Spring naar bijdragen

7 november 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
safidepafi

En als je dan niet zo graag wat wilt doen, dan doe je toch lekker niets, we zijn niet in deze wereld gezet omdat we moeten presteren maar om te evolueren


Niks doen is een prachtig tijdverdrijf en wat op jouw weg gaat komen zal je dan makkelijker kunnen vinden omdat je de tijd neemt om het te zien.


Ik ben het wel met je eens Safi, dat niets doen een prachtig tijdverdrijf is. Helaas is het echter niet iedereen gegeven dat te kúnnen doen, om de simpele reden dat er een inkomen verdiend moet worden en er ook buiten die baan om nog dingen moeten gebeuren, die soms wel eens een dag of zo kunnen wachten, maar geen eeuwigheid.

Maar goed, ik ben nogal in mineur vandaag. Ik ga maar naar bed, lekker slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het Safi, heb het allemaal al eens meegemaakt. Het stoppen op zich is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Alleen het moment van stoppen stel je telkens als je zuipt weer uit. Het gevaarlijke in mijn geval is dat als ik een tijdlang niet heb gedronken, weer goed in m'n vel zit enzo ik er om de een andere reden toch weer mee begin, terwijl ik verd!md goed weet dat als ik eenmaal begin dat ik weer een ellendige tijd van zuipen en het gevecht om er weer mee te stoppen aan moet gaan. Wordt er af en toe errughhhh moe van.

Groetjes...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Ik moet nog terug lezen van vandaag, maar ik wil even zeggen dat de rechtzitting 3 uur en een kwartier heeft geduurd. Ik was pas om kwart voor 7 thuis en daarna gelijk naar helend tekenen.
Ik heb nog nooit zo'n erge Gremlin gehad, maar heb niets in huis gehaald gelukkig.
De uitslag is pas 21 november. Ze hebben mijn man ontzettend zwart zitten maken en de vennoot was zo zielig, want hij had alles goed gedaan en daarom moest mijn man maar opstappen.
De rechter zei wel tegen ons dat we de boete van € 15000,-- konden innen, omdat de vennoot zich niet aan het vorig vonnis had gehouden.
Mijn vader die altijd de boekhouding deed voor het bedrijf werd door de advocaat neergezet als onbetrouwbaar en chantage plegend. Toen werd de rechter kwaad op de advocaat, want de brief die mijn vader geschreven had, had niets met chantage te maken en hij zei dat de advocaat zijn woorden terug moest nemen. Onze advocaat heeft wel goede hoop en zegt dat hun advocaat veel gezegd heeft, maar dat waren allemaal suggesties en geen feiten en wij hadden wel feiten. Afwachten, alweer....

Ik vond het heel moeilijk en vind het moeilijk om niet te drinken, maar gelukkig heb ik gekozen voor niet drinken en heb ik niets in huis gehaald, terwijl ik tussentijds snel nog even bij de C 1000 ben geweest.

Zo nu even lezen hoe het jullie is vergaan vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion...wat een lange zitting! Wow wat moet je door een hel gaan voordat dit onrecht eindelijk is opgelost.
Betekend het nu dat je beslag kan leggen op de vennoot zijn huis omdat de rechter heeft gezegd dat jullie 15000 euro kunnen innen?
Oh ik hoop toch zo dat jullie lachend uit dit hele drama komen.
Maar die advocaat van jullie die weet wel van wanten dus ik heb en jij vast ook goede hoop.
Fijn dat je het even schreef want ik zat al de hele avond op je te wachten.
En het ook nog droog houden..:sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen met een mijlpaal: gefeliciteerd. :present: :present:

Voor de 15 maanden van het RAF-team maakt ik een slinger van voorspoed.
:DB):musicnote::clock::heart::clock::heart::light::sun::moon::present::light::present::):rose:;):P
:DB):musicnote::clock::heart::clock::heart::light::sun::moon::present::light::present::):rose:;):P
:DB):musicnote::clock::heart::clock::heart::light::sun::moon::present::light::present::):rose:;):P
:DB):musicnote::clock::heart::clock::heart::light::sun::moon::present::light::present::):rose:;):P
:DB):musicnote::clock::heart::clock::heart::light::sun::moon::present::light::present::):rose:;):P

Wie het moeilijk heeft: STERKTE.

