Spring naar bijdragen

7 november 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

Ja Anna

WIJ VINDEN JE ALLEMAAL EEN ONDANKBAAR KRENG.

Houd toch op schei toch uit mens. Je vindt jezelf een ondankbaar kreng en dat slaat nergens op. NERGENS, hoor je?

Wees blij dat je niet alleen virtueel hoog gewaardeerd wordt maar ook in het echte leven. Je kids moeten wel blij zijn met een fantastisch moeder (jaaaaaaaaaaaa, dat zeggen ze later, ik weet het).

t is dat ik dringend moet eten ivm sport en verplichtingen maar anders zou ik even door-preken tegen je dus je komt er nu makkelijk van af!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie middag allemaal,

Wat vliegt de tijd. Het is inmiddels al bijna vijf uur.
Mijn dag is goed verlopen. Mijn klachten van de afgelopen dagen hadden hun oorsprong in de PMS. Ik moet er nog aan wennen dat ik weer ongesteld word. beh. Voorlopig hou ik mij nog maar gedeinsd.

Ik ga zo het draadje proberen te lezen, aan vandaag maak ik boerenkoolstamppot met gebakken spekblokjes en daar hoef ik niet zoveel tijd in te steken en rijst koken voor dochterlief vraagt ook niet veel inspanning.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes de band is geplakt de auto heeft weer braaf heen en weer gereden naar school van Zoon. De band staat nu getest te worden in de schuur. Altijd eventjes spannend of die goed opgepompt blijft. Van de week heb ik het fietslicht uit elkaar gehaald (dat was bij de valpartij vorige week gesneuveld) en met tweedehands onderdelen gerepareerd.... maar meer kan ik echt niet dat wordt dan toch echt de fietsenmaker. Je man heeft zeker een garage vol gereedschap (dat heb ik dus ook niet....).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Houtje als alleenstaande (mamma) wordt je vanzelf wel handig wil je niet continue bij buren of vrienden aan de bel hangen. Fietsbandenplakken heeft mijn vader me al jong geleerd (de slimmerd) en zelfs met electrische draadjes durf ik aan de gang, alleen zagen en boren zijn nog niet echt mijn ding.. altijd scheef.. maar toch.. ik Kan het wel!!

versnellingen enzo dat zijn niet mijn beste kant, daarvoor ga ik wel naar de fietsenmaker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met mij gaat het iets beter , heb mijn buikje gevuld met nasi goreng en gebakken kippenboutjes .
tapas , manusje van alles , mijn vader heeft mij ook veel geleerd ivm werken aan huis , aan wagen en noem maar op , mijn vader was een man die het eerst dagen zelf probeerde , en indien het hem echt niet lukte , dan vroeg hij het aan een profesioneel .
ik ga toch eens google'en ivm een weekendje ardennen , ik kan tenslotte alleen gaan :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Tapas,

Die arme :wacko: fietsenmaker moet ook eten zullen we maar zeggen. Ja ik doe ook elektra en boren en schroeven en spijkeren. Ik kon eerlijk gezegd geen banden plakken vroeger en mijn Ex ook niet, maar toen hadden we nog kleine kindjes en die kleine driewielers hebben niet zo snel lekke banden. Ik ben metéén bij iemand in de leer gegaan voor het banden plakken en die heeft het me heel goed geleerd mag ik zeggen. Alleen ben ik te lui voor het teiltje met water maar het gaatje heb ik tot nu toe altijd gevonden. Eén keer moest Zoon een nieuwe binnenband (achter) en ik heb twee vrienden die fanatiek wielrennen én een hoop gereedschap hebben en zo af en toe mijn fiets nalopen (ook versnellingen) maar als die zeggen ga maar naar de fietsenmaker dan doe ik dat ook. Verder kan ik uitstekend behangen en dat is me in dit huis ook goed van pas gekomen. Maar alle meiden die ik ken (mede-moeders) zijn wel redelijk zelfstandig hoewel bandenplakken meestal de mannen doen, ik wou dat ik het eerder geleerd had, maar ik ben kind van gescheiden ouders en mijn moeder kon het niet zelf. En zodoende heb ik het nooit geleerd. Maar nu dus wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mood: suf van de Seresta's verveeld, drink nu mn 5e bak Espresso om een beetje wakker te worden...
Ik hoop dat ik snel op bed kan, dat ik moe genoeg ben.

Wel een overwinning van mezelf, Ik heb mn werk een mail gestuurd, dde situatie uit te leggen Niet dat ik drink natuurlijk maardat ik overspannen ben een beetje.

