan dat nog lang horen, maar morgen met het kort geding, dan gaat het er om, want mijn man/advocaat heeft de vennoot er 16 oktober uitgezet omdat hij op 10 punten het vofcontract niet na is gekomen. Dan kan de andere vennoot( mijn man) onmiddelijk de vof ontbinden en verder gaan met de zaak, dat staat in het contract.
We hebben bewijzen genoeg.
Er staat ook een boete van € 2.500,-- per overtreding op. De volgende stap, die onze advocaat wil doen is beslaglegging op zijn huis. Maar goed eerst morgen nog afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardlopen doe ik ook op een erg laag tempo.. echt joggen en dat helpt tegen de kilo's maar even extra wandelen met je hond ook hoor!
ben de strijd ook weer begonnen, want zelfs zonder drank kwam ik stiekum toch weer aan.

Tjonge wat een ochtend, moest naar de bloedbank, Plasma doneren (wie weet krijg jij nog wel wat van mijn plasma ofzo Benthe? ben ik toch een beetje bij je daar hihi)
had om half 11 een afspraak en weet me nog te verslapen, dus dat was haaaaaasten, nou was het daar zo druk dat die haast ook wel wat minder had gekund..
daarna nog even naar de Aldi voor het wasmiddel, vuilniszakken die naar buiten moesten kon ik gelukkig een paar straten verder nog kwijt, .. en nu zit ik nog steeds in de verslaapstand even op het forum.

mag ik alweer naar bed? of is het nog te vroeg, dan begin ik deze dag even overnieuw, want dit was een valse start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben ontsnapt. Omdat de chemo's bij mij kennelijk niet goed aanslaan ben ik nu volgepompt met iets waardoor de "verkeerde" cellen zichzelf kapot moeten maken. Het wordt nog niet vaak toegepast maar men is er hoopvol over. Eigenlijk moest ik vannacht nog blijven, maar heb net zo lang gezeurd tot ik met de belofte van morgenochtend terugkomen toch naar huis mocht.
En dank nogmaals voor de lieve, hartelijke wensen, en die hebben me de afgelopen weken al vaker over een punt geholpen dat ik het niet meer zag zitten. Echt, op sommige momenten dacht ik, nou geef ik het op, ik ben toch al ziek, dan kan er best nog een liter wijn overheen.
Dus voor jullie allen een knuffel en DANK!

Meedoen, bij zo'n Wellness heb ik ook een jaar getraind, was niet zo duur omdat ik een verzekering heb bij Achmea, dan krijg je korting. Mij beviel dat uitstekend en zodra ik weer mag trainen, ga ik er zeker weer naar terug. Lekker na het trainen in de sauna en even zwemmen. Toen dronk ik er nog stevig bij, dus ik verheug me er al op hoe dat gaat worden zonder die troep in mijn lijf!
Uitstekend kadootje om aan jezelf te geven als je de JWW laat staan.

Zeg Houtje, van een beetje storm en regen op de fiets krijg je gezonde hollandse meiden en jongens. Precies wat je zegt, wij werden vroeger ook niet met de auto gebracht. Later als ze groot zijn kunnen ze zo vaak in hun eigen auto stappen als ze zelf willen, al was het om naar het einde van de straat te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rotterdam groet Amsterdam terug. Hand in hand, kameraaaaaa......
Oh nee, hoe zat het ook weer? Nou ja, ik hou niet eens van voetbal.
Hee, knietjes afkuisen? Vind dit erg jammer voor jou, je was net weer zo vastberaden bezig. Dus ik hoop dat je jezelf weer oppakt en hup, voorwaarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe wat fijn dat je weer naar huis kon, ik hoop wel dat je van deze nieuwe medicatie meer baat hebt en minder misselijk bent. Zend je wat :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose: om aan te sterken!

Soothe..dus we kunnen elkaar de hand geven, de JWW laten staan kunnen we wel maar zodra er iets emotioneels gebeurt (good or bad) dan grijpen we weer naar die rotzooi!
Kunnen we elkaar niet wat tips toegooien wat we kunnen doen binnen de perken van ons budget dat leuker is dan JWW drinken?
Er moeten toch wel dingen zijn die dat rot gevoel (bij jouw)of die feestvreugde (bij mij) op kunnen vangen?
Want als ik daar geen verandering in vind dan zie ik het5 somber in dan blijft mijn leven een grote uitglijder.
Wel met veel meer mate dan vroeger maar zo dicht bij de rand, te dicht!
Zolang de gewoonte niet wordt doorbroken is het resultaat ver zoek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...