@Allen die alleen meelezen,
Voor jullie ook een succesdag.
Mocht iemand van jullie het moeilijk hebben: Sterkte en ten allen tijde zijn we bereid jullie hier te steunen.

@Sandra,
:)

@Benthe,
De dagen met diepgang gecombineerd met dagen met luchtigheid maken dat ik mij niet echt kan losmaken van dit forum. Hoe dan ook staat alcoholgebruik altijd centraal. Als hier dag in dag uit alleen maar zwaar over alcohol, alcoholproblemen en alcoholgerelateerde onderwerpen zou gesproken worden, had ik allang afgehaakt. Ik vraag zelfs me af het of in zulk geval nog een helende werking zou hebben. Zoals het forum nu is, vind het goed.
Hopelijk is de uitslag vrijdag zo goed dat je gewoon naar Amerika kan. Niet zo een slecht idee om die reis te gebruiken om te stoppen met roken. Afleiding genoeg me dunk en zoals je zegt, ze stellen het roken daar bepaald niet op prijs.

@Blacky,
Quote ach ja en ik laat den eerste staan , dan kan er ook geen tweede komen unquote en geen derde en geen vierde en geen vijfde en geen zesde en geen zevende en geen achtste en geen negende en geen tiende en geen elfde en geen twaalfde en geen dertiende en geen ...
Ik doe nog altijd mee.
Houdt de boule je pet omhoog? Of valt die buil wel mee?
Oh, en je weet toch wel dat je hier mag klagen. En zo te horen had je recht van klagen. En ondanks alles blijf je toch ADB. Zo zie je maar dat het beschrijven van de last na een uitglijer preventief kan werken naar iemand die een uitglijer nabij is. Toch gun ik natuurlijk niemand een uitglijer.
Ik mag niet drinken vind ik geen helpende zin. Zeg maar: ik hoef niet te drinken.
Moeilijk, hoor, die vraag van je kan ik niet beantwoorden. Ik zou vertellen hoe je het ervaren hebt en hoe je het nu nog ervaart en dat je al veel hebt geprobeerd om het een plaatst te geven, maar dat het blijft knagen en niet zo een beetje ook.

@Druppeltje,
Nogmaals welke. Blijven proberen met aanmelden, elke dag weer, 24 u/dag tot je er tussen glipt.
Je leert ons hier gauw genoeg kennen, wat dat betreft, kan ik je geruststellen. En als eens een paar mensen doorelkaar haalt, is er nog geen man overboord.
Je was echt even de rottigste dagen van dit forum gaan lezen. Ik was er gelukkig toen nog niet. Ik ben daar gaan lezen toen ik al een maandje hier was. Ik schrok er ook van. Die dagen zijn bepaald geen visitekaartje voor het forum.

@Delta,
Leuk idee om te doen. Per slot is het het waard om elke ADB dag te vieren.
Ik hoop dat je hondje er niets aan overhoudt en snel weer op de been is. Reken er maar op dat ze de eerste tijd geen trap meer oploopt. Denk er aan dat het niet goed is voor je ogen om in het donker aan de computer te zitten.

@Anna,
OK voor de dag erbij. :D

@Soothe,
Je beschikt over een grote dosis wilskracht om steeds weer die eerste moeilijke stopdagen door te maken. Het getuigt van een reële wens naar succes.
Pak mijn hand maar weer beet.

@Peter,
Een passend gedicht.

@Stien,
Hopelijk brengt deze dag je wat goeds. Lood in de schoenen, moe, toch liever dat dan terug naar de drank.

@Pepita,
Pepita exposeert haar werken. Iedereen is genood haar werken te aanschouwen. Zie met hoeveel liefde en fijne penseelstreken alles in detail is uitgewerkt. ... Heel veel succes. Het zou toch ontzettend leuk zijn dat je je naam neerzet en een aantal werken kunt verkopen. Wie weet zien onze achterkleinkinderen jouw schilderijen, die van Kohtje en die van andere schilders hier jullie werken in musea hangen.
Je zou voor jezelf toch andere anti-stress activiteiten moeten zien te vinden. Op deze manier blijft het gevaar van een terugval levensgroot aanwezig. Kon ik je maar een goed alternatief bieden.

@Houtje,
Dat was even snel wakker worden.

@Anjo,
Blij dat je zoon een baan heeft gevonden. Dat zal hem wat vastigheid geven en is goed voor zijn verantwoordelijkheidsgevoel en zelfvertrouwen.