Ik kreeg een positieve mail terug.

Poehee wat ben ik blij er valt een last van mn schouders.

Succes ook jullie allemaal met het stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U-name
Geweldige prestatie..ik leer altijd veel van Tapas haar ondertiteling

quote:


Het vinden van oplossingen geeft minder stress dan het zoeken van problemen



Ik hoop dat je, je gauw genoeg moe voelt, zodat je gewoon lekker naar bed kan gaan, Douchen wil ook nog wel eens helpen.
Probeer je leven niet als saai te zien ,want dat is wat drinken uiteindelijk was, aldoor maar weer de zelfde handeling met hetzelfde resultaat en ondertussen je lichaam en geest erg ziek maken.
Probeer te zoeken naar nieuwe interesses, dingen die je ooit wilde bereiken en geef jezelf dat kado als je een tijdje gestopt bent.
Je hebt de eerste reuze stap gemaakt,nu kijken van dag tot dag en niet zo strak naar de toekomst kijken.
Ik vind je een kanjer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Safi voor de opbeurende woorden....van middag bij mn psych geweeest en die zei hetzelfde....
Fotografie is mn hobby, ik wil graag bij een fotoclubje, ook om nieuwe contacten op te doen....

Heb alleen weinig inspiratie en het weer zit ook niet mee.....goed ik weet wel dat het beter gaat, het kost tijd...immers ik ben zelfs een keer een jaar gestopt, dat moet ik nu ook kunnen...
Ik zet door, ga morgen naar de sportschool om die bierpens wat weg te werken....ben nu al zo blij dat ik niet meer zo gespannen/paranoia ben...zeker na die mail van mn werkgever....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U-name

Alles hoeft ook niet tegelijk, het ontwennen heeft ook zijn tijd nodig, minstens 3 maanden voor je weer een beetje lekker in je vel zit en niet contant aan drank denkt.
Neem die tijd om jezelf geestelijk sterk te praten en gezond te eten en verg nog niet teveel van jezelf.
Beweging en sporten is natuurlijk altijd goed, veel water drinken, probeer niet teveel koffie te drinken maar ga aan de kruiden thee want je slaap is sowieso al een tijd slecht.
je hebt namelijk door de drank je REM slaap hardnekkig verstoord en bij sommigen kan het wel een paar maand duren voor je weer lekker slaapt.
Dus probeer geen koffie te drinken als je hier ook last van hebt. in het begin denk je dat je niet zonder kan maar na een tijdje maal je er niet meer na.
Ik begrijp dat je slaperig wordt van je medicatie, maar wat let je om middagslaapjes te doen.
Hebben we allemaal gedaan en ik doe het nog geregeld als mijn lichaam zegt dat ie moe is.

Fijn trouwens dat je een goed gesprek met je psych hebt gehad en dat het sturen van de email naar je werk je zo oplucht. Pluspunten van deze dag.
Dat is trouwens ook een goed iets om elke avond te doen even je pluspunten van de dag bij na gaan.

het gekke was toen ik begon met stoppen zag ik wel 20 redenen waarom alcohol wel een goed iets was en nu zijn die redenen allemaal omgedraaid omdat geen enkele bleef staan als ik er naar keek op de langere termijn. Als ik eerlijk keek wat het werkelijk met mij en mijn vrienden doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij duurt het inderdaad meer dan drie maanden voordat je de zucht naar drank eindelijk los kunt laten.

Ik ben onlangs ruim een maand 'dry' geweest, ik was er supertrots op, totdat ik op een dag dacht van 'nu mag ik weer eens een keertje'. Het resultaat is dat ik nu alweer bijna een maand overmatig aan het drinken ben. Momenteel lukt het nullen ook niet, helaas.

Toch wil ik weer opnieuw beginnen, en inderdaad veel water en kruidenthee drinken, gezond eten, lekker naar buiten, een keer naar de sauna om te ontgiften, maar momenteel overheerst de trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Username,
Wat een moedige strijd ben je aan het leveren.
Fijn dat je van je werk een 'time out' hebt gekregen, kun je het allemaal laten gebeuren.
Veel sterkte

Cheyenne,
Ik had ook er ook last van als ik eens een tijdje gematigd had met de drank, dan
kon ik op een later tijdstip de schade ruimschoots inhalen.
Om moedeloos van te worden.