@Marjo,
Ontwenningsverschijnselen zijn bij iedereen een beetje anders. Trillen, beven, concentratieproblemen, tandhakken, moeheid, slecht slapen. Iedereen ervaart het in verschillende mate. Ik had veel last van trillen, beven en tandhakken. De moeheid en concentratieverlies begonnen bij mij in de tweede week. Slapen deed ik gewoon goed, alleen wel erg veel. Ik moest echt wel bijkomen van al dat zuipen. Voor het trillen en beven mocht ik van de huisarts Librium innemen als ik het nodig vond. Van koffie krijg ik trillende handen. Ik heb tijdens mijn werkloosheid geen koffie gedronken en dat was toch een periode van 1+3/4 jaar. Dat kun je voorkomen door décafiné te drinken. Het is nl. de cafeïne (een oppeppend middel) die zorgt voor trillen.
En laat dat roken voorlopig maar zitten. Toen ik in april stopte, deed ik ook beide tegelijk. De derde dag werd ik gek en kocht weer alles in. Oeps. De dag daarna alleen met drinken stoppen.

@Pepita,
Je zult toch aan de afwezigheid van je zoon moeten wennen. Kleine vogeltjes worden groot en vliegen tenslotte uit. Hij zal vast veel op visite komen in het begin. Dat is ook leuk. Maar idd. zal het wennen worden aan de leegte.

@Pippi,
Zing jezelf dan mee met No Woman No Cry en andere liedjes?
Dank je voor al het geluk dat je met toewens, maar ik denk dat je Marion bedoelde.
@Water,
:)

@Houtje,
Op het gebied van banden plakken ben ik een grote dikke nul en dat laat ik maar zo.

@Safi,
:)

@Tolie,
Wat vervelend voor je. Hopelijk ben je snel weer on line. Ondertussen blijf je in mijn gedachten.

@Soothe,
:)

@Tapas,
Geniet van je vrije dagen. En wat heb je een goeie MW'ster.

@Username,
En nu serieus aanpakken! Je kan het, laat je gewoon niet klein krijgen.
Als aan een tafel zit waar gedronken wordt, neem ik gewoon water of sap. Ik zeg er wel bij dat ik in het begin dat soort gelegenheden heb overgeslagen. Heb jij door Refusal heen gedronken? Weet je dat dat gevaarlijk is! Bij mij gaf die al een steek in de maag toen ik twee koffielepeltje saus had geproefd die Old Bailey's bleek te zijn.

@Anjo,
Wat een schitterde beschrijving van dat arrogante Amerikaans volkje.

@Miep,
Hiep hiep, dan ben jij ook al de 5 maanden gepasseerd. Dat hoor ik graag en ook dat het zo goed gaat met je. Fijn dat je dat even kwam zeggen.

@An,
Kon je je hersen maar even in een vissenkom of zo iets leggen om te herstellen. Maar even alle gekheid op een stokje, zou je huisarts misschien iets aan je paniekaanvallen kunnen doen? Want die moet je toch zien kwijt te raken.
Met je verhaal over alles wat mogelijk is zonder drank, kun je een voetbalstadion vol gremlins nog klein krijgen.

@Kaia,
Zo, die drankduivel had je dus even heel stevig in de greep. Blij dat je je nu vrijgeworsteld hebt. Laat je niet meer te pakken krijgen! Goed dat je nu geen open flessen meer hebt, maar kun je de volle niet even doneren aan andere mensen of ook door de gootsteen kiepen, zodat je niets meer in huis hebt.

@Anna,
Ik geloof idd dat je goed omgaat met je depressie. Je presteert het om toch nog lichtpuntjes aan te stippen. Heel goed om je niet krampachtig te verzetten, maar ietsie mee te buigen, er naar te kijken en de bui te laten overwaaien. Ik zal even meeblazen, zodat je snel weer dat blijmoedige gevoel krijgt.
Enne depressies laten zich niet opzij zetten door gevoelens van verliefdheid. Focus je nu maar op die laatste emotie en maak er voor jezelf de sterkste van. Praat maar lekker naar je verliefheid.

@Charlie,
Van hier een welgemeende groet terug. Hou je sterk, taaie ouwe rakker. Je hebt al een derde deel van je straf erop zitten. Kun je niet een mailtje sturen met een verzoek om strafvermindering?