Blacky,
een weekendje Ardennen heerlijk, doe mij er ook maar een

Safi,
Meid wat een info krijgen we toch allemaaal van je.
Hoe kom je daar toch aan?
Denk wel om jezelf hoor, (denk ik soms bezorgd)

Houtje,
Ik kan band plakken, maar doe daar wel een uur over.
Knap hoor

Voor iedereen, die het nodig heeft een knuffel en houd vol. Het is zo de moeite waard.

Met mij gaat het weer goed,
Een heerlijke dag thuis doorgebracht, met hond en katten.
Ben hondjes aan het schilderen.
Moet er nog een paar doen.
Nu wel zin in een glas............, maar niet doen.
Gewoon niet vandaag.

Groetjes van Pepita
..........................................................................
VANDAAG DRINK IK NIET



............................................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita..soms gewoon niet meer dan copy-paste en veel is hier van het forum van mensen die mij een advies hebben gegeven..dus werk is het niet echt te noemen.
En het is voor mij nog steeds belangrijk hier advies te geven want onder mijn vrienden kring willen ze het niet horen..komt te dicht bij huis.
Ze zijn wel gek op spiegels maar voor andere doeleinden..if you get my point;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het Safi,

Maar het is ook zo dat mensen, die echt willen veranderen dat ookeen beetje zelf moeten doen.

Natuurlijk snap ik ook wel dat het copy/paste is, ik waardeer het heel erg hoor.

Je" vrienden' zouden trouwens ook eens een schop................... nou ja, dat weten wij, maar zij niet.

Zonde dat het zo gaat met zoveel mensen, er zijn er heel veel hier, maar nog veel meer die hier niet zijn.

Die maar door blijven modderen, tegen beter weten in.

Zonder jullie zou ik het nooit volgehouden hebben, dank daarvoor.

Ik ga eten en lekker van mijn avondje genieten.

Voor iedereen, houd het lekker droog, dan doe ik met jullie mee.

Liefs van pepita
..........................................................
VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi dank voor je comments....

Het is erg moeilijk voor mij om me een schouderklopje te geven.....ik heb nl een enorm minderwaardigheidscomples....
Vanmiddag nog met de psych over gehad....ik kan bijv. niet omgaan met complimentjes...dit komt door mn jeugd..mn opvoeding.

Ik kon niks goed doen vroeger...terwijl ik geen vervelend kind was....ik zat op mn 15e al bij de psychiater...ik kon ook niet praten met mn ouders en mn suicidale gedachten....nu ben ik 15 jaar verder en loop nog steeds tegen dezelfde problemen aan...ik ben er nooiy voor weggelopen.ben een jaar in intensieve therapie geweest...een jaar intern bij een hierargisch therapeutische gemeenschap....heb nu nog veel gesprekken....maar het zo moeilijk om te stoppen met dat gedrag

Ik slik inmiddels de nodige medicijnen tegen mijn manische en depressieve episodes..zyprexa, remeron, refusal...nu weer seresta's de bij....het lijkt wel of ik in een achtbaan zit....die maar doorgaat...het is steeds vallen en opstaan....

Met relaties heb ik geen geluk....ik ga te veel op in een vrouw....zeker als ze me leuk vind en van me houdt...ik voel me dan gelukkig maar ook erg onzeker...omdat ik het gevoel heb dat ik wat moet...terwijl ik niks hoef te doen....maar het geeft wel spanning en daarom drink ik weer om die spanning weg te nemen....

En dan nog mijn paranoia gedachtes......ik wordt er zo gek van in mn kop...gelukkig helpt de seresta nu een beetje en wordt ik wat rustiger...

Nou morgen maar proberen wat leuks te doen....ik zou niet weten wat...i.e.g het huis even uit...

Sorry dat ik jullie even weinig feedback geef....ik zit een beetje vol op het moment....

Ik vind het ook moeilijk contact te maken....op zo'n forum lukt het wel want je bent anoniem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, ik realiseer me opeens dat ik geen overmatige gremlintrek heb, en dat terwijl ik na een zware dag met veel beslissingen en goeie dingen, aan de eerste avond sta van een vrije periode,
vroeger de ultieme avond om te mogen tanken.... heel ergens diep zit het gevoel wel maar het is niet de moeite waard om te gaan doen!! Zonde van mijn eerste echte vrije dag morgen!!!!

heb nu heerlijke gevulde pannenkoekjes met feta en spinazie gehaald en voor toe wat baklava.. dat verjaagt ook de gremlins.

Hoe zou het marion vergaan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...