@Username,
Waarom drink je expresso als je naar bed wil? Blij voor je dat die mail de deur uit is en je dit als een last die van je schouders valt, ervaart. Neem straks een lekker warme douche en hang van te voren je pyama op de verwarming. Dan kun je lekker warm je bedje in duiken.
Tjee, ik krijg er zelf al zin in.
Sterkte met al die tegenstrijdige gevoelens.

@Cheyenne,
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar waarom zou je niet nu alles wat je nu nog in huis hebt door de gootsteen kiepen en beginnen met niet meer drinken, i.p.v. jezelf nog langer te kwellen? Je kunt het en zoals Safi al aangeeft, meld je aan voor de internetbehandeling (proberen tot je er tussen glipt). Kom op, samen kunnen we alcohol de baas zijn.

@Pepita,
:)

@KarelK,
Je hebt de weg weer gevonden. Volhouden nu.

@Marion,
Wat een lange zitting! Advocaten komen natuurlijk op voor hun cliënt, maar die van jullie vennoot klinkt als een gluiperd met al die suggesties. Het is zoals je advocaat zegt: jullie hebben bewijsbare feiten in de hand, zij alleen insinuaties. Nu maar weer afwachten. Een pluspunt iig, de boete die jullie mogen innen.

Zo eindelijk bij. Het is alweer bijna bedtijd en een aantal van jullie is ook al daadwerkelijk naar bed of gaat naar bed. Jullie wens ik alsnog een goede nachtrust toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi

Anna..het is maar net wat je met je leven doet, de keus is aan jouw



Safi, ik vind dat je nu wel erg gemakkelijk doet over de verantwoordelijkheden die sommigen hebben. Niet iedereen heeft de keuze om zomaar lekker niets te gaan doen. Beetje ruimte laten, s.v.p.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een appeltjes vandaag zeg.

Anjo, heeft mij alverwisseld zag ik, want ik zit niet aan de pammetjes, maar heb wel medicijnen voor paniekstoornissen.

Prins Delta 2, dan wordt het wel een droog carnaval hoor .

Corinne, wat ben je weer attent.

Druppeltje, welkom op het forum.

Charlie, meissie fijn dat je het droog houdt. Ik meld me binnenkort even.

Benthe, Ik hoop dat de uitslag goed is vrijdag en dat je heerlijk even naar Amerika kunt.

Soothe, ik vind het fijn (niet voor jou natuurlijk( dat je je kater zo beschrijft, want dat zet mij aan het denken dat ik morgen lekker met een helder koppie opsta.

Ferry en Kohtje en Franneke en Bammetje waar zijn jullie???

Safi, je bent een sterke vrouw volgens mij en het gaat echt wel lukken.

Houtje , een alleenstaande moeder moet volgens mij alles kunnen, best zwaar lijkt mij.

Stien, ben je de dag nog goed doorgekomen, ondanks je nare voorgevoel.

Blacky, een keuze om alleen te gaan wonen lijkt me heel moeilijk als je nog zoveel in therapie zit en aan het vechten bent met alles.

Anna, ik vind het zo leuk voor je, geniet hier lekker van.

Tapas, 11 dagen voor jezelf, dat is echt JIPPIE.



Oh en natuurlijk RAFjes gefeliciteerd

Iedereen nog bedankt voor het duimen en kaarsjes branden .Volgens mij houden we het vandaag allemaal droog, dus een dikke knuffel voor ons allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net een heel stuk aan het lezen over Levend Voedsel
Dat gaat er dan om dat je niets meer kookt maar alles rauw eet op als sapje
Vlees en andere eiwitten blijven te lang in ons spijsvertering kanaal. hierdoor ontstaat rotting en gisting.
Bewerkt gekookt voedsel degenereert de cellen, terwijl levend voedsel de cellen regenereert

Levend voedsel bevat alle vitaminen, mineralen en enzymen die nodig zijn voor een evenwichtige geestelijke en lichamelijke gezondheid. Het geeft de mens energie, levenslust, een goed humeur en een goede huid.
Door je te houden aan een dieet van levend voedsel versterk je het afweersysteem waardoor er geen ziekte kan ontstaan. Je hebt geen last van candida, hypoglykemie en voedsel intoleranties.
De slijmvliezen herstellen zich en daardoor heb je minder last van ontstekingen.
Het tekort aan zink, ijzer en kalk wordt aangevuld. De darmflora hersteld zich en enzymen worden aangmaakt.
Enzymen zijn nodig om eiwitten te verteren en gifstoffen af te breken.

Nou ja en dan gaat het nog een tijdje door hoe het eten van noten, fruit, rauw groente etc erg goed is tegen spychische problemen die vaak door candida en hypoglykemie kunnen zijn veroorzaakt.
Google naar leven voedsel en je kunt heel wat lezen.

Zal me heel wat aan gas kosten schelen , dus ik denk dat ik het maar eens ga proberen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve forumleden,
het is alweer bijna bedtijd! Vanavond weer voor het eerst getraind in de sportschool sinds ik ben gestopt met drinken! Ben bekaf, maar het geeft een goed gevoel.
Net gedouched en nu fris voor het bedje. Ik ga niet meer op allen reageren.
Voor het RAF-team maak ik even een uitzondering....

RUFUS, ANNA EN FERRY GEFELICITEERD MET 15 MAANDEN ALCOHOLVRIJ!!!!!!!

Een prachtige prestatie en ik wens jullie nog heel veel droge maanden toe!!

:heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon::heart::musicnote::):sun::rose::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil jullie allemaal danken , voor de woorden met steun :present:
morgen intake , en ja ik heb er wel een beetje de kriebels van , maar het zal wel in orde komen .
safi aan jou heb ik een speciaal verzoekje , hoe moet men dat doen , als men niet meer zou willen werken , dus zoals jij beschrijft , keuzes maken ??
en neen het is niet dat ik niet meer zou willen werken he , maar geld komt toch niet uit de lucht vallen , allez in belgie of spanje toch niet;-((
lieve mensen ik ga naar mijn beddeke toe , is een lange dag geweest , en een hevige
wat de ardennen betreft wacht ik tot wat er morgen gezegt wordt .
maar nogmaals dank , want dank zij jullie zet ik weer een streepje bij in mijn sucses verhaal .
slaapzacht allemaal :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, heerlijk mijn Gremlin is helemaal weg.

Mijn psychologe zei vorige week, dat ik erg uitstelgedrag had met alcohol, omdat ik meestal altijd wacht tot mijn man naar bed is. Doordat uitstelgedrag ben ik dus heel sterk om de alcohol niet gelijk te nemen en kan7 of 8 uur wachten om te beginnen met drinken.

Alleen de gedachte al, dat ik dan 's avons kan gaan drinken doet de spanning, stress al afnemen in je bolletje, om dat je weet dat er straks alcohol aankomt. Mensen die dit kunnen, moeten leren om het nog verder uit te stellen en daardoor het patroon doorbreken.
Snappen jullie het nog of schrijf ik het een beetje chaotisch, want zij tekende er bij op een bord, hoe dat ging met die emotiepieken.
Tja en van uitstel komt afstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad niet zo simpel de keuze voor wel of niet werken. Ik werk (vrijwillig) maar hoef eigenlijk niet te werken omdat ik in de WAO zit.
(en dan kan je zelfs nog overspannen raken van 3 ochtenden in de week). Ik zou best wel betaald willen werken maar ben tot nu toe steeds onderuit gegaan door de stress.
Ik ben blij dat ik het nu kan doen zoals ik het doe, niet de druk, wel werken en ook nog een inkomen waar ik redelijk van kan leven, geen luxe maar genoeg.
Zeker als alleenstaande mamma's moet je vaak wel werken wil je niet aan de grens van de armoe terecht komen en je eten bij de voedselbank moeten gaan halen.

Ik ben een beetje high.. of eigenlijk een beetje misselijk, sta een kast af te bijten maar moet nu maar stoppen want het is geloof ik bedtijd aan het worden. en het wordt wat fris met de balcondeuren open.

marion, zo te horen zijn jullie nog niet veel wijzer geworden vandaag... moet je nu weer wachten op een uitspraak van de rechter en als die er is kan die vennoot dan nog weer eens in beroep gaan ofzo of is het dan ook echt afgelopen? Klop je je zelf even heel erg op je schouders dat je het droog hebt weten te houden na 3 uur in de rechtszaal want dat is een groot compliment waard.

Nou, ik ga even ontdampen en dan zo naar bed want moe ben ik wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry mensen ik begrijp dat ik de werkende mensen onder heb aangevallen met mijn opmerkingen over:

quote:


En als je dan niet zo graag wat wilt doen, dan doe je toch lekker niets, we zijn niet in deze wereld gezet omdat we moeten presteren maar om te evolueren(geen idee of je dat zo schrijft maar ik bedoel mee doen aan de evolutie)


Je kan soms het beste maar proberen gewoon te zijn, niet teveel na te denken, niet te veel plannen ,niet teveel toekomst, go with the flow


Laat de golf je vinden en zie wat er gebeurt, wacht eens af wat er gebeurt, i.p.v. altijd alles te plannen,te willen , te regelen.


Niks doen is een prachtig tijdverdrijf en wat op jouw weg gaat komen zal je dan makkelijker kunnen vinden omdat je de tijd neemt om het te zien.



Als ik zeg doe toch lekker niets als je niets wil doen dan bedoel ik dat in Nederland iedereen de keuze heeft te kiezen voor werken of voor thuis blijven.
Want ik heb het nu wel over ons, alcoholisten, psychisch vermoeiden, mensen in therapie, die dus ziek zijn en best op een uitkering mogen zitten tot ze zich weer beter voelen.
Ik vind het jammer dat sommigen het zo belangrijk vinden te presteren ten koste van hun eigen gezondheid.
Ik zelf kies liever voor minder geld en meer tijd om te zien wat op mijn weg komt en om uit te zieken.

Als je het opvat als een aanval op het feit dat je werk of dat ziet als je verantwoordelijkheid in je leven dan is dat jouw keuze. De mijne is anders. Het leven is zoals het is, met opvangnetten zoals uitkeringen en waarom zou ik daar niet gebruik van maken als ik me geestelijk te ziek voel om te werken.
Dit is het tijdperk waarin ik leef, de welvaart maatschappij dus iedereen kan zoveel vrije tijd hebben als hij wil alhoewel ik begrijp dat sommigen dan achteruit zouden gaan in geld maar vooruit zouden gaan in levenskwaliteit.
Ik bedoelde het niet als aanval, Water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Ik probeerde niet te reageren, maar ben het wel met Water eens.
Bewust hield ik een low profile.Anders krijgen we iets van, hij zal het wel met Anna eens zijn.

Dit probeer ik dus ten alle tijden te voorkomen!!!!
Er moet wel brood op de plank komen. De staatsloterij, heeft ze niet gewonnen.
Nog wordt het haar op een presenteerblaadje aangereikt.

Als je een full-time job hebt en een huishouden draaiend te houden, is het een "beetje kort" door
de bocht, om te zeggen, je moet er wat van maken.
Het leven is soms zo, dat er weinig keuzemogelijkheden zijn.
Dus dan moet er gewerkt worden(rentenieren is geen optie)

Dit moet ik even kwijt. Groetje Soothe.

Bovendien maakt ze er wat van, met een grote dosis verantwoordelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,
Ik vind het prima om rauwe groenten te eten, maar dan niet als sapje a.j.b. Laat mij maar knabbelen.
Ik dacht ook dat je rauw vlees, rauwe vis en rauwe eieren ging aanbevelen. Jammer, want die lust ik wel. OK, ik eet geen rauw varkenvlees of kippenvlees, maar rauw rundvlees is wel lekker, rauwe eieren trouwens ook. Die laatste twee eet ik echter niet meer vanwege die ene bacterie, behalve dan filet américain. Rauwe vis kan gelukkig nog wel geconsumeerd worden. Dat vind ik eerlijk gezegd lekkerder dan gekookt of gebakken.

@Gem,
Je zult wel bekaf zijn, maar heerlijk slapen na goede lichamelijke inspanning.

@Marion,
Ach ja, waarom geen vliegenkoekjes eten. Zou best eens lekker kunnen zijn. Op veel plekken in de wereld worden insecten en rupsen gegeten. Meestal nog rauw ook. Zij bevatten veel gezonde stoffen en vooral veel eiwitten. Knapperig gebakken sprinkhaan. mjam mjam?
Toch trekt het me niet zo erg. Wat de boer niet kent, eet ie niet.

@Blacky,
Voor mij is werken ook belangrijk en centen ook trouwens. Zonder kun je zo weinig. Je hebt toch een huis nodig, eten, kleren, kinderen kosten ook handen vol geld als je ze alles wil kunnen geven wat ze nodig hebben voor een goede start in de maatschappij, enz... En onderhand iedereen op dit forum weet wel hoe ik me voel zonder werk.


Ik wens iedereen welterusten. Zelf ga ik nog niet naar bed, maar lang zal dat niet duